0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کاندید
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کاندید

ساده دل
نویسنده:
ولتر
درباره کاندید

عصر روشنگری، عصر تغییر در اروپاست. جایی در میانه‎‌ی قرن هفدهم که سطح دغدغه‌ها تغییر کرد. در این زمان فیلسوفان بزرگی ظهور کردند و با تلاش‌هایشان بقایای تفکرات قرون‌وسطا را از جامعه پاک کردند. این فیلسوفان تلاش کردند از حقوق مدنی مردم حرف بزنند و آزادی فردی انسان‌ها را محترم بشمارند. بسیاری از ارزش‌ها در همین زمان در اروپا تغییر کرد و زمینه برای تغییرات بزرگ‌تر در قرن‌های بعد فراهم شد. ولتر یکی از فیلسوفان این عصر است که قلمش تأثیر بسیار زیادی در جامعه‌ی فرانسه داشت. کتاب کاندید از این نویسنده بازتاب فلسفه و تفکر اوست.

‌درباره‌ی کتاب کاندید، ساده‌دل اثر ولتر

رمان کاندید ساده‌دل اولین بار با عنوان اصلی «candide or optimisim a fresh translation backgrounds, criticism» اولین بار سال 1759 منتشر شد. در نخستین چاپ این کتاب نام نویسنده ولتر نبود و در واقع بعدها از روی نثر ولتر شناسایی شد. رضا مرادی اسپیلی مترجم کتاب دراین‌باره گفته است: «اگر نثر ولتر در سطر سطر کتاب خودنمایی نمی‌کرد، بی‌تردید امروز در زمزه‌ی آثار بی‌نام و نشان طبقه‌بندی می‌شد. ولتر در ایجاد جار و جنجال پیرامون مسائل و سپس پوشاندن آثار این جاروجنجال‌ها استاد بود؛ نه‌تنها کتاب را به نام دیگری چاپ کرد بلکه زمان و مکان چاپ اول کتاب هرگز معلوم نشد.»

رمان کاندید داستان پسری به همین نام است. در فرانسه این کلمه به معنای سفید است که معانی جنبی دیگری هم دارد او در این رمان شخصیتی راست‌گوست، به گناه آلوده نمی‌شود، قابل‌اعتماد است و زشتی‌های جهان را نمی‌بیند.

از روی رمان کاندید آثار سینمایی مختلفی ساخته‌شده است. اولین بار کمدی سیاه «دنیای سفید» سال 1975 از روی این رمان ساخته شد و بعدها نیز اقتباس‌هایی مانند خوش‌بینی از روی آن انجام شد. تله نوای برزیلی «روی خوش زندگی» آخرین اقتباسی است که از این اثر انجام‌شده است.

خلاصه داستان کاندید، ساده‌دل

کاندید که در قصر بارون زندگی می‌کند شخصیتی به‌کلی ساده دارد و ولتر در آغاز رمان تلاش کرده است تصویر کاملی از این شخصیت و خانواده‌اش ارائه کند. زندگی بارون در قصر بارون زندگی آرام و بی‌دغدغه است و زیر نظر فردی به نام پانگلوس آموزش‌هایی در زمینه‌ی ماورالطبیعیه، الهیات و کیهان‌شناسی می‌بیند. همه‌چیز آرام است تا اینکه کاندید عاشق دختر بارون که کونه گوند نام دارد می‌شود، بارون او را از قصر اخراج می‌کند و کاندید که تاکنون با زندگی واقعی بیرون از قصر بیگانه بوده ناگهان وارد دنیایی می‌شود که فراز و نشیب زیادی دارد...

‌درباره‌ی ولتر نویسنده‌ی کتاب کاندید، ساده‌دل

فرانسوا ماری آروئه (Francois marie arouet) که او را با تخلصش ولتر (voltaire) می‌شناسیم متولد 1694 در پاریس است. پدر او وکیل بود و خانواده‌اش از طبقه‌ی پایین جامعه‌ی فرانسه به‌حساب می‌آمدند. پدر ولتر تمایل داشت پسرش حرفه‌ی او را ادامه دهد اما فرانسوای جوان خیالات دیگری در سر داشت و درنهایت نویسندگی را به‌عنوان حرفه‌اش برگزید. او بیش از 20000 نامه و 2000 جلد کتاب نوشته است. فرانسوا ولتر به زبان‌های یونانی، لاتین، انگلیسی، اسپانیایی و ایتالیایی مسلط بود و آثار مختلفی از شعر تا داستان کوتاه، رمان، جستار و پژوهش‌های تاریخی در کارنامه دارد.

فرانسوا ولتر همواره با کلیسای فرانسه درگیر بود و مشکلات زیادی با ساختار حکومتی این کشور داشت. او از جدایی دین از سیاست حمایت می‌کرد و به آزادی‌های مدنی اعتقاد داشت. آثار او به‌شدت زیر تیغ سانسور دولت بود و درنهایت نیز مجبور شد از فرانسه فرار کند.

از میان مهم‌ترین آثار ولتر می‌توان به کتاب‌های کاندید، مرگ قیصر، دوشیزه اورلئان، آثار پیش‌داوری، اجزای فلسفه ایزاک نیوتون و ... اشاره کرد. فرانسوا ولتر سال 1778 درگذشت. در حال حاضر او در پانتئون (pantheon) به خاک سپرده‌شده است.

ترجمه‌ی کتاب کاندید، ساده‌دل به فارسی

کتاب کاندید از جمله کتاب‌هایی است که در ایران چند بار ترجمه‌شده است. اولین بار محمد قاضی سال 1335 این کتاب را به فارسی برگرداند. سال 52 جهانگیر افکاری کاندید را بار دیگر ترجمه کرد. در طی سال‌های اخیر ترجمه‌هایی از هانیه فهیمی و محمد عالی خانی نیز در بازار کتاب ایران منتشرشده است.

انتشارات آوا نامه کتاب کاندید، ساده‌دل را با ترجمه‌ی رضا مرادی اسپیلی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب کاندید، ساده‌دل را خواند؟

عصر روشنگری در اروپا دوران مهمی است. نویسندگان عصر روشنگری سهم زیادی در اروپای امروز دارند. آنان تلاش کردند آزادی مدنی را در ذهن انسان‌ها نهادینه کنند و انسان را با حقوقش آشنا کنند. رمان کاندید یکی از آثاری است که دیدگاه فیلسوفی چون ولتر را به‌خوبی به زندگی بیان می‌کند. او با قرار دادن شخصیت اصلی کتابش در موقعیت‌های سخت گوناگون روایت خود را از زندگی ارائه می‌دهد و با آفریدن شخصیتی به نام پانگلوس سعی می‌کند دیدگاه‌های فلسفی خود را در قالب یک استاد در این کتاب عرضه کند. رمان کاندید اثر مهمی برای آشنایی با عصر روشنگری است. خواندن این کتاب برای تمام کسانی که به تاریخ و فرهنگ اروپا علاقه‌مندند لذت‌بخش خواهد بود.

کتاب کاندید، ساده‌دل در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های فرانسوی قرار دارد.

کتاب کاندید، ساده‌دل مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی کاندید، ساده‌دل را آرمان سلطان‌زاده به عهده داشته است.

کتاب کاندید، ساده‌دل حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع داستان‌های فرانسوی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب کاندید، ساده‌دل اثر ولتر بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های فرانسوی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
260.۹۴ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۴۳:۱۷
نویسنده ولتر
مترجم رضا مرادی اسپیلی
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۷
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۶۰.۹۴ مگابایت
۰۴:۴۳:۱۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 48 مخاطب
5
ستاره
54 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
6 ٪
32 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

ترجمه نسبتا خوب بود ، گویندگی عالی و خود کتاب هم فوق العاده.حقیقتش تعجب کردم از کامنتای منفی. این کتاب قصه نیست دوستان یه کتاب فلسفی هستش. اون زمان مخالفان معمولا نمیتونستن عقاید خودشونو واضح بنویسن یا افراد مهمو نقد کنن . بنابراین با داستان این کارو میکردن پس شما با رمان های خواهران برونته سر و کار ندارین!!! این کتابم نقد تند و منطقی ولتر به فیلسوف عصر خودش لایبنیتس هستش و سیر داستان و وقایع بشدت جذابه و از توصیفات که وقت خواننده رو میگیره بدور. پیشنهاد میکنم بعد خوندن هر کتابی نقد ها شم بخونین تا بدونین چی خوندید

5

قلم نویسنده و افق خلاقیت اش حیرت انگیزه. فراز و نشیب های منحصر به فردی داره. در کل به نظر من محتوای اصلی داستان این بود که دنیا پر از بدی و بیهودگی و نقش اصلی مذهب به اسارت کشیدن انسان است. کار گوینده هم بسیار بسیار عالی و درجه یک بود.

4

درندگی انسان، کشتار هم نوع؛قونینی که خودشم بهش اعتقاد نداره؛ و مذهب؛ و زن و مرد؛/به زیبایی سیرت انسان رو وصف کرده ،این کتاب به حال و روز امروزه انسان و دنیا خیلی نزدیکه..ی حورایی دردناکه ولی عالییی.

4

کتابی فلسفی. به نظر من خیلی ارزشمند و البته کتاب غم‌انگیزی است و اندیشه‌های بزرگی در آن هست. البته از نظر داستانی به نظر من کتاب، خیلی قوی نبود. کتاب به شکل خوبی صوتی شده بود.

5

کتابی زیبا و قابل تامل که تا مدتی ذهن را درگیر خود می کند، صدالبته که مهارت راوی لذت دنبال کردن کتاب را دوچندان کرده

5

یه جادوی خاصی داره کتاب، من ۹۰٪ ش رو خوندم و کلمه ای بهتر از جادویی بودن برای توصیفش به ذهنم نمیرسه صدای اقای سلطان زاده هم که اصلا نگم براتون??

5

درود.. کتاب بسیار مفیدی بود وازخوندنش حس خیلی خوبی دارم روای هم بسیار مسلط روایت کرد فکر می کنم حتما بایستی این کتاب رو همه بخونن

5

با این کتاب با اندیشه‌های ولتر آشنا شدم .او از زمانه خود پیشرو تر بود .با خواندن این کتاب ترغیب شدم آثار دیگرش را هم بخوانم

3

راوی طبق معمول عالی بودن، ولی من خود کتاب رو اصلا نپسندیدم. به نظرم واقعا خسته کننده و شعاری و حتی گاهی آزاردهنده بود. ?‍♀️

3

ترجمه کتاب را نپسندیدم. اصطلاحات فلسفی به صورتی که تو فلسفه رایج هستند باید ترجمه میشد تا شنونده کنایه‌ها رو متوجه بشه.

نمایش 22 نقد دیگر
4.1
(48)
77,000
٪30
53,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪20
کاندید
کاندید
ساده دل

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کاندید
٪30
کاندید
ساده دل
آوانامه
4.1
(48)
77,000
٪30
53,900
تومان