0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
انقلاب فرهنگی چین

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی انقلاب فرهنگی چین

درباره انقلاب فرهنگی چین

چین یکی از قدیمی‌ترین کشورهای جهان است که تمدنی قدرتمند و باشکوه را پشت سر گذاشته است. این کشور پیشرفته علی رغم تمام اختراعات و نوآوری های نیاکان خود در دوره انقلاب صنعتی در رقابت با اروپاییان شکست خورد و تا قرن نوزدهم مسیر زوال و انحطاط را طی نمود. در سال 1911 امپراتوری چین سقوط کرد و مردم امید داشتند با وعده‌های سوسیالیم و کمونیسم خوشبختی را لمس کنند. در این میان مائو تسه تونگ رهبری مردم را به دست گرفت و حزب او به تدریج مقدمات انقلاب فرهنگی چین را رقم زد. کتاب خواندنی انقلاب فرهنگی چین نوشته‌ی دیوید پیتروزا علل وقوع بزرگترین اشتباه حزب کمونیست چین را با قلمی جذاب و گیرا بیان می‌کند.

‌درباره‌ی کتاب انقلاب فرهنگی چین اثر دیوید پیتروزا

انقلاب فرهنگی چین مجموعه‌ای از تغییرات اجتماعی و سیاسی است که به فرمان مائو تسه‌تونگ و نزدیکان و دستیاران او به اجرا درآمد. او که رهبر حرب کمونیسم بود با هدف مبارزه با سرمایه‌داری و اختلافات طبقاتی به دست به این پاکسازی زد اما هدف اصلی او پاکسازی حزب و حذف رقیبان سیاسی‌اش بود. این آشوب در سال 1966 آغاز شد و تا سال 1976 به طول انجامید. در این دوره دانشگاه‌ها تعطیل شد و به مرگ یک و نیم میلیون چینی انجامید. هم‌چنین آثار باستانی زیادی در این جریان از بین رفت. انقلاب فرهنگی چین یکی از فجایع حزب کمونیسم و یک اشتباه استراتژیک محسوب می‌شود.

کتاب انقلاب فرهنگی چین به قلم دیوید پیتروزا برای نخستین بار در سال 1998 منتشر شد. این کتاب یکی از کتابهای مجموعه تاریخ جهان است که شامل بیست و پنج جلد است. هر جلد از این مجموعه، موضوعی تاریخی را به زبان ساده برای خوانندگان نوجوان شرح میدهد. این مجموعه بخش اعظمی از وقایع مهم تاریخی جهان را گردآوری کرده است و تاریخ جهان را در بسترهای فلسفی، سیاسی، فرهنگی بازگو می‌کند. انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس، کتاب صوتی «انقلاب فرهنگی چین» را در اختیار علاقمندان به محصولات شنیداری قرار داده است. «انقلاب فرهنگی چین» دارای 7 فصل است میانگین زمان لازم برای شنیدن هر فایل صوتی حدود 25 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر 226 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب انقلاب فرهنگی چین

پیشگفتار - در پی ملتی سعادتمندتر

فصل اول - شرق سرخ است

فصل دوم - شکاف در رهبری چین

فصل سوم - آغاز انقلاب فرهنگی

فصل چهارم - گاردهای سرخ، ترور سرخ

فصل پنجم - ورق برمی‌گردد

فصل ششم - مرگ لین پیائو

فصل هفتم - چین پس از انقلاب فرهنگی

‌درباره‌ی دیوید پیتروزا نویسنده‌ی کتاب انقلاب فرهنگی چین

دیوید پیتروزا نویسنده و تاریخ‌دان آمریکایی در سال 1949 به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته‌ی تاریخ در دانشگاه آلبانی است. او یک مجموعه کتاب منتقدانه درباره‌ی تاریخ انتخابات آمریکا در 4 جلد به رشته‌ی تحریر درآورده است. از آثار ترجمه شده این نویسنده در ایران می‌توان به کتاب‌های «بلوک شرق» و «انقلاب فرهنگی چین» اشاره کرد. ترجمه‌ی کتاب انقلاب فرهنگی چین را مهدی حقیقت خواه به عهده داشته است.

چرا باید کتاب انقلاب فرهنگی چین را خواند؟

کتاب انقلاب فرهنگی چین در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ ملل قرار دارد.

کتاب انقلاب فرهنگی چین مناسب برای گروه سنی نوجوان است.

خوانش کتاب صوتی انقلاب فرهنگی چین را اکرم پریمون به‌عهده داشته‌ است.

‌در بخشی از کتاب انقلاب فرهنگی چین می‌خوانیم

گذار چین از پادشاهی فئودالی به جمهوری مدرن به هیچ وجه آرام و بی دردسر نبود. مردم چین به دموکراسی خو نکرده بودند: امپراتوران و زمینداران محلی از دیرباز بر سیاست کشور تسلط داشتند. در یازدهم اکتبر ‎۱٩۱۱‏ ارتش چین پادشاهی کهن چین را سرنگون کرد. چین جمهوری شد، اما اقتدار مرکزی فرو پاشید و ژنرال‌ها و جنگسالاران محلی بر مناطق مختلف کشور حاکم شدند.

در شانگهای گروهی از روشنفکران دانش آموخته در سال ۱۹۲۱ حزب کمونیست چین را تأسیس کردند. رهبران آن مدعی بودند که می‌خواهند زندگی کارگران و دهقانان را بهبود بخشند. اما، به گفته راس تِریل در زندگینامه مائو، «در میانشان یک کارگریا دهقان وجود نداشت.»در میان سیزده موسس حزب کمونیست چین یک مدیر دبستان بیست و شش ساله به نام مائو تسه تونگ هم بود.

مائو

پیشینه خانوادگی مائو تسه تونگ کاملا حقیرانه بود. او درسال ۱۸۹۲ دریک خانواده دهقانی در استان هونان متولد شد. مدت کوتاهی در ارتش خدمت کرد ارتشی که به سرنگونی دودمان پادشاهی چین کمک کرد. مائو بعدا از دانشسرای تربیت معلم هونان فارغ التحصیل شد و مدت کوتاهی به عنوان کمک کتابدار در دانشگاه پکن به کار پرداخت. تا ‎۱۹۱٩‏ یکسره درگیر فعالیت رادیکال سیاسی بود و به هونان بازگشته بود و در آن جا برای دستیابی به هدف سیاسی‌اش یعنی انقلاب کمونیستی فعالیت می کرد.

با وجود آن که مائویکی از اعضای موسس حزب کمونیست چین بود. در آن نفوذ زیادی نداشت. قدرت واقعی در حزب در دست رهبران مستقر در شانگهای و حامیان شوروی حزب کمونیست چین بود که تامین کننده مالی حزب بودند و در عوض احساس می کردند حق دارند برای مقامات حزب کمونیست فرمان صادر کنند.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی انقلاب فرهنگی چین اثر دیوید پیتروزا بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ ملل می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
226.۹۷ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۰۶:۳۵
نویسندهدیوید پیتروزا
مترجم مهدی حقیقت خواه
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۴
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۲۶.۹۷ مگابایت
۰۴:۰۶:۳۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بسیار پندآموز و راهگشا بالاخص برای وضعیت کنونی ما،جنگ قدرت در داخل یک نظام سیاسی توتالیتر را به خوبی بیان کرده بود

4.8
(4)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
انقلاب فرهنگی چین
انقلاب فرهنگی چین
مجموعه تاریخ ۳۹

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
انقلاب فرهنگی چین
انقلاب فرهنگی چین
دیوید پیتروزا
آوانامه
4.8
(4)
70,000
تومان