0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ایندیرا گاندی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ایندیرا گاندی

درباره ایندیرا گاندی

چشم جهان به دیدن سیاستمداران مذکر و گوش آنها به شنیدن سخنان آنها عادت کرده است. در طول تاریخ چندهزار ساله بشریت، نقش بخش عمده‌ای از جامعه یعنی زنان نادیده گرفته شده و تعداد انگشت شماری از آنها توانسته‌اند فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خود را در سطح کلان ادامه دهند. یکی از برجسته‌ترین چهره‌های تاریخ سیاست در جهان، ایندیرا گاندی است که علی رغم مشکلات و تبعیض جنسیتی شدید در هند توانست به عنوان نخست وزیر هند انتخاب شود. باربارا ای.سامرویل در کتاب ایندیرا گاندی سرگذشت او را از دوران کودکی تا مسیر پرپیچ و خم رسیدن به نخست وزیر و در نهایت ترور را به تصویر کشیده است.

‌درباره‌ی کتاب ایندیرا گاندی اثر باربارا ای.سامِرویل

ایندیرا گاندی دختر جواهر لعل نهرو، نخست وزیر پیشین هندوستان بود. او در سال 1917 در خاندانی ثروتمند و اشرافی به دنیا آمد. هندوستان در آن سال‌ها دچار مشکلات اقتصادی، محیط زیستی و اجتماعی بسیاری بود و به دنیا آمدن یک کودک دختر خوشحالی زیادی به همراه نداشت این موضوع در خانواده‌ی روشن فکر گاندی نیز استثنا نبود و مادر ایندیرا گاندی چندان از تولد دخترش خوشحال نبود اما پدر او تفاوتی میان فرزندان خود نمی‌گذاشت و معتقد بود: «به رغم واقعیت‌های موجود چه بسا این نوزاد از هزار پسر بهتر از آب درآید.»

سیاست در خاندان لعل نهرو موروثی بود و زندگی ایندیرا نیز با سیاست عجین شده بود. زمانی که او به نخست وزیری رسید اقدامات موثری در جهت افزایش تولید غذا و پیشرفت تکنولوژی انجام داد و هند را به سمت مدرنیته سوق داد با این وجود او مخالفان بسیاری داشت که در نهایت مرگ و ترور او را رقم زدند.

نسخه‌ی فیزیکی کتاب «ایندیرا گاندی» مصور است و مخاطب می‌تواند تصویر شخصیت‌های سیاسی کشور هند، خانواده‌ی ایندیرا گاندی و مردم را در آن دوران را مشاهده کند. این کتاب به مجموعه‌ی «شخصیت‌های تاثیرگذار» انتشارات ققنوس تعلق دارد و عرضه‌ی کتاب صوتی آن را انتشارات آوا نامه بر عهده داشته است. کتاب ایندیرا گاندی دارای 8 فصل است. میانگین زمان لازم برای شنیدن هر فصل  حدود 15دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر با 107مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب ایندیرا گاندی

