0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بیگانه
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی بیگانه

نویسنده:
آلبر کامو
درباره بیگانه

ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید.

کتاب پیش‌رو یکی از بهترین کتاب‌های نوشته شده در حوزه‌ی ادبیات است. کتاب بیگانه‌ی آلبر کامو  تاکنون توسط هزاران نویسنده و منتقد ادبی پیشنهاد شده است و بارها در فهرست کتاب‌های پرفروش نشریات مختلف در سراسر دنیا قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب صوتی بیگانه اثر آلبر کامو

کتاب بیگانه نوشته‌ی آلبر کامو است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1942 منتشر شد. کتاب بیگانه‌ی آلبر کامو به عنوان یکی از نخستین آثار ادبی در حوزه‌ی آبسوردیسم شناخته می‌شود. فلسفه‌ی آبسورد (absurd) می‌گوید تلاش انسان برای پیدا کردن معنی در جهان بیهوده خواهد بود زیرا دنیا معنی یگانه‌ای ندارد. اگرچه این مکتب فکری شبیه به مکتب اگزیستانسیالیسم می‌ماند اما آبسوردیسم معتقد است که هرگونه تلاش برای پیدا کردن معنا هم کاری عبث و بیهوده است.

آلبر کامو در کتاب بیگانه تناقضی را برای خواننده ترسیم می‌کند که در روزمره برای خیلی از خوانندگان نیز رخ می‌دهند. تناقض بین بی تفاوتی و رویارویی با حقیقت زندگی. شخصیت اصلی داستان مرسو نام دارد، این شخصیت بی تفاوت نیست بلکه تنها هدفش در زندگی این است که با حقایق روبه‌رو شود. او به شدت منطقی است و این منطق راه را برایش هموارتر کرده ‌است. آلبر کامو درباره شخصیت مرسو می‌گوید: «مرسو نمی‌خواهد زندگی را ساده کند. بلکه او فقط هرچه هست، همان را می‌گوید. در نتیجه‌ی این کارش جامعه برای پیشرفتش به سرعت احساس تهدید می‌کند و او را از خود می‌راند.»

نکته جالب درباره‌ی شخصیت مرسو این است که در طول داستان به نظر می‌آید شخصیت مرسو ثابت می‌ماند، یعنی او همان آدم بی‌تفاوتی است که از ابتدای داستان بوده است. اما وقتی در داستان پیش می‌رویم متوجه رشد شخصیت مرسو می‌شویم. در ابتدای داستان، جامعه مرسو را طرد کرده‌است و او قادر به درک احساسات مردم نیست. اما در میانه‌ی داستان این رفتارش تغییر می‌کند.

آلبرکامو به وسیله‌ی شخصیت مرسو، یکی از مهم‌ترین مسائل بشری را مطرح می‌کند، اهمیت «انتخاب» در زندگی که از مباحث اصلی اگزیستانسیالیسم و آبسوردیسم است. موضوعاتی که در آثار کامو برجسته و مورد توجه‌اند.

خلاصه داستان صوتی بیگانه

داستان کتاب بیگانه دربار‌ه‌ی زندگی شخصی فردی به نام مُرسو است. این داستان در دو بخش روایت می‌شود، بخش اول زمانی است که او در مراسم تدفین مادرش شرکت می‌کند اما هیچ احساس تأثری از خود نشان نمی‌دهد که این رفتارش برای بقیه بسیار عجیب است. قسمت دوم این رمان ماجرای ازدواج او با مری و اتهام قتل یک مرد عرب است.

درباره‌ی آلبر کامو نویسنده‌ی کتاب صوتی بیگانه

آلبر کامو مشهورترین نویسنده‌ی الجزایری- فرانسوی متولد 7 نوامبر 1913 است. او یکی از نویسندگان مشهور فرانسوی است که در سال 1957 به دلیل آثار مهم ادبی که به روشنی به مشکلات وجدان بشری در عصر حاضر می‌پردازد؛ برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات شد. این نویسنده یکی از جوان‌ترین نویسندگانی بود که موفق به دریافت جایزه‌ی نوبل ادبی شد.

