0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
همراه آهنگ های بابام

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی همراه آهنگ های بابام

درباره همراه آهنگ های بابام

‌درباره‌ی کتاب صوتی همراه آهنگ‌های بابام اثر علی اشرف درویشیان

کتاب همراه آهنگ‌های بابام برای بار اول در سال 1353 توسط انتشارات شباهنگ به چاپ رسید. این کتاب پس از انقلاب در سال 1369 توسط انتشارات خنیا و سپس در سال 1388 مجددا چاپ شد و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. گروه فرهنگی آوانامه بر اساس نسخه‌ی چاپ شده توسط انتشارات چشمه اقدام به ارائه‌ی نسخه‌ی صوتی کتاب همراه آهنگ‌های بابام نموده است. این کتاب از شش داستان کوتاه به نام‌های همراه آهنگ‌های بابام، ظلم آباد، انار، مادر نمونه من، یاره و سحر در سبد تشکیل شده است. داستان‌های این کتاب مانند سایر آثار درویشیان درونمایه‌ای چپ و سوسیالیستی دارند. در مجموعه‌ی داستان‌های این کتاب فقر و دشواری زندگی برای توده‌ به شکل غم‌انگیز و دردناکی به تصویر کشیده شده است.

‌در بخشی از کتاب صوتی همراه آهنگ‌های بابام می‌شنویم

...او موقع کار آواز عاشیقی می‌خواند و با دستمال موش درست می‌کند و مرا می‌خنداند. یک ماشین باری کوچولو هم برای من درست کرده که وقتی کار ندارم جلوی دکان با آن بازی می‌کنم. وقتی انگور فروش می‌آید همه‌ی کارگرها دور هم جمع می‌شوند و مسابقه‌ی انگور خوری می‌دهند تا ببینند چه کسی بیشتر انگور می‌خورد. بابام مسابقه نمی‌دهد. عیسی یک بار مسابقه داد و باخت. اما گاهی هم یک بار مقدار زیادی انگور خورد و نزدیک بود ببرد. اما ناگهان غی کرد و همه‌ی انگور‌ها را بالا آورد و باخت و دیگر بازی نکرد و گفت: "این کار یک پر کاه نمی‌ارزد." عمو کاهی زنش مرده و تنها زندگی می‌کند. پسرش هم که از قصر شیرین اسباب‌بازی قاچاق می‌آورده تیر خورده و مرده و عمو کاهی همیشه به یاد او آه می‌کشد و می‌گوید: "این زندگی به کاهی نمی‌ارزد."

عموکاهی پایش درد می‌کند و باد کرده و بعد از ناهار در ته دکان تریاک می‌کشد. عیسی خیلی زرنگ است و خوب کار می‌کند. مادر پیری دارد که بعضی وقت‌ها به در دکان می‌آید و از عیسی پول می‌گیرد و می‌خواهد برای عیسی زن بگیرد. همیشه قربان صدقه‌ی عیسی می‌رود و از خدا می‌خواهد که درد عیسی را روی سرش بیاندازد. ظهر که می‌شود بابام کوره را خاموش می‌کند. کوره سوت می‌کشد و بخار و دود از آن بیرون می‌آید. دکان پر از دود می‌شود. ماشالله تارزن هم می‌آید و کیسه‌ی ساز خود را کنار دکان و دور از کوره تکیه می‌دهد. یک سید آبرومند هم هست که گدایی می‌کند و بیچاره است و ظهر پیش ما می‌آید و با ما نان می‌خورد. عیسی لقمه می‌گیرد و لقمه را توی دود دکان می‌زند و می‌خورد.

‌درباره‌ی علی اشرف درویشیان نویسنده‌ی کتاب صوتی همراه آهنگ‌های بابام

علی اشرف درویشان نویسنده، داستان نویس، پژوهشگر سوسیالیست و عضو کانون نویسندگان ایران بود. درویشیان  نام مستعار «لطیف تلخستانی» را برای خود برگزید و گاهی به این نام آثار خود را منتشر می‌کرد. درویشیان در سوم شهریور سال 1320 در خانواده‌ای کرد در کرمانشاه به دنیا آمد. زمانی که تنها دوازده سال داشت به کارگری مشغول شد. آثار علی اشرف درویشیان عبارت‌اند از: دُرُشتی، همراه آهنگ‌های بابام، فصل نان، آبشوران، یادمان صمد، جنگ به روایت بچه‌ها، سال‌های ابری، سلول 18، روز اول تعطیلی، از این ولایت، از ندارد تا دارا و آتش در کتاب‌خانه بچه‌ها. بسیاری از آثار صوتی و چاپی علی اشرف درویشیان در کتابخانه‌ی فیدیبو برای دانلود و استفاده فراهم هستند.

