0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جنگ جهانی اول

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جنگ جهانی اول

نویسنده:
رابرت گرین
درباره جنگ جهانی اول

‌درباره‌ی کتاب صوتی جنگ جهانی اول اثر رابرت گرین

کتاب جنگ جهانی اول مجلد 61 از مجموعه کتاب‌های تاریخ منتشر شده توسط انتشارات ققنوس است که به همت گروه فرهنگی آوانامه نسخه‌ی صوتی آن در اختیار علاقه‌مندان قرارگرفته و در اپلیکیشن فیدیبو عرضه شده است. نسخه‌ی انگلیسی این کتاب با نام World War I در سال 2008 برای اولین بار به چاپ رسید. این کتاب تاریخچه‌ی عمومی مناسبی را برای مطالعه‌ی کلی در رابطه با موضوع جنگ جهانی اول در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. این کتاب تاثیر جنگ جهانی اول در تمام جوامع درگیر را مورد بررسی قرار داده و گزارش کرده است. نبرد‌ها، شخصیت‌ها و رخداد‌های مهم جنگ جهانی اول محتوای کلی این کتاب را تشکیل می‌دهند.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی جنگ جهانی اول

کتاب جنگ جهانی اول در شش فصل به همراه دو مقدمه نوشته شده است. عناوین این فصل‌ها به ترتیب عبارتند از:

  • رویداد‌های مهم در زمان جنگ جهانی اول
  • چرایی آغاز جنگ
  • جبهه غرب کانون طوفان
  • جنگ در دریا و هوا
  • جنگ در خاور نزدیک
  • جنگ در جبهه شرق
  • آمریکا قدم پیش می‌گذارد
  • ورسای و پس از آن

در خوانش صوتی کتاب جنگ جهانی اول هر کدام از  فصل‌ها زمان تقریبی 30 دقیقه را به خود اختصاص داده‌اند و به همین دلیل شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند شنونده را به سرعت با کلیات جنگ جهانی اول آشنا سازد.

ترجمه‌ی کتاب جنگ جهانی اول به فارسی

انتشارات ققنوس کتاب جنگ جهانی اول را با ترجمه‌ی مهدی حقیقت خواه عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. همچنین انتشارات آوانامه تبدیل این کتاب به نسخه‌ی صوتی و ارائه‌ی آن را به عهده داشته است.

چرا باید کتاب جنگ جهانی اول را شنید؟

جنگ جهانی اول که آن را به نام جنگ بزرگ می‌شناسند بیش از پیش به جهان نشان داد و ثابت کرد که در عصر مدرن همانطور که منافع کشور‌ها بیش از گذشته به یکدیگر وابسته است، تهدید‌های موجود برای یک کشور نیز می‌توانند در امورات سایر کشور‌ها تاثیرگذار باشند. جنگ جهانی اول شاید اولین جنگی بود که تقریبا تمام دنیا را با خود درگیر کرد و عواقب و نتایج تلخ آن به تمام ساکنین کره‌ی زمین آسیب رساند. بدون شک مطالعه‌ و آشنایی با دلایل و چرایی رخ دادن جنگ جهانی اول می‌تواند دانشی جامع از ابعاد گسترده‌ی این جنگ بزرگ در اختیار شنونده و مخاطب فارسی زبان قرار دهد.

کتاب جنگ‌جهانی اول که در سال‌های آغازین قرن بیست و یکم نوشته شده است می‌تواند به دلیل در دسترس بودن اطلاعات و گردآوری شده بودن آن‌ها تفاوت بسیاری با سایر کتاب‌های تاریخی با موضوع جنگ جهانی اول داشته باشد. چرا که تا زمان نگارش کتاب اسناد، تصاویر و مصاحبه‌های بسیاری در رابطه با جنگ آشکار شده و در اختیار نویسندگان و محققین قرار گرفته است به شکلی که هیچ نکته‌ی مبهمی در ارتباط با جنگ جهانی اول وجود نداشته باشد. از این رو اگرچه کلیات جنگ جهانی اول ممکن است برای مخاطب آشنا و در دسترس باشد محتوای کتاب صوتی جنگ جهانی اول به گوش شنونده ناب و دست اول خواهد رسید.

 

  • کتاب جنگ جهانی اول در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ قرار دارد.
  • کتاب جنگ جهانی اول مناسب برای گروه سنی نوجوان و بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی جنگ جهانی اول را اکرم پریمون به‌عهده داشته‌است.
  • کتاب جنگ جهانی اول حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع تاریخ را بشنوند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب جنگ جهانی اول می‌شنویم

 

