0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فرانسیسکو پیثارو

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی فرانسیسکو پیثارو

درباره فرانسیسکو پیثارو

«چشم‌های فرانسیسکو پیثارو از طمع بیرون زده بود. طلا! نقره! جواهرات وصف‌ناپذیر! فرانسیسکو پیثارو مدت‌ها بود که در اشتیاق ثروت‌اندوزی می‌سوخت و اکنون آن‌قدر طلا به دست آورده بود که تب خود را فروبنشاند.

پیثارو با سپاهی کوچک از سربازان اسپانیایی در کاخارما، شهری در امپراطوری اینکا، بخشی از پروی امروزی اردو زده بود. آن‌ها آتاهوآلپا فرمانروای اینکا را گروگان گرفته بودند تا از قبیله‌اش باج‌خواهی کنند و حالا منتظر رسیدن باج بودند: گنجینه‌ای که پیثارو و مردانش را ثروتمند کرد.» این جملاتی است که باربارا ای. سامرویل کتاب فرانسیسکو پیثارو را با آن آغاز کرده است، کتابی که داستان زندگی یکی از جاه‌طلب‌ترین مردهای تاریخ را روایت کرده است. داستان فرانسیسکو پیثارو روایتی است که اگر خواندنش را آغاز کنید، زمین گذاشتنش به این سادگی نخواهد بود.

‌درباره‌ی کتاب فرانسیسکو پیثارو اثر باربارا ای. سامرویل

کتاب فرانسیسکو پیثارو با عنوان کامل «فرانسیسکو پیثارو: فاتح امپراتوری اینکا» با نام اصلی «Francisco Pizarro: Conqueror of the Incas» اولین بار سال 2005 منتشر شد. بار بارا ای. سامرویل در این کتاب داستان زندگی پسری را بیان کرده است که بسیار جاه‌طلب بود و این جاه‌طلبی باعث شد مسیر زیادی را برای رسیدن به قدرت و ثروت در جهان بپیماید و یک امپراتوری چهارصدساله را به نابودی بکشد. فرانسیسکو پیثارو در قرن میانه‌ی قرن شانزدهم میلادی از پاناما تا پرو را برای کشورگشایی طی کرد و تاریخ را در آمریکای جنوبی عوض کرد. خانم سامرویل داستان زندگی او را بر اساس مستندات به شکلی کامل و جامع در این کتاب آورده است، همچنینی از تصاویر مختلفی استفاده کرده است تا تصویر درستی از زمانه‌ی پیثارو به دست دهد. سامرویل رویدادهای مهم دیگری که در زمانه‌ی او در سراسر جهان رخ‌داده است را نیز آورده تا خواننده بتواند درک درستی از شرایط زمانه‌ای که این فاتح در آن می‌زیست داشته باشد.

کتاب فرانسیسکو پیثارو: فاتح امپراتوری اینکا، در سراسر جهان با استقبال خوبی مواجه شده و تاکنون به چندین و چند زبان مختلف برگردانده شده است.

مروری بر فصل‌های کتاب فرانسیسکو پیثارو

فرانسیسکو پیثارو با پیشگفتاری درباره‌ی دوران رنسانس آغاز شده است تا ذهن مخاطب را برای ورود به دوره‌ی تاریخی کتاب آماده کند. در ادامه محتوای اصلی کتاب فرانسیسکو پیثارو در ده فصل آمده است. عنوان فصل‌های کتاب به شرح زیر است:

تب طلا

دوره‌ی کودکی و نوجوانی

دنیای جدید

در جستجوی پیرو

امپراتوری اینکا

کشتار در کاخامارکا

به گروگان گرفتن آناهوآلپا

دردسر در کوسکو

سال‌های پایانی

میراث پیثارو

زندگی فرانسیسکو پیثارو در یک نگاه

در پایان‌بخش یادداشت‌ها و کتاب‌شناسی آمده است که در آن به کلیه منابعی که در متن کتاب استفاده‌شده و اطلاعات بیشتری درباره‌ی این شخصیت تاریخی در آن موجود است اشاره‌شده است. خواننده‌ی علاقه‌مند می‌تواند با مراجعه به این منابع، به اطلاعات بیشتری درباره‌ی فرانسیسکو پیثارو و دوره‌ی تاریخی او دست یابد.

‌درباره‌ی باربارا ای. سامرویل نویسنده‌ی کتاب فرانسیسکو پیثارو

باربارا ای. سامرویل نویسنده‌ی امریکایی متولد 28 جولای 1948 است. او در دانشگاه سنت لارنس در رشته‌ی زبان انگلیسی درس‌خوانده است. باربارا سامرویل دو بار ازدواج‌کرده و همسر فعلی او یک شیمی‌دان است، آن‌ها دو فرزند دارند و در آمریکا زندگی می‌کنند.

باربارا سامرویل سال‌ها در حوزه‌ی تجارت فعالیت کرده است و توانایی‌اش در نوشتن را برای تبلیغات به کار بسته است. او در سال 2000 کار نوشتن برای کودکان را در کنار شغل اصلی‌اش آغاز کرد و تاکنون بیش از 19 جلد کتاب تاریخی برای کودکان نوشته است.

او در طی سال‌های فعالیتش کتاب‌های مختلفی نوشته است که با استقبال خوبی از جانب مخاطبان مواجه شده‌اند. از میان آثار این نویسنده می‌توان به «بهترین راهنمای موفقیت: چگونه در شغلمان پیشرفت کنیم»، «راهنمای زنده ماندن با سواد کامپیوتر: راه خود را در دنیای کامپیوترها پیدا کنید»، «تمرین اندیشیدن» و «رأی برای زنان» را نام برد.

ترجمه‌ی کتاب فرانسیسکو پیشارو به فارسی

انتشارات ققنوس در سال‌های گذشته، سرگذشت تعدادی زیادی از افراد مهم در سراسر جهان را در قالب کتاب‌های «شخصیت‌های تأثیرگذار» منتشر کرده است. کتاب فرانسیسکو پیثارو یکی از همین کتاب‌هاست که سال 90 با کوشش این ناشر به بازار کتاب ایران آمد.

انتشارات آوا نامه کتاب صوتی فرانسیسکو پیثارو را با ترجمه‌ی نیر غلامی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب فرانسیسکو پیثارو را خواند؟

داستان‌های تاریخی همواره درس‌های مهمی را در خود دارند، داستان زندگی یک شخصیت تاریخی تأثیرگذار نه‌تنها درس‌هایی از خود آن شخصیت در خود دارد که بسیاری از حقایق دوران او را هم روشن می‌کند. روایت زندگی فرانسیسکو پیثارو به‌عنوان کسی که امپراتوری اینکاها را پایان داد و شهر لیما، پایتخت پروی امروزی را پایه‌گذاری کرد پر از حقایق تاریخی و داستان‌های جذاب است. دوران او که مصادف با رنسانس است دوران کشورگشایی اروپایی‌ها و سفرهای ماجراجویانه‌ی تاریخ است که روایت‌هایی جذاب و خواندنی از برخورد ملل مختلف باهم در خود دارد. کتاب فرانسیسکو پیثارو ماجرایی جذاب و شنیدنی است که اگر به تاریخ علاقه‌مند باشید شما را به دل رنسانس خواهد برد و سفری جذاب از اروپا تا آمریکای جنوبی را برایتان رقم خواهد زد.

کتاب فرانسیسکو پیثارو در دسته‌ی کتاب‌های سرگذشت نامه قرار دارد.

کتاب فرانسیسکو پیثارو مناسب برای گروه سنی نوجوانان و تمام افراد علاقه‌مند به تاریخ است.

خوانش کتاب صوتی فرانسیسکو پیثارو را بهروز طالبی به عهده داشته است.

کتاب فرانسیسکو پیثارو حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع سرگذشت نامه را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب فرانسیسکو پیثارو اثر باربارا ای. سامرویل بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی سرگذشت نامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
106.۹۷ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۵۶:۱۶
نویسنده باربارا ای سامرویل
مترجمنیر علایی
راویبهروز طالبی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۰۶.۹۷ مگابایت
۰۱:۵۶:۱۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی شخصیت‌های تاثیر‌گذار
شامل 33 عنوان کتاب
فرانسیسکو پیثارو
فرانسیسکو پیثارو
باربارا ای سامرویل
آوانامه
0
(بدون نظر)
41,000
تومان