0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قرون وسطای اولیه

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی قرون وسطای اولیه

نویسنده:
جیمز آ کوریک
درباره قرون وسطای اولیه

قرون وسطی بخش مهمی از تاریخ اروپای غربی است که در قرن پنجم میلادی آغاز شد و تا قرن شانزده دوام آورد. در این دوره خود به سه بخش. قرون وسطی اولیه (قرن 5 تا 11)، قرون وسطی میانه (قرن 12 و 13)، قرون وسطی متاخر (قرن 14 و 15) تقسیم شده است. نظام اقتصادی و سیاسی این دوره فئودالیسم بود و شوالیه‌ها و جنگاوران از بالاترین طبقه‌ی اجتماعی برخوردار بودند. بسیاری از مورخان قرون وسطی را دوران عقب ماندگی فکری، پسرفت و خرافه پرستی می‌دانند. این تفکر با گذشت قرن‌ها به قوت خود باقی مانده است اما جیمزآ. کوریک در کتاب قرون وسطی اولیه مسائل اساسی تمدن قرون وسطی را پیش درآمد تمدن نوین غربی دانسته و با نگاهی متفاوت دستاوردها و ویژگی‌های این دوره را مورد بررسی قرار داده است.

تاریخ اروپا و نقش قرون وسطی در شکل‌گیری دنیای مدرن

تاریخ اروپا از 4 دوره‌ی اصلی دوران باستان، قرون وسطی، عصر رنسانس و دوران مدرن تشکیل شده است. قرون وسطی با سقوط و انحطاط امپراتوری روم آغاز شد و با دوران رنسانس به پایان رسید. جهان پیش از قرون وسطی تمدن‌های پیشرفته‌ای را به خود دیده بود. اما در قرون وسطی هنر به شدت سرکوب شد و پیروی از علم مرگ را به دنبال داشت. به همین علت این دوران را عصر تاریک اروپا نامیده‌اند. اگرچه این دوره‌ی مخوف عقب‌ماندگی زیادی برای کشورهای اروپایی به دنبال داشت اما نباید به سادگی از پیچیدگی‌های این عصر گذر کرد.

پس از سقوط امپراتوری رم هیچ واحدی نتوانست مردم را با یکدیگر متحد سازد و این قدرت به کلیسا واگذار شد و بسیاری از پادشاهان و اشراف زادگان را مجبور شدند برای حفظ قدرت و وضع قوانین که از کلیسا حمایت کنند.  این دوره زندگی و فرهنگ مردم را به شدت تحت تاثیر قرار داد و آنها را به سه طبقه‌ی اجتماعی تقسیم کرد. نجیب‌زادگان، روحانیون و مردم عادی. تقریبا تمام مردم این دوره به کلیسای کاتولیک معتقد بوند.

‌درباره‌ی کتاب قرون وسطای اولیه اثر جیمز آ. کوریک

کتاب  قرون وسطی اولیه به قلم دیوید جیمز آ.کوریک برای نخستین بار در سال 2005 منتشر شد. این کتاب یکی از کتابهای مجموعه تاریخ جهان است که شامل بیست و پنج جلد است. هر جلد از این مجموعه، موضوعی تاریخی را به زبان ساده برای خوانندگان نوجوان شرح می‌دهد. این مجموعه بخش اعظمی از وقایع مهم تاریخی جهان را گردآوری کرده است و تاریخ جهان را در بسترهای فلسفی، سیاسی، فرهنگی بازگو می‌کند. انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس، کتاب صوتی «قرون وسطی اولیه» را در اختیار علاقمندان به محصولات شنیداری قرار داده است. « قرون وسطی اولیه » دارای 7 فصل است میانگین زمان لازم برای شنیدن هر فایل صوتی حدود 30 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر 311 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب قرون وسطای اولیه

پیشگفتار - عصر سرنوشت ساز

فصل اول - تاخت و تاز بربرها و سقوط روم

فصل دوم - بر این تکیه‌گاه: اهمیت کلیسای مسیحی

فصل سوم - پادشاهی و امپراطوری در غرب: فرانک ها

فصل چهارم - نظم اجتماعی تازه: رشد فئودالیسم

فصل پنجم - امپراتوری در شرق: بیزانسی‌ها

فصل ششم - دین تازه: اسلام و اروپای جنوبی

فصل هفتم - آخرین بربرها: وایکینگ ها

پسگفتار - پایان قرون وسطای اولیه

ترجمه‌ی کتاب قرون وسطای اولیه به فارسی

مهدی حقیقت خواه مترجم سرشناس ایرانی است که آثار گوناگونی را در حوزه‌ی تاریخ و سیاست به زبان فارسی برگردانده است. او ترجمه‌ی بخش قابل توجهی از کتاب‌های تاریخ جهان را در کارنامه‌ی ادبی خود ثبت نموده است. از میان آثار ترجمه شده توسط حقیقت‌خواه می‌توان کتاب‌های «امپراتوری بیزانس»، «امپراتوری آشور»، «امپراتوری اسلامی» اشاره کرد. انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس کتاب صوتی «قرون وسطی اولیه» را با ترجمه‌ی مهدی حقیقت خواه عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب قرون وسطای اولیه را شنید؟

کتاب قرون وسطای اولیه در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ جهان و اروپا قرار دارد.

کتاب قرون وسطای اولیه مناسب برای گروه سنی نوجوان است.

خوانش کتاب صوتی قرون وسطای اولیه را اکرم پریمون به‌عهده داشته‌ است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی قرون وسطی اولیه اثر جیمز آ. کوریک بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ جهان می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
310.۹۴ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۳۸:۳۶
نویسنده جیمز آ کوریک
مترجم مهدی حقیقت خواه
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۷
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۱۰.۹۴ مگابایت
۰۵:۳۸:۳۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
37 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
12 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب با توجه به مدت رمان کمی که داشت در بهترین شکل ممکن تاریخ قرون وسطی اولیه را در بر گرفت و با دیدی منطقی کمتر دچار لغزش های احساسی و غرض ورزی هایی شد که بعضا مورخان در شرح حال قرون وسطی و برخورد با مسلمانان میشوند

4

متاسفانه هنوز دولت ملت هایی هستند که در زمان قرون وسطی بسر میبرند

5

گوش دادن به کتاب صوتی به همراه خود کتاب فوق العاده است...

3.9
(8)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
قرون وسطای اولیه
قرون وسطای اولیه
جیمز آ کوریک

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قرون وسطای اولیه
قرون وسطای اولیه
جیمز آ کوریک
آوانامه
3.9
(8)
70,000
تومان