برای آن که نیروهای جبهه غرب تضعیف نشوند. عملیات بین النهرین به عهده ارتش هند گذاشته‌شد. هندوستان؛ که بزرگ ترین مستعمره بریتانیا بود، کارکردی کمابیش خودکفا داشت. اداره آن به عهده فرمانداری بریتانیایی بود که از لندن دستور می‌گرفت اما غالبا تا حد زیادی با استقلال عمل می‌کرد. بریتانیایی‌ها، برای نگهداری این مستعمره خود، ارتشی از نژادها و مذهب‌های گوناگون شبه قاره هند تشکیل دادند. نظام سازماندهی این ارتش از جهاتی شبیه ارتش‌های خود بریتانیا بود. هنگ‌ها به طور مستقل سربازگیری می‌کردند. مسلمانان غالبا در هنگ‌های مسلمان می‌جنگیدند. سیک‌ها در هنگ‌های سیک و دیگران نیز به همین سیاق. فرماندهی همه این هنگ‌ها را افسران بریتانیایی برعهده داشتند. ارتقای درجه هندی‌ها به آهستگی ممکن بود هرچند هیچ گاه به درجات عالی راه نمی يافتند.

در آغاز جنگ با ترکیه، بریتانیایی‌ها یک نیروی زمینی هندی را در خلیج فارس پیاده کرده بودند که نزدیک شط العرب اردو برپا کرده بود. شط العرب رودی است که از به هم پیوستن دجله و فرات (دو رود اصلی عراق) تشکیل می شود. شط العرب (اروند رود) به خلیج فارس می ریزد و مرز بین عراق و ایران را تشکیل می دهد. این رود دلتایی کم ارتفاع دارد و مکان پهلوگیری خوبی برای آمد و شد دریایی فراهم می آورد.

بریتانیایی‌ها از این قرارگاه به بالای رودخانه به حرکت درآمدند و بصره را که شهر عمده جنوب بین النهرین بود. از دست ترک‌ها گرفتند. منافع بریتانیا در منطقه عمدتا بر محافظت از میدان‌های نفتی شرکت نفت انگلیس و ایران متمرکز بود. اما پس از نبرد گالیپولی، نیروی اعزامی امیدوار بود با تصرف بغداد وجهه بریتانیا را احیا کند. گرفتن این شهر باستانی از دست ترک‌ها ضرورت نظامی نداشت. اما گمان می رفت که می تواند روحیه مردم بریتانیا را بالا ببرد.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب جنگ جهانی اول اثر رابرت گرین بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
218.۹۰ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۵۸:۱۲
نویسندهرابرت گرین
مترجم مهدی حقیقت خواه
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۴
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۱۸.۹۰ مگابایت
۰۳:۵۸:۱۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 42 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
2 ٪
26 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب خوبیست هر چند که تجربه من از گوش دادن یک متن تاریخی متفاوت بود . صدای راوی بسیار خوب بود و به متن مسلط بود اماشاید ترجیح شخصی بنده این باشد که کتاب های تاریخی را به علت داشتن نکات ریز بصورت نوشتار مطالعه کنم.

2

کتاب بصورت تیترواره و فقط به نقل قول و گفتن رویداد ها بسنده کرده و هیچگونه داستان یا توصیف خاصی از اتفاقات نداره گفتار گوینده کاملا یکنواخت و بی تفاوته و هیچگونه علاقه ای رو برای ادامه شنیدن ترقیب نمیکنه.

4

اطلاعات خوبی از علل شروع جنگ و اعتلاف بعضی کشورها و ورود آمریکا به جنگ میدهد.دیگر اینکه هرقدر منطق قوی داشته باشی ولی باید نیروی نظامی قوی داشته باشی که در بازیهای بین‌الملل نقشی ایفا کنی.

4

همیشه دوست داشتم کتابی در مورد جنگ های جهانی اول و دوم رو بخونم. به نظرم این کتاب توضیحات مفید و خلاصه ای از جنگ جهانی اول داده بود. خیلی از اتفاق ها رو میشه تو زندگی واقعی ازشون درس گرفت!

4

توضیحات کتاب خوب و جالبه و برای بنده که به این موضوع علاقه مند بودم بسیار جذاب بود.فقط موردی که نویسنده بیش از حد به اون پرداخته جزئیات هستش

5

کتاب بسیار خوبیه و حتما توصیه میشه و برای تثبیت وقایع در ذهن، بعد شنیدن این کتاب حتما مستند تصویری هم تهیه کنید

5

شما فیلم هم بزنید عالی می شود??????????️????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

5

رابرت گرین نویسنده فوق‌العاده ایه.ماکیاولیسم مدرن .ترجمه خوب و گویش عالی خوندن بقیه کتاب های ایشون رو توصیه میکنم

5

توصیف‌ها درباره‌ی نحوه پیشرفت تسلیحات جنگی بسیار هیجان‌انگیزه. کتاب بسیار مفیدی است

1

روایت سرد و بی روحه و اصلا گیرا نیست. انگار یه نرم افزار رایانه ای داره روایت میکنه

نمایش 16 نقد دیگر
4
(45)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
جنگ جهانی اول
جنگ جهانی اول
مجموعه تاریخ ۶۱

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جنگ جهانی اول
جنگ جهانی اول
رابرت گرین
آوانامه
4
(45)
70,000
تومان