0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زندگی پدرم چارلی چاپلین

معرفی، خرید و دانلود کتاب زندگی پدرم چارلی چاپلین

همراه با نامه چاپلین به دخترش
درباره زندگی پدرم چارلی چاپلین

در مراسم اسکار سال 1972 چارلی چاپلین در بخش تقدیر برای یک عمر فعالیت هنری انتخاب شده بود. هنگامی که نام او روی سن اعلام شد، جمعیت ایستاده حدود دوازده دقیقه چاپلین را تشویق کردند. این مدت زمان تشویق یکی از طولانیترین زمانهای تشویق ایستاده بود و رکورد جهانی دارد. چارلز چاپلین فرزند ارشد چارلی چاپلین در کتاب زندگی پدرم، این لحظه را به خوبی توصیف کرده است.

درباره‌ی کتاب زندگی پدرم چارلی چاپلین اثر چارلز چاپلین

کتاب زندگی پدرم چارلی چاپلین نوشتهی چارلز چاپلین است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1961 منتشر شد و تاکنون یکی از پرفروش ترین کتابهای ژانر زