0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راسته کنسروسازان

معرفی، خرید و دانلود کتاب راسته کنسروسازان

نویسنده:
جان استن بک
درباره راسته کنسروسازان

در جنوب کالیفرنیا، در شهر ساحلی مونتری، در محله‌ای که به قشر پایین جامعه تعلق دارد، کارخانه‌ی کنسروسازی واقع شده است. به دلیل حضور این کارخانه، به آن محله راسته‌ی کنسروسازی گفته می‌شود. این خیابان معروف بارها و بارها در داستان‌های نویسندگان مختلف حضور داشته است و این بار، جان اشتاین بک با لحن ویژه و زبان طنز همیشگی خود به سراغ این محله‌ی معروف رفته است. او تصویری از زندگی تلخ کارگران و ماهی‌فروشان آن منطقه ترسیم کرده است و از مشکلات اقتصادی و شادی‌های زودگذر زندگی آنها می‌گوید.

‌درباره‌ی کتاب راسته‌ی کنسرو سازان اثر جان اشتاین بک

ماهی گران زیادی در شهر ساحلی مونتری به صید ماهی ساردین مشغول هستند. از آنجایی که ماهی در این شهر فراوان است، یک کارخانه‌ی کنسرو سازی نیز ساخته شده است تا بخشی از صید ماهی‌گیران را به کنسرو تبدیل کند. این محله نقش مهمی در روند داستان ایفا می‌کند. به شکلی که نویسنده ابتدا قسمت‌های مختلف محله مانند  فروشگاه لی‌چانگ، آزمایشگاه، زمین بایر و  ... را توصیف می‌کند سپس، شخصیت‌های داستان به آرامی وارد می‌شوند و در کنار یکدیگر شبانه‌روز راسته‌ی کنسروسازی را رقم می‌زنند.

 داستان در دوران جنگ جهانی دوم روایت می‌شود. در این دوره‌ی تاریخی رکود اقتصادی سنگینی بر جامعه حاکم است و فقر مطلق گربانگیر طیف وسیعی از افراد جامعه به‌خصوص طبقه کارگر و فرودست جامعه است. جان اشتاین ‌بک وضعیت تاریخی، اجتماعی و اقتصادی مردم  محله‌ی کنسرو سازی را که اغلب کارگران  این کارخانه هستند را توصیف می‌کند این نویسنده واقعیت‌های زشت و تلخ جامعه را با صراحت بیان می‌کند و از سرنوشت دردمندان جامعه انتقاد می‌کند. این نویسنده  با لحن طنز ویژه‌ی خود راوی  لحظات زودگذر شادی این افراد است. داستان راسته‌ی کنسروسازان یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و پرمخاطب‌ترین آثار جان اشتاین بک است. این کتاب در 32 کوتاه نوشته شده است که مخاطب را به خوبی با خود همراه می‌کند.  

‌درباره‌ی جان اشتاین بک نویسنده‌ی کتاب راسته‌‎ی کنسرو سازان

جان اشتاین بک، در سال 1902 در «سالیناس» کالیفرنیا به دنیا آمد. او ابتدا به دانشگاه استنفورد رفت تا ادبیات انگلیسی بخواند اما درس را رها کرد و به نیویورک رفت. اشتاین بک در نیویورک مدتی روزنامه نگاری کرد اما دو سال بعد دوباره به کالیفرنیا بازگشت و شغل‌های کارگری را امتحان کرد. مدتی نگهبانی خانه‌ای را پذیرفت و در همین زمان بود که توانست کتاب‌های زیادی بخواند. جوانی اشتاین بک همزمان با انقلاب صنعتی و مدرنیسم شده بود و چون اشتاین بک خود مشغول به کارهای کارگری بود بسیار به درد و رنج انسان‌های طبقات پایین فکر می‌کرد.

سبک، آثار و افتخارات جان اشتاین بک

طبیعت در آثار اشتاین بک عنصر مهمی است و با جزئیات بسیار مناظر توصیف می‌شوند. او یکی از بزرگترین نویسندگان مکتب «ناتورالیسم» آمریکا است که در آثارش زندگی روزمره مردم و جبر مسلط بر آن‌ها نشان داده می‌شود. رمان‌های جان اشتاین بک یکی از انسانی‌ترین داستان‌های جهان است که رنج طبقات پایین و کارگری را به خوبی بیان می‌کند. از دیگر آثار مهم او می‌توان به «خوشه‌های خشم» و «چمن‌زارهای بهشتی» اشاره کرد. پس از انتشار رمان «خوشه‌های خشم»، جان اشتاین بک موفق به کسب جایزه «پولیتزر» شد. همچنین او به دلیل انتشار کتاب‌های انسان دوستانه و سبک نوشتن منحصر به فردش در سال 1962 برنده جایزه «نوبل» شد. در آثار ابتدایی او زندگی طبقه کارگر و سختی‌های آن‌ها نمایش داده می‌شد که نشان دهنده‌ی عقاید چپ‌گرایانه اشتاین بک بود.  البته در اواخر عمرش جان اشتاین بک مثل «جرج اورول» از عقاید چپ گرایانه‌اش دست کشید و حتی در جنگ آمریکا و ویتنام از ارتش آمریکا حمایت کرد.

ترجمه‌ی کتاب راسته‌ی کنسرو سازان به فارسی

سیروس طاهباز مترجم و نویسنده‌ی ایرانی در سال 1318 در شهر بندر انزلی به دنیا آمد. او سال‌ها در حوزه‌ی ادبیات کودکان فعالیت داشته است و آثار مختلفی را در این زمینه منتشر نموده است.  طاهباز تاکنون بیش از 70 جلد کتاب به صورت ترجمه و تالیف منتشر کرده است که از میان آنها می‌توان به کتاب‌های «بچه‌ها و کبوترها»، «پیروزی بر شب»، «کماندار بزرگ کوهستان» و «اسب سرخ» اشاره کرد. ماندگارترین اثر او چاپ و انتشار بیش از 20 هزار برگ از دست‌نوشته‌های فرسوده و ناخوانای نیما یوشیج در طی 35 سال است. انتشارات نگاه کتاب راسته‌ی کنسرو سازان را با ترجمه‌ی سیروس طاهباز عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب راسته‌ی کنسرو سازان را خواند؟

کتاب راسته‌ی کنسرو سازان در دسته‌ی کتاب‌های رمان و داستان‌های آمریکایی قرار دارد. این کتاب برای گروه سنی بزرگ‌سال مناسب است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 216 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 10 روز بخوانید.

کتاب راسته‌ی کنسرو سازان جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع رمان و داستان‌های آمریکایی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی رمان و داستان‌های آمریکایی قرن بیستم زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب راسته‌ی کنسرو سازان می‌خوانیم

در آوریل ۱9۳۲ لوله‌ی دیگ بخار کنسروسازی هدیوندو برای سومین بار در طول دو هفته ترکید و هیئت مدیران؛ مرکب از آقای راندلف و یک تندنویس, صلاح را در این دیدند که خرید یک دیگ تازه. ارزان‌تر از این تعطیلی مکرر تمام خواهد شد. بی‌درنگ دیگ بخار تازه‌وارد شد و آن دیگ کهنه را بردند به تکه زمین لخت بین مغازه‌ی لی چانگ و رستوران برفلاگر و گذاشتندش روی کنده‌های چوب که منتظر بماند تا آقای راندلف حقه‌ای سوار کند تا بتواند پولی از آن دربیاورد.

مهندس ماشین به تدریج قطعه لوله‌هایش را برای تعمیر دستگاه‌های فرسوده‌ی هدیوندو برد. دیگ بخار همچون لکوموتیو فرسوده‌ی بی چرخی می‌نمود. دری داشت بزرگ در مرکز قسمت پیشین و دهانه‌ی آتشی در پایین. دیگ رفته رفته از زنگ زدگی سرخ رنگ و نرم شد و کم‌کم پوششی از علف‌های هرز گرداگردش را فراگرفت که تغذیه‌شان از رنگ پوسته پوسته شده بود. موردهای گلدار کناره‌هایش شاخه دواند و رازیانه‌های وحشی هوای دور و برش را خوشبو کرد. آنگاه کسی ریشه‌ی تاتوره ای آن گوشه انداخت و درختی تنومند و سرخگون قد کشید و جام گل‌های سفید درشت از دهانه‌ی دیگ آویخته ماند. چنانکه شب هنگام گل‌ها بوی عشق و هیجان می‌پراکندند؛ بویی سخت خوش و هیجان آور.

درسال ۵ آقا و خانم سام مالوی درون دیگ بخار منزل کردند. اکنون دیگر لوله‌ای در کار نبود. خانه‌ای بود جادار و خشک و امن. راست بود که اگر از دهانه‌ی آتش تو می‌آمدی مجبور بودی روی دودست و زانو بیایی, اما در وسط اتاقی بود که برای ماندن دلت هوای جایی خشک‌تر و گرم‌تر از آن را نمی‌کرد. آنها تشکی را از دهانه‌ی آتش تو کشیدند و همانجا مستقر شدند. آقای مالوی آنجا خوشحال و قانع بود و دیرزمانی خانم مالوی هم چنین بود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب راسته‌ی کنسروسازان اثر علی جان اشتاین بک بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی رمان و داستان‌های فارسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب راسته‌ی کنسرو سازان اثر جان اشتاین بک بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی رمان و داستان‌های آمریکایی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۷ مگابایت
تعداد صفحات
216 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۱۲:۰۰
نویسنده جان استن بک
مترجمسیروس طاهباز
ناشرانتشارات نگاه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Cannery row
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۶/۰۶
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
18,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۷ مگابایت
۲۱۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

ترجمه علی رغم برخی اشکالات، خوب و قابل قبول است، اما مهمتر از آن، خود داستان است که درون مایه ای درخور تامل دارد.

5
(2)
95,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راسته کنسروسازان
راسته کنسروسازان
جان استن بک
انتشارات نگاه
5
(2)
95,000
تومان