0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
داستان های نامنتظره

معرفی، خرید و دانلود کتاب داستان های نامنتظره

نویسنده:
رولد دال
درباره داستان های نامنتظره
در کافه‌ای باز شد و بوی خفیف جوجه‌ی سرخ شده، معده‌اش را از اشتیاق به درد آورد. بی هیچ علاقه‌ای در ویترین مغازه‌ها ــ عطرها، کراوات‌ها و پیراهن‌های ابریشمی، الماس‌ها، ظروف چینی، اثاثیه‌ی عتیقه و کتاب‌های خوب صحافی شده را نگاه می‌کرد و پیش می‌رفت. بعد به یک گالری نقاشی رسید. همیشه گالری‌های نقاشی را دوست داشت. این یکی توی ویترینش یک بوم نقاشی تنها را به نمایش گذاشته بود. مرد ایستاد و به آن نگاه کرد. برگشت تا برود. ایستاد، به عقب نگاه کرد، و بعد، ناگهان اندکی احساس ناراحتی کرد، خاطره‌ای جنبیده بود، چیزی، یا جایی که مدت‌ها پیش دیده بود دوباره به یادش آمده بود. دوباره نگاه کرد. یک منظره بود، دسته‌ای درخت که انگار براثر وزش بادی دیوانه‌وار به یک طرف خم شده بودند، و آسمان متلاطم و به خود پیچیده بود. به قاب نقاشی پلاک کوچکی وصل شده و روی آن نوشته شده بود: شاییم سوتین (۱۹۴۳ ـ ۱۸۹۴) دریولی اندکی گیج به نقاشی خیره شد، اما در آن چیز آشنایی وجود داشت. فکر کرد، نقاشی جنون‌آمیزی است. خیلی عجیب و جنون‌آمیز است، ــ اما من دوستش دارم... شاییم سوتین... سوتین... ناگهان فریاد زد: «خدای من! کالموک کوچک من، این اوست! کالموک کوچک من که نقاشی‌اش را در یکی از بهترین مغازه‌های پاریس گذاشته‌اند! فقط فکرش را بکن!» پیرمرد صورتش را به شیشه‌ی ویترین چسباند. پسر را به یاد می‌آورد ــ بله، او را خیلی خوب به یاد می‌آورد. اما چه زمانی بود؟ به یاد آوردن بیشتر ماجرا کار ساده‌ای نبود. خیلی وقت پیش بود. چقدر پیش؟ بیست ــ نه، بیشتر شاید مثلاً سی سال، این طور نبود؟ یک لحظه صبر کن. بله ــ همان سال قبل از جنگ بود، جنگ اول، ۱۹۱۳. خودش بود. سوتین، همان کالموک کوچک و زشت، پسر بدخلق و توی فکری که دریولی دوستش داشت ــ تقریبا عاشقش بود ــ آن هم بدون هیچ دلیل درست و حسابی جز این که او می‌توانست نقاشی کند. و چه جور هم نقاشی می‌کرد! حالا واضح‌تر به یاد می‌آورد ــ خیابان، ردیف قوطی‌های دور انداخته در کنار آن، بوی تعفن، گربه‌های قهوه‌ای که با ظرافت روی آشغال‌ها راه می‌رفتند، و زن‌ها، روی پله‌های جلوی درها نشسته بودند و پاهایشان را روی سنگفرش خیابان گذاشته بودند، کدام خیابان؟ پسر کجا زندگی می‌کرد؟

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۰ مگابایت
تعداد صفحات
194 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۲۸:۰۰
نویسندهرولد دال
مترجمگیتا گرکانی
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۶/۲۶
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۰ مگابایت
۱۹۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
81 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
0 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

یکی از جذابیت های زیباش برای من این بود که با مثال ها و ارجاع های حساب شدش انسان رو یاد یک سری احوالاتی مینداخت که بعضی هاش بسیار عمیقه و مربوط به درونی ترین و شخصی ترین قسمت های ذهنه.این که بتونم این توصیفات رو جایی بیرون از ذهن خودم بخونم، برام خیلی جالب بود. حالم خوبه از خوندنش.

5
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

من تا قبل از این کتاب، فکر می‌کردم، رولد دال فقط داستان و رمان کودک می‌نوشته، به هر حال کتاب بسیار زیبایی بود، به غیر از چند داستان که می‌شد حدس زد ماجرا از چه قراره، باقی داستان‌ها واقعا «غیر منتظره» بودن. پیشنهاد می‌کنم این کتاب رو مطالعه کنید.

5

این کتاب رو در اصل با همین طرح جلد و عنوان و ترجمه نشر کاروان چاپ کرده بود. متاسفانه در این چاپ برخی از داستان ها رو حذف کردند.

5

عالی هست خیلی خوشم میاد از داستان هاش. نویسنده جالب و توانایی هست. متاسفانه نمیدونم چرا چنین کتابها و نویسنده هایی کمتر شناخته شده هست!

2

خیلی ازش خوشم نیومد. شاید چون به این سبک رولد دال زیاد عادت نداشتم و با تصور کارای قبلیش، این کتابم خوندم.

4

داستاناش خیلی جالب بود. توصیفات فوق العاده بود. ترجمه روان بود اما اشتباه تایپی هم داشت اما نه خیلی زیاد.

5

کسی میدونه چاپ اول کتاب از نشر کاروان رو چطور پیدا کنم؟ تو این چاپ بعضی داستان ها حذف شده

5

بسی زیبا بود:)) لحن دلنشینی داشت و داستان های جذابی

5

همه کتابهای این نویسنده رو دارم عالیه

5

فکر شده و منسجم. لذت بردم.

4.6
(11)
گیرا 🧲 (1)
21,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
داستان های نامنتظره
داستان های نامنتظره
رولد دال

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
داستان های نامنتظره
داستان های نامنتظره
رولد دال
نشر قطره
4.6
(11)
گیرا 🧲 (1)
21,000
تومان