0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
12 ستون موفقیت
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی 12 ستون موفقیت

نویسنده:
جیم ران
درباره 12 ستون موفقیت

کتاب صوتی «12 ستون موفقیت» اثری ارزشمند از «جیم ران» است. ران در این کتاب با مطالب جالب و داستان‌های شنیدنی، مهم‌ترین ستون‌های موفقیت و راه‌های رسیدن به آن‌ها را معرفی می‌کند. این کتاب یکی از آثار محبوب و پرفروش جیم ران در تمام دنیاست. کتاب 12 ستون موفقیت را انتشارات شادن پژواک در سال 97 منتشر کرده است.

مروری بر فصل‌های کتاب 12 ستون موفقیت

این کتاب در 12 بخش یا در واقع ستون نوشته شده است. در هر کدام از این بخش‌ها، نویسنده عوامل موثر در موفقیت و کامیابی را بررسی می‌کند. این ستون‌ها صرفا برای زندگی کاری و حرفه‌ای طراحی نشده‌اند و تاثیر آن‌ها را می‌توان در زندگی شخصی و عاطفی هم دید.

ستون اول، روی خودتان کار کنید. باید بیشتر از آن که روی کار و فعالیت‌تان متمرکز باشید، برای خودسازی و خودشناسی تلاش کنید. تنها در صورتی می‌توانید اوضاع را رو به بهبود عوض کنید که بتوانید چیزی را درون خودتان عوض کنید.

ستون دوم، سلامتی کامل. سلامتی کامل به معنای سلامت سه جنبه‌ی مهم از وجود انسان است: روح، روان و جسم. روان به معنای عقل، احساس و اراده است و روح به معنای توانایی سفر به ماورای جهان. در صورتی که این سه جنبه، در سلامتی متعادل و هماهنگی با هم باشند، می‌توان به تغییرات بزرگی در زندگی فردی و اجتماعی رسید.

ستون سوم، موهبت روابط. همان‌طور که یک جامعه‌ی خوب یافتنی نیست و باید آن را ساخت، روابط هم دقیقا همین طور هستند. برای ایجاد روابطی مداوم و اثربخش باید زمان، هزینه و انرژی کافی صرف کنید. در کنار همین روابط انسانی سالم و پایدار است که می‌توانید به ثروت، آرامش و شادی برسید.

ستون چهارم، تحقق اهداف. سعی کنید اهداف‌تان را بنویسید. در نوشتن هر هدف نیرویی وجود دارد که باعث تحقق آن می‌شود. نوشتن اهداف مثل یک نقشه‌ی راه است که مسیر مقصد را برای مغز روشن‌تر می‌کند. پس اولین گام برای رسیدن به اهداف، تعیین کردن یا در واقع همان نوشتنِ آن‌هاست. اهداف را با توجه به بزرگی و کوچکی آن‌ها می‌توانید در سه بازه‌ی مختلف کوتاه‌ مدت، میان مدت و بلند مدت قرار دهید و بر اساس هر مقیاس، برای رسیدن به این اهداف زمان بگذارید و برنامه‌ریزی کنید.

ستون پنجم، استفاده درست از زمان. بیرون آمدن از حاشیه‌ی امن زندگی برای خیلی افراد کار دشواری است. همین که زندگی آرامی با خانواده داشته باشند و هر روز سر کار مشخصی حاضر شوند، برای‌شان کافی است. برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ باید ارزش روزها و شب‌هایی که با برنامه‌ی همیشگی می‌گذرانیم، بدانیم. اگر زمان را بنده‌ی خود نکنیم، او قطعا ما را بنده‌ی خودش می‌کند و خیلی زود امور زندگی و تصمیمات‌مان را هم به دست می‌گیرد.

ستون ششم، هم‌نشینی با بهترین‌ها. این که بتوانید کاری را انجام دهید، با این که آن کار را «خوب» انجام دهید، خیلی متفاوت است. برای این که بتوانید بهترین‌ها را خلق کنید، باید یا خودت بهترین باشی، یا با بهترین‌ها نشست و برخاست داشته باشی. افرادی که با آن‌ها معاشرت می‌کنیم، تاثیر خیلی زیادی در نتایج فعالیت‌های‌مان دارند. به این ترتیب، اگر لازم است، روابط‌تان را با برخی افراد قطع کنید و روابط جدید و موثری ایجاد کنید.