پیشگفتار

فصل اول: حالت فوق‌العاده

فصل دوم: کودکی نازپرورده

فصل سوم: اروپا، فیروز و ازدواج

فصل چهارم: هند مستقل

فصل پنجم: رئیس حزب کنگره

فصل ششم: خانم نخست وزیر

فصل هفتم: ملکه‌ی هند

فصل هشتم: خاندانی درگذشت

ترجمه‌ی کتاب صوتی ایندیرا گاندی به فارسی

مهسا ملک مرزبان مترجم، روزنامه‌نگار، نویسنده، مجری و گوینده تلوزیون و رادیو است. او دانش آموخته‌ی رشته ادبیات انگلیسی و مدیریت رسانه از دانشگاه آزاد اسلامی است. مهسا ملک مرزبان از سال 1375فعالیت حرفه‌ای خود را در مطبوعات آغاز کرد. علاوه بر مطبوعات او در حوزه رادیو و تلویزیون حضور فعالی داشته و تا امروز در حدود بیست برنامه تلوزیونی و رادیویی حضور داشته است. ملک مرزبان کتاب‌های زیادی را در حوزه‌های گوناگونی نظیر ادبیات نوجوان، تاریخ و ادبیات بزرگسال ترجمه کرده است. از آثار ترجمه شده توسط مهسا ملک مرزبان می‌توان به کتاب‌های «وینستون چرچیل»، «شکسپیر» و «هفده انگلیسی مسموم» اشاره کرد. انتشارات آوانامه کتاب ایندیرا گاندی را با ترجمه‌ی مهسا ملک مرزبان عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب ایندیرا گاندی را شنید؟

کتاب ایندیرا گاندی در دسته‌ی کتاب‌های تاریخی و سرگذشت نامه قرار دارد.

کتاب ایندیرا گاندی مناسب برای گروه سنی نوجوان است.

خوانش کتاب صوتی ایندیرا گاندی را فرناز مرکباتی به‌عهده داشته ‌است.

‌در بخشی از کتاب ایندیرا گاندی می‌خوانیم

ایندیرا گاندی در دوره‌ی نخست وزیری راه پدرش را دنبال کرد.

در سال ۱۹۶۴ که ایندیرا گاندی برای نخستین بار تصمیم گرفت کاندیدای نمایندگی مجلس شود حوزه‌ی همسر متوفی‌اش یعنی رای باریلی را انتخاب کرد. رای باریلی حوزه‌ی بزرگی بود که مردمش با نام گاندی به خوبی آشنا بودند و از فیروز گاندی با علاقه یاد می‌کردند. ایندیرا فلسفه‌ی سیاسی خود را برای مردم چنین تشریح کرد:

خانواده‌ی من محدود به افرادی معدود نیست. خانواده من جمعیت زیادی دارد. مسئولیت‌های شما نسبتا سبک است. چون تعداد افراد خانواده‌تان محدود است.... اما مسئولیت من بسیار سنگین است چون بسیاری از اعضای خانواده‌ام گرفتار فقر شده اند و باید مراقبشان باشم. از آن جا که متعلق به کاست‌ها و کیش‌های مختلفی هستند گاه با هم نزاع می کنند و من باید مداخله کنم. به خصوص برای مواظبت از ضعیف ترها.

مرگ نخست وزیر لعل بهادر شاستری خلائی در رهبری حزب کنگره ایجاد کرد. نیمی از کاندیداها امیدوار بودند بتوانند جای او را بگیرند. هر یک از آن‌ها در ظاهر برای این کار مناسب بودند. اما هیچ یک توانایی ایندیرا گاندی را نداشتند. او هم می توانست انگلیسی صحبت کند هم هندی که هر دو رایج ترین زبان هند بودند. تمام دنیا او را می شناختند. گاندی به هیچ نژاد، مذهب یا کاست خاصی وابستگی نداشت و در مورد هیچ گروهی تعصب به خرج نمی‌داد. به علاوه, عضو خانواده‌ی نهرو, محبوب ترین خانواده‌ی هند. بود. هیچ یک از دیگر کاندیداها همپای او نبودند. ایندیرا گاندی به دلیل شایستگی‌های فراوانش انتخابی منطقی برای مقام نخست وزیری بود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب ایندیرا گاندی اثر باربارا ای.سامِرویل بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ و زندگی‌نامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
107.۳۲ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۵۶:۱۷
نویسنده باربارا ای سامرویل
مترجم مهسا ملک مرزبان
راویفرناز مرکباتی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۳
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۰۷.۳۲ مگابایت
۰۱:۵۶:۱۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

راوی خوب بود و زندگی ایندیرا گاندی هم کامل روایت شده بود

4.7
(3)
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی شخصیت‌های تاثیر‌گذار
شامل 33 عنوان کتاب
ایندیرا گاندی
ایندیرا گاندی
باربارا ای سامرویل
آوانامه
4.7
(3)
41,000
تومان