علی اشرف درویشیان یکی از اعضای موفق کانون نویسندگان ایران بود و برای مدتی هم عضو هیئت دبیران این کانون بود. او یکی از نویسندگانی بود که به بازگشایی دوباره‌ی کانون نویسندگان ایران در سال 1373 کمک شایانی کرد. علی اشرف درویشیان در چهارم آبان ماه سال 1396 بعد از گذراندن دوره‌ی بیماری بر اثر سکته‌ی مغزی درگذشت.

چرا باید کتاب صوتی همراه آهنگ‌های بابام را شنید؟

همراه آهنگ‌های بابام مانند بیشتر آثار نویسندگان ایرانی پیش از انقلاب که طرزفکر سوسیالیستی داشته‌اند تلخ و سیاه است. اگرچه در پایان آخرین داستان کتاب به نام سحر در سبد داستان با امید و خنده تمام می‌شود اما سایر داستان‌های کتاب به شکلی شعارگونه و یکپارچه روایت بدون وقفه‌ی فقر و گرفتاری طبقه‌ی کارگر است. این روایت دشواری در داستان ظلم نامه به اوج خود می‌رسد. علی اشرف درویشیان یکی از مهم‌ترین و پرکارترین نویسندگان ایرانی است که بدون شک مطالعه‌ی آثار او برای آشنایی با طرز فکر وی برای علاقه‌مندان به داستان کوتاه فارسی اجتناب ناپذیر است. همراه آهنگ‌های بابام به عنوان مجموعه‌ی ادبی قدرتمند می‌تواند انتخاب مناسبی برای آشنایی با آثار درویشیان باشد. خواننده‌ی همراه آهنگ‌های بابام شباهت بسیاری بین این اثر و آثار صمد بهرنگی را تجربه خواهد کرد که علیرغم نزدیکی طرز فکر دو نویسنده به یکدیگر تفاوت قلم و سبک نگارش این دو را به خوبی نمایش می‌دهد.

 

  • کتاب صوتی همراه آهنگ‌های بابام در دسته‌ی کتاب‌های داستان کوتاه قرار دارد.
  • کتاب صوتی همراه آهنگ‌های بابام مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال و نوجوان است.
  • خوانش کتاب صوتی صوتی همراه آهنگ‌های بابام را علی دنیوی ساروی به‌عهده داشته‌است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی همراه آهنگ‌های بابام اثر علی اشرف درویشیان بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان کوتاه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
139.۳۸ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۳۲:۰۴
نویسنده علی اشرف درویشیان
راوی علی دنیوی ساروی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۴
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۳۹.۳۸ مگابایت
۰۲:۳۲:۰۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

روح جناب درویشیان شاد. کتابهای پنج شش دهه قبل از جمله همین کتاب رو که می‌خونم حس می‌کنم تمام هم و غم نویسندگان این بوده که خشم ملت رو علیه رژیم حاکم برانگیزن و کمتر رگ و ریشه‌های فلسفی در آثارشون دیده میشه. البته اونها به قیمت فقر فلسفی آثارشون به هدفشون رسیدن اما سرنوشتشون از جمله سرنوشت مرحوم درویشیان در دوره بعد بسیار عبرت آموزه

5

همه چیز عالی! خسته نباشید. منتظر کارهای بعدی تون هستیم. اگر ممکنه، ممنون می شیم اطلاعات مربوط به موسیقی های منتخب رو هم اضافه بفرمایید. با سپاس.

5

این کتاب شامل شش داستان کوتاه هست در مورد سختی هایی که مردم کرمانشاه متحمل می شوند.

4

داستان هاس ساده و دلنشین اقای درویشیان من لذت برم ممنونم

5

فصل نان و آبشوران رو هم از دست ندید.

5

سندی کوبنده از سالهای نه چندان دور

5

عالی خدا آقای درویشیان رحمت کنه

4.6
(8)
اجرای روان 🎙️ (1)
56,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
همراه آهنگ های بابام
همراه آهنگ های بابام
داستان های کوتاه

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
همراه آهنگ های بابام
همراه آهنگ های بابام
علی اشرف درویشیان
آوانامه
4.6
(8)
اجرای روان 🎙️ (1)
56,000
تومان