ستون هفتم، یادگیری همیشگی. منظور از این یادگیری، تحصیل علوم آکادمیک نیست. تحصیلات دانشگاهی و رسمی به یادگیری مهارت‌های خاص و پیدا کردن شغل مشخص، کمک می‌کنند. اما اینجا یادگیری همیشگی یعنی تحصیلات شخصی. به کمک این نوع دانش است که می‌توانید به اهداف خود برسید و خوشبختی را پیدا کنید. باید مدام در حال یادگیری از آدم‌ها و اتفاقات مختلف باشید. تنها از این طریق است که می‌توانید تغییرات نسبتا پایداری در توان رفتاری خود ایجاد کنید.

ستون هشتم، همه‌ی زندگی فروش است. برای این که بتوانید به موفقیت برسید، باید دیگران را تحت تاثیر خود قرار دهید. باید بپذیرید که تمام زندگی یک برنامه‌ی خرید و فروش گسترده است. زمانی می‌توانید در هر زمینه‌ای فروشنده‌ی خوبی باشید، که بتوانید دیگران را تحت تاثیر خود قرار دهید.

ستون نهم، رشد مالی تابع رشد فردی است. پول خوشبختی نمی‌آورد، اما نداشتن‌اش حتما باعث بدبختی می‌شود. به خاطر داشته باشید که رشد مالی تابع رشد فردی است. راه‌های زیادی برای ثروتمند شدن وجود دارد که از کارهای کوچک شروع می‌شوند، مثلا راه‌اندازی یک کار کوچک خانگی در کنار کار اصلی. فراموش نکنید که دریافت سود خیلی بهتر از دستمزد گرفتن است.

ستون دهم، یک رابطه موثر باعت ایجاد تفاهم می‌شود. برای رسیدن به موفقیت باید با آدم‌ها همکاری و رابطه‌ی موثر داشته باشید. وقتی افرادی کنار هم قرار می‌گیرند و با وجود تمام تفاوت‌ها، به هم احترام می‌گذارند و یکدیگر را می‌پذیرند، رابطه‌ی سالم شکل می‌گیرد. برای این که در روابط شنیده شوید، باید خود شنونده‌ی خوبی باشید. و برای این که بتوانید شنونده‌ی خوبی باشید باید برای طرف مقابل، شخصیت و احترام قائل باشید.

ستون یازدهم، دنیا همیشه به یک رهبر بزرگ نیاز دارد. در مسیر موفقیت باید حتما یک رهبر خوب و قابل اعتماد داشته باشید. یک رهبر خوب کسی است که راه تاثیر گذاشتن روی دیگران را خوب بلد باشد. یک رهبر باید بتواند افکار، باورها و اعمال دیگران را از طریق همین نیروی نفوذ اصلاح کند. رهبر خوب کسی است که بیشتر به فکر زندگی مردم باشد و نه کار و شغل‌شان.

ستون دوازدهم، میراثی از خود به یادگار بگذار. عمر سریع می‌گذرد. سعی کنید طوری زندگی کنید که در پایان، میراثِ ارزشمندی از خود برای دنیا باقی گذاشته باشید.

درباره کتاب 12 ستون موفقیت

داستان‌ها و خاطرات واقعی و نیمه‌واقعی این کتاب نویسنده اصلا از بحث‌های ریشه‌ای و علمی درباره‌ی نظریاتش صحبت نمی‌کند. از همان اول با خاطرات و داستان‌های واقعی سروکار داریم که بدون اشاره‌ی مستقیم نویسنده می‌تواند پیامش را به مخاطب منتقل کند. این سبک نوشتن توانسته کتاب را از فضای خشک و کسالت‌بار کتاب‌های مشابه دور کند و حال و هوای جذاب و پرکششی به آن بدهد. این کتاب ابتدا ممکن است شما را سر شوق بیاورد، یا از این که تاکنون دست روی دست گذاشته بودید و از این چیزها خبر نداشتید، احساس سرخوردگی و ناراحتی کنید. ران مثل یک دوست صمیمی و دلسوز اینجاست تا همه چیز را از اول با هم یاد بگیرید. چیزهایی که در گذشته اتفاق افتاده، باعث شده تا به اینجا و این حس برسید. پس به جیم ران اعتماد کنید و مطمئن باشید مسیر درستی را آمده‌اید.

تمرین‌ها و راهکارهای کتاب برای شروع تغییر در زندگی طراحی شده‌اند. پس نمی‌توانید صرفا مطالب را، هرچند دقیق، بشنوید و آن‌ها را در ذهنتان آرشیو کنید. بهترین روش این است که فصل‌های کتاب را آرام و باحوصله پیش ببرید و تمرین‌ها و راهکارهای آن را از همان لحظه در زندگی اجرا کنید. پس از مدتی می‌بینید که شخصیت، افکار و کیفیت زندگی خودتان و اطرافیانتان چقدر تغییر کرده است. ممکن است خیلی از مطالب این کتاب، ابتدا برایتان ناآشنا و بیگانه باشد، اما هرچقدر این راهکارها را بیشتر تمرین کنید، برایتان طبیعی‌تر می‌شود. تکرار این راهکارها تبدیل به عادت می‌شود و می‌تواند تاثیر زیادی در زندگی شخصی و حرفه‌ای داشته باشد. لازم است یک دفترچه‌ی کوچک یادداشت و مداد برای این کتاب داشته باشید، تا بتوانید نکات کوچک و کاربردی آن را بنویسید و همیشه آن‌ها را مرور کنید.

