0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بازی آخر بانو

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی بازی آخر بانو

درباره بازی آخر بانو

هر آدمی قصه‌ای دارد، قصه‌ی بعضی‌ آدم‌ها ساده و معمولی است و در چند ورق خلاصه می‌شود، قصه‌ی بعضی‌ها هم کتابی جذاب و خواندنی است. قصه‌های مختلف در کنار هم‌ داستان یک جامعه را می‌سازند و اگر سال‌ها بعد به آثار داستانی یک دوره‌ی خاص نگاه کنید می‌توانید اطلاعات بسیار زیادی درباره‌ی آن دور به دست آورید. بلقیس سلیمانی نویسنده‌ی معاصر ایرانی از جمله داستان‌نویسانی است که قصه‌هایش را با عناصر محیط درهم‌آمیخته و علاوه بر روایت شخصیت‌های داستان ساختار اجتماعی، سیاسی و اثرات آن بر زندگی افراد را هم بیان کرده است. «بازی آخر بانو» مشهورترین اثر این نویسنده است که سه دهه از سال‌های پس از انقلاب را روایت کرده است. این رمان تاکنون بیش از 10 بار تجدید چاپ‌شده و توانسته است جایش را میان آثار داستانی معاصر باز کند.

‌درباره‌ی کتاب بازی آخر بانو اثر بلقیس سلیمانی

بازی آخر بانو اولین بار سال 90 منتشر شد. این کتاب یکی از کتاب‌های سه‌گانه‌ی بلقیس سلیمانی است. «خاله‌بازی» و «بازی عروس و داماد» جلدهای دیگر این سه‌گانه را تشکیل داده است. داستان بازی آخر بانو داستان زندگی گل بانو است که در هر فصل از زبان شخصیت‌های مختلف نوشته‌شده است و ترتیب روایی آن به شکل زیر است:

«گل بانو»

سعید

گل

ابراهیم رهامی

استاد محمد جانی

صالح رهامی

صالح رهامی، سعید، محمدجانی

این داستان تلاش کرده است فراز و نشیب‌های زندگی دختری روستایی را بیان کند. بستر داستان با درگیری‌های سیاسی، اجتماعی اول انقلاب و سال‌های جنگ آمیخته‌شده است و اطلاعات جالبی به مخاطب می‌دهد.

خلاصه داستان بازی آخر بانو

بازی آخر بانو داستان گل‌بانو است. دختری روستایی با رویاهایی بزرگ. این داستان در سال‌های آغازین پس از انقلاب می‌گذرد و تا حدود سه دهه ادامه دارد. گل بانو مادرش به‌عنوان سرایدار در خانه‌ای کار می‌کنند. دختر این خانواده دختری کتاب‌خوان و فعال سیاسی است. گل بانو از طریق او با کتاب‌های زیادی آشنا می‌شود و مسیر زندگی او تغییر می‌کند. در همین سال‌ها او با اصرار مادرش با مردی به نام ابراهیم ازدواج می‌کند، ازدواجی که سرنوشت خوبی ندارد اما باعث اتفاقاتی می‌شود...

‌درباره‌ی بلقیس سلیمانی نویسنده‌ی کتاب بازی آخر بانو

بلقیس سلیمانی نویسنده‌ی ایرانی متولد سال 1342 در کرمان است. او پژوهشگر و منتقد ادبی است و در رشته‌ی فلسفه درس‌خوانده است.

بلقیس سلیمانی سال‌ها به‌عنوان روزنامه‌نگار فعالیت کرده و مقالات ارزشمندی نیازی نیز از او وجود دارد. فعالیت‌های او در عرصه‌ی ادبیات به همین مطالب خلاصه نمی‎‌شود و او در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی به‌عنوان داور فعالیت کرده است.

از میان آثار پژوهشی خانم سلیمانی می‌توان به کتاب‌هایی چون «هم‌نوا با مرغ سحر»، بررسی زندگینامه و آثار مرحوم علی‌اکبر دهخدا، «تفنگ و ترازو»، در ارتباط با ادبیات دفاع مقدس، «هنر و زیبایی از نگاه افلاطون» و «بررسی وضعیت کمی و کیفی ادبیات داستانی در دهه‌ی هفتاد» را نام برد. همچنین بلقیس سلیمانی داستان‌های زیادی نوشته است که بعضی از آن‌ها به انگلیسی و عربی برگردانده شده‌اند. از میان داستان‌های این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «روز خرگوش»، «خاله‌بازی»، «مارون»، «سگ سالی»، «من از گورانی‌ها می‌ترسم» و «شب طاهره» را نام برد.

چرا باید کتاب بازی آخر بانو را خواند؟

بازی آخر بانو داستانی جذاب است. نویسنده تلاش کرده است با روایت داستان از زبان شخصیت‌های مختلف داستانش را کامل‌تر بیان کند. شخصیت‌پردازی‌های جذاب کتاب بازی آخر بانو این رمان را به داستانی ماندگار تبدیل کرده است. این کتاب فضاسازی بسیار خوبی دارد و خواننده با شنیدن آن نه‌تنها داستان تأثیرگذار زندگی یک دختر را خوانده است که مطالب زیادی درباره‌ی فضای سیاسی اجتماعی زمانه‌ای که داستان در آن می‌گذرد، درمی‌یابد. بازی آخر بانو داستان لذت بخشی است که می‌تواند شما را از دنیای اطرافتان جدا کند و به زندگی دختر روستایی ساده‌ای در بحرانی‌ترین سال‌های ایران ببرد. این کتاب همچنین می‌تواند هدیه‌ی خوبی برای علاقه‌مندان به داستان‌های ایرانی باشد.

انتشارات آوا نامه کتاب صوتی بازی آخر بانو را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب بازی آخر بانو در دسته‌ی کتاب‌های داستان ایرانی قرار دارد.

کتاب بازی آخر بانو مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی بازی آخر بانو را مریم پاک ذات به عهده داشته است.

کتاب بازی آخر بانو جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان ایرانی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی داستان ایرانی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب بازی آخر بانو اثر بلقیس سلیمانی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان ایرانی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌‌در بخشی از کتاب بازی آخر بانو می‌خوانیم

کجا دیدمت، اولین بار، در آخرین جلسه درس اخلاق، آن روز دیدمت، دیدن به معنای آن‌که مورد توجهم قرار گرفتی. سؤال نکردی، گفتی:«اخلاقیات را عرف تعیین می‌کند نه دین. دین فقط با عرف همراه می‌شود.»می‌بینی بعد از حدود بیست سال هنوز اولین کلامت را به‌خوبی به یاد دارم، اولین کلمه، اولین کلام، تو با این کلمات، بر من ظهور کردی، مثل یک حقیقت ناب.

«حقیقت ناب هم از آن جفنگیات است.»

بمانید، شاید ده نفر همراه باهم گفتند:«ما آقا؟»و تو نگفتی«ما آقا؟»همان‌جا که نشسته بودی نشستی، همه که از کلاس بیرون رفتند. رو به پنجره کلاس گفتم:«اسم شما چیه خواهر؟»

گفتی:«محمد جانی آقا.»

گفتم:«زیاد کتاب می‌خوونی؟»

گفتی:«ای...»

گفتم:«پدر و مادرت چه‌کاره هستند؟»

سکوت کردی. من در فضای خالی کلاس دنبال صدایت می‌گشتم.

گفتم:«سوال بدی کردم؟»

گفتی:«نه»

منتظر بودم ولی تو ساکت بودی.

گفتم:«فرزند چندم خانواده‌ای خواهر محمدجانی؟» فکر می‌کردم تحت تأًثیر خواهر یا برادر بزرگ‌ترت هستی.

گفتی:«سوال‌هاتون آدم رو یاد بازپرس‌ها می‌اندازه آقا.»

خندیدی.

ناخودآگاه برگشتم و برای اولین بار چال گونه‌هایت را دیدم. روی صورتت درنگ کردم شاید همان درنگ بود که تو را واداشت بگویی:«پدرمون عمرش رو داده به شما مادرمونم مرده شوره.»

تو اولین زنی بودی که در آن منطقه دیده بودم. نیش کلامت در قلبم نشست.

گفتم:«خواهر محمدجانی این چه طرز حرف زدنه؟»

گفتی:«اين طرز حرف زدن رو مدیون عرف جامعه تاریخ، جغرافیا، فرهنگ هزاران ساله و اقتصاد کشاورزی هستم.»

گفتم:«با یک مرد بیگانه و نامحرم...»

گفتی:«من فقط جواب سوال شما رو دادم.»

نمی‌دانم اگر خانم مدیر نمی‌آمد، این گفتگوی مضحک تا کی ادامه می‌یافت. تو بلند شدی، چادرت را محکم روی صورتت کشیدی و گفتی:«خداحافظ.»

من رو به نوک کفش‌های خانم راستی گفتم:«خداحافظ خواهر.»

خانم مدیر گفت:«برادر رهامی مسئله‌ای پیش‌آمده؟»

گفتم:«سؤال‌های عجیبی می‌پرسد و اظهارنظرهایی می‌کند که به سن و سالش نمی‌آید.»

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
490.۱۹ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۵۴:۳۵
نویسندهبلقیس سلیمانی
راویمریم پاک‌ذات
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۱۱
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۹۰.۱۹ مگابایت
۰۸:۵۴:۳۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 26 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
15 ٪
15 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

روایتی از زبان چند شخصیت که درکل زندگی زنی رو روایت میکنه که نهایتا هرچند مغموم ودلشکسته به آرزوی نوجوانیش میرسه به نظر من میتونست بهتر از این تمومش کرد هر چند کتاب هایی تو این سبک نوشتار خواننده مخصوص خودش روطلب میکنه

2

این دومی کتاب از خانم سلیمانی بود که گوش میدادم. کتاب اول پیاده بود. به نظر من اون کتاب داستان جذاب تر و متن روان تری داشت. خوانش کتاب خوبه.

5
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
تلخ ☕️
پربار 🌳
آموزنده 🦉

داستانهای خانم بلقیس سلیمانی تلخ ولی آموزنده هستند این کتابشون نسبت ب بقیه یک مقدار مبهم بود ولی من کلا کارهاشونو دوست دارم

3

جالب و پرکشش بود ولی بنظر ناتمام رها شده میشد با موزیک یا جمله ای پایان داستان را روایت کرد

4

چه اجرای هنرمندانه ای. چه موسیقی دلچسبی. از گوش دادن به این کتاب پشیمان نمی شوید.

1

با احترام اصلا دوست نداشتم کل داستان فقط غم و غصه بود و کلا افسردگی بود این کتاب

1

من خوشم نیومد،دو فصل بیشتر گوش‌نکردم،جذب نشدم.

1

این همه غلط خوانشی؟ از آوانامه بعیده!

3

من نفهمیدم فصل اخر چی شد....

5

قلم خانم سلیمانی رو دوست دارم

نمایش 5 نقد دیگر
3.6
(26)
پربار 🌳 (1)
84,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
بازی آخر بانو
بازی آخر بانو
بلقیس سلیمانی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بازی آخر بانو
بازی آخر بانو
بلقیس سلیمانی
آوانامه
3.6
(26)
پربار 🌳 (1)
84,000
تومان