0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آبشوران

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آبشوران

درباره آبشوران

‌درباره‌ی کتاب صوتی آبشوران اثر علی اشرف درویشیان

آبشوران محل تولد و کودکی درویشیان است. علی اشرف درویشیان در سال 1320 در کرمانشاه و محله‌ی آبشوران آن شهر به دنیا آمد. آبشوارن به دلیل عبور رودخانه‌ی آبشوران از آن به این نام خوانده می‌شد و در آن زمان محله‌ای فقیرنشین به شمار می‌رفت. درویشیان در آبشوران، آبشوران را روایت می‌کند. یعنی قصه‌ی فقر دائمی. قصه‌ی گرفتاری و ناچاری مردمی که ناخواسته و نادانسته تمام زندگی خود را با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند و سرانجام راه پیروزی یا گریزی پیدا نمی‌کنند.

خلاصه داستان صوتی آبشوران

آبشوارن از دوازده داستان کوتاه به نام‌های زیر تشکیل شده است:

  • خانه‌ی ما
  • دو ماهی در نقلدان
  • بیالون
  • ماهی‌ها و غاز‌ها
  • باغچه‌ی کوچک
  • بی
  • ننه جان چه شده؟
  • عمو بزرگه
  • بیماری
  • حمام
  • آب پاش
  • صلح

 

‌در بخشی از کتاب صوتی آبشوران می‌شنویم

در حالی که تا کمر خیسیده بودیم آهسته به اتاق می‌رفتیم و از پشت پرده با ترس و لرز به ننه اشاره می‌کردیم که ما را دریابد. از سرما و از ترس بود که می‌لرزیدیم. ترس از این‌که مبادا بابا بفهمد و این ننه بیچاره بود که شلوارمان را عوض می‌کرد و در همان حال از بغل رانمان چنگول می‌گرفت و توی سر خودش می‌زد. ما می‌لرزیدیم و به جای چنگول‌ها که کبود و دردناک بودند با وحشت خیره می‌شدیم و جیغ و ناله‌ها را در سینه‌مان خفه می‌کردیم. ننه خودش هم ازدیدن آن قیافه‌ی رنج کشیده و پیچ و تابی که از درد به خودمان می‌دادیم ناراحت می‌شد و به صورت خودش لطمه می‌زد. ولی خوب نباید بابا می‌فهمید. اگر می‌سوختیم، اگر می‌افتادیم و جاییمان می‌شکست و اگر چیزی گم می‌کردیم نباید بابا می‌فهمید و این غمخوار همیشگی ننه‌مان بود که همه چیز را به قول خودش قورت می‌داد و روی جگرش می‌ریخت. اینجوری بود که عید می‌آمد.

ننه برای هرکدام از ما مشتی گندم و عدس در کاسه‌ای می‌ریخت تا بخیسد و بعد در سینی می‌ریخت و پهن می‌کرد تا سبز بشود. هر روز به کاسه‌ها سر می‌زدیم و به صدای نفس‌های گندم‌ها و عدس‌ها گوش می‌دادیم. شب‌ها ننه وصله پینه‌هایش را شروع می‌کرد و به بابا می‌گفت. باید زمین نفس آشکار کشیده باشه ها! و بابام مثل کسی که آب سرد رویش ریخته باشند با چوب سیگارش چانه‌اش را می‌خاراند و می‌گفت: ها! آره! کشیده. و همه ساکت می‌شدیم. چنان ساکت که صدای نفس‌های عدس‌ها را در کاسه می‌شنیدیم.

‌درباره‌ی علی اشرف درویشیان نویسنده‌ی کتاب صوتی آبشوران

علی اشرف درویشیان نویسنده‌ی معاصرایرانی است که دیدگاه به شدت سوسیالیستی و چپ دارد. درویشیان سال‌های زیادی از عمر خود را به دلیل داشتن این نگاه و جهان‌بینی در زندان رژیم پهلوی سپری کرد. اما این مسئله باعث نشد که او دست از اندیشه‌ و کار خود بردارد. درویشیان توانست در طول دوره‌ی زندگی خود کتاب‌های محبوب و مطرحی را به مخاطبین ادبیات معاصر ایران عرضه کند که آبشوران یکی از آن‌ها است. درونمایه‌ی تمام کتاب‌های درویشیان حول موضوع فقر، معصومیت و ناچاری گردش می‌کند و تقریبا همه‌جا در تمام داستان‌های وی ردپای کودکی که ناخواسته در فقر موروثی‌اش گرفتار آمده است دیده می‌شود. آبشوران اما از این منظر گل سر سبد آثار درویشیان است. او در این کتاب دو شخصیت کودک را معرفی می‌کند و داستان‌های کتاب را از زبان آن دو روایت می‌کند. انتشارات آوانامه کتاب صوتی آبشوران را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. این کتاب از نسخه‌ی چاپی این اثرکه توسط انتشارات چشمه به بازار عرضه شده است تهیه شده است. تمامی آثار درویشیان در کتابخانه‌ی فیدیبو برای دانلود و استفاده‌ی مخاطبین علاقه‌مند به این نویسنده‌ی مطرح معاصر دردو نسخه‌ی صوتی و الکترونیک در دسترس هستند.

چرا باید کتاب صوتی آبشوران را خواند؟

آبشوران یک داستان نیست. آبشوران یک تجربه است. آبشوران علی اشرف درویشیان است که تمام عمرش ایستاد برای آن‌که صدای طبقات فرودست زمانه را به گوش حاکمان و مردم دیگر برسانه. آبشوران نگاه ساده‌ی درویشیان است به دنیا از دریچه‌ی چشم کودکی‌ای که خود نداشته است. فقر مطلق همه‌ی راه‌های فرار را می‌بندد و انسان به به ورطه‌ی ناچار و اجبار می‌اندازد. آبشوران حکایت مردمی است که نه خود یارای بیرون آمدن از فقرشان را دارند و نه دولت مرکزی و طبقات مرفه جامعه خرده نگاهی به زندگی ایشان می‌اندازند. کتاب صوتی آبشوران انتخابی مناسب برای شنیدن صدای کسانی است که فریادرسی ندارند.

  • کتاب صوتی آبشوران در دسته‌ی کتاب‌های داستان کوتاه قرار دارد.
  • کتاب صوتی آبشوران مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی صوتی آبشوران را علی دنیوی ساروی به‌عهده داشته‌است.
  • نسخه‌ی صوتی کتاب آبشوران سه ساعت و سی و چهار دقیقه زمان دارد. هر کدام از داستان‌های این کتاب به طور میانگین زمان بیست دقیقه‌ای در خوانش صوتی به خود اختصاص داده‌اند.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی آبشوران اثر علی اشرف درویشیان بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان کوتاه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
199.۶۳ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۳۴:۳۵
نویسنده علی اشرف درویشیان
راوی علی دنیوی ساروی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۴
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۹۹.۶۳ مگابایت
۰۳:۳۴:۳۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 27 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
77 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
7 ٪
17 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

دست تون درد نکنه. زحمت زیادی روی اجرای صوتی کشیده شده و کار خیلی خوبی از آب دراومده. چهار ستاره را از این جهت دادم که انتظار می رفت با این همه زحمت و احساسی که در کار موج می زنه، گوینده اصطلاحات محلی رو هم درست تلفظ کنن. غالبا اینچنین نبود متاسفانه. کار تحقیقیِ اندکی لازم داشت که بدبختانه انجام نشده. در هرحال، دست مریزاد و خسته نباشید!

5

بسیار عالی،اما بعضی از کلمات که خاص مردم کرمانشاه بود درست تلفظ نشده بود ، که با توجه به کیفیت و زیبایی صدای راوی عزیز کاملا قابل چشم پوشی میباشد،سلامت باشید و پایدار

5

کتاب فوووووق العاده غم انگیزیه ، پر از کلمه &#۳۴;گریه&#۳۴; ، توصیف زندگی البته نزدیک واقعیت قشر ضعیف ! من صدا و خوانش آقای ساروی رو دوست دارم

5

کاش بشه ما هم با لهجه محلی این کتاب رو بخونیم ک حسش کاملا منتقل بشه.بنده کرمانشاهی هستم

5

تلفظ نقل قول ها اشتباست. چِلم درسته نه چَلَم. روله درسته نه رُله. عزیزگانم درسته نه عزیزکانم...

5

خيلي زحمت كشيدين و ميخوام بگم حس اين كتاب وقتي گوشش ميدادم واقعا به من منتقل شد، كتابي در مورد فقر...

5
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳
گیرا 🧲

من نوشته های آقای درویشان رو خیلی دوست دارم و آقای دنیوی هم بسیار زیبا اجراش کردند.خسته نباشید.

5

فوق العاده حالم رو خوب کرد... دم گوینده گرم... بدون ادا و اطوار رایج در این حرفه کتاب رو خوند?

5

نظرم اینه که نسخه غیر صوتی کتاب رو هم بزارید شاید یکی صوتی دوست نداشته باشه

5

ايكاش راوي به لهجه و زبان كرمانشاهي تسلط داشتن ، خيلي از كلمات اشتباه تلفظ ميشد

نمایش 7 نقد دیگر
4.4
(28)
گیرا 🧲 (1)
65,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
آبشوران
آبشوران
علی اشرف درویشیان

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آبشوران
آبشوران
علی اشرف درویشیان
آوانامه
4.4
(28)
گیرا 🧲 (1)
65,000
تومان