0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شبی عالی برای سفر به چین
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی شبی عالی برای سفر به چین

درباره شبی عالی برای سفر به چین

بدترین کابوسی که یک پدر و مادر می‌توانند در زندگی خود تجربه کنند گم‌شدن فرزندشان است؛ اما زمانی که نبودن فرزند تبدیل به مفقود شدن او شود چه به حال پدر و مادر می‌آید. این‌که ندانی فرزندت ربوده شده، زنده است یا مرده یا چه بلایی سر او آمده. همه‌ی این‌ها در نهایت زندگی والدین را تغییر می‌دهد؛ و وای بر روزی که گم‌شدن فرزند به علت غفلت یا حواس‌پرتی یکی از والدین رخ دهد.

رمان شبی عالی برای سفر به چین قصه‌ای نفس‌گیر دارد. قصه‌ای که حس کنجکاوی و همدردی را در آن واحد در خواننده ایجاد می‌کند و او را در واقعیت و خیال، به دنبال پسر گمشده می‌کشاند.

خلاصه داستان صوتی شبی عالی برای سفر به چین

داستان درباره مردی به نام رومن مجری معروف تلوزیون است. او شبی برای دیدن موسیقی زنده و اجرای برنامه پسرش سایمون را برای 15 دقیقه تنها می‌گذارد و زمانی که باز می‌گردد می‌بیند سایمون نیست. حالا رومن با بزرگ‌ترین بحران زندگی خود یعنی مفقود شدن پسر خردسالش مواجه شده است. زندگی رومن به تدریج از هم می‌پاشد و دنیای او دیگر دنیای غریب و بیگانه‌ای است.

‌درباره‌ی کتاب صوتی شبی عالی برای سفر به چین اثر دیوید گیلمور

کتاب صوتی شبی عالی برای سفر به چین نوشته‌ی دیوید گیلمور نویسنده کانادایی است. این کتاب در سال ۲۰۰۵، جایزه ملی دولت کانادا را از آن خود کرد. دیوید گیلمور در این کتاب نشان می‌دهد که یک غفلت کوچک چطور زندگی یک پدر و مادر را به نابودی کشانده است. در این قصه رومن با فاجعه‌ای مواجه شده که او ذره‌ذره دنیای او را متلاشی کرده است.

روابط انسانی بین آدم‌ها در این داستان به خوبی ساخت و پرداخته شده است. شخصیت اول داستان یعنی رومن که شخصیت معروفی ست با همسر خود رابطه کمرنگ و سردی دارد. تنها چیزی که پیوند او و همسرش را برقرار می‌کند پسر کوچکشان سایمون است؛ اما در ادامه می‌بینیم که شبی به علت بی‌حوصلگی رومن برای پسرش داستان نمی‌خواند و به او می‌گوید که خسته است. سایمون هم به دلیل کم‌توجهی و خستگی پدر با دلگیری و ناراحتی به رختخواب می‌رود؛ اما اوج قصه زمانی است که همین شب رومن برای شنیدن موسیقی به کافه آن‌سوی خیابان می‌رود اما زمانی که بر می‌گردد زندگی‌اش دیگر زندگی قبل نخواهد بود. پسرش سایمون مفقود شده و در ادامه پلیس هم به دنبال کودک می‌گردد اما خبری از کودک نیست. حتی خواننده متوجه می‌شود که حتی اثری از جنازه او هم نیست.

نویسنده به خوبی توانسته مفاهیم عمیق انسانی، زوال زندگی و جنون و حسرت مردی که منزلت زندگی‌اش را از دست داده نشان دهد. رفت و برگشت‌های خیالی که در ذهن راوی داستان اتفاق می‌افتد در کنار قلم شیوا و روان نویسنده باعث شده تا مخاطب همراه او در خیال و واقعیت دنبال پسرک بگردد.

گیلمور در همراه کردن خواننده بسیار موفق عمل کرده است. مردی موفق با مشکلات معمولی که حالا در جامعه تنزل درجه پیدا کرده است. اگرچه اصل داستان قصه‌ی تلخی دارد اما فضایی که گیلمور در این کتاب ساخته به هیچ وجه غبارآلود و تاریک نیست، بلکه فضایی روشن و شاعرانه با لایه‌هایی از طنز تلخ در آن موج میزند.

کتاب شبی عالی برای سفر به چین با ترجمه‌ی میچکا سرمدی از سوی انتشارات چشمه راهی بازار نشر شده است. کتاب صوتی شبی عالی برای سفر به چین هم با خوانش میلاد فتوحی در مدت زمان 5 ساعت و 42 دقیقه راهی بازار نشر شده است.

درباره دیوید گیلمور نویسنده کتاب صوتی شبی عالی برای سفر به چین

دیوید گیلمور (David Gilmour) نویسنده و خبرنگار کانادایی است. او همچنین به عنوان استاد دانشگاه به کار تدریس هم مشغول است.

گیلمور در اونتاریوی کانادا متولد شد و دوران کودکی خود را در شهر تورنتو گذارند. دوره‌ی تحصیل خود را از کالج آپر کانادا و دانشگاه تورنتو فارغ التحصیل شد. از فعالیت‌هایی که گیلمور به غیر از نویسندگی در کارنامه‌ی خود دارد می‌توان به دبیری جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم تورنتو در سال 1980 اشاره کرد. گیلمور بعد از 4 سال حضور در جشنواره فیلم به شبکه‌ی تلویزیونی CBS ملحق شد و به عنوان مجری برنامه‌ی هنری و سرگرمی جمعه شب‌های این شبکه را اجرا کرد.

معروف‌ترین کتاب گیلمور رمان شبی عالی برای سفر به چین است. این رمان جوایز مطرح زیادی دریافت کرده است و یکی از آثار مهم و قابل ‌بحث‌ آثار گیلمور است که برنده جایزه گاورنرجنرال در کانادا و پرفروش‌ترین کتاب ملی سال ۲۰۰۵ شده است.

در بخشی از کتاب صوتی شبی عالی برای سفر به چین می‌شنویم

قبل از این‌که به تلویزیون بیایم، فکر می‌کردم مردم مرا برای این دوست دارند که در زندگی شخصی‌ام به‌اندازه‌ی کافی موفق نبوده‌ام. امّا وقتی به تلویزیون رفتم و آدم معروفی شدم، هیچ چیز تغییر نکرد؛ تعداد دوستانم نه کم‌تر شد و نه بیش‌تر. برای مدتی فکر کردم علاقه‌شان به من به خاطر آن است که حالا خیلی موفق هستم، خیلی کارها انجام داده‌ام، مصاحبه‌های جالب فراوان با آدم‌های جالب که برایش زحمت کشیده‌ام. امّا طولی نکشید که متوجه شدم دلیلش آن هم نبوده؛ فهمیدم مردمی که نمی‌خواستند با من سروکاری داشته باشند، هنوز هم نمی‌خواستند، برایشان فرقی نمی‌کرد چه کارهایی کرده‌ام، یا نکرده‌ام. فقط به خاطر این بوده که من من هستم و آن‌ها آن‌ها.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
315.۶۷ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۴۲:۵۱
نویسندهدیوید گیلمور
مترجممیچکا سرمدی
راوی میلادفتوحی
راوی دوممیلاد فتوحی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۷
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۱۵.۶۷ مگابایت
۰۵:۴۲:۵۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

درود کتاب که خداییش نمیشه ازش جز خولی چیزی گفت. راوی هم که در زیبایی دوچندان اثر هیچ چیزی کم نذاشت. هم با تسلط و هم با خلاقیتهای هنری و انتقال بجای احساسات به مخاطب. دمشون گرم واقعا.

5

من این کتاب رو دوست داشتم درسته کمی غمگینه ولی غم و غصه و خشم و عصبانیت و کینه و دشمنی ها هم از دنیای انسانهارگ دور و عجیب نیست همه کتابها که نباید رمانتیک باشه

3

من این کتاب رو تا نصف گوش دادم. از نظر گویندگی و صداگذاری خوبه ولی کتاب فوق العاده دپرسیه و فضای تاریک و خفه ای داره

4.5
(4)
70,000
٪30
49,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شبی عالی برای سفر به چین
٪30
شبی عالی برای سفر به چین
دیوید گیلمور
آوانامه
4.5
(4)
70,000
٪30
49,000
تومان