0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جنگ سرد

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جنگ سرد

درباره جنگ سرد

جنگ سرد اصطلاحی است که به رقابت‌های سیاسی بلوک شرق و بلوک غرب پس از جنگ جهانی دوم گفته می‌شود. در این دوره تنش و کشمکش‌های سیاسی، نظامی و ایدئولوژیک گسترده‌ای بین اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده‌ی آمریکا درگرفت.شروع جنگ سرد را به سال ۱۹۴۷ نسبت می‌دهند. این جنگ در سال ۱۹۹۱ با سقوط کمونیسم و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به پایان رسید. بریتا بجورنلوند در این اثر علل وقوع جنگ سرد و تاثیر آن در روابط بین‌الملل کشورها به ویژه آمریکا و شوروی را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. کتاب صوتی جنگ سرد را مهدی حقیقت خواه ترجمه کرده و روایت آن را آرمان سلطان زاده بر عهده داشته است.

‌درباره‌ی کتاب صوتی جنگ سرد اثر بریتا بجورنلوند

پس از جنگ جهانی دوم دو نظام اقتصادی سرمایه‌داری در بلوک غرب و کمونیسم در بلوک شرق قدرت گرفت. برخی از کشورها که توانستند از استعمار نجات پیدا کنند بین این دو نظام تازه سردرگم مانده‌ بودند. اغلب این کشورها از اقتصاد ورشکسته و مشکلات اجتماعی رنج می‌بردند. آمریکا و شوروی با حمایت‌های مالی و نظامی سعی می‌کردند آنها را متحد خود سازند. 

این دو ابر قدرت، در طول جنگ سرد در عرصه‌های گوناگون مانند فضانوردی، جاسوسی، ورزش، تجهیزات نظامی، سلاح‌هاس هسته‌‌ای ، صنعت و توسعه تکنولوژی با یکدیکر رقابت شدید داشتند و این مسئله هزینه‌های سنگینی را برای آنها به دنبال داشت. آمریکا و شوروی در جنگ جهانی دوم با یکدیگر متحد بودند اما پس از پایان جنگ برای بازسازی جهان با یکدیگر به اختلاف برخوردند. به همین علت آمریکا در تلاش بود تا فعالیت‌های کمونیسم را محدود کند و مانع دست‌یابی روسیه به سلاح هسته‌ای شود. در این دوره اتفاقات مهمی نظیر فاجعه‌ی چرنوبیل، سقوط دیوار برلین، جنگ شوروی در افغانستان و جنگ کره رخ داد. با شکست کمونیسم و تجزیه شوروی، تعداد زیادی از کشورها به دموکراسی دست پیدا کردند و از تعداد جنگ‌ها کاسته شد.

کتاب جنگ سرد به مجموعه تاریخ جهان از انتشارات ققنوس تعلق دارد. این مجموعه بخش اعظمی از وقایع مهم تاریخی جهان را گردآوری کرده و تاریخ را دربسترهای فلسفی، سیاسی، فرهنگی، بررسی می‌کند. انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس، کتاب صوتی «جنگ سرد» را در اختیار علاقمندان به محصولات شنیداری قرار داده است. کتاب «جنگ سرد» دارای ۸ فصل است که ضمائم هر یک از آنها در انتهای هر فصل نوشته شده است. میانگین زمان مورد نیاز برای شنیدن هر فایل صوتی حدود 25 دقیقه و ضمائم حدود ۷ دقیقه است. حجم کل کتاب صوتی جنگ سرد برابر با ۲۶۱ مگابایت است

