0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
توسعه یعنی آزادی

معرفی، خرید و دانلود کتاب توسعه یعنی آزادی

نویسنده:
آمارتیا سن
ناشر:
نشر نی
درباره توسعه یعنی آزادی
در جهانی که ما در آن به سر می‌بریم ارتقای کیفیت زندگی و رفاه انسان‌ها و نیل به رشد و توسعه اقتصادی از جمله و نمونه‌های عمده کشورهاست. در این راستا، هر یک از کشورها و به‌ویژه کشورهای جهان سوم به تدوین راهبرد و خط‌مشی ویژه‌ای همت گماشته‌اند. در این میان، موفقیت بیشتر از آنِ کشورهایی بوده است که در تدوین این راهبردها و تصمیم‌سازی‌های مهم در باب این موضوع متکی به مشارکت مردم بوده‌اند و زمینه را برای نقش‌آفرینی اعضای جامعه به‌عنوان افرادی مسئول و آگاه فراهم ساخته‌اند. مسئله‌ای که در این میان بیش از هر چیز دیگر اذهان را به خود مشغول داشته است رابطه میان آزادی و توسعه و تأثیر و تأثرات متقابلی است که این دو پدیده بر یکدیگر برجا می‌گذارند، از یک‌سو، توسعه اقتصادی بهره‌مندی بیشتر افراد جامعه از امکانات و تسهیلات رفاهی، آموزشی، بهداشتی و غیره را به ارمغان می‌آورد و موجب گسترش آگاهی در میان مردم می‌گردد و از سوی دیگر، آزادی از رهگذر ایجاد امکان مشارکت در فرآیند توسعه باعث بسط و گسترش عدالت اجتماعی و برخورداری برابر افراد از امکانات و فرصت‌ها می‌گردد، رهبران و مسئولان را در برابر مردم پاسخگو می‌گرداند و مانع گسترش فساد اقتصادی در اجتماع می‌گردد. این تأثیرات و همبستگی‌های متقابل ضرورت ژرف‌اندیشی درباره رابطه میان توسعه و آزادی را دوچندان می‌سازد. کتاب توسعه و آزادی توسط یکی از اقتصاددانان برجسته جهان امروز، آمارتیا سن برنده جایزه نوبل در رشته اقتصاد در سال ۱۹۹۸، به رشته تحریر درآمده است. نویسنده در این کتاب در باب این موضوع رهیافتی نوین را مطرح می‌سازد و به توسعه به مفهوم گسترش آزادی‌های اساسی می‌نگرد و هدف نهایی توسعه را نیل به آزادی برمی‌شمرد و آزادی را به عنوان سنجه‌ای برای کیفیت زندگی انسانها تلقی می‌کند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۰۹ مگابایت
تعداد صفحات
542 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۸:۰۴:۰۰
نویسندهآمارتیا سن
مترجم محمدسعید نوری نائینی
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Development as Freedem, 1,999.
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۵/۲۴
قیمت ارزی
7 دلار
قیمت چاپی
136,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۰۹ مگابایت
۵۴۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
20 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتابی قابل تامل که تعاریف موجود درباره توسعه را یکی یکی با استدلال کنار زده و تعریف ان به مثابه ازادی را مفهوم پردازی میکند و میگوید: ازادی, هدف, وسیله, معیار و دستاورد توسعه است. جذاب ترین فصل برای من فصل هفتم کتاب بود که به قحطی میپردازد و سعی دارد از این ایده نویسنده دفاع کند که در شرایط ازادی سیاسی, هیچ وقت قحطی ای رخ نداده است. نتیجه انکه میگوید نباید توسعه اقتصادی را نسبت به توسعه سیاسی در اولویت ببینیم و اصلا دوگانه دیدن انها یک خطای بزرگ است.

1

ترجمه بسیار ضعیف بود ... از خریدش کاملا پشیمونم ... متن انگلیسیشو بخونین راحت تر می فهمین تا ترجمه کتاب رو ... البته این نظر منه ... بهتره شما قبل خرید یه نگاهی به نمونه بندازین شاید بتونین ارتباط برقرار کنین با این ادبیات

1

من این کتاب رو هفته قبل چاپی خریدم ۱۸۰۰۰ تومان

4

اثری قابل توجه در حوزه توسعه

4
(10)
163,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
توسعه یعنی آزادی
توسعه یعنی آزادی
آمارتیا سن
نشر نی
4
(10)
163,000
تومان