آلبر کامو در مقدمه‌ای درباره‌ی رمان بیگانه می‌نویسد: «دیرگاهی است که من رمان «بیگانه» را در یک جمله که گمان نمی‌کنم زیاد خلاف عرف باشد، خلاصه کرده‌ام: «در جامعهٔ ما هر کس که در تدفین مادر نگرید، خطر اعدام تهدیدش می‌کند.» منظور این است که فقط بگویم قهرمان داستان از آن رو محکوم به اعدام شد که در بازی معهود مشارکت نداشت. در این معنی از جامعه خود بیگانه است و از متن برکنار؛ در پیرامون زندگی شخصی، تنها و در جستجوی لذت‌های تن سرگردان. از این رو خوانندگان او را خودباخته‌ای یافته‌اند دستخوش امواج.»

ترجمه‌ی کتاب صوتی بیگانه به فارسی

انتشارات آوانامه کتاب صوتی بیگانه را با ترجمه‌ی جلال آل احمد عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. جلال آل احمد نویسنده، مترجم و منتقد ادبی در سال 1302 به دنیا آمد. او در رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی به تحصیل پرداخت و مجموعه‌ی داستانی دید و بازدید، از رنجی که می بریم و سه تار را منتشر کرد و آثاری از آندره ژید، آلبر کامو، ژان پل سارتر و فئودور داستایوسکی را ترجمه کرد. در سال 1327 با سیمین دانشور نویسنده بزرگ کشور آشنا شد و دو سال بعد با او ازدواج کرد. تحت تاثیر اتفاق‌های سیاسی حاکم بر جامعه، آل‌احمد دچار افسردگی شدیدی شد. سرگذشت کندوها، مدیر مدرسه مربوط به همین سال‌هاست. او در شهریور ۱۳۴۸ به طور ناگهانی در گیلان درگذشت و سبب شد افرادی تصور کنند مرگ او مشکوک است و به دست ساواک انجام شده است، در حالی که همسر او سیمین دانشور این شایعات را تکذیب کرد و علت مرگ او را استفاده بیش از حد مشروبات الکلی گزارش شد.

چرا باید کتاب صوتی بیگانه را خواند؟

کتاب بیگانه‌ی آلبر کامو یکی از مهترین آثار نوشته شده در قرن بیستم است. این کتاب آغازی جذاب و گیرا دارد و تنها دو سطر اول این کتاب کافی است تا کتاب را یکسره بخوانید و از خواندنش لذت ببرید. کتاب صوتی بیگانه در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های فرانسوی قرار دارد. کتاب صوتی بیگانه مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. خوانش کتاب صوتی صوتی بیگانه را آرمان سلطان زاده به‌عهده داشته است. کتاب صوتی بیگانه حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع داستان‌های فرانسوی را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب صوتی بیگانه می‌خوانیم

مادرم امروز، مرد. شاید هم دیروز، نمی‍دانم. تلگرامی به اين مضمون از خانه سالمندان دریافت داشته ام!  «مادر، درگذشت. تدفین فردا. همدردی عمیق» از تلگرام چیزی دستگیرم نشد. شاید این واقعه دیروز اتفاق افتاده باشد.

نوانخانه پیران در «مارنگو» هشتاد کیلومتری الجزیره است. ساعت دو سوار اتوبوس خواهم شد و بعدازظهر به آنجا خواهم رسید. به این ترتیب، می توانم شب را در کنار جاده بیدار بمانم و فردا عصر مراجعت کنم. از ریبسم دو روز مرخصی تقاضا کردم که به علت چنین عذری، نمی‌توانست آن را رد کند. با وجود این دلش راضی نبود. حتی به او گفتم: «تقصیر من نیست.» جوابی نداد. بعد فکر کردم که لزومی نداشت این مطلب را به او می گفتم. در واقع من نمی‌بایستی عذر تقصیر بخواهم. وانگهی وظیفه او بود که به من تسلیت بگوید. اما بدون تردید این کار را برای پس فردا گذاشته است که مرا با لباس عزا خواهد دید. چون اکنون مثل این است که هنوز مادرم نمرده است. ولی بعد از تدفین، کار انجام يافته تلقی خواهد شد و همه چیز جنبه رسمی به خود خواهد گرفت.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی بیگانه اثر آلبر کامو بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های فرانسوی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
238.۹۰ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۲۰:۳۴
نویسندهآلبر کامو
مترجمجلال آل‌احمد
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۴
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۳۸.۹۰ مگابایت
۰۴:۲۰:۳۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 319 مخاطب
تلخ ☕️ (3)
اجرای روان 🎙️ (3)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
29 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
8 ٪
217 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

حسم به این کتاب مثل نوشیدن قهوه ای تلخ تو یه روز برفی بود ..... و باوجود سرما و تلخی اما همونقدر لذت بخش و ستودنی من دوس داشتم این کتاب رو چون به واقعیت های تلخی اشاره داره که جامعه بشری از اون رنج میکشه .... واقعیت هایی مثل ظاهر بینی و مقبول بودن دروغ زیبا بر حقیقت زشت.... مثلا اون قسمتی که گواه ناراحت بودن تو از مرگ عزیزت و ملاک اون میزان گریه زاری و شیون تو در روز خاکسپاریه و یا خیلی اشارات دیگه از این دست ..... پاکی و صداقت شخصیت داستان خیلی ناب و زیبا بود به نظر من و درنهایت هم قربانی تفکرات و باورهای جامعه ش شد

4

دوست عزیزی که حرف از اگزیستانیسالیسم زدین خود کامو خودش رو جز اگزیس نمیدونه و خودش رو ربط داده شده به این قضیه می‌دونه دوست خوبم نیازی نیست برای کتاب خوان نشون دادن خودتون کلمات قلمبه سلمبه به کار ببرید که بگید با سوادید ..طرز نگاه انسان ها به هر کتاب متفاوت بوده و ممکنه از این کتاب خیلی ها شوق به زندگی رو دریافت کرده باشن مثل خود من مثل خود کامو با اصطلاح پوچ و آزادی که به کار برد زشت ترین شخصیت ها به نظر من بی سوادهای باسواد نشون هستن که تو فضای مجازی هم زیاد هستن کامو رو تحریف نکنین لطفاً ...

2

کتاب را بسیار سیاه و تلخ یافتم؛ نوع نگاه شخصیت اصلی به جهان؛ بی خدایی، هیچ انگاری و سردی اش نسبت به اتفاقات جهان پیرامونش و اصالت رفع نیاز های جسمی اولیه اش بدون توجه به ارزش های معنوی، تلخ بود ... البته نویسنده در نهایت با گفتگوی بین کشیش و شخصیت اصلی، گویا این نوع نگاه او را محکوم و قابل ترحم مینمایاند اما به هر حال کامم تلخ شد از این کتاب ...

4

نوشیدن قهوه ای تلخ در برف (اقتباسی) این کتاب رو به طرفداران رمان های هیجان انگیز سرگرم کننده و داستانی توصیه نمیکنم صدای آقای سلطان زاده رو درمجموع دوست دارم اما اینبار خطی سنگین و کسالت آور بود البته فضای داستان همین بود و احتمالا این شکل از گویندگی به عمد اجرا شده بود ترجمه های جلال آل احمد را دوست ندارم و این کتاب هم استثنا نیست خود کتاب عمیق بود از آن دست که میتوان جملات زیادی در خصوص نقد و بررسی و تحلیلشان نوشت ولی به جملاتی کوتاهی بسنده میکنم که برای دوستانی که تازه کتاب خوانی شروع کردن مناسب نیست کسانی که مطالب عمیق و ژرف نگاه میکنند، به پوچ گرایی، فلسفه و اگزیستانسیالیسم (با وجود انکار کامو) علاقه دارند توصیه میکنم این کتاب رو بخونند تلخ تلخ تلخ

4

کتاب خوب و جالبیه موضوع درمورد فردی است که دیدگاهش نسبت به جهان با افراد دیگر متفاوت است و کسی او را درک نمی کند، او با مسائل به شیوه ای متفاوت از مردم معمولی برخورد می کند. در نهایت اتفاقاتی برای او می افتد که پای او را به دادگاه می کشاند و...... ادامه داستانو نمی گم که اسپویل نشه? از نظر عادی و یک فرد معمولی اگه کتاب خونده بشه این گونه فکر میشه که خوب یه شخصیه که کسی اون رو نمی فهمه اما اگر از منظر فلسفی و کمی عمیق تر خونده بشه و با توجه به این که نویسنده آلبرت کامو هست و با توجه به برخوردهای فرد ما می فهمیم فرد به نوعی داره فلسفه پوچ انگاری رو از زبان یک فرد توضیح می ده و اون رو در داستانهایی که اتفاق می افته به رخ می کشه.

4

صدا و‌ خواندن اقای سلطان زاده عالی بود ولی در بعضی قسمت ها کلا متن رو عوض می کردند مثلا شخصیت می گفت من خدا اعتقاد ندارم ولی راوی می خوند من به کشیش اعتقاد ندارم یا توی همین بحث فعل های منفی رو‌به مثبت تغییر می دادند که اصلا فلسفه بحث رو خراب می کردا اینقدر این موضوع تکرار شد که من شک کردم و رفتم نسخه چاپی رو‌ نگاه کردم و متوجه موضوع شدم به نظرم باید خریدار از ابتدا بدونه که داره کتاب سانسور شده یا تغییر داده شده و‌یا خلاصه شده رو‌ میخره و‌ بعد تصمیم بگیره که بخره یا نه در غیر اینصورت و‌به این شکل فکر می کنم نه اخلاقی باشه و نه حتی شرعی

5

برخی از دوستان، شخصیت اصلی داستان رو قربانی صداقت ش دانستند، که این هم نظر ی است محترم، اما بنظر من که کتاب سقوط رو هم خواندم، مرسو، قربانی هرزه گی و ولنگاری و بی احساسی اش می‌شود (مثل قاضی در سقوط)، او حتی،نسبت به ابراز عشق دوس دختر وفادارش هم کاملا بی تفاوت هست و برای او ،ماری ،فقط یک ابزار لذت جویی هست و بس! (ارجاع به وصف مرسو از ماری در هر بار دیدن او)او تقریبا هیچ چیزی در مورد مادرش نمیداند و بسادگی او را به آسايشگاه سپرده، بنظر من ،مرسو ، بیگانه با قوانین جامعه نیست، او کلا بیگانه با انسانیت هست

5

این کتاب را از کامو اول بار بود که خواندم و برایم جالب بود که اکنون با خواندنش به این نتیجه رسیدم که کامو اصلا پوچ‌گرایی را تبلیغ نمیکند. درست برعکس ،که انگار دارد آن را نقد میکند . و بسیار به چالش کشیده شدم. وبا خود اندیشیدم کار یک قاضی اگر بخواهد بدون تعصب در عقیده انجام شود ،چقدر مشکل است، ودادن حکم اعدام ،چه بارعاطفی و وجدانی بزرگی روی دوش او ایجاد میکند.شاید برای کاستن از این بار به نام مردم فرانسه حکم را صادر کرد .تا در این جنایت (اعدام قاتل بی فکر)سهیم نباشد.

4

داستان روایت آدم صادقیه که چون زیادی راست میگه همه بهش میگن دروغگو . روایت جهان ما .جهانی که صداقت درش جایی نداره

5

من فقط کتابشو خوندم. در توصیف این کتاب همین بس که سروش صحت که مجری کتاب بازه میگه:بیشترین تأثیر رو روی من گذاشت در مقایسه با کتابای دیگه، خودتون میدونین این بشر چقد کتاب خونده. الآنم که دارم این نظرو مینویسم ۱۶ آبان‌ سالروز تولد کامو هست. کامو تو تعریف شخصیت مورسو میگه:مبتلا به جنون صداقته و نمیخواد چیزی بیشتر از آنچه که حس می‌کنرو بگه.بنظرم بی‌شک از تاثیرگذارترین آثار هنری جهانه و کتاب سقوط کامو هم بی‌نظیره.

نمایش 207 نقد دیگر
4.1
(324)
اجرای روان 🎙️ (3)
80,000
٪30
56,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
بیگانه
بیگانه
آلبر کامو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بیگانه
٪30
بیگانه
آلبر کامو
آوانامه
4.1
(324)
اجرای روان 🎙️ (3)
80,000
٪30
56,000
تومان