0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ارسطو

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ارسطو

درباره ارسطو

ارسطو از بزرگترین فلاسفه‌ی یونان علم فلسفه را تحت نظر افلاطون آموخت. ارسطو در آکادمی افلاطون به بسیار خوان شهرت داشت و او را مدرسه می‌دانستند. این فیلسوف برجسته، مبدع مکتب فلسفه‌ی تحلیلی بوده است، علاوه بر آن تفکر او تاثیر قابل توجهی بر تمدن بشری گذاشته است و بسیاری از کلماتی که متعلق به اندیشه‌های ارسطو بوده است امروز به کلمات رایج تبدیل شده است. شارون کاتز کویر نویسنده‌ی کتاب ارسطو، داستان زندگی او را از دوران کودکی تا لحظه‌ی مرگ و شرایط اجتماعی، علمی و فرهنگی آتن را به تصویر کشیده است.

‌درباره‌ی کتاب صوتی ارسطو اثر شارون کاتز کویر

ارسطو یکی از تاثیرگذارترین فلاسفه پیش از میلاد مسیح است. او را می‌توان از بنیانگذاران فلسفه‌ی تحلیلی دانست. اطلاعات دقیق از تاریخ تولد او در دست نیست اما او حدودا ۶۳ سال عمر کرد. ارسطو در خانواده‌ای ثروتمند در شهر استاگیرای یونان متولد شد. او در سن 17 سالگی به شهر آتن رفت تا در آکادمی افلاطون به فراگیری علوم رایج آن دوران بپردازد. شهر آتن در آن روزگار نماد علم و دانش یونان به شمار می‌آمد و در دوران طلایی خود به سر می‌برد.

ارسطو استعداد ویژه‌ای در کسب علوم مختلف داشت. او با سرعت باورنکردنی علوم نظری را فرا گرفته بود. اندیشه‌ها و زندگی علمی ارسطو را می‌توان به سه بازه زمانی تقسیم کرد. اولین دوره‌ی علمی او از سن 17 تا 37 سالگی در آکادمی افلاطون رقم خورده است. دومین دوره‌ی علمی او حدود 12 سال به طول انجامید و با سلطنت اسکندر به پایان رسیده است. سومین دوره‌ی علمی ارسطو از سن 49 سالگی  آغاز شد. او در این دوران ریاست مکتب مشائیان را برعهده داشت. سومین دوره‌ی علمی با مرگ ارسطو خاتمه یافت.

پژوهش‌های این فیلسوف برجسته جامع و کامل بود. او به مسائل مختلفی نظیر زیست‌شناسی، اخترشناسی، معرفت‌شناسی، اخلاق و مابعدالطبیعیه پرداخته بود. او اندیشه‌های خود را درباره‌ی مسائل اجتماعی گوناگونی، نظیر زندگی، مرگ، کوتاهی عمر، پیری و جوانی به رشته‌ی تحریر در آورده است. اغلب آثار سیاسی و اجتماعی ارسطو از بین رفته یا تنها بخش کوچکی از آن باقی‌ مانده است. سبک نگارش محاوره‌ای ارسطو تاثیر به سزایی در سبک و سیاق فلاسفه بعد از خود داشته است. لحن و زبان آثار علمی ارسطو برخلاف آثار سیاسی، اجتماعی و فلسفی اوست. کتب علمی ارسطو با زبانی خشک و دقیق نوشته شده است که محاوره در آن نقشی ندارد.

کتاب «ارسطو» به مجموعه‌ی «شخصیت‌های تاثیرگذار» از انتشارات ققنوس تعلق دارد. کتاب‌های این مجموعه دارای عکس و تصویرسازی‌های تاریخی است که در درک و تصور فضای تاریخی هر دوره نقش به سزایی دارد. نثر کتاب ساده و گیراست و خواننده به ویژه مخاطب نوجوان به آسانی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. کتاب صوتی «ارسطو» را انتشارات آوانامه عرضه کرده است. کتاب «ارسطو» دارای نه فصل است. میانگین زمان لازم برای شنیدن هر فصل  حدود ۱۰ دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر با ۹۰ مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی ارسطو

فصل ـ لابه‌لای درختان آتن

فصل دوم - زندگی در آتن باستان

فصل سوم - زندگی در دربار شاه

فصل چهارم - کاوش در جهان طبیعت

بخش پنجم - بازگشت به یونان

بخش ششم - اندیشیدن دربارۀ اندیشیدن

بخش هفتم - زمین زیر پا و آسمان بالای سر

بخش هشتم - دربارۀ درست و نادرست

بخش نهم - تأثیر ارسطو

ترجمه‌ی کتاب صوتی ارسطو  به فارسی

منوچهر پزشک متولد ۲۰ تیر ماه سال  در ۱۳۴۴ تهران است. او در خانواده‌ای فرهیخته و تحصیل کرده به دنیا آمد که پزشکی شغل موروثی آنها بود. او در دبیرستان رشته‌ی ادبیات را انتخاب کرد تحصیلات خود را در رشته‌ی فلسفه ادامه داد و از دانشگاه شهید بهشتی فارغ‌التحصیل شد. او در سال ۱۳۶۴ به مجموعه دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی پیوست و مقاله‌هایی را حوزه‌ی علم، فلسفه و تاریخ به نگارش درآورد. منوچهر پزشک آثار گوناگونی را در حوزه‌ی فلسفه و تاریخ به فارسی برگردانده است که از میان آنها می‌توان به کتاب‌های «جنگ‌هایی که دنیا را تغییر دادند»، «امپراتوری چنگیز خان» و «تئاتر یونان و روم» اشاره کرد.

چرا باید کتاب صوتی ارسطو را شنید؟

کتاب صوتی ارسطو در دسته‌ی کتاب‌های تاریخی و سرگذشت‌نامه قرار دارد.

کتاب صوتی ارسطو مناسب برای گروه سنی نوجوان است.

خوانش کتاب صوتی ارسطو را مرتضی قربانی به‌عهده داشته ‌است.

آن‌چه در بالا خواندید نقد و بررسی کتاب ارسطو اثر شارون کاتز کویر بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ و زندگی مشاهیر می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
90.۲۳ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۳۷:۵۴
نویسنده شارون کاتز کویر
مترجممنوچهر پزشک
راویمرتضی قربانی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۱
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۰.۲۳ مگابایت
۰۱:۳۷:۵۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
5
ستاره
52 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
17 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
11 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بهتر بود بیشتر درباره تفکر فلسفیش صحبت شه سپاسگذار از فیدیبو

4

بخوبی و روان زندگی و عملکرد دانشمند را بیان می کند.

5

میشه گفت خیلی خوبه فقط باید کمی با دقت گوش کرد

5

برای آشنایی با این شخصیت خوبه

5

کتاب خوبیه اطلاعات مفیدی داره

3

کتاب بسیار خوبی بود

5

خلاصه خوبی بود

5

عالی

5

Alii bood

3.9
(17)
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی شخصیت‌های تاثیر‌گذار
شامل 33 عنوان کتاب
ارسطو
ارسطو
شارون کاتز کویر
آوانامه
3.9
(17)
41,000
تومان