0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نیکولاس کوپرنیک

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی نیکولاس کوپرنیک

درباره نیکولاس کوپرنیک

نیکلاس کوپرنیک ریاضی‌دان و ستاره‌شناس نام آشنای عصر رنسانس است که با نظریه‌ی خورشید مرکزی منظومه‌ی شمسی، تمام دانسته‌های بشر را در مورد زمین دگرگون کرد. هنگامی که او هفتاد سال داشت دچار حمله‌ی قلبی شد و در بستر بیماری افتاد. او پیش از آنکه جانش را از دست بدهد، کتاب تازه انتشار یافته‌ی خود را در دستش مشاهده کرد که به دلیل محدودیت‌های کلیسا، انتشار آن را به تعویق انداخته بود. این اثر حاصل سال‌ها تلاش، مطالعه و پژوهش‌های او در علم ستاره شناسی بود. کوپرنیک در همان روز از دنیا رفت و هیچگاه نفهمید که نظریاتش چگونه مسیر ستاره‌شناسی را متحول کرد و علم را به سمت دنیای مدرن سوق داد. باربارا ای. سامرویل در کتاب نیکلاس کوپرنیک سرگذشت این دانشمند برجسته و نابغه را به تصویر کشیده است.

‌درباره‌ی کتاب نیکولاس کوپرنیک اثر باربارا ای سامرویل

نیکلاس کوپرنیک متولد سال 1473 در کشور لهستان است. او در خانواده‌ای مرفه و ثروتمند به دنیا امد. پدر او تاجر و مادرش بانکدار بود. کوپرنیک بنابر سنت آن دوره در مدرسه‌ای مذهبی تحصیل کرد تا در آینده به مقام کشیشی برسد. دوران تحصیل کوپرنیک بسیار طولانی بود و او در رشته‌های متعددی تحصیل کرده بود. او به درخواست دایی‌اش که اسقفی سرشناس بود رشته‌ی حقوق را انتخاب کرد و آن را تا مقطع دکترا ادامه داد با این حال به رشته‌ی ریاضی و نجوم عشق می‌ورزید. کوپرنیک که دیگر به مقام کشیکی دست یافته بود به دلیل نیاز کلیسا به پزشک در دانشگاه پادوا ایتالیا تحصیل در رشته‌ی پزشکی را آغاز کرد.

ایده‌ی خورشید مرکزی از ابداعات کوپرنیک نبود، بلکه او نظریه آریستارخوس را در قرن سوم پیش از میلاد مطالعه کرده بود تصمیم‌ گرفت با محاسبات ریاضی و هندسی آن را به اثبات برساند. بر اساس مدل دایره‌ای کوپرنیک خورسید در مرکز است و پس از آن عطارد، زهره، زمین، مریخ و مشتری قرار می‌گیرند. آخرین لایه جایگاه ستارگان است و زحل در یک لایه پیش از ستارگان واقع شده است. اگرچه امروزه می‌دانیم که این مدل نواقص آشکاری دارد اما این نظریه در عصر رنسانس انقلاب فکری و علمی را رقم زد.

کتاب نیکولاس کوپرنیک به قلم باربارا ای سامرویل برای نخستین بار در سال  2005منتشر شد. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی شخصیت‌های تاثیرگذار است. هر جلد از این مجموعه، به یک شخصیت تاریخی اختصاص دارد که سرگذشت آنها  به زبان ساده برای خوانندگان نوجوان شرح می‌دهد. این مجموعه بخش اعظمی از وقایع تاریخ جهان را در بسترهای فلسفی، سیاسی، فرهنگی بازگو می‌کند. انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس، کتاب صوتی «نیکولاس کوپرنیک» را در اختیار علاقمندان به محصولات شنیداری قرار داده است. «نیکولاس کوپرنیک» دارای 8 فصل است. میانگین زمان لازم برای شنیدن هر فصل حدود 10 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر 80 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب نیکولاس کوپرنیک

بخش اول - مرکز جهان

بخش دوم - دوران کودکی در لهستان

بخش سوم - تحصیلات درازمدت

بخش چهارم - در خدمت کلیسا

بخش پنجم - نظری بر ستارگان

بخش ششم - نظریۀ کوپرنیکی

فصل هفتم - اواخر عمر

بخش هشتم - انقلاب علمی

ترجمه‌ی کتاب نیکولاس کوپرنیک به فارسی

نرگس مساوات مترجم ایرانی در سال 1361 به دنیا آمد. او مترجمی فعال و پرکار است که آثار متعددی را در حوزه‌های گوناگون به ویژه ادبیات نوجوان ترجمه کرده است. از آثار ترجمه شده نرگس مساوات می‌توان به کتاب‌های «فرانکشتاین»، «نفرتی‌تی» و «رمان هاي كلاسيك براي نوجوانان» اشاره کرد. انتشارات آوانامه کتاب نیکولاس کوپرنیک را با ترجمه‌ی نرگس مساوات عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب نیکولاس کوپرنیک را شنید؟

کتاب نیکولاس کوپرنیک در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ و سرگذشت‌نامه قرار دارد.

کتاب نیکولاس کوپرنیک مناسب برای گروه سنی نوجوان است.

خوانش کتاب صوتی نیکولاس کوپرنیک را آرمان سلطان زاده  به‌عهده داشته ‌است.

‌در بخشی از کتاب نیکولاس کوپرنیک می‌خوانیم

رنسانس سبب پیدایش انقلابی علمی شد که شکل‌گیری آن بیش از یک قرن طول کشید. واداشتن مردم به رها کردن عقاید کهن و پذیرش اندیشه های نو نیاز به زمان داشت. کوپرنیک و اثرش، بخشی از این انقلاب بودند. حوادث بسیاری سبب وقوع انقلاب علمی شد. نخست. گسترش تجارت و سفر سبب ورود انديشه‌ها و دانش‌های گوناگون به اروپا شد. به ویژه، مسلمانان و چینی‌ها در علم و پزشکی مطالب مهم فراوانی به اروپاییان عرضه کردند. به علاوه، دانشگاه‌های اروپایی علومی را که تدریس می‌کردند. توسعه دادند. از آن پس، دیدگاه‌های سختگیرانه‌ی کلیسای کاتولیک رومی اساتید را محدود نمی‌کرد.

یکی دیگر از دلایل وقوع انقلاب علمی اختراع حروف قابل انتقال در سال ۱۴۵۵ بود. دستگاه چاپ همچنان معادل دویست دلار امروز قیمت داشت. اما در دسترس بود و برخی افراد کتاب می‌خریدند.

نهضت پروتستان دیدگاه‌های جدید در زمينه‌ی علوم و آموزش را پذیرفتنی‌تر کرد. مردم به تدریج در برخی عقاید قدیمی و منسوخ تردید کردند و به علوم جدید رو آوردند. کلیسای کاتولیک برای مقابله با رشد جنبش پروتستان، شورای ترنت را از سال ۱۵۴۵ تا ۱۵۶۳ برگزار کرد. وظيفه‌ی اين شورا تعیین معیار رفتار اخلاقی برای کاتولیک‌ها بود. این شورا به شدن ضد پروتستان بود و قوانین سختگیرانه‌تر و خشن‌تری برای کاتو.لیک‌ها وضع کرد. کار دیگر شورا تهیه‌ی فهرستی از کتاب‌های ممنوعه بود، کتاب‌هایی که با آموزه‌ها و ارزش‌های پذیرفته شده‌ی کلیسا همخوانی نداشتند.   

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی نیکولاس کوپرنیک اثر باربارا ای سامرویل بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ و سرگذشت نامه‌ می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
80.۶۵ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۲۷:۵۰
نویسنده باربارا ای سامرویل
مترجمنرگس مساوات
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۰.۶۵ مگابایت
۰۱:۲۷:۵۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1.8
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
25 ٪
1
ستاره
50 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3
اجرای روان 🎙️

سرگذشت پندآموزیه. کلیسا دانشمندی رو که از بزرگترین مغزها و استعدادهای زمانش بوده زیر پر و بال میگیره و طبیعتا توقع داره که یافته‌هاش تفسیر کلیسا رو تایید کنه.

1

من این کتابو خریدم از حسابم کم شد ولی لود نشد برام الان سه روز گذشته

1

خیلی معمولی بود

1.8
(4)
اجرای روان 🎙️ (1)
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی شخصیت‌های تاثیر‌گذار
شامل 33 عنوان کتاب
نیکولاس کوپرنیک
نیکولاس کوپرنیک
باربارا ای سامرویل
آوانامه
1.8
(4)
اجرای روان 🎙️ (1)
41,000
تومان