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی جنگ سرد

فصل اول - ریشه های جنگ سرد

فصل دوم - تنش های جنگ سرد اروپا را تقسیم می‌کند

فصل سوم - جنگ سرد به آسیا گسترش می‌یابد

فصل چهارم - جنگ سرد در داخل آمریکا

فصل پنجم - رهبران جدید جو را آرام می‌کنند

فصل ششم - کابوس‌های جنگ سرد - افزایش تنش ها

فصل هفتم - تنش زدایی و پس از آن

فصل هشتم - جنگ سرد به پایان می‌رسد

ترجمه‌ی کتاب صوتی جنگ سرد به فارسی

مهدی حقیقت خواه  نویسنده و مترجم ایرانی زاده‌ی سال 1305 در شهر بوشهر است. او دیپلم خود را در رشته‌ی ادبیات اخذ کرد. او پس از خدمت سربازی وارد دانشگاه تهران شد و تحصیلات خود را در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی  ادامه داد. از اساتید بزرگ او در دانشگاه تهران می‌توان به پرویز خانلری، علاءالدین پاسارگاد و لطفعلی صورتگر اشاره کرد. این مترجم برجسته، آثار گوناگونی را از نویسندگان برجسته جهان ترجمه کرده است و بیش از 50 کتاب را از خود به‌جا گذاشته است. از آثار ترجمه شده توسط او می‌توان به کتاب‌های «سرداب‌های واتیکان»، «آدولف هیتلر» و «تاریخ تمدن، عصر لویی چهاردهم» اشاره کرد. انتشارات آوانامه کتاب صوتی «جنگ سرد» را با ترجمه‌ی مهدی حقیقت خواه عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب صوتی جنگ سرد را شنید؟

کتاب صوتی جنگ سرد در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های آمریکایی قرن بیستم قرار دارد.

کتاب صوتی جنگ سرد مناسب برای گروه سنی نوجوان است.

خوانش کتاب صوتی جنگ سرد را آرمان سلطان زاده به‌عهده داشته ‌است.

آن‌چه در بالا خواندید نقد و بررسی کتاب جنگ سرد اثر بریتا بجورنلوند بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ ملل و سیاست می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
261.۷۵ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۴۴:۲۳
نویسندهبریتا بجورنلوند
مترجم مهدی حقیقت خواه
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۷
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۶۱.۷۵ مگابایت
۰۴:۴۴:۲۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 24 مخاطب
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
0 ٪
18 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتابی سودمند با راوی خوب ، البته به همه درگیریهای جنگ سرد اشاره نکرد ، مثل دخالت شوروی در آذربایجان ایران که منجر به اعلام استقلال توسط جعفر پیشه وری شد که با مداخله سازمان ملل و آمریکا با پیگیری محمد رضا شاه نتیجه به نفع ایران شد

4

من به کتاب امتیاز کامل ندادم چون علیرغم فوق العاده بودن متن و ترجمه و کیفیت کار راوی، بدلیل عدم اصالت در روایت بخش کشورمان تاثیر این واقعه در ایران را مهندسی کرده بود

5

عالی آقای سلطان زاده واقعا راوی زبردستی هستند بنظرم این کتاب تمام وقایع مهم رو پوشش داده بود و خیلی مفید هست برای اینکه یک نفر بخاد بدونه دور و برش چ خبره

3

از نظر بحث اطلا عات عمومی کتاب خوبی صد البته هست تنها مسئله ای که افکار خواننده را بر میانگیزه غرض ورزی نویسنده و اینکه درصدد موجه کردن امریکا !!!

5

به نظرم مطالعه این کتاب، علاوه بر مزایای تاریخیش، دید خوبی نسبت به کمونیست و امپریالیست میده و مقدمه ای برای مطالعه لیبرالیسمه.

5

توصیه موکد من بر مطالعه این کتاب ارزشمند هست بخصوص در این شرایط که سیاست و زندگی ما بسیار وابسته به رفتار روسیه شده

5

خیلی خوب بود. برای کسانی که دوست دارند با جنگ سرد و تاریخ تنش های بین شوروی و آمریکا آشنا بشن؛ مدخل خوبی هست.

5

نگاهی اجمالی ولی مفیدی به این دوران داشته و اطلاعات خوبی از فراز و فرودهای این چند دهه به ما ارائه میدهد

5

یکی از بی طرفانه ترین و کامل ترین کتاب ها در زمینه ی تاریخ شوروی و آمریکا

5

واقعا عالی بود آدم رو نسبت به اتفاقات اون دوره ها آگاه میکنه

نمایش 8 نقد دیگر
4.4
(24)
77,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
جنگ سرد
جنگ سرد
بریتا بجورنلوند

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جنگ سرد
جنگ سرد
بریتا بجورنلوند
آوانامه
4.4
(24)
77,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر