0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
وینستون چرچیل

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی وینستون چرچیل

نویسنده:
برندا هاوگن
درباره وینستون چرچیل

وینستون چرچیل نخست وزیر بریتانیا سخنرانی خود را در مجلس عوام بریتانیا با این جملات آغاز کرد: «چیزی برایتان ندارم جز خون و اشک و عرق و کارسخت». می‌پرسید :«سیاست ما چیست؟» جواب می‌دهم: «جنگیدن در دریا، زمین و هوا، با تمام توانمان و تمام قدرتی که خدا می تواند به ما بدهد»... می‌پرسید: «هدفمان چیست؟» جوابتان را با یک کلمه می‌دهم: پیروزی، پیروزی به هر قیمتی، پیروزی با وجود وحشت، پیروزی با وجود دشوار و طولانی بودن مسیر؛ چرا که بدون پیروزی بقا امکان ندارد» او به این وسیله ندای پیروزی در جنگ جهانی دوم را سر داد. چرچیل نظامی، روزنامه‌نگار، نویسنده و سیاستمدار بود با پیروزی در جنگ جهانی دوم به یکی از چهره‌ی مهم قرن بیستم بدل شد.

‌درباره‌ی کتاب وینستون چرچیل اثر برندا هاوگن

وینستون چرچیل سیاستمدار برجسته و نخست وزیر بریتانیا در سال 1874 در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا آمد. او فردی باهوش و ماجراجو و تشنه‌ی هیجان بود و اغلب مردم او را فردی زیرک و با سیاست می‌دانستند. چرچیل در سن نوزده سالگی به ارتش بریتانیا پیوست. او به دروس نظامی علاقه‌ی زیادی داشت و با رتبه‌ی هشتم از مدرسه سند هرست فارغ‌التحصیل شد. چرچیل در سال 1899 وارد دنیای سیاست شد و در سال 1904 به حزب لیبرال پیوست. او دو دوره به عنوان نخست وزیر بریتانیا انتخاب شد. نقش او در دنیای سیاست و تاثیر تصمیم‌های او بر سایر کشورهای جهان غیرقابل انکار است. او یکی از افرادی است که با اعطای استقلال به هند مخالفت کرد و نقش مهمی در کاهش قدرت خاندان سلطنتی در امور سیاسی داشت.

 چرچیل در نظر مردم بریتانیا شخصیتی محبوب و صلح طلب بود. به همین علت توانست عنوان «بهترین مرد نیمه‌ی اول قرن بیستم» را از سوی مجله‌ی تایم کسب کند. گفتنی است با گذشت چندین نسل در بریتانیا، در نظرسنجی سال 2002، چرچیل به عنوان «بهترین مرد تاریخ بریتانیا» شناخته شد. او علاوه بر فرماندهی و سیاست ،استعداد خوبی درسخنرانی و نویسندگی داشت. او پس از جنگ جهانی دوم خاطرات خود را در کتابی تحت عنوان «جنگ جهانی دوم» منتشر کرد و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات سال 1953 شد.

 اگرچه چرچیل سیاستمداری محبوب است اما زندگی او مانند دیگر سیاستمداران، دارای زوایای تاریک است. برندا هاوگن تلاش کرده است چهره‌ای حقیقی از سرگذشت چرچیل را به نمایش بگذارد و مخاطب را با واقعیت‌های زندگی او آشنا کند.

نسخه‌ی فیزیکی کتاب «وینستون چرچیل» مصور است و مخاطب می‌تواند تصویر خانواده‌ی چرچیل، دوران کودکی، نوجوانی او، فضای جنگ جهانی دوم  مردم آن دوران را مشاهده کند. این کتاب به مجموعه‌ی «شخصیت‌های تاثیرگذار» انتشارات ققنوس تعلق دارد و عرضه‌ی کتاب صوتی آن را انتشارات آوا نامه برعهده داشته است. کتاب وینستون چرچیل دارای نه فصل است. میانگین زمان لازم برای شنیدن هر بخش حدود 10 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر با 70 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب وینستون چرچیل

بخش اول: رهبر مقتدر

بخش دوم - مبارز جوان

بخش سوم - آماده شدن برای زندگی نظامی

بخش چهارم - خبرنگار و سرباز

بخش پنجم - پارلمان

بخش ششم - جنگ جهانی اول

بخش هفتم - هشدارهای جنگ دوم

بخش هشتم - نخست‌وزیر زمان جنگ

بخش نهم - بعد از جنگ

‌درباره‌ی برندا هاوگن نویسنده‌ی کتاب وینستون چرچیل

برندا هاوگن نویسنده‌ی و روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی است که آثار متعددی را در حوزه‌ی ادبیان کودک و نوجوان به نگارش درآورده است. او سردبیر نشریات گوناگونی بوده و ویرایش بیش از صد کتاب کودک را بر عهده داشته است. برخی از آثار این نویسنده به زبان فارسی نیز ترجمه شده که از میان آنها می‌توان به کتاب‌های «بنیتو موسولینی»، «بنجامین فرانکلین» و «ژوزف استالین» اشاره کرد. انتشارات آوانامه کتاب وینستون چرچیل را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان به محصولات شنیداری قرارداده است.

چرا باید کتاب وینستون چرچیل را شنید؟

کتاب وینستون چرچیل در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ و زندگی‌نامه قرار دارد.

کتاب وینستون چرچیل برای گروه سنی نوجوانان مناسب است.

خوانش کتاب صوتی وینستون چرچیل را آرمان سلطان زاده به‌عهده داشته ‌است.

‌در بخشی از کتاب وینستون چرچیل می‌خوانیم

با شروع قرن بیستم، وینستون چرچیل به عنوان خبرنگار جنگی، اخبار جنگ بوئر در آفریقای جنوبی را گزارش می کرد. چرچیل هم مثل بسیاری دیگر از نظامیان بریتانیایی تشنه‌ی ماجراجویی بود. اما هنوز در ارتش پیدایش نکرده بود و امیدوار بود آن را در کوبا بیابد.

می خواست مبارزه‌ی کوبا برای استقلال از اسپانیا را برای روزنامه‌ی دیلی گرافیک لندن گزارش کند و توقع داشت به عنوان خبرنگار جنگی آن قدر دستمزد بگیرد که بتواند هزينه‌ی سفرش به کوبا را بپردازد. چرچیل در طبیعت وحشی کوبا که مکان‌های زیادی برای پنهان شدن مبارزان داشت. با نیروهای اسپانیایی همسفر شد. کوبایی‌ها به سبک چریکی از قسمتی از جنگل که پوشش گیاهی متراکمی داشت چند گلوله شلیک می‌کردند و بعد ناپدید می‌شدند. در هر زمانی امکان وقوع حمله وجود داشت.

یک بار بعد از آن که چرچیل و گروهش در رودخانه حمام کردند و بیرون آمدند. مبارزان کوبایی به آن ها شلیک کردند. یک بار دیگر گلوله ای از بیخ گوشش گذشت و به اسبی خورد. حتی یک بار موقعی که چرچیل خواب بود حمله ای ترسناک‌تر اتفاق افتاد. گلوله‌ها دل شب را شکافت و به کلبه خورد. صدا از خواب پراندش اما وقتی دید دیگران اهمیتی نمی‌دهند دوباره به خواب رفت.

آنچه در بالا خواندید، نقد و بررسی کتاب صوتی وینستون چرچیل اثر برندا هاوگن بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ و زندگی‌نامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
70.۵۶ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۱۶:۴۵
نویسندهبرندا هاوگن
مترجم مهسا ملک مرزبان
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۱
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۰.۵۶ مگابایت
۰۱:۱۶:۴۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 38 مخاطب
پربار 🌳 (2)
آموزنده 🦉 (2)
5
ستاره
36 ٪
4
ستاره
34 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
7 ٪
24 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

شاید خیلی ها صدای آرمان سلطان زاده رو نشناسن و یا فقط اسمی شنیدن و میان با اسم راوی اونو میخرم ولی کسایی که سبک و صداشو میشناسن واقعا بهشون توهین بزرگی کردین اینجا یک کتابخونه ست نه یک محیط سیاسی تجاری که توش کلاهبرداری و دروغ براتون سود و منفعد داشته باشه متاسفم براتون

3

به نظرم خبلی خلاصه از کنار موضوعات مختلف گذشته خوبیش اینه که زودتر میشه کتاب رو تموم کرد خوب بدیش هم اینه که بهتره عمیق تر و با جزییات بیشتر درباره یه موضوع بخونیم

2

با سلام، متاسفانه من زیاد خوشم نیومد، خیلی خلاصه بود و بعضی موارد حتی تحریف شده بود، دو امتیازیم که دادم به علت عالی بودن آقای آرمان سلطان زاده گوینده کتاب هستش

1

کتاب یک ساعته که دیگرکتاب نیست. آنهم برای شخصیت محبوبی چون چرچیل. شاید درحدیک مقاله کوتاه به حساب آید. فکرنمیکنم خواننده چیزی بیشترازانچه میدانسته نصیبش شود.

4

سلام غير از صداي راوي كه خوب بود بقيه كتاب چيز خواص و اموزنده اي نداره كتاب در كل زندگي نامه اس اون هم مختصر به شكل داستاني در كل من پسندم نشد

4

کاش سران همه مثل چرچیل وطن پرست بودند.

5

خیلی خوب بود من کتاب هایی که کوتاه ولی مطالب زیادی رو انتقال میدن رو خیلی استقبال میکنم

4

خیلی عالی است.دررابطه بایکی ازنوابغ سیاسی دنیا

5

چرچیل واقعا یک شخصیت جالبی داره ، قوی ، مرموز ، با وقار

5

عالی. فقط خیلی خلاصه بود

نمایش 14 نقد دیگر
3.8
(38)
آموزنده 🦉 (2)
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی شخصیت‌های تاثیر‌گذار
شامل 33 عنوان کتاب
وینستون چرچیل
وینستون چرچیل
برندا هاوگن
آوانامه
3.8
(38)
آموزنده 🦉 (2)
41,000
تومان