0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کنفوسیوس

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کنفوسیوس

نویسنده:
مایگل برگن
درباره کنفوسیوس

«به عوض آن‌که به تاریکی لعنت فرستید، یک شمع روشن کنید.» این جمله‌ای است که کنفوسیوس به آن اعتقاد داشت و همین تفکر متفاوت نسبت به مفاهیم اساسی زندگی او را به مشهوترین فیلسوف چین باستان بدل کرده است. او معلم و نظریه پرداز سیاسی است و تاثیر عمیقی بر فرهنگ سنتی چین و جامعه‌ گذاشته است. پیروان او تحت تاثیر اندیشه‌های کنفوسیوس مکتبی را به این نام تاسیس کردند که پس از گذشت دو هزار سال هم‌چنان استوار باقی مانده است. مایکل برگن، نویسنده‌ی کتاب کنفوسیوس، سرگذشت خواندنی این حکیم پرآوازه‌ی چینی را با قلمی جذاب و گیرا روایت کرده است.

درباره‌ی کنفوسیس معلم نامدار چین

کنفوسیوس در سال 551 پیش از میلاد در یکی از شهرهای کوچک چین به دنیا آمد. اندیشه‌های کنفوسیوس تاثیر قابل توجهی بر نیمی از قاره‌ی آسیا گذاشته است با این وجود اطلاعات اندکی درباره‌ی دوران کودکی او وجود دارد عده‌ای او یتیم می‌دانستند عده‌ای دیگر تبار او را به بزرگان نسبت داده‌اند او را متعلق به طبقه‌ی اشراف خوانده‌اند. او در طول عمر خود مقام پایه بلندی نداشت اما به سبب دانش عمیقش، بسیار مورد احترام جامعه به ویژه طبقه اشراف بود. گفتنی است که او بیش از سه هزار شاگرد داشته است و اندیشمندان زیادی را برای کشور چین تربیت کرده است. او به ایالت‌های مختلف چین سفر کرده بود و به تدریس و سخنرانی مشغئل بود. اندیشه‌های  سیاسی کنفوسیوس چندان باب طبع حکمرانان نبود و باعث شد سال‌ها عمر خود را در زندان سپری کند. او سرانجام در سال 479 پیش از میلاد از دنیا رفت.

‌درباره‌ی کتاب کنفوسیوس اثر مایکل برگن

کتاب کنفسیوس برای نخستین بار در سال 2008 منتشر شد. این کتاب یکی از کتابهای مجموعه‌ شخصیت‌های تاثیرگذار است. هر جلد از این مجموعه، به یک شخصیت تاریخی اختصاص دارد که سرگذشت آنها  به زبان ساده برای خوانندگان نوجوان شرح میدهد. این مجموعه بخش اعظمی از وقایع تاریخ جهان را در بسترهای فلسفی، سیاسی، فرهنگی بازگو می‌کند. انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس، کتاب صوتی «کنفوسیوس» را در اختیار علاقمندان به محصولات شنیداری قرار داده است. «کنفوسیوس» دارای 9 فصل است. میانگین زمان لازم برای شنیدن هر فصل حدود 10 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر 90 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب کنفوسیوس

بخش اول - درست حکومت کردن

بخش دوم - آموختن و خدمت کردن

بخش سوم - تأثیرپذیری‌های ذهنی بزرگ

بخش چهارم - سفر کردن و آموزش

بخش پنجم - استاد و شاگردانش

بخش ششم - مقام دولتی

بخش هفتم - سفرهای خارجی

بخش هشتم - سال‌های واپسین

بخش نهم - پیروزی آیین کنفوسیوس

‌درباره‌ی مایکل برگن نویسنده‌ی کتاب کنفوسیوس

مایکل برگن نویسنده و روزنامه‌نگار  سرشناس در سال 1960 به دنیا آمد. او در دانشگاه کنتیکت در رشته‌ی تاریخ درس‌خوانده است و تاکنون بیش از 250 جلد کتاب تاریخی درباره‌ی شخصیت‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان نوشته است. مایکل برگن علاوه بر نگارش کتب تاریخی دستی در نگارش نمایشنامه دارد ویراستاری خبرنامه‌ی سازمان بین‌المللی زیست‌شناسی را نیز برعهده داشته است. او پیش از آنکه از سال 1994 در هفته‌نامه‌ی «ویکلی ریدر» به‌عنوان سردبیر مشغول به کار بود. او در حال حاضر در مکزیک زندگی می‌کند.

ترجمه‌ی کتاب کنفوسیوس به فارسی

انتشارات آوانامه کتاب کنفوسیوس را با ترجمه‌ی فرید جواهر کلام عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب کنفوسیوس را شنید؟

کتاب کنفوسیوس در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ و سرگذشت‌نامه قرار دارد.

کتاب کنفوسیوس مناسب برای گروه سنی نوجوانان است.

خوانش کتاب صوتی کنفوسیوس را آرمان سلطان زاده  به‌عهده داشته ‌است.

‌در بخشی از کتاب کنفوسیوس می‌خوانیم

هنگامی که کنفوسیوس سالیان پس از بیست سالگی را می‌گذرانید. تقریبا همان زمانی که عزادار مرگ مادرش بود. بر تکالیف خود می افزود. علاوه بر اشتغال به حرفه‌ی حکومتی دون پایه‌اش به تدریس هم می‌پرداخت. ولی این دانشمند جوان مدرسه یا کلاسی نداشت که آن را از آن خود بنامد. برای سالیان سال کنفوسیوس خود را معلم نمی‌خواند. در آن دوران در نظر چینی‌ها معلم کسی بود که در رشته‌ی بخصوصی استاد باشد. مثلا در نقاشی یا آهنگسازی. کنفوسیوس صرفا خود را شخصی می‌دید با انديشه‌های نیک درباره اين که مردم چگونه باید زندگی کنند. زمانی از یکی از شاگردانش پرسیدند: «استاد شما از چه کسی دانش فرا گرفته است؟» شاگرد در پاسخ گفت:«استاد دانش خود را از همه‌ی افراد فرا گرفته است.» به راستی هم کنفوسیوس با اشتیاق کامل انديشه های نیک را گرامی می‌داشت و از آن‌ها استقبال می‌کرد؛ فرقی نمی‌کرد که چه خاستگاهی داشته باشند.

به احتمال قوی شاگردان اولیه کنفوسیوس مردانی بوده‌اند اندکی از خود وی جوان‌تر. شاید آن‌ها در خانه استاد گرد هم می‌آمدند. آنان به سخنان استاد در باره‌ی کتاب‌های کلاسیک گوش می‌دادند و دیدگاه‌های او درباره شیوه مناسب زندگی را می‌پذیرفتند. گاه استاد به پرسش های آنان پاسخ می داد و سپس خود از آنان سوال می‌کرد. سوالاتی که استاد از شاگردان می‌کرد باعت می‌شد که پاره ای از آنان برای درک کامل سخنانش به زحمت افتند. ولی کنفوسیوس از چنین مواردی استقبال می‌کرد. او می‌دانست فراگیری راستین دانش، کار ساده‌ای نیست.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی کنفوسیوس اثر مایکل برگن بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ و سرگذشت نامه‌ می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
90.۳۶ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۳۸:۲۱
نویسندهمایگل برگن
مترجمفرید جواهرکلام
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۱
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۰.۳۶ مگابایت
۰۱:۳۸:۲۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 23 مخاطب
5
ستاره
47 ٪
4
ستاره
34 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
4 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

کتاب بدی نیست. خیلی کامل و جامع نیست. فقط در حد آشنایی سطحی با کنفوسیوسه. خوانش کتاب هم متوسطه که از آقای سلطان‌زاده توفع بیشتری داشتم. کیفیت ضبط واقعاً پایینه. الان پادکستهای رایگان کیفیت ضبط بسیار بالاتری دارن. و در مجموع این مبلغ برای چنین محصولی خیلی بالاست.

4

هنوز نخوندم ، ولی خریدم اش که بخونم، مترجم خوبی داره، و درباره کنفوسیوس در کتاب های دیگه زیاد شنیده بودم و از این جهت برام حائز اهمیت بود.

1

کتاب که چه عرض کنم، مقاله ای کوتاه از کنفسیوس در بستر تاریخی، یعنی حتی یک خط از دستورات و تعالیم وی نخواهید یافت. کاملا بی ارزش بود.

5

این کتاب فوق العاده س و شخصیت کنفوسیوس بی نظیره و آموزه های این فیلسوف بزرگ امروزه در برخی جوامع هم استفاده میشود

5

خیلی جالب بود. هیچکدام از مسائلی که در کتاب مطرح شد را نمی‌دانستم. ??

5

سلام قطعا نام کنفوسیوس منو موجاب کرد که کتاب رو خریداری کنم .

5

تعریف روان داستان ، مرا ترغیب به گوش دادن چندباره کرد.

3

کتاب خوبی است اما در حد اطلاعات عمومی از کنفسیوس خوله

4

برای اولین مواجهه با حکیمی از شرق دور، عالیه.

4

هنوز نرسیدم بخونم ولی باید جالب باشه

نمایش 3 نقد دیگر
4.1
(24)
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی شخصیت‌های تاثیر‌گذار
شامل 33 عنوان کتاب
کنفوسیوس
کنفوسیوس
مایگل برگن
آوانامه
4.1
(24)
41,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر