0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جاناتان مرغ دریایی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی

نویسنده:
ریچارد باخ
درباره جاناتان مرغ دریایی

برای شکست حصارهای تکرار و روزمرگی باید خستگی‌ها، شکست‌ها، نگاه‌های دیگران و دردهای مسیر را پذیرفت. محدودیت در زندگی همه وجود دارد اما این حرارت و شور و گرمای درونی برای پرواز و رسیدن به هدف است که قدرت شکستن محدودیت‌ها را به افراد می‌دهد. ریچارد باخ در کتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی از اشتیاقی درونی به پرواز و شکستن محدودیت‌ها می‌گوید. داستانی تکان‌دهنده، دلنشین و فراموش‌نشدنی که هرگز از ذهن خواننده پاک نخواهد شد.

خلاصه داستان صوتی جاناتان مرغ دریایی

جاناتان مرغ دریایی است که از زندگی تکراری خود خسته شده است. او نمی‌خواهد مثل مرغان دریایی دیگر تنها به فکر غذا خوردن و خوابیدن باشد. او رویای بزرگی دارد. رویای پرواز کردن. جاناتان می‌خواهد پرواز کردن را یاد بگیرد و تا جایی که می‌تواند با سرعت به اوج آسمان پرواز کند. به همین دلیل مخفیانه شروع به تمرین برای پرواز می‌کند اما کمی بعد متوجه نگاه‌های عجیب دیگران می‌شود. آن‌ها تلاش او را برای یادگیری پرواز درک نمی‌کنند و توقع دارند که جاناتان مثل دیگران زندگی کند؛ اما او هدف‌های مهمی دارد. در نهایت جاناتان حرکت در مسیر هدفش را آغاز می‌کند و با چیزهای جدیدی رو به رو می‌شود.

‌درباره‌ی کتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی اثر ریچارد باخ

کتاب جاناتان مرغ دریایی نوشته‌ی ریچارد باخ، داستان کوتاه و تاثیرگذاری است که در سال 1970 منتشر شد. شهرت و محبوبیت این کتاب به قدری بود که به محض انتشار به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال تبدیل شد. ریچارد باخ در این داستان نگاهی نو به دنیای انسان‌ها دارد، دنیایی که اگر پرواز کردن را در آن یاد نگیریم زمین‌گیر خواهیم شد.

شاید بعد از اولین باری که خواندن این کتاب تمام شود برداشت بسیاری از افراد یک اثر نمادین از این اثر باخ باشد و یا سادگی آن ما را به یاد کتاب‌های کودک و نوجوان بیندازد، اما جاناتان و دنیای او شبیه شازده کوچولوست. دو کتابی که یک وجه مشترک بزرگ دارند و آن تکراری نشدن آن‌هاست. باخ نویسنده معاصر آمریکایی است که در این کتاب روزمرگی انسان را به تصویر می‌کشد و او را به تغییر و پرواز دعوت می‌کند.

محور اصلی داستان حول یک مرغ دریایی به نام جاناتان است که نمی‌خواهد اسیر تکرار و روزمرگی باشد. او تصمیم گرفته در مسیر تغییر پرواز کند و برای رسیدن به آرامش‌، آزادی و عشق تلاش خود را می‌کند. نویسنده معتقد است که «هر کدام از ما یک جاناتان درون داریم که همواره انسان را در مسیر رسیدن به آرمان‌هایش حرکت می‌دهد و در نظر بنده بی‌توجهی ما، آن را به عمق لایه‌های درونی‌مان می‌کشاند و کم‌کم باعث مرگ تدریجی‌اش می‌گردد».

کتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی را انتشارات آوانامه با ترجمه‌ی عباس زارعی و خوانش احمد گنجی منتشر کرده است و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. نسخه صوتی این کتاب 1 ساعت و 23 دقیقه است و امکان را به مخاطبان می‌دهد تا کلمات کتاب را با عمق جان بشنوند و از فحوای کلام این داستان لحظه به لحظه لذت ببرند. گویی کسی برایشان قصه‌ای دلنشین می‌خواند. این کتاب با چندین ترجمه در ایران منتشر شده است.

بخش چهارم کتاب جاناتان مرغ دریایی

کتاب جاناتان مرغ دریایی سه بخش دارد و ترجمه و چاپ آن در ایران نیز بر اساس همین سه بخش است اما ده‌ها سال بعد از انتشار اول کتاب، ریچارد باخ بخش چهارم کتاب را در جهت تکمیل اثرش نوشت. بخش چهارم کتاب را انتشارات پر در ترجمه‌ی خود آورده است.

او بعد از نوشتن فصل چهارم گفت که در دهه هفتاد میلادی، انتشار فصل چهارم آن باعث می‌شد تا مردم برداشت اشتباهی از این داستان داشته باشند. او در ادامه توضیحات خود دراین‌باره گفت: «وقتی‌که فصل چهارم کتاب را نوشتم به نظرم بسیار فوق‌العاده‌تر از آن بود که در زندگی واقعی نمود پیدا کند. همچنین این احتمال نیز وجود داشت که برخی مردم ماجراهای این فصل را با مسائل دینی پیوند بزنند. اکنون‌که 40 سال از نوشتن کتاب گذشته است به این نتیجه رسیدم که جاناتان لیوینگستون های دنیای امروزی، باور کردن چیزهای واقعی را فراگرفته‌اند و دیدن این مسئله باعث شد فصل چهارم را منتشر کنم، این امر زمانی به‌نوعی دیوانگی بود اما اکنون ضروری به نظر می‌رسد.»

چرا باید کتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی را خواند؟

همه‌ی ما در زندگی نیاز به نیرویی محرک برای ادامه میسر زندگی هستیم. کتاب جاناتان مرغ دریایی الهام بخش آدم‌هایی خواهد بود که جامعه و اطرافیان به دلیل تفاوت‌ها و هدف‌هایشان آن‌ها را طرد می‌کنند. انسان‌هایی که دیگران آن‌ها را برای این که نمی‌توانند درک کنند از خود میرانند. این داستان زیبا به خوانندگان خود درس شجاعت، آزادی و ماجراجویی می‌دهد.

‌درباره‌ی ریچارد باخ نویسنده‌ی کتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی

ریچارد دیوید باخ خلبان و نویسنده آمریکایی متولد 1936 است که با کتاب جاناتان مرغ دریایی در سراسر جهان مشهور شد. او از نوادگان یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین آهنگسازان دنیا یعنی یوهان سباستین باخ است. ریچارد باخ به دلیل شغلش، خلبانی، تمام فعالیت‌هایش حول آسمان و با موضوع پرواز گذاشت. او در کارنامه خود فعالیت‌های زیادی از جمله ساخت تصاویر متحرک در آسمان توسط نمایش هوایی، نویسندگی و تدریس فنی هوانوردی، خلبان نمایش‌های هوایی و ... داشته است.

او یک خلبان درجه یک بود اما نویسندگی هم برایش جذاب بود. از سال 1959 ایده داستان جاناتان در ذهنش شکل گرفت که در نهایت منجر به نوشتن این داستان شد. فیلمی نیز از روی این داستان ساخته شده است. او در نویسندگی هم مانند خلبانی، بلندپرواز بود و آزادانه می‌نوشت و همین آزادی را به مردم القا می‌کرد.

هدیه پرواز، پندار یا اوهام، پلی به‌سوی جاودانگی، بیگانه در زمین، دور و بس نزدیک، درنگ‌های من، گریز از سرزمین امن، یگانه، فراسوی ذهنم و یادداشت‌های مرد فرزانه از جمله آثار ریچارد باخ است.

داستان‌ها و فیلم‌های مشابه

در ادبیات و سینما داستان‌های کمی نبودند که دغدغه‌ی رهایی و آزادی یکی از شخصیت‌ها محور اصلی قصه نباشد. داستان ماهی سیاه کوچولو از صمد بهرنگی، شازده کوچولو دو سنت اگزوپری و انیمیشن مشهور نمو از جمله قصه‌های مشابه جاناتان مرغ دریایی هستند که خواندن و دیدن آن‌ها لذت تلاش و شکستن محدودیت‌ها رو دو چندان می‌کند.

‌در بخشی از کتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی می‌خوانیم

جاناتان گفت: «تنها قانون درست، قانونیه که منجر به آزادی میشه، هیچ قانون دیگری وجود ندارد»

به چشمهات اعتماد نکن. اونا فقط محدودیت‌ها رو نشون میدن. با فهم و درکت نکاه کن. به دنبال چیزی بگرد که میدونی و راه پرواز رو خواهی دید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
76.۲۸ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۲۳:۱۳
نویسندهریچارد باخ
مترجمعباس زارعی
راویاحمد گنجی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۳
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۶.۲۸ مگابایت
۰۱:۲۳:۱۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بهشت یک مکان نیست ، زمان هم نیست ، بهشت رسیدن به کمال است یعنی کامل شدن جاناتان مرغ دریایی نوشته ریچارد باخ نویسنده امریکایی درسال ۱۹۷۰ چاپ شد ، یک رمان کوتاه و پر مغز ، از کسی سخن میگوید که موجودی حقیر و دون پایه نیست و همواره در فکر و تلاش برای عروج به پله ها و مفاهیم والاتر زندگیست ، داستان ساده و‌ روان و قابل تفکر است.

5

توی دوران سختی این کتاب و خوندم و برام خیلی عالی بود واقا ممنون از تمام تیمی که روی این کتاب کار کردن

5

اون قسمت مکالمه ی جاناتان و فلچر فیلد، آخرای فصل ۲ واقعا زیبا بود... واقعا دوست داشتم این کتاب رو

5

به نظرم اقای گنجی انتخاب درستی نیست

4

مینی داستان فلسفی خوبیه

5

ترجمه خیلی خوبی دارد

4.7
(13)
48,000
٪30
33,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جاناتان مرغ دریایی
٪30
جاناتان مرغ دریایی
ریچارد باخ
آوانامه
4.7
(13)
48,000
٪30
33,600
تومان