0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
امپراتوری عثمانی

معرفی، خرید و دانلود کتاب امپراتوری عثمانی

عصر کلاسیک ۱۶۰۰ م ۱۳۰۰ م
درباره امپراتوری عثمانی
امپراتوری عثمانی که سلیمان قانونی، پس از فتح مجارستان و بخشیدن آن به یکی از غلامانش، خود را سلطان دو دریا و دو قاره و به‌طور خلاصه، سلطان این جهان می‌دانست، با گذشت زمان، به یک امپراتوری منطقه‌ای محدود به آسیای صغیر و سرزمین‌های عربی، تبدیل شد که در داخل این محدوده هم، به‌سختی می‌توانست از حدود و ثغور خود دفاع کند. جهان مسیحی شریان‌های حیاتی آن را در تمام زمینه‌ها، قطع کرده بود. روند انحطاط امپراتوری تا سدۀ بیستم میلادی ادامه یافت، و در نیمۀ اول این سده به فروپاشی کامل آن و برچیده شدن نظام خلافت منتهی گردید. موضوع انحطاط و زوال امپراتوری عثمانی، با همۀ اهمیت و جذابیت آن، به نظر عثمانی‌شناسان ترک و اروپایی هنوز مورد بررسی کامل قرار نگرفته است. بسیاری از بایگانی‌ها، تاکنون در دسترس پژوهشگران قرار نگرفته است. با این حال تمام آن‌ها از خودی و بیگانه درخصوص پاره‌ای از علل سقوط امپراتوری اتفاق نظر دارند. به نظر آن‌ها بی‌اعتنایی طبقات حاکم امپراتوری به پیشرفت‌ها و مهارت‌های مختلف اروپاییان که اخبار آن از طریق مسیحیان تازه مسلمان و پناهندگان به گوش ایشان می‌رسید، می‌توانست درس عبرتی باشد، اما آمادگی یاد گرفتن این درس‌ها در بزرگان امپراتوری وجود نداشت. آن‌ها که دولت و جامعۀ خود را از لحاظ سیستمی و آرمانی، از تعادل و انسجام لازم برخوردار می‌دیدند، نه تنها ضرورت تغییرات را احساس نکردند، بلکه خواستار تداوم وضع موجود بودند. سرانجام فشارهای مالی، سقوط ارزش پول و از هم‌گسیختگی اقتصادی و مهاجرت‌های گسترده جمعیتی، امپراتوری را در سراشیب سقوط قرار داد و هیچ کس نمی‌توانست از آن جلوگیری کند. حتی سلطانی مانند سلیم سوم که با تأثیر از انقلاب کبیر فرانسه درصدد انجام اصلاحات برآمده بود، در مقابل مخالفت‌های جدی صاحبان منافع، از ادامۀ برنامه‌های اصلاحی خود باز ماند و مفتی اعظم و ینی‌چر‌ی‌ها، دو نیرویی که بیشترین و تلخ‌ترین مخالفت‌ها را با تغییرات اجتماعی نشان می‌دادند بر سرنوشت امپراتوری حاکم شدند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
9.۲۲ مگابایت
تعداد صفحات
416 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۵۲:۰۰
نویسندهخلیل اینالجیق
مترجمعبدالعلی اسپهبدی
ناشردفتر نشر فرهنگ اسلامی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The ottoman empire: the classical age ۱۳۰۰-۱۶۰۰
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۹
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
57,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹.۲۲ مگابایت
۴۱۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

به نظر من غرب با همکاری روسیه اومده دیده اسلام واحده خیلی خطرناکه حکومت مقتدری مثل سلجوقیان که امپراطوریش مانند کوروش داریوش باستان ایران بود از این موضوع بینهایت ترسید پس اومد مرموزانه با صفویه دوست شد و همینطور با عثمانی و باعث شد ایران و عثمانی دشمن بشوند و کلی جنگ و نتیجه نابودی و تضعیف ایران و عثمانی شدند در حالیکه ایران و عثمانی باید با هم دوست صمیمی و یکی میشدند با نفرت افکنی شیعه و سنی در میانشان خلاصه این شد در آخر همین غرب و روسیه باعث تضعیف و نابودی عثمانی و ایران شدند عثمانی بزرگ به ترکیه کوچک تبدیل شد و ایران بزرگ را شبیه گربه توسری خور کردند و الان روسیه را در نقشه ببینید و همینطور انگلیس را .......

5

امپراطوری عثمانی و تاریخ ترکیه جدا از تاریخ ما نیست و بدون فهمیدن تاریخ ترک ها نمیتوانیم تاریخ ایران را درک کنیم صفویان و عثمانی ها تا حد زیادی از معماران جغرافیای خاورمیانه هستند.

3

کتاب خوبی بود و تقریبا پی به امپراتوری عثمانی بردم. دلایل سقوط بصورت پراکنده گفته شده بود ولی دوست داشتم همانطوری که از پیدایش این امپراطوری نوشته شده بود از سقوطش هم گفته شده بود .

5

بدون خواندن و فهمیدن تاریخ ترک ها و ترکیه، نمی توانیم از تاریخ ایران سر در بیاوریم

5

فیلم قیام عثمان رو حتما نگاه کنین درمورد همین کتابه که عالیه

4.3
(10)
28,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
امپراتوری عثمانی
امپراتوری عثمانی
عصر کلاسیک ۱۶۰۰ م ۱۳۰۰ م
دفتر نشر فرهنگ اسلامی
4.3
(10)
28,500
تومان