این کتاب فرای سن‌وسال، جنسیت و مرزهای جغرافیایی نوشته شده است. از صاحبان کسب و کارهای بزرگ گرفته تا پدر و مادرهایی که می‌خواهند فرزندان بهتری تربیت کنند، همه مخاطبان این کتاب هستند. این کتاب برای انسان است. تاجر، بازاریاب، استاد، معلم، دانش‌آموز، پدر، مادر، و همه‌ی کسانی که به دنبال تعریف جدید و ساده‌ای از موفقیت هستند، می‌توانند در این کتاب چیزهایی یاد بگیرند که زندگی‌شان را برای همیشه تغییر دهد.

درباره جیم ران

پدر فلسفه‌ی تجارت کسی نیست جز جیم ران. این کارآفرین، نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی در سال 1930 متولد شده است. افراد زیادی در دنیای خودپروری و روان‌شناسی توانسته‌اند با استفاده از آموزه‌های این مرد بزرگ، به چهره‌های موفق و سرشناس تبدیل شوند. «آنتونی رابینز»، «برایان تریسی»، «دارن هاردی» و «جک کنفیلد» کسانی هستند که از دل تفکرات و مکتب ران ظهور کرده‌اند و به دنیا معرفی شده‌اند. جیم ران علاوه بر برگزاری سمینار و کارگاه‌های آموزشی، کتاب‌های زیادی هم نوشته است. «جادوی کار پاره وقت»، «فرزانگی»، «فصل‌های زندگی» و «قاتل شما کیست» از معروف‌ترین کتاب‌های این نویسنده هستند، که در ایران هم بارها ترجمه و چاپ شده‌اند.

ران معتقد است که در برخورد با مشکلات بهتر است به جای این که آرزو کنیم مشکلاتمان کوچک شود، خودمان را بزرگ و قوی کنیم؛ آن‌وقت می‌توانیم هر مساله و چالشی را بپذیریم و با قدرت بیشتری با آن مقابله کنیم. با این حال یادآوری می‌کند که قوی بودن به معنای خشن بودن نیست. انسان می‌تواند رئوف و مهربان باشد اما قدرت بالایی داشته باشد. او خط قرمز باریکی میان مفاهیم مختلف اخلاقی می‌بیند: مهربان و ضعیف، شجاع و گردن‌کلفت، اندیشمند و تنبل، فروتن و ترسو، مغرور و متکبر، همه صفاتی هستند که با کوچک‌ترین لغزشی جابه‌جا می‌شوند و انسان را به خود دچار می‌کنند. او همیشه تاکید زیادی روی انضباط دارد. درواقع رمز موفقیتش را همیشه در نظم و انضباط می‌داند. او معتقد است که از طریق نظم دادن به امور زندگی و برنامه‌ریزی می‌توان به اهداف بزرگ و ارزشمندی دست پیدا کرد. او انضباط را پلی بین هدف و پیشرفت می‌داند. ران حتی تعریف جالب و متفاوتی از موفقیت دارد: «موفقیت چیزی نیست جز چند کار مرتب و مداوم که روزانه تمرین می‌شود». او میان تلاش، موفقیت و شادی ارتباطی پایدار می‌بیند. از دید ران تلاش برای موفقیت می‌تواند مسیری نه پر از مشقت و سختی، که پر از شادی و سرزندگی باشد. و در این میان انگیزه است که مثل نیرویی محرکه فرد را به جلو می‌راند و به تلاش‌هایش معنا می‌دهد. آموزه‌ها و افکار این نویسنده‌ی بزرگ هنوز هم روی خیلی از افراد دنیا تاثیرگذار است. جیم ران، در سال 2009 پس از 1 سال و نیم مبارزه با بیماری فیبروز ریه، در سن 79 سالگی درگذشت.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
265.۹۸ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۲۳:۲۹
نویسندهجیم ران
راوی محسن زرآبادی پور
راوی دومعلی بهرامی
راوی سومفرزانه فائزی
ناشرشادن پژواک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۹
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۶۵.۹۸ مگابایت
۰۲:۲۳:۲۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 625 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (15)
اجرای روان 🎙️ (12)
5
ستاره
81 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
3 ٪
458 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این اولین کتابی بود که از جیم ران خوندم و مطمئنا آخریش نخواهد بود چقدر خوبی تو مرد روحت شاد یادت گرامی

