0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن

درباره بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن

درآوریل سال 1775نخست جرقه‌های انقلاب در ماساچوست برانگیخته شد و جرج واشنگتن رهبری نیروهای استقلال طلب را برعهده گرفت. دوازده سال پس از این شورش‌ها، در سال 1787 قانون اساسی آمریکا به امضای نمایندگان مجمع رسید و در سال 1789 منشور حقوق به تصویب رسید و بخشی از قانون اساسی ایالت متحده شد. لیدیا بجورنلوند نویسنده‌ی کتاب بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن در این اثر سیر تاریخی این اتفاق مهم و چگونگی اجرایی شدن قانون اساسی را به تصویر کشیده است. داستان چگونگی شگل گیری این سند قدیمی از خواندنی‌ترین داستان‌های تاریخ است.

‌درباره‌ی کتاب صوتی بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن اثر لیدیا بجورنلوند

بیش از دو قرن از امضای قانون اساسی کشور آمریکا می‌گذرد و تاکنون هیچ قانونی از این سند تغییر نکرده و تنها برخی اصلاحیه به آن افزوده شده است. قانون اساسی آمریکا از 3 محور کلی تبعیت می‌کند و دارای 7 فصل است. تفکیک قوا در ایالات متحده آمریکا، نظام انتخاباتی و نظام فدرالی از مهم‌ترین اصول آن به شمار می‌آید.

بنیانگذاران قانون اساسی آمریکا کوشیده‌اند این اعلامیه را به‌‌گونه‌ای تنظیم کنند تا در نظام حکومتی جدید از قدرت مطلق افراد یا گروهی خاص بکاهند و اختیارات آنها را محدود کنند. این قوانین آزادی‌های فردی و اجتماعی افراد را تضمین کرده و وحدت بین ایالت‌ها را تحکیم می‌کند.

کتاب فیزیکی بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن به مجموعه تاریخ از انتشارات ققنوس تعلق دارد. این مجموعه بخش اعظمی از وقایع مهم تاریخی جهان را گردآوری کرده است و تاریخ جهان را دربسترهای فلسفی، سیاسی، فرهنگی بازگو می‌کند. انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس، کتاب صوتی «بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن » را در اختیار علاقمندان به کتاب صوتی قرار داده است. «بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن» دارای 8 فصل به همراه ضمائم منفصل است میانگین زمان لازم برای شنیدن هر فایل صوتی حدود 30 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر 331 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن

شگفتار - تجربه آمریکایی

فصل اول - برپایی دنیای جدید

فصل دوم - روح آمریکایی

فصل سوم - تلاش برای خود مختاری

فصل چهارم - راه فیلادلفیا

فصل پنجم - مجمع قانون اساسی

فصل ششم - تولد قانون اساسی

فصل هفتم - مبازره برای تصویب

فصل هشتم - میراثی ماندگار

‌‌ترجمه‌ی کتاب صوتی بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن به فارسی

مهدی حقیقت خواه مترجم ایرانی است که آثار گوناگونی را در حوزه‌ی تاریخ و سیاست به زبان فارسی برگردانده است. کتاب‌های «امپراتوری بیزانس»، «امپراتوری آشور»، «امپراتوری اسلامی» از آثار این مترجم به شمار می‌آید. انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس کتاب صوتی «بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن» را با ترجمه‌ی مهدی حقیقت خواه عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

 چرا باید کتاب صوتی بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن را خواند؟

کتاب صوتی بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ آمریکا قرار دارد.

کتاب صوتی بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن مناسب برای گروه سنی بزرگ است.

خوانش کتاب صوتی صوتی بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن را اکرم پریمون به‌عهده داشته ‌است.

‌در بخشی از کتاب بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن می‌خوانیم

پیش از نیمه سده هجدهم، مهاجرنشین‌ها کاملاً از یکدیگر مستقل بودند. هیچ موجودیت حکومتی یا سیاسی که برای مهاجرنشین‌ها در کل سیاستگذاری کند وجود نداشت. چنین گروه‌های بینامهاجرنشینی تنها در واکنش به رخدادهای بزرگ چند دهه بعدی - جنگ فرانسوی‌ها و انگلیسی ها و سپس مبارزه برای استقلال – پدید آمدند. مهاجرنشین ها بر سر مرزهای میان خود به ستیزه می‌پرداختند. بر سر پول رایچ؛ تجارت و مذهب نیز مشاجره داشتند. آنها حتی از کمک به یکدیگر برای دفاع از حملات سرخپوستان امتناع می ورزیدند.

حتی در درون خود مهاجرنشین‌ها نیز رقابت‌های شدیدی وجود داشت. ساکنان نواحی روستایی غالبا نسبت به شهرنشینان بدگمان بودند. جیمز آتیس، یک وکیل ماساچوستی که یکی از رهبران مبارزه با بریتانیا شد در سال ۱۷۶۵ پیش بینی کرد که «اگر مهاجرنشین‌ها همین فردا به خودشان وا گذاشته شوند. آمریکا گرفتار هرج و مرج و خونریزی خواهد شد.»

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب ا بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن اثر لیدیا بجورنلوند بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ  و سیاست آمریکا می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
331.۵۹ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۵۹:۳۳
نویسندهلیدیا بجورنلوند
مترجم مهدی حقیقت خواه
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۱۱
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۳۱.۵۹ مگابایت
۰۵:۵۹:۳۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
5
ستاره
43 ٪
4
ستاره
31 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
6 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

یکی از بهترین کتاب هایی که شمار و با ساختار شکل گیری و قانون اساسی آمریکا و تاریخ چگونگی شکل گیری آن به شکل بسیار جذابی مخصوصا در نسخه صوتی با روایتی روان و زیبا اشنا می کند،و شنونده را چنان در این داستان با خود همراه می کند که شما متوجه گذشت ساعات نخواهید شد و حجم زیاد و مدت زمان ۵ ساعته نسخه صوتی برای دوست داران این نوع کتاب های تاریخی و مستند چنان زود تمام می شود که گویی کتابی کوتاه و داستانی را مطالعه کرده اید،توصیه من این است که کتاب را در ۵ روز تمام کنید مدت زمانی که حجم زیاد مطالب را به شکل بهتری در ذهن شما ثبت خواهد کرد و یا در سه روز، بیشتر از مدت زمان یک هفته به نظر من جذابیت کتاب را برای شما کاهش خواهد داد و مدت زمان یک روز نیز ذهن شمارا خسته خواهد کرد و مقدار زیادی از مطالب را فراموش خواهید کرد، زمان بندی امری شخصی می باشد و بنده نظر شخصی خودم رو از مطالعه این کتاب در نسخه صوتی بیان کردم.امیدوارم شما هم مثل من از شنیدن و خواندن این کتاب بسیار ارزشمند لذت ببرید.

5

اثری ماندگار و بسیار آموزنده، این کتاب در کنار تحلیل دموکراسی در آمریکا اثر آلکسی دوتوکویل یسیار عالی نظام حقوق اساسی آمریکا را بیان می کنند.

4

خیلی جالب بود. سرگذشت به نسبت قدیمی ترین و مستحکم ترین و در عین حال انعطاف پذیرترین قانون اساسی مدون دنیا.

4

به بحث های حقوقی آن زمان و اجماع بر سر قوانین اساسی یک کشور نوپا به خوبی پرداخته بود

5

کتاب خوب و جالبی است از تاریخ شکل گیری ایالات متحده و راوی هم خوب و مسلط است.

4

بسیار عالی خوندن این کتاب رو در کنار اعلامیه استقلال آمریکا از همین مجموعه توصیه میکنم

5

کتاب و تدوین قوی....همچنین مثل همیشه صدایِ زیبا و گیرایِ خانم پریمون...

4

روایت کوتاه و مناسب از انقلاب امریکا (راوی: متوسط)

2

واقعا صدای راوی ضعیف و غیرقابل تحمله!!!

5

خواندن تاریخ آمریکا الزامیست

نمایش 3 نقد دیگر
4
(17)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن
بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن
مجموعه تاریخ ۱۸

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن
بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن
لیدیا بجورنلوند
آوانامه
4
(17)
70,000
تومان