0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
یوهانس گوتنبرگ

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی یوهانس گوتنبرگ

نویسنده:
فران ریس
درباره یوهانس گوتنبرگ

 

‌درباره‌ی کتاب صوتی یوهانس گوتنبرگ اثر فران ریس

کتاب صوتی یوهانس گوتنبرگ یکی از مجموعه‌ کتاب‌های سری شخصیت‌ها از انتشارات ققنوس است. این مجموعه با هدف آشنایی مخاطبان نوجوان با شخصیت‌های تاثیرگذار تاریخ بشری جمع‌آوری شده‌اند. از میان کتاب‌های این مجموعه کتاب‌های فیدل کاسترو، دسیدریوس اراسموس و کتاب پیش رو توسط فران ریس نوشته شده و در کتابخانه‌ی فیدیبو برای دانلود و استفاده‌ی علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند.

در این کتاب زندگی و زمانه‌ی گوتنبرگ به عنوان مخترع چاپ تا جایی که اطلاعات تاریخی در اختیار بوده است پرداخته شده است. از آنجایی که زمان حیات یوهانس گوتنبرگ به اوایل قرن پانزدهم میلادی باز‌می‌گردد در نتیجه ممکن است بخش‌هایی از زندگی گوتنبرگ در طی تاریخ ناپدید شده باشد. گوتنبرگ توانست با اختراع خود سیمای جهان پس از خود را تا اندازه‌ای باور نکردنی دگرگون کند و به جرئت می‌توان گفت تا پیش از قرن بیستم یعنی ورود لوازم ارتباط جمعی مانند رادیو و تلفن، چاپ و صنعت چاپ یگانه صنعت تحول بخش ارتباطات بشری بوده و به شمار می‌رفته است.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی یوهانس گوتنبرگ

کتاب یوهانس گوتنبرگ در قالب نه فصل و یک پیشگفتار به نگارش درآمده است. در پیشگفتار این کتاب اشاره‌ای مختصر به شرایط زندگی در قرون وسطا و زمانه‌ی گذر به عصر رنسانس می‌شود. پس از این پیشگفتار فصل‌های کتاب به ترتیب با عناوین زیر قرار گرفته‌اند:

  • رویارویی با شکست
  • پرورش یافتن در ماینتس
  • تبعیدی‌ها
  • مرد مرموز
  • تکمیل کار
  • و سرانجام موفقیت
  • کتاب مقدس گوتنبرگ
  • واپسین سال‌ها
  • تاثیر بر تاریخ

انتشارات آوانامه که ارائه‌ی نسخه‌ی صوتی این اثر را به عهده داشته است فصل‌های این کتاب را با خوانشی با زمان میانگین ده دقیقه‌ای آماده کرده است. به همین دلیل شنیدن این اثر می‌تواند اطلاعات جامعی در ارتباط با گوتنبرگ و خدمات او برای بشریت به شنونده‌ی خود منتقل کند.

چرا باید کتاب صوتی یوهانس گوتنبرگ را شنید؟

کتاب‌های مجموعه‌ی شخصیت‌های انتشارات ققنوس انتخابی مناسب و ایدئال برای آشنا شدن نوجوانان با شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار تاریخ بشریت هستند. این کتاب‌ها که به بیان فضای کلی جامعه در زمان تولد، رشد و زندگی شخصیت‌های مهم نیز می‌پردازند تصویری از سخت‌کوشی‌ها و خوش‌فکری‌های بزرگان تاریخ برای ارائه‌ی الگویی واقعی به نوجوان در زمان مطالعه‌ی کتاب به شمار می‌روند. چاپ متاخر این مجموعه کتاب‌ها در کشور‌های مبدا منجر به ارائه‌ی اطلاعات دست اولی از این شخصیت‌ها شده است که شاید در کتاب‌های قدیمی‌تر با موضوع مشابه به راحتی یافت نشوند.

رویهمرفته کتاب صوتی یوهانس گوتنبرگ متنی مختصر، جامع و تاثیرگذار را درباره‌ی زندگی گوتنبرگ پدر صنعت چاپ در اختیار نوجوانان ایران زمین قرار خواهد داد. انتشارات آوانامه به خوبی و موفقیت تبدیل این کتاب جذاب به نسخه‌ی صوتی را عملی کرده و برای استفاده‌ی مخاطبان علاقه‌مند در اختیار ایشان قرار داده است.

 

کتاب صوتی یوهانس گوتنبرگ در دسته‌ی کتاب‌های زندگی‌نامه قرار دارد.

کتاب صوتی یوهانس گوتنبرگ مناسب برای گروه سنی نوجوان است.

خوانش کتاب صوتی یوهانس گوتنبرگ را میلاد میرزائی به‌عهده داشته‌است.

‌در بخشی از کتاب صوتی یوهانس گوتنبرگ می‌شنویم

نیکولای بر این باور بود که همه کشیش‌ها و کلیساها باید صاحب یک کتاب مقدس موثق و ثابت باشند. او می‌خواست کتابخانه‌های همه دیرهای کاتولیک یک نسخهً صحیح از این متن مقدس داشته باشند. به این ترتیب، همه کشیشان هنگام مطالعه و در کلیسا از کتاب مقدس واحدی استفاده می کردند.

نیکولای در ماه مه سال ۱۴۵۱ میلادی برای ملاقات با هفتاد رئیس دیر که سرپرستی دیرهای سراسر اروپا را برعهده داشتند. از ماینتس دیدن کرد. او آمده بود تا در باره‌ی وحدت و اهمیت استفاده از نسخه‌ای مشترک از کتاب مقدس با ایشان صحبت کند. چه بسا گوتنبرگ از دیدار اسقف اعظم آگاهی داشته‌است. حتی ممکن است نیکولای و گوتنبرگ یکدیگر را دیده باشند و در باره‌ی چاپ روایتی معتبر از کتاب مقدس با هم مذاکره کرده باشند.

گوتنبرگ به نوعی می دانست که چاپ کتاب مقدس قابل قبول و سودآور خواهد بود. این چاپ می‌بایست کاری از آب درمی‌آمد که پیشوایان مذهبی کلیسای کاتولیک را راضی می‌کرد. از همه مهم‌تر آن که پاپ، رهبر مسیحیان کاتولیک روم، می‌بایست آن را تأیید می‌کرد. این امر تضمین می‌کرد که همه‌ی کلیساها و دیرها و صومعه‌های کاتولیک کتاب مقدس گوتنبرگ را خواهند پذیرفت. فروش بسیار بالا و سفارش مکرر آن را نیز تضمین می کرد. چاپ کتابی که در سرتاسر اروپا مورد استفاده قرار گیرد. کار خطیر او را به موفقیتی واقعی مبدل می کرد. به علاوه این کتاب او را به شخصی بسیار مهم نیز تبدیل می کرد.

اگر گوتنبرگ به این دلیل تصمیم به چاپ کتاب مقدس گرفته باشد. چرایی تلاش او برای چاپ آن به زبان لاتینی مورد استفاده در کلیسای کاتولیک رومی نیز روشن می شود. او به دقت اشتباهات را تصحیح و اطمینان حاصل می کرد که نسخه های چاپ شده صحیح باشند. گوتنبرگ بایست لاتین را به خوبی آموخته باشد. چرا که توانسته است کتاب مقدس را بدون عیب و نقص به لاتین منتشر سازد.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی یوهانس گوتنبرگ اثر فران ریس بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی زندگی‌نامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
92.۴۳ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۳۹:۵۴
نویسندهفران ریس
مترجمسارا هاشمی
راویمیلاد میرزائی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۳
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۲.۴۳ مگابایت
۰۱:۳۹:۵۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4.5
(2)
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی شخصیت‌های تاثیر‌گذار
شامل 33 عنوان کتاب
یوهانس گوتنبرگ
یوهانس گوتنبرگ
فران ریس
آوانامه
4.5
(2)
41,000
تومان