5

⭐⭐⭐⭐⭐جیم ران فرد تاثیر گذاری در زمینه پیشرفت شخصی است ولی به نظرم فقط این کتاب او ارزش خواندن و شنیدن را دارد و بسیار تاثیر گذار است زیرا در قالب داستان بیان می‌شود ولی سایر کتاب های او اصلا نثر قابل فهمی برای مخاطب ندارد و به دلیل اینکه قدیمی هستند با نسل جدید ارتباط نمی‌گیرد. من به جای جیم ران پیشنهاد میکنم کتاب های دارن هاردی و آنتونی رابینز را بخوانید حتی برایان تریسی هم خوبه ولی دوتای اول که گفتم بهتر هستن. ۵ ستاره به راویان فوق العاده این کتاب واقعا شاهکار بود

5

اولین باری بود که کتاب صوتی خریدم. چقدر خوب بود...چقدر صداهای چارلی و مایکل خوب بود...مجذوب شخصیت چارلی شدم...اون دوازده ستون موفقیت کاربردی...فقط آخرش اشکم درومد?. حتما پیشنهاد میکنم گوش کنید.?

5

کتابهای جیم ران واقعا زندگی من یکی رو تغییر داده . این یکی هم تونست بخش دیگه ای از زندگیم رو درست کنه ، واقعا عالی بود دوبار کامل گوش دادم و بازهم دوست دارم گوش بدم و البته گویندگان این کتاب هم تو تاثیر گذاری اون موفق بودند (کتاب صوتی باید اینجوری تصویرسازی کنه برات)

4

کتاب خیلی خوبی هستش من دو بار نسخه چاپی اش رو خوندم حالا میخوام صوتی گوش کنم کتاب لذت بخشی هستش به دوستان توصیه میکنم حتما امتحان کنید

5

کتاب خوبی بود ساده و روان و قابل استفاده و من لذت بردم هرچند من کتاب هایی مثل اثر مرکب نوشته دارن هاردی نیمه تاریک وجود نوشته دبی فورد و محدودیت صفر رو هم برای اصلاح اساسی در رفتارم خوندن و بسیار تاثیرات شگفت انگیز در زندگیم دیدم انشالله همه موفق باشید

5

۱۲ ستون یعنی ۱۲ راه موفقیت که خیلی جالب صداگذاری و دقیق وباتوضیحات کامل برای رسیدن به ثروت و موفقیت است واقعا جالب بود بخصوص زبان گویا باعث شد بیشتر گوش بدم واقعا عالی بود هم کتاب عالیه و هم صدای خواننده من پیشنهاد میکنم اگر کتاب های چه کسی پنیر را خورد یا قورباغه را غارت بده را خوندی این هم بحث همون است حتما بخونید موفق باشید

4

در کتابهای انگیزشی با توجه به تعداد زیادشون و مشترک بودن بسیاری از مطالب کوتاه و موجز بودن یه امتیاز مثبت براشون محسوب میشه که این کتاب این ویژگی رو داره ولی مهمتر از اون اجرای بسیار زیبا و تاثیرگذار گویندگان هم هست که این کتاب انگیزشی رو به یکی از لذت بخش ترین کتابهایی که اخیرا مطالعه کردم تبدیل کرده.

5

حسین احسانی کتاب فوق العاده ایی که حتما باید با گوش جان بشنوید و نت برداری کنید ،جدا از روایت یه داستان کوتاه با نثری روان ،مطالب مهم کتاب به صورت تیتر وار گفته میشه که مثال های کوتاهی هم در موردش میزنه.....صداپیشگان هم که عالی،بهتون توصیه می کنم حتما تهیه کنید و لذتش رو ببرید.

4

کتاب واقعا زیبایی بود و از شنیدنش لذت بردم و احتمالا باز هم مجددا در آینده این کتاب رو گوش کنم در مورد مطالب کتاب اگر بخوام بگم خیلی نکات آموزنده و اساسی رو در غالب یه داستان زیاد و گیرا بهتون میگه صدای گویندگان هم واقعا عالیه و هرکدومشون نقش خودشون رو به بهترین شکل انجام میدن

نمایش 448 نقد دیگر
4.7
(629)
انگیزه‌بخش 🚀 (15)
40,000
٪50
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
12 ستون موفقیت
٪50
12 ستون موفقیت
جیم ران
شادن پژواک
4.7
(629)
انگیزه‌بخش 🚀 (15)
40,000
٪50
20,000
تومان