0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
به دنبال مولانا

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی به دنبال مولانا

نویسنده:
ماهرخ دبیری
درباره به دنبال مولانا

وقتی صحبت از شاعران بزرگ ایرانی و فارسی زبان می‌شود همیشه نام چند شاعر به میان می‌آید. شاعرانی مثل فردوسی، سعدی، حافظ و مولانا. مولانا یکی از شاعران بزرگ قرن هفتم هجری است که نام او با اثر فاخرش مثنوی مولوی گره‌خورده است؛ اما بسیاری از ما به ویژه نوجوانان کمتر با زندگی بزرگان تاریخ و ادب ایران و جهان آشنا هستند. کتاب صوتی به دنبال مولانا یکی از مجموعه کتاب‌های به دنبال...» است که توسط انتشارات ققنوس به چاپ می‌رسند. مجموعه کتاب‌های به دنبال با هدف معرفی شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار واقعی یا غیرواقعی ایران و جهان برای نوجوانان به رشته‌ی تحریر درآمده‌ است. انتشارات آوانامه خوانش صوتی این کتاب‌ها را ارائه داده است تا علاقه‌مندان به کتاب‌های صوتی نیز از شنیدن این مجموعه لذت ببرند.

درباره‌ی کتاب صوتی به دنبال مولانا

کتاب صوتی به دنبال مولانا نوشته‌ی ماهرخ دبیری است که زندگی پربار شاعر بزرگ ایرانی جلال‌الدین مولانا را به شکل داستانی روایت می‌کند. نکته‌ی مثبت این سبک از معرفی بزرگان در این است که خوانندگان با خوانش دل‌نشین آرمان سلطان‌زاده و متن روان و شیوای قابل‌فهم رو به رو خواهند بود.

این کتاب حجم کمی دارد و به شکل مختصر و مفید اطلاعاتی جامع از مولانا به خواننده شرح می‌دهد؛ و تصویری از سلوک روحانیِ او ترسیم می‌کند.

کتاب صوتی به دنبال مولانا بیشتر شرحی از حوادث حیات مولانا دارد و ما را با قصه‌ی زندگی او آشنا می‌کند. این کتاب کمتر به بیان اندیشه‌ها و تعلیمات روحانی مولانا پرداخته تا همه به طور کلی زندگینامه‌ی کوتاهی از زندگی شاعر کشور خود را بشناسند.

از دیگر کتاب‌های مجموعه‌ی «به دنبال ...» می‌توان به «به دنبال فردوسی»، «به دنبال بنیان‌گذاران رم»، «به دنبال دزدان دریایی» و ... اشاره کرد که توسط موسسه‌ی آوانامه با همکاری نشر ققنوس تبدیل به کتاب صوتی شده‌اند.

آرمان سلطان‌زاده از گویندگان موسسه آوانامه به خوبی توانسته لحن و صوت این اثر را اجرا کند و به مخاطب این حس را القا کند تا پایان کتاب داستان جذابی را گوش دهد. مدت زمان این کتاب صوتی 1 ساعت و 45 دقیقه است.

درباره مولانا

مولانا جلال الدین بلخی یکی از بزرگان شعر و ادب فارسی است که اشعارش در تمام ابعاد رسوخ کرده و او را به عنوان شاعری عارف پیشه در سطح جهان مشهور کرده است.

 او در اشعارش با تخلص «خاموش» یا «خموش» شهرت دارد. مولانا از سنین جوانی به تعلیم و تربیت شاگردان و مریدان می‌پرداخت. مولانا در سال ۶۶۲ هجری شروع به نوشتن پرآوازه‌ترین و زیباترین اثر خود مثنوی معنوی کرد. مثنوی در ۲۶۰۰ بیت و شش دفتر سروده شده است و هنوز هم جزو آثار محبوب میان ایرانیان و علاقه‌مندان به شعر است. مثنوی کتابی است که جنبه‌های عرفانی و تمثیلی آن باعث شده تا بارها و بارها به زبان نوجوانان و کودکان بازنویسی شود. این خود نشان‌دهنده‌ی تسلط و این اثر یکی از برترین کتاب‌های عرفانی پس از اسلام است. در مثنوی 424 داستان با درون‌مایه سختی‌های راه رسیدن به خداوند بیان می‌شود. در بیت ابتدایی کتاب چنین آمده است: بشنو از نی چون شکایت می‌کند از جدایی‌ها حکایت می‌کند کز نیستان تا مرا ببریده‌اند در نفیرم مرد و زن نالیده‌اند

اما اتفاق مهمی که زندگی مولوی را دگرگون کرد ملاقات با شمس تبریزی بود. مولانا تا قبل از دیدار با شمس تبریزی، مراد و شیخی واعظ بود اما حضور شمس او را به کلی تغییر داد و به گفته‌ی خودش تبدیل به شاعری ترانه‌سرا شد و به سماع روی آورد. آنچه در قصه‌هایی که از مولانا وجود دارد روایت می‌شود این است که آنچه درون او رخ داد باعث شد تا مولانا از قید سلوک رهایی پیدا کند.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی به دنبال مولانا

فصل اول: بهاءالدین ولد و جلال‌الدین

فصل دوم: مغول می‌آید

فصل سوم: بغداد

فصل چهارم: قونیه

فصل پنجم: دیدار

فصل ششم: طلوع شمس

فصل هفتم: جست‌وجو

فصل هشتم: بازار

فصل نهم: مثنوی

فصل دهم: مقصد

فصل یازدهم: قصه‌ای از مثنوی

قصه‌‌ی طوطی و بازرگان از مثنوی

بود بازرگان و او را طوطی‌ای            در قفس محبوس زیبا طوطی‌ای

چونک بازرگان سفر را ساز کرد           سوی هندستان شدن آغاز کرد

هر غلام و هر کنیزک را ز جود             گفت بهر تو چه آرم گوی زود

هر یکی از وی مرادی خواست کرد        جمله را وعده بداد آن نیک مرد

گفت طوطی را چه خواهی ارمغان          کارمت از خطه‌ی هندوستان

گفتش آن طوطی که آنجا طوطیان         چون ببینی کن ز حال من بیان

کان فلان طوطی که مشتاق شماست       از قضای آسمان در حبس ماست

چرا باید کتاب صوتی به دنبال مولانا را خواند؟

آشنایی با زندگی‌نامه و حیات شخصیت‌های تاثیرگذار ایرانی ما را با هویت ایرانی و عرفانی خود آشنا می‌کند. نویسندگانی که زندگی و آثار شخصیت‌های بزرگ به ویژه شاعران سده‌های گذشته را بازنویسی کرده‌اند می‌توانند الهام‌بخش نوجوانانی باشند که اولین بار با این شخصیت‌ها برخورد می‌کنند؛ و البته این نکته که ما به عنوان یک ایرانی چقدر خوب است که با شخصیت‌های بزرگ ادبی خود آشنا شویم.

کتاب صوتی به دنبال مولانا در دسته‌ی کتاب‌های زندگی‌نامه قرار دارد.

کتاب صوتی به دنبال مولانا مناسب برای گروه سنی نوجوان است.

خوانش کتاب صوتی به دنبال مولانا را آرمان سلطان‌زاده به‌عهده داشته است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی به دنبال مولانا اثر ماهرخ دبیری بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی زندگی‌نامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
97.۸۹ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۴۶:۰۶
نویسندهماهرخ دبیری
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۴
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۷.۸۹ مگابایت
۰۱:۴۶:۰۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 36 مخاطب
پربار 🌳 (1)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
5 ٪
23 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

تنها نکته ی مثبتش روایت آقای سلطان زاده بود کتاب هم از نظر تاریخی مشکل داره و توش تصرف و سفیدنمایی شده هم از نظر نویسندگی فوق العاده ضعیفه. خیلی از نظر دوستان تعجب میکنم کتاب تاریخی نمیتونه انقدر پر از دیالوگ باشه مگر اینکه فیلم نامه یا نمایش نامه باشه(چون ما هیچ اطلاع تاریخی از دیالوگ های برقرار شده در خانه بین مولانای ۶ ساله با پدرش نداریم! و ناچارا اینهمه دیالوگ نویسی باعث ورود مطالب غیر لازم و دروغ به یک داستان واقعی تاریخی میشه) و حتی اگر بخوایم این کتاب رو چیزی شبیه فیلم نامه یا نمایش نامه هم درنظر بگیریم دیالوگا به قدری ضعیف و کودکانه بودن که هر کس ۱۰ تا کتاب تو زندگیش خونده باشه احساس میکنه به شعورش توهین شده. از بین اونهمه کتاب خوب درباره ی مولانا کاش آوانامه چیز دیگه ای انتخاب میکرد

1

بسیار موافقم، تنها نکته مثبت صدای دلنشین آرمان سلطان زاده و وجود اشعار بود. ولی نگارش داستان بسیار مبتدی و به نظر برای گروه سنی نوجوانان نگارش شده است چون هم سانسور در مطالب وجود دارد و هم در بخشهایی نویسنده ناشیانه گویا قصد آموزش علوم دینی به مخاطب دارد. همچنین دیالوگ های بین افراد داستان فاجعه و بسیار سطحی بود. اصلا نپسندیدم و امیدوارم آقای آرمان سلطان زاده عزیز مثل همیشه کتابهای بهتری را برای اجرا انتخاب کنند چون لااقل برای بنده نام و صدای ایشان یکی از دلایل انتخاب کتاب صوتی است.

5

کتابی گوش دادنش لذت‌بخشه که نه تنها گوینده خوبی داشته باشه بلکه متن قوی و منسجمی هم داشته باشه. نویسنده با چیره دستی مهمترین جزئیات زندگی مولانا رو در قالب داستانی جذاب که گفتگو محور هست جا داده و آقای سلطان زاده هم رسا و با ظرافت خوبی درقالب شخصیت های مختلف صحبت کردند. این اثر واقعا آدمو میبره تو دل زندگی مولانا...

5
حال‌خوب‌کن ✨
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳

من کلا همه مطالب و کتابهایی که در مورد مولانا و شمس تبریزی نوشته شده رو دوست دارم این کتاب هم با خواندن آقای سلطان زاده دو چندان جذاب شده.کتاب خیلی خلاصه ایه اما خوبه.اگه شما هم مثل من مشتاق این سری کتابها هستید حتما پله پله تا ملاقات خدارو یا بخونید و یا بشنوید.عالیه.

5

شنیدن داستان ساده زندگی مولانا با صدای دلنشین راوی آدم و می برد به همون زمان و مکان.چیزی که بیشتر از همه لذتبخش بود شعرهایی که هزار بار شنیده و خوانده بودم اما نمیدونستم جایگاهش در بطن زندگی مولانا کجا بوده.

5

خیلی خیلی زیبا و دلنشین بود این کتاب،صدا عالی بود و شعر هایی که متناسب واقع و داستان خوانده میشد واقعا جذاب بود،بعضی فصل ها زو چندین بار گوش کردم

5

خوندن و شنیدن در مورد مولانا و شمس همیشه شگفت انگیزه

4

به نظر من عالی بود -مخصوصا که اطلاعاتم در مورد مولانا کم بود و این کتاب حداقل اطلاعات زندگی ایشان را به من آموخت

5

کتاب رو دوست داشتم هر چند خیلی خلاصه بود ولی برام جذاب بود علی الخصوص با صدای راوی محبوبم آقای سلطان زاده گرامی

5

عالی و باز هم صدا و احساس عالی ارمان سلطان زاده

نمایش 13 نقد دیگر
4.3
(37)
اجرای روان 🎙️ (1)
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
به دنبال مولانا
به دنبال مولانا
ماهرخ دبیری

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
به دنبال مولانا
به دنبال مولانا
ماهرخ دبیری
آوانامه
4.3
(37)
اجرای روان 🎙️ (1)
41,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر