0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
در رویای بابل

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی در رویای بابل

درباره در رویای بابل

«به گمانم من، ازجمله به این دلیل، هرگز کارآگاه خصوصی قابل نشدم، که بیش‌ازحد، در رؤیای بابل بودم.»

درباره کتاب صوتی در رؤیای بابل

کتاب «در رؤیای بابل»  Dreaming Of Babylonنوشته‌ی «ریچارد براتیگان» در سال 1977 منتشر شد که توانست توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. این کتاب روایت یک روز از زندگی کارآگاهی خصوصی به نام «سی کارد» است که در رؤیای شهر قدیمی بابل به سر می‌برد. «سی کارد» در ابتدا این داستان این‌گونه خودش را معرفی می‌کند: «به گمانم من، ازجمله به این دلیل، هرگز کارآگاه خصوصی قابل نشدم، که بیش‌ازحد، در رؤیای بابل بودم.» این کارآگاه بارها در زمان حال به گذشته سفر می‌کند و به‌طور موازی در دو جامعه‌ی متفاوت شاهد وقایعی جریان‌ساز است که داستان این کتاب را شکل می‌دهند. او کارآگاهی بی‌کفایت و بیکار است که با مشکلات مالی شدیدی روبه‌رو است که ناگهان با پیشنهادی پرپول برخورد می‌کنند؛ پیشنهادی که به دزدیدن جنازه‌ای از سردخانه مربوط است.

«ریچارد براتیگان» با نثری روان و تأثیرگذار این اثر را طی 14 فصل به نگارش درآورده است که رگه‌هایی از کمدی سیاه در آن دیده می‌شود. این نویسنده در فضایی پلیسی و جنایی با زبانی طنزگونه این داستان خواندنی را نوشته است و خواننده را با ویژگی‌های دو جامعه‌ی پادآرمان‏شهر و آرمان‌شهر روبه‌رو می‌کند.

 

درباره ریچارد براتیگان

«ریچارد براتیگان» Richard Brautigan نویسنده و شاعر معاصر آمریکایی در تاریخ در 30 ژانویه 1935 به دنیا آمد. او کودکی‌اش را در شرایط بدی گذراند و مدتی در بیمارستان بستری بود. او از کودکی به نوشتن و داستان‌نویسی علاقه داشت و در آغاز بیست‌سالگی‌اش با نویسندگان و شاعران جنبش بیت آشنا شد. او در این دوران پس از ازدواج مدتی را در به یکی از ایالت‌های آمریکا به نام آیداهو رفت و زندگی در چادر در کنار رودخانه را تجربه کرد. او به تأثیر از این تجربه‌اش کتاب «صید قزل‌آلا در آمریکا» را در سال 1967 منتشر کرد که بسیار مشهور شد. او پس از انتشار این اثر داستان‌نویسی و سرودن شعر را به‌طور حرفه‌ای دنبال کرد و به‌عنوان نویسنده‌ای صاحب سبک شناخته شد. او در بستری خیالی و رؤیا گونه داستان‌هایش را نوشت و آثاری رئالیسم و پست‌مدرنیسم از خودش به‌جا گذاشت. «تراژدی سگی»، «نامه‌ای عاشقانه از تیمارستان ایالتی»، «در قند هندوانه»، «قطار سریع‌السیر توکیو، مونتانا» و «پس باد همه‌چیز را با خود نخواهد برد» ازجمله آثار این نویسنده هستند که به فارسی ترجمه شده‌اند.

«ریچارد براتیگان» زندگی کوتاهی داشت و فرازوفرودهای بسیاری را تجربه کرد. او در تاریخ 25 اکتبر 1984 در سن چهل‌ونه‌سالگی با تفنگ شکاری خودکشی کرد.

در بخشی از کتاب صوتی در رؤیای بابل می‌شنویم

از وقتی رفته بودم بیرون، آپارتمان پرکثافت نمورم هیچ تغییری نکرده بود. عجب دخمه‌ی افتضاحی... یا عیسا مسیح، چه طور می‌توانستم این‌جوری زندگی کنم؟ بفهمی‌نفهمی ترسناک بود. از روی خرت‌وپرت‌های مجهول‌الهویه‌ی کف اتاق رد شدم. عمد داشتم به آن‌ها توجه نکنم. اصلاً نمی‌خواستم بدانم چه هستند و چه نیستند. از نگاه کردن به تخت خواب‌ام هم طفره می‌رفتم.

تخت خواب‌ام انگاری از اثاث بخش مراقبت‌های ویژه‌ی تیمارستان بود. من واقعاً هیچ‌وقت آدمی نبودم که خیلی اهل مرتب کردن تخت خواب‌ام باشم. حتا آن خیلی وقت پیش‌ها انگیزه‌ای برای انجام این کار داشتم.

مادرم هميشه سرم داد می‌کشید که: «چرا تخت تو مرتب نمی‌کنی؟ همه کارو من باید برات بکنم!»

بعد از این که تخت‌ام را مرتب می‌کردم، داد می‌زد: «تو چرا نمی‌تونی تخت تو درست مرتب کنی! ملافه‌ها رو ببین! مث طناب دار شده‌ان. نمی دونم چه خاکی تو سرم بریزم! رحم کن، خدا جون رحم کن به من!» و حالا من هشت‌صد دلار به او بدهکار بودم و تخت خواب‌ام هم مثل چوبه‌های دار بود که قاتلان آبراهام لینکلن را به آن آویزان کرده‌اند، و این هفته هنوز به مادرم زنگ نزده بودم.

باید حمام می‌کردم تا بتوانم مشتری‌ام را تحت تأثیر قرار بدهم. برای همین لباس هام را کندم و داشتم شیردوش را باز می‌کردم که یادم افتاد اصلاً صابون ندارم. دخل آخرین خرده صابون را هم چند روز پیش آورده بودم. تازه ریش‌تراش ام هم تیغ اش آن‌قدر کند بود که به درد گلابی پوست کندن هم نمی‌خورد.

فکر کردم لباس ام را دوباره تن ام کنم، بروم بیرون، صابون و تیغ ریش‌تراشی بخرم، اما بعد یادم آمد که تا یک فرسخی خانه دیگر هیچ مغازه‌ای نمانده که من بدهکارش نباشم. آن اسکناس پنج‌دلاری را جلو چشم هر مغازه‌داری می‌گرفتم، جروواجرم می‌داد.

اصلاً و ابداً...

چه کار باید می‌کردم؟

از دروهمسایه هم اصلاً نمی‌توانستم یک تکه صابون یا یک دانه تیغ قرض کنم چون، از شیر مرغ تا جان آدمی زاد، دیگر چیزی نمانده بود که من از آن‌ها قرض نکرده باشم. گلوم هم که می‌برید یک چسب زخم هم به ام قرض نمی‌دادند.

اوضاع را دوباره و با دقت تمام مرور کردم.

روال افکارم به این ترتیب پیش رفت: آب از صابون مهم‌تر است. یعنی که، صابون بدون آب چیست؟ هیچ. صابون با آب است که معنا پیدا می‌کند.

ترجمه کتاب صوتی در رؤیای بابل به زبان فارسی

کتاب صوتی «در رؤیای بابل» نوشته‌ی «ریچارد براتیگان» را ناشر صوتی آوا نامه با صدای «آرمان سلطان زاده» منتشر کرده است که در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. این اثر را «پیام یزدان جو» نویسنده، مترجم و پژوهشگر ایرانی متولد سال 1354 به فارسی ترجمه و آن را نشر چشمه سال 1386 منتشر کرد که نسخه‌ی الکترونیک آن نیز در فیدیبو موجود است. «پیام یزدان جو» تحصیلاتش را  دانشگاه هنر تهران و دانشگاه پونا هند به سرانجام رساند و از دهه‌ی هفتاد به فعالیت ادبی مشغول است و ازجمله آثارش می‌توان به مجموعه داستان «باران بمبئی» و رمان «روزها و رؤیاها» اشاره کرد. او درباره‌ی کتاب «در رؤیای بابل» نوشته‌ی «ریچارد براتیگان» گفته است: «رمان در رؤياي بابل يك داستان جنايي-كارآگاهي در دهه 40 در آمريكا است و از آخرين رمان‌هاي براتيگان به شمار مي‌آيد. به نظر من اين كتاب در ميان ديگر آثار براتيگان متمايزتر و جذاب‌تر است. ساختار رمان «در رؤياي بابل» در قياس با «صيد قزل‌آلا در آمريكا» به رمان‌هاي معمولي بيش‌تر نزديك است و ازلحاظ پي‌رنگ داستاني كمابيش مشخص‌تر است و در كل جذابيتش هم بيش‌تر است.»

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
279.۸۴ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۰۵:۰۷
نویسندهریچارد براتیگان
مترجمپیام یزدانجو
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۱۸
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۷۹.۸۴ مگابایت
۰۵:۰۵:۰۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 41 مخاطب
5
ستاره
53 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
7 ٪
26 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

واقعا نفهمیدم چه چیز این کتاب عالی بود. هیچ چیزی نداشت جز یه چند ساعت سرگرمی که نه سر داشت نه ته. واقعا داستان سطح پایینی بود که بعد از تموم شدنش با خودت میگی خب که چی!!!!! پ . ن : جدا از موضوع داستان فقط مثل همیشه صدای آقای سلطان زاده عالی بود.

2

برخلاف اینهمه امتیاز ۴ ستاره کامل ، ۸۰% کتاب سیر در تخیلات شخص اول یعنی در رویای بابل سیر میشد، نکته ویژه و برجسته تری نداشت.فقط چون دوست نداشتم کتاب رو نصفه رها کنم تا آخرش گوش کردم.

3

داستان گیرایی داشت ، اما گره هایی در داستان باز نشده باقی موند ، موجز و تاثیر گذار بود ، صدای راوی هم بر همگان آشکاره که شاهکاره ، در کل سپاس از فیدیبو ?

1

اصلا دوست نداشتم.فقط بخاطر خوانش ارمان سلطانزاده و نظرات خوبی که بعضی دوستان داده بودن خریدمش.ولی رمان بسیار مسخره و ضعیفی بود.

5

این یک شاهکاره هم کتاب هم آقای سلطان زاده

2

کیفیت صدا ها و فضا سازی بسیار مناسب است اما محتوای کتاب چیز خاصی نیست. نسل بیت چیزهایی بسیار عمیقتری دارد.

4

من کتاب صوتی رو بصورت cdخریداری کردم بسیار عالی بود دو بار گوش دادم هم کتاب و هم راوی عالی بود

3

این کتاب، اثر متفاوت و خوبی هست از ریچارد براتیگان. و روایت زیبای آقای سلطان زاده. کتاب خوبیست

5

گوینده عالی.من یه روزه تمومش کردم. البته از براتیگان بیشتر انتظار داشتم ولی کتاب خوبیه

3

با تشکر از راوی محبوبم جناب آقای سلطان زاده بابت زمانی که صرف تهیه این اثر کردید ...

نمایش 16 نقد دیگر
4
(41)
77,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
در رویای بابل
در رویای بابل
ریچارد براتیگان

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
در رویای بابل
در رویای بابل
ریچارد براتیگان
آوانامه
4
(41)
77,000
تومان