0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آلیس در سرزمین عجیب و غریب
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آلیس در سرزمین عجیب و غریب

نویسنده:
لویس کارول
ناشر:
آوارسا
درباره آلیس در سرزمین عجیب و غریب

ادبیات کودک بخش مهمی از دنیای ادبیات است. بخشی تأثیرگذار و سرنوشت ساز که در نگاه کودکان به زندگی تأثیر زیادی خواهد گذاشت. در حقیقت این کودکی است که بزرگ‌سالی انسان‌ها را می‌سازد و هرچه این کودکی سالم‌تر، شاداب‌تر و انسانی‌تر باشد احتمال پرورش انسان‌های سالم بیشتر خواهد بود. نویسندگان بزرگ زیادی در طول تاریخ دوستان مهربانی برای کودکان سراسر جهان ساخته‌اند. بسیاری از بچه‌های دنیا مهربانی و سخت‌کوشی را از هایدی یاد گرفته‌اند، جودی ابوت به بچه‌ها یاد داده است برای خودشان زندگی کنند و شاد باشند و با پرنسس‌های دیزنی ذوق زده شده‌اند. یکی از شخصیت‌های تاثیرگذاری که بسیاری از بچه‌های دنیا او را می‌شناسند آلیس است. دختر کوچولوی مهربانی که قوه‌ی تخیل خوبی دارد و درنهایت پا به سرزمین عجایب می‌گذارد. لوئیس کارول در آلیس در سرزمین عجیب‌وغریب سفری جذاب و رویایی برای بچه‌ها رقم زده است و هر کودکی باید حداقل یک بار هم که شده به سرزمین رویایی او پا بگذارد و با آلیس هم سفر شود.

‌درباره‌ی کتاب آلیس در سرزمین عجیب‌وغریب اثر محمد قدم پور مقدم

آلیس در سرزمین عجیب‌وغریب ترجمه‌ای از کتاب «Alice adventures in wonderland» است که لوئیس کارول سال ۱۸۶۵ آن را برای کودکان نوشت. کتابی که سروصدای زیادی به پا کرد و نویسنده‌ی گریزان از شهرتش را به شهرتی عجیب‌وغریب رساند. نسخه‌ی اصلی این داستان بیش از صد و پنجاه صفحه است و ماجراهای زیادی در آن گفته شده است.

آلیس در سرزمین عجیب‌وغریب از زمان انتشار تا کنون بی‌وقفه به زبان‌های مختلف برگردانده شده و دائماً در سراسر جهان تجدید چاپ‌شده است. این کتاب خاطره‌ی مشترک بیشتر کودکان در سراسر جهان است. از روی کتاب آلیس در سرزمین عجیب‌وغریب تاکنون آثار اقتباسی زیادی ساخته‌شده است. می‌توانید تعداد زیادی سریال، فیلم سینمایی، تئاتر و کارتون پیدا کنید که داستان جذاب لوئیس کارول را به تصویر کشیده‌اند. یکی از معروف‌ترین و آخرین اقتباس‌هایی که از روی این اثر انجام شده است فیلم سینمایی آلیس در سرزمین عجایب است که تیم برتون کارگردانی آن را بر عهده داشته است.

خلاصه داستان آلیس در سرزمین عجیب‌وغریب

آلیس در سرزمین عجیب‌وغریب داستان دختر کوچکی است که در یک گردش روزانه دنبال یک خرگوش سفید را میفتد و خرگوش او را از سوراخ کوچکی به جایی در زیر زمین می‌برد، به سرزمین عجیب‌وغریب. اتفاق‌های زیادی در سرزمین عجیب‌وغریب منتظر آلیس هستند و او چیزهایی را با چشم‌هایش می‌بیند که روی زمین تصورش را هم نمی‌توانست بکند... او نمی‌داند چطور بفهمد همه‌چیز واقعی است یا نه و از همه مهم‌تر او نمی‌داند چطور به خانه برگردد...

‌درباره‌ی لوئیس کارول نویسنده‌ی کتاب آلیس در سرزمین عجیب‌وغریب

چارلز لاتویج دادسون (Charles lutwidge dodgson) که او را با نام مستعار لویس کارل (lewis carroll) می‌شناسیم سال 1832 در انگلستان به دنیا آمد. خانواده‌ی او خانواده‌ای سرشناس و ثروتمند و از وابستگان کلیسا بود و پدرش بعدها اسقف اعظم ریچموند شد.

 لوئیس کارول در دانشگاه آکسفورد استاد ریاضیات بود و از سال 1855 بیش از بیست سال در این دانشگاه تدریس می‌کرد. او در سال‌های کار در آکسفورد آثاری هم منتشر کرد که مهم‌ترین آن‌ها «اقلیدس و رقبای مدرن او» نام دارد. او همچنین به‌عنوان کشیش و عکاس نیز در تاریخ شناخته می‌شود.

آثار ادبی چارلز دادسون همگی با نام لوئیس کارل منتشر شده‌اند و او هیچ علاقه‌ای به شناخته شدن نداشت و پس از انتشار آلیس در سرزمین عجیب‌و غریب در سال 1965 بارها و بارها در نامه‌هایی به دوستانش از شناخته شدن گلایه کرده بود و هیچ علاقه‌ای به اینکه مردم طرفدارش بودند نشان نمی‌داد. او در سال 1872 دنباله‌ای برای داستانش نوشت که به نام «آن سوی آینه» شناخته می‌شود. این کتاب نیز مانند آلیس در سرزمین عجیب‌وغریب با توجه زیادی مواجه شد و از روی آن نیز اقتباس‌های مختلفی انجام‌شده است.

لوئیس کارول در 66 سالگی بر اثر ذات‌الریه در انگلستان درگذشت و در گورستانی در گیلفورد به خاک سپرده شد.

ترجمه‌ی کتاب آلیس در سرزمین عجیب‌وغریب به فارسی

آلیس در سرزمین عجیب‌وغریب تا کنون چندین و چند بار به زبان فارسی برگردانده شده است. اولین بار حسن هنرمندی در سال ۱۳۳۸ این کتاب را با نام «آلیس در سرزمین عجایب» به فارسی برگرداند و نشر نیل آن را منتشر کرد. فخرالدین صدیق شریف نیز کتاب جالب را به فارسی برگردانده است.

نسخه‌ای که پیش روی شماست کتاب صوتی آلیس در سرزمین عجیب‌و‌غریب است که محمد قدم پور مقدم آن را به فارسی برگردانده است. این نسخه خلاصه‌ی داستان است و در قالب یک فایل 12 دقیقه‌ای ضبط شده و نشر آوارسا آن را منتشر کرده است. گویندگی این اثر را پانیذ خرمی، حدیث عرب عامری و محمد قدم پور مقدم بر عهده داشته‌اند و هرکدام نقش یکی از شخصیت‌های داستان را بازخوانی کرده‌اند. این نسخه‌ی صوتی بسیار برای کودکان مناسب است و می‌توانید از آن به‌عنوان داستان شب، پیش از خواب برای کودکان استفاده کنید تا با یک داستان شیرین در سرزمین خیال به خواب بروند. فایل صوتی این کتاب را می‌توانید از فیدیبو تهیه کنید.

چرا باید کتاب آلیس در سرزمین عجیب‌وغریب را خواند؟

همه‌ی ما می‌دانیم که بخش زیادی از آموزش‌هایی که کودکان در سال‌های اول زندگی‌شان می‌گیرند از میان داستان‌ها و کارتون‌ها و بازی و سرگرمی‌شان است؛ بنابراین بسیار مهم است خوراک فرهنگی‌ای که در این سنین در اختیار کودکان قرار می‌گیرد مناسب باشد و به شکل‌گیری یک شخصیت خلاق و سلامت در آن‌ها کمک کند. ‌آلیس در سرزمین عجیب‌وغریب داستانی زیبایی است که بیش از صد و پنجاه سال است برای کودکان جهان روایت می‌شود. داستانی شیرین و کودکانه که بچه‌ها را به سرزمین خیال می‌برد و اتفاقاتی هیجان‌انگیز را همراه دخترک قصه برایشان رقم می‌زند. لوئیس کارول در قالب یک داستان کودکانه‌ی جذاب حرف‌های زیادی برای بچه‌ها و حتی آدم‌بزرگ‌ها دارد که شنیدنشان خالی از لطف نیست. این داستان همچنین به پرورش قوه‌ی خلاقیت کودکان کمک زیادی می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد بیشتر از قوه‌ی تخیلشان استفاده کنند و آرزوهای دست نیافتنی بیشتری داشته باشند. افرادی که در کودکی بهتر قوه‌ی تخیلشان پرورش پیدا کند در بزرگ‌سالی تمایل بیشتری برای موفقیت و رسیدن به آرزوهایشان نشان خواهند داد.

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
17.۳۰ مگابایت
مدت زمان
۱۲:۱۶
نویسندهلویس کارول
مترجم محمد قدم پور مقدم
راوی محمد قدم پور مقدم
راوی دوم حدیث عرب عامری
راوی سومپانیذ خرمی
ناشرآوارسا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۶/۱۴
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۷.۳۰ مگابایت
۱۲:۱۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 62 مخاطب
5
ستاره
46 ٪
4
ستاره
19 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
16 ٪
36 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

من خیلی از این داستان نفهمیدم حتی یکمم نفهمیدم . ?? اشکال نداره کتابش رو بزارین چون من خیلی کتاب دوست دارم من اگر یک روزم کتاب نخونم میمیرم . فقط کتابشم بزارین شاید یکی بخره . من اگه کتاب رو بخونم میفهمم که چی میگه . ????

2

عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی بود هیجان انگیز بود

3

بهتر از این میتونست باشه

4

اگر دوست دارید حس خوبی پیدا کنید این کتاب کوتاه و شنیدنی را گوش کنید.

1

یک ستاره میدم ناراحت نشه

5

عالی بود خیلی خیلی خیلی خوب بود

5

ععععععععععاااااااااللللللییییییییییی ببوودد، وووواییی خدا حرف نداره

3

خوب بود. ولی به نظرم زیادی خلاصه شده بود

4

فیدیبو عزیز این‌نسخه کل کتاب هست؟

4

هوووووووو، هوووووو خیلی بانمک و باحال ????

نمایش 26 نقد دیگر
3.7
(62)
4,500
٪50
2,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آلیس در سرزمین عجیب و غریب
٪50
آلیس در سرزمین عجیب و غریب
لویس کارول
آوارسا
3.7
(62)
4,500
٪50
2,250
تومان