0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رنسانس

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی رنسانس

نویسنده:
جیمز آ کوریک
درباره رنسانس

رنسانس دوره‌ی نوزایی، دوران شکوفایی علم، هنر و ادبیات و ظهور دانشمندان، نویسندگان و هنرمندان برجسته است. این دوره که پس از قرون وسطی به وجود آمد اروپا را از تاریکی به سوی نور سوق داد و می‌توان آن پلی بین قرون وسطی و دنیای مدرن دانست. جیمز کوریک نویسنده‌ی کتاب رنسانس این دوره تاریخی را از زوایای گوناگونی مانند اقتصاد، سیستم حکمرانی و سیاست، علم، هنر و ادبیات مورد بررسی قرار داده است. این اثر توسط آزیتا یاسائی ترجمه شده و انتشارات آوانامه نسخه‌ی صوتی آن را عرضه کرده است.

‌درباره‌ی کتاب  رنسانس اثر جیمز آ. کوریک

رنسانس در سال 1300 ازکشور ایتالیا آغاز شد و در عرض سه قرن توانست قرون وسطی را با تمام محدودیت‌ها و خرفات پشت سر بگذارد. این دوره با سرعت باورنکردنی در سراسر قاره‌ی اروپا گسترش یافت. رنسانس از مهم‌ترین دوره‌های تاریخی است که رخدادهای آن زمینه ساز جهانی مدرن شد و بنیان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و علمی امروز را رقم زد. افرادی که در روزگار رنسانس می‌زیسته‌اند، خود را با تمدن باشکوه روم و یونان باستان مرتبط می‌دانستند و معتقد بودند قرون وسطی، دوران بی‌توجهی است. به همین علت این برای این دوره رنسانس یا نوزائی را انتخاب کردند زیرا نگاهی به تجدید حیات تمدن‌های باستانی پیشین داشته‌اند. این دوره با انقلاب فکری مصادف شده بود و پیشرفت‌های علمی قابل توجهی را به دنبال داشت. دانشمندان بزرگی نظیر گالیله یا رنه دکارت و کوپرنیک آموخته‌های جدید در در زمینه ستاره‌شناسی و ریاضیات را عرضه کردند و هنرمندان برجسته‌ای چون داوینچی، میکل آنژ و شکسپیر ظهور آثار تکرار نشدنی از خود به جا گذاشتند. با این حال این دوره خالی از مشکلات نبود و جنگ‌های مذهبی، پاپ‌های فاسد، ترویج خرافه، و نابرابری اجتماعی هم‌چنان بر جامعه سایه افکنده بود.

کتاب رنسانس به قلم جیمز کوریک برای نخستین بار در سال 2006 منتشر شده است. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی تاریخ جهان است که شامل بیست و پنج جلد است. هر جلد از این مجموعه موضوعی تاریخی را به زبان ساده برای خوانندگان نوجوان شرح می‌دهد. این مجموعه بخش اعظمی از وقایع مهم تاریخی جهان را گردآوری کرده است و تاریخ جهان را دربسترهای فلسفی، سیاسی، فرهنگی بازگو می‌کند. انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس، کتاب صوتی «رنسانس» را در اختیار علاقمندان به کتاب صوتی قرار داده است. «رنسانس» دارای 6 فصل به همراه ضمائم منفصل است میانگین زمان لازم برای شنیدن هر فایل صوتی حدود 35 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر 268 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب رنسانس

پیشگفتار - عصر جدید

فصل اول - انسان‌گرایان و فرهنگ

فصل دوم - بازرگانان و تجارت

فصل سوم - فرمانروایان و کاشفان

فصل چهارم - نقاشی و پیکرتراشی

فصل پنجم - شعر، داستان و نمایشنامه

فصل ششم - علوم و طب

پسگفتار - پیدایش جهان امروزی

چرا باید کتاب  رنسانس را شنید؟

کتاب  رنسانس در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ چهان قرار دارد.

کتاب  رنسانس مناسب برای گروه سنی نوجوان است.

خوانش کتاب صوتی رنسانس را اکرم پریمون به‌عهده داشته ‌است.

‌در بخشی از کتاب  رنسانس می‌خوانیم

آثار ادبی رنسانس به اندازه میرااث هنری غنی آن دوره ارزشمند است. رنسانس دوره‌ای بود که با دانته، شاعر ایتالیایی، آغاز شد و با شکسپیر نمایشنامه نویس انگلیسی خاتمه یافت. در فاصله زمانی بین این دو نویسنده و شاعر بسیاری از استادان تلاش کردند و شکل های تازه ای را در ادبیات تجربه کردند. داستان نویسی یکی از این شکل‌هاست.

زبان بومی

ادبیات دوره رنسانس نیز مثل هنر آن دوره تحت تأًثیر انسانگرایی بود. این تاثیر هم به واسطه ایده‌های انسانگرایانه و هم تمرکز انسانگرایان بر اسطوره‌های کلاسیک و نوشته‌های باستانی بود که الهام بخش شکل‌های جدید شعر و نثر در باره موضوع‌های آشنا بودند. در عین حال،  یکی از مهم‌ترین پدیده‌های ادبیات دوره رنسانس حاصل انسانگرایی نبود: این پدیده استفاده گسترده از زبان‌های ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی به جای زبان لاتین در نوشتن کتاب ها و سرودن اشعار بود. اگرچه لاتین زبان بین المللی اروپا باقی ماند و تمام افرادی که تحصیلات دانشگاهی داشتند می‌توانستند به لاتین صحبت کنند یا بنویسند. اما نویسندگان دوره رنسانس بیش‌تر به زبان مادری خودشان می‌نوشتند. این زبان‌های محلی یا منطقه‌ای را زبان بومی می‌نامیدند.

انسانگرایان نسبت به ظهور زبان بومی احساسات مختلفی داشتند. بعضی گمان می‌کردند زبان لاتین، تنها زبان مناسب برای ادبیات است. عده‌ای دیگر از قبیل پترارک استفاده از زبان بومی را راهی برای ترویج فضایل کلاسیک و دانش می‌دیدند و می‌دانستند که با استفاده از زبان بومی مخاطبان بیش‌تری خواهند داشت. همچنین ظهور طبقه متوسط در اجتماع که افراد آن می‌توانستند به زبان خودشان بخوانند و بنویسند و غالبا سواد لاتین نداشتند. استفاده از زبان بومی را تشویق می‌کرد.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب  رنسانس اثر جیمز آ. کوریک بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ ملل می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
268.۵۲ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۵۰:۵۶
نویسنده جیمز آ کوریک
مترجمآزیتا یاسائی
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۴
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۶۸.۵۲ مگابایت
۰۴:۵۰:۵۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
18 ٪
1
ستاره
0 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتابی که عصر طلایی رنسانس را در عرصه های مختلف از سیاست تا اقتصاد و هنر و ادبیات بررسی میکند به این دلیل به علاقمندان توصیه میشود

5

با احترام به زحمات مترجم این کتاب، نکته عجیب در ترجمه یک کلمه: چرا و چگونه اراسموس را زنازاده ترجمه کرده‌اند؟؟؟!! فرزند نامشروع بهتر نبود؟؟؟

5

کتاب جامعی است از هر زاویه ای بحث و بررسی شده است و حدود ۳۰۰ سال اتفاقات هنری نظامی اقتصادی سیاسی علمی و ... بررسی شده است

2

در نمونه که قراره بخش کوچکی از کتاب باشه چرا چند دقیقه آهنگ پخش می کنین؟ !!!! عجب!!

5

کتاب خیلی خوبیه. ای کاش همه این کتاب را مطالعه میگردند مخصوصا مردم ایران

4

ممنون میشیم این کتاب رو هم به فیدی پلاس اضافه بفرمایید

5

کتابی پر بار و کامل که به اطلاعات من بسیار تا بسیار اضافه کرد. توصیه میشود.

4

کتاب ناقص و بسیار کلی است. فکر میکنم برای نوجوانان مناسب باشد

2

چهار ساعت سی تومن خیلی گرون و بی انصافیه

5

کتابی دایره المعارف نما و جالبی است...

نمایش 3 نقد دیگر
4.1
(16)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
رنسانس
رنسانس
مجموعه تاریخ ۳

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رنسانس
رنسانس
جیمز آ کوریک
آوانامه
4.1
(16)
70,000
تومان