0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
توماس ادیسون

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی توماس ادیسون

نویسنده:
مایگل برگن
درباره توماس ادیسون

 

«با آغاز قرن نوزدهم و پیشرفت‌های حاصل‌شده در تمامی حوزه‌های فعالیت انسان، دنیای قدیم به مکانی جدید بدل شد. اختراعات جدید روش زندگی را به‌سرعت تغییر داد و اکتشافات علمی نیز نگرش انسان را به خود دگرگون ساخت. با وقوع جنگ جهانی اول سراسر جهان را جنگ فراگرفت و به‌کارگیری اندیشه‌هایی نظیر کمونیسم و ناسیونالیسم نشان داد که کشورها می‌توانند بسیار فرارتر از مرزهای خود برجهان تأثیر بگذارند.» این جملاتی است که مایکل برگن کتاب توماس ادیسون را با آن آغاز کرده است. کتابی جذاب و خواندنی که داستان مردی را روایت می‌کند که با اختراعاتش زندگی بشر را دگرگون کرد. «جادوگر مِنلو پارک» شاگرد اول مدرسه نبود اما نگاه خاصش به جهان باعث شد بتواند دنیا را دگرگون کند.

درباره توماس ادیسون، مخترع بزرگ قرن نوزدهم

توماس آلوا ادیسون (Thomas Alva Edison) مخترع امریکایی متولد سال 1847 در ایالت اوهایو است. او دوران مدرسه‌ی چندان درخشانی نداشت و درنهایت نیز دروس ابتدایی را در خانه و نزد مادرش یاد گرفت؛ اما او در ادامه کارهای زیادی انجام داد و اختراعات زیادی را به نام خود ثبت کرد که بسیاری از آن‌ها تکمیل کارهای پیشین محققان دیگر بود. اولین اختراع ادیسون نوعی تلگراف بود که او با فروش امتیاز این وسیله توانست برای خودش کارگاهی دست و پا کند و تحقیقاتش را گسترش دهد.

چند سال بعد ادیسون برای گسترش بیشتر کارهایش کارگاهی در منلوپارک خرید و همراه تعداد زیادی از مهندسان متخصصان به تمکیل و تولید ابداعات علمی مختلف مشغول شد. این کارگاه و اتفاقاتی که در آن رخ داد، توماس آلوا ادیسون را به جادوگر منلوپارک مشهور کرد.

مهم‌ترین اختراع ادیسون لامپ رشته‌ای است که سرآغازی بر برق‌رسانی به منازل و در حقیقت استفاده از برق به‌صورت عمومی شد. البته تنها امتیاز اختراع رشته‌ی زغالی پر مقاومت درون لامپ به نام ادیسون ثبت‌شده است.

توماس آلوا ادیسون تا روزهای پایانی عمرش مشغول ساخت و تکمیل وسایل مختلف بود. او در 6 ژانویه‌ی 1931 درحالی‌که منتظر تائید ثبت آخرین اختراع خود بود، درگذشت.

‌درباره‌ی کتاب توماس ادیسون اثر مایکل برگن

کتاب توماس ادیسون با عنوان اصلی «Thomas alva Edison: great American inventor» اولین بار سال 2007 منتشر شد. این کتاب جذاب و ارزشمند روند زندگی و اختراعات توماس آلوا ادیسون را بیان می‌کند. کتاب توماس ادیسون در 110 صفحه نوشته‌شده است و تصاویر مختلفی از این مخترع، کارگاه و اختراعاتش در آن وجود دارد. مطالب این کتاب سیر تاریخی اختراعات بی‌شمار ادیسون را بیان می‌کند و تعداد زیادی از آن‌ها را با جزئیات بررسی کرده است.

کتاب توماس ادیسون توانست نظرات زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کند و تاکنون به چندین و چند زبان مختلف برگردانده شده است.

مروری بر فصل‌های کتاب توماس ادیسون

کتاب توماس ادیسون در ده بخش اصلی نوشته‌شده است که عنوان این بخش‌ها به شرح زیر است:

بخش اول: جادوگر منلوپارک

بخش دوم- دانشمند و بازرگان

بخش سوم- به‌پیش

بخش چهارم- شغل: مخترع

بخش پنجم- کارخانه‌ی اختراع

بخش ششم- لامپ بهتری برای روشنایی

بخش هفتم- روشن کردن جهان

بخش هشتم- ثبت حرکات

بخش نهم- بازرگان خلاق فصل

بخش دهم- قهرمان آمریکایی

درباره مایکل برگن، نویسنده‌ی کتاب توماس ادیسون

مایکل برگن نویسنده و روزنامه‌نگار متولد سال 1960 است. او در دانشگاه کنتیکت در رشته‌ی تاریخ درس‌خوانده است و تاکنون بیش از 250 جلد کتاب تاریخی درباره‌ی شخصیت‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان نوشته است. او تعداد زیادی نمایشنامه نوشته است و همچنین ویراستار خبرنامه‌ی سازمان بین‌المللی زیست‌شناسی است. او پیش از آنکه از سال 1994 به شکل دورکاری مشغول فعالیت شود در هفته‌نامه‌ی «ویکلی ریدر» به‌عنوان سردبیر مشغول به کار بود.

او در حال حاضر در مکزیک زندگی می‌کند.

ترجمه‌ی کتاب توماس ادیسون به فارسی

انتشارات ققنوس، یکی از فعال‌ترین ناشران کشور است که تلاش می‌کند آثار زمینه‌های مختلف را در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار دهد. این ناشر داستان زندگی بسیاری از مشاهیر جهان را در قالب مجموعه‌ی کتاب شخصیت‌ها منتشر کرده است. کتاب توماس ادیسون یکی از این کتاب‌هاست که سال 92 به همت این ناشر منتشر شد.

انتشارات آوا نامه کتاب توماس ادیسون را با ترجمه‌ی فرید جواهر کلام عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب توماس ادیسون را خواند؟

توماس ادیسون یکی از اثرگذارترین شخصیت‌های قرن نوزدهم است که اختراعاتش اثر بسیار زیادی روی بهبود زندگی بشر داشته است. تعداد اختراعات او که به روایتی بیش از 2500 اختراع ثبت شده است میزان اثرگذاری عجیب و خارق‌العاده‌ی این مخترع بزرگ را نشان می‌دهد. شرح زندگی و فعالیت‌های توماس ادیسون ماجرایی کم‌نظیر است و نشان از اراده‌ی کم‌نظیر بشر دارد. کتاب توماس ادیسون فراز نشیب‌های زندگی این دانشمند بزرگ را بررسی کرده و تلاش کرده است بازتابی از فعالیت‌های او را ارائه دهد. گوش دادن به این کتاب می‌تواند برای هر انسان کنجکاوی بسیار جالب باشد، چراکه ریشه‌ی بسیاری از وسایلی که امروز از آن‌ها استفاده می‌کنیم به اختراعات توماس ادیسون بازمی‌گردد. شنیدن ماجراهای این مخترع بزرگ برای نوجوانان نیز بسیار مناسب است. چراکه املا مطالب بسیار زیادی را به آن‌ها می‌آموزد و از سوی دیگر انگیزه‌بخش آنان خواهد بود. داستان زندگی توماس ادیسون می‌تواند انگیزه‌ی هر انسانی برای استفاده‌ی بهتر از مغز باشد.

کتاب توماس ادیسون در دسته‌ی کتاب‌های علمی قرار دارد.

کتاب توماس ادیسون مناسب برای گروه سنی نوجوانان و تمام افراد کنجکاو است.

خوانش کتاب صوتی توماس ادیسون را آرمان سلطان‌زاده به عهده داشته است.

کتاب توماس ادیسون حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع علمی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب توماس ادیسون اثر مایکل برگن بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
90.۹۱ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۳۸:۵۶
نویسندهمایگل برگن
مترجمفرید جواهرکلام
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۱۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۰.۹۱ مگابایت
۰۱:۳۸:۵۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

بنظرم کتاب خوبی نبود. مثله تاریخ ادبیات میمونه. خیلی کلی اینکار و کرد اون کار و کرد.

5

خيلي خلاصه شده بوود و در كل كتاب خوبي بوود

5

کتاب خوبی بود ممنون

5

از کتاب راضی بودم

5

زیبا بود

4.4
(11)
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی شخصیت‌های تاثیر‌گذار
شامل 33 عنوان کتاب
توماس ادیسون
توماس ادیسون
مایگل برگن
آوانامه
4.4
(11)
41,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر