0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هفت پرسش استراتژیک
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب هفت پرسش استراتژیک

رویکردی ساده برای اجرای بهتر استراتژی
درباره هفت پرسش استراتژیک

در حال حاضر برنامه‌ریزی استراتژیک یکی از وظایف اصلی سازمان‌ها تلقی می‌شود. شرکت‌های زیادی وجود دارندکه از مدیران با تجربه و مشاوران این حوزه برای تدوین استراتژی سازمان خود بهره می‌گیرند و یا حتی آن را به شرکت‌های دیگر برون‌سپاری می‌کنند. اما هم‌چنان شرکت‌هایی وجود دارند که از نتیجه‌ی برنامه‌ی استراتژیک خود راضی نیستند.

رابرت سایمونز در کتاب «هفت پرسش استراتژیک» رویکردی نوین به بحث پیاده‌سازی استراتژیک داشته و آن را به ساده‌ترین زبان ممکن بیان کرده است. او در این اثر به مخاطب می‌آموزد تنها یک رویکرد وجود دارد که برای تمای کسب وکارها به کار می‌آید و آن پرسیدن پرسش‌های درست است.

درباره‌ی کتاب هفت پرسش استراتژیک

کتاب هفت پرسش استراتژیک تحت عنوان انگلیسی (Seven strategy questions) برای اولین در سال 2010 منتشر شد. رابرت سایمونز کتاب «هفت پرسش استراتژیک» را با تجربه‌ی 25 سال آموزش مدیران و مطالعه درباره‌ی دلایل موفقیت و شکست‌های آنها به رشته‌ی تحریر درآورده است. به اعتقاد او روش‌های نوین مدیریتی  سال‌ها تدریس و آموزش داده می‌شوند، اگرچه کارآمد به نظر می‌رسند اما به ندرت با شرایط حقیقی و مشکلات پیچیده‌ی سازمان‌ها سازگار می‌شوند و مشکلات آنها را حل می‌کند.

به همین علت رابرت سایمونز در این اثر توضیح می‌دهد که اصول تدوین یک استراتژی مطرح کردن پرسش‌های درست و جواب دادن صریح به آنهاست. طرح پرسش‌های ساده می‌تواند سردرگمی مدیران را از بین ببرد و به آنها کمک کند تا بررروی مسائل مهم و کلیدی تمرکز کنند.

علاوه بر آن هر کسب و کار پیچیدگی‌های مخصوص به خود را دارد و از فرمول‌های از پیش تعیین شده تبعیت نمی‌کند. بنابراین بحث و مذاکره و فکر کردن به فرضیه‌های ناگفته از بهترین‌ راهکارهای انتخاب استراتژی محسوب می‌شود.

 دو پرسش ابتدایی این کتاب در مورد مشتری‌های شماست و ارزش‌های اساسی شما را مطرح می‌کند. پرسش سوم و چهارم برای متغیرهای کلیدیِ عملکرد و توانایی شما برای متمرکز نمودن افراد بر هدف استراتژیک طراحی شده است. پرسش پنجم و ششم درباره‌ی تنش خلاق و تعهد کارکنان است و پرسش هفتم، رویکردی به آینده دارد و از تغییرات و توانایی انطباق با آنها صحبت می‌کند.

سرفصل‌های کتاب هفت پرسش استراتژیک عبارت است از:

فصل اول: مشتری اصلی شما چیست؟

فصل دوم: ارزش‌های اساسی شما چگونه مشتری‌ها، کارکنان و سهام‌داران را اولویت بندی می‌نماید؟

فصل سوم: کدام متغیرهای کلیدی عملکرد را رصد می‌کنید؟

فصل چهارم: چه خطوط قرمز استراتژیکی را تعیین کرده‌اید؟

فصل پنجم: چگونه تنش خلاق ایجاد می‌کنید؟

فصل ششم: چگونه کارکنان شما متعهد کمک به یکدیگر می‌شوند؟

فصل هفتم: چه عدم قطعیت‌های استراتژیکی خواب را از شما گرفته است؟

سایمونز در این اثر تمام پیچیدگی‌ها رایج در مدیریت را کنار گذاشته و با زبان بسیار ساده‌ پیاده سازی استراتژی را توضیح می‌دهد به همین علت ممکن است پذیرش رویکرد او کمی سخت به نظر برسد. به ویژه  برای افرادی که پاسخ‌های خود را در ابزارهای گوناگون جستجو می‌کنند.  

کتاب «هفت پرسش استراتژیک» توسط انتشارات آریانا قلم منتشر شده و ترجمه‌ی آن را مسعود سلطانی برعهده داشته است.

درباره‌ی رابرت سایمونزنویسنده‌ی کتاب هفت پرسش استراتژیک

رابرت سایمون استاد مدیریت دانشگاه هاروارد و اقتصاددان آمریکایی است. سایمونز متخصص نظریه پردازی و تدوین استراتژی است. اما نه به شیوه‌ی رایج در دنیا. سایمونز تلاش کرده است که رویکرد سازمان‌ها را نسبت به پیاده سازی استراتژی و ابزارهای آن بازسازی کند. به اعتقاد سایمونز استراتژی یک سازمان زمانی مسیر درست را طی می‌کند که مدیران آن به  پرسش‌های کلیدی پاسخ صریح و روشن دهند. سایمونز هم‌چنین یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان آموزش مدیریت است. از دیگر آثار ترجمه شده رابرت سایمونز در ایران می‌توان به «سیستم های اندازه گیری و کنترل عملکرد استراتژیک» و «نظام های کنترل و سنجش عملکرد برای اجرای استراتژی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب هفت پرسش استراتژیک می‌خوانیم

خود را درپنج تا هفت سال آینده تصویر کنید. به جای موفقیت، بدترین شرایط را تصویر کنید. شرایطی را در نظر بگیرید که استراتژی شما شکست خورده است: محصولات شما دیگر به کار نمی‌آیند. رقبایتان بر شما چیره شده‌اند. کارکنان خوب خود را از دست داده‌اید. فرض کنید استراتژی نابود شده است. چه اشتباهی رخ داده است؟ چه چیزی باعث این فلاکت شده است؟ این تمرین ناخوشایند است. اما برای شناسایی متغیرهای کلیدی عملکرد استراتژی شما ضروری است. اگر کسب وکار شما در این متغیرها شکست بخورد، کل استراتژی نابود می‌شود.

هرچند تمرکز بر شکست به نظر اغراق آمیز می‌آید. اما این تکنیکی است که وارن بافت بارها از آن استفاده کرده

است. وی توصیه می‌کند که شرایط بد را تصور کنید. به آن شرایط نگاه کنید. اگر همه برنامه‌های شما اشتباه پیش برود. چه اتفاقی می افتد؟ کجا نمی‌خواهید بروید و چه می‌شود که آنجا قرار می‌گیرید؟ به جای نگاه کردن به موفقیت، فهرستی از شکست‌ها را آماده کنید.

چه چیزی باعث شکست استراتژی شما می‌شود؟ ناتوانی در استفاده از فناوری‌های نوین؟ تامین موارد ارزان قیمت؟ کیفیت؟ ارتباط با مقام‌های دولتی؟ جذب کارکنان خوب؟

هر استراتژی متفاوت است. اما باید بتوانید سه چیزی را که برای توفیق شرکت شما مهم هستند. فهرست کنید. اگر کسب وکارتان در این متغیرها شکست بخورد. کل استراتژی شما به خطر می‌افتد. آنها چه مواردی هستند؟ مدتی تامل کنید و آنها را بنویسید.

این متغیرهای کلیدی باید در زمره‌ی مهم‌ترین کارهای شما و تیم مدیریت باشند و مدام پایش شوند. این معیارها وجود دارند یا در لابه لای معیارهای کم اهمیت‌تر پنهان هستند.

این تمرین؛ پرسش‌هایی را بر می‌انگیزد. برای مثال، تصور شکست استراتژی سیتی بانک - با تمرکز بر بانکداری ارتباطی - بیشتر مبتنی بر وفاداری مشتری است تا رضایت مشتری. ایجاد ارتباط بلندمدت با مشتریان هدف، موضوع حیاتی استراتژی است و نه تلاش برای راضی کردن مشتریانی که به بانک می‌آیند تا معاملات معمول بانکی را داشته باشند. هر سازمانی تنها معیارهای محدودی دارد که واقعا برای پیاده سازی موفق استراتژی، حیاتی است. در آمازون، نارضایتی و دلخوری خریدارها در صدر فهرست مواردی است که استراتژی را به شکست می کشاند. بنابراین مدیران سعی می‌کنند خرید را تا جایی که ممکن است آسان کنند و توجه خود را به درآمد به ازای هر کلیک و درآمد به ازای هر صفحه معطوف کنند. در سیتی بانک، رضایت مشتری (یا شاید وفاداری مشتری) با سهم بازار و درآمد از مشتریان هدف همراه می‌شود.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
295.۰۰ بایت
تعداد صفحات
176 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۵۲:۰۰
نویسندهرابرت سایمونز
مترجممسعود سلطانی
ناشرانتشارات آریانا قلم
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Seven strategy questions : a simple approach for better execution,
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۵/۲۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
17,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲۹۵.۰۰ بایت
۱۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
5
ستاره
56 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
6 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

خیلی کتاب خوبیه، حتما پیشنهاد میکنم این کتاب را مطالعه کنید. این کتاب در مورد اهمیت اولویت بندی خیلی خوب مثال میزنه. شما بین مشتریان، سهامداران، کارکنان کدامیک را در اولویت قرار میدهید؟ در کل موضوعات و مباحث مهمی مطرح شده. زیتونت

4

کتاب بسیار عالیه نه تنها برای کسانی که حوزه ی تخصصیشونه بلکه برای همه کسایی که میخوان کسب و کارشون و شرکتشون در مسیر درست قرار بگیره و حتی کسایی که فقط میخوان به ساده ترین شیوه از این مباحث سر در بیارن.خوندنش واسه همه واجبه

5

کتاب جذاب با طبقه بندی جالب مراحل پیاده سازی استراتژی.. اولین کتابی هست که از فیدیبو مطالعه کردم واقعا راحت و بی نقص بود برنامتون. تشکر

5

فروش مانند جنگ است برای حمله در جنگ نیاز به استراتژی دارید و این کتاب کمک میکنه چطور بجنگیم و پیروز بشیم

5

کتاب بسیاری مفید و پر از مثال های واقعی در حوزه پیاده سازی استراتژی در سازمان ها و شرکت ها.

4

#کتاب_بعدی_من علاقه مند هستم که این کتاب رو بخونم

5

کتاب خیلی خوبی بود خیلی به من کمک کرد. عالییییی

5

عالی

3.9
(18)
68,000
٪40
40,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
هفت پرسش استراتژیک
هفت پرسش استراتژیک
رویکردی ساده برای اجرای بهتر استراتژی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هفت پرسش استراتژیک
٪40
هفت پرسش استراتژیک
رویکردی ساده برای اجرای بهتر استراتژی
انتشارات آریانا قلم
3.9
(18)
68,000
٪40
40,800
تومان
با کد zibal این کتاب را با ۴٠٪ تخفیف دریافت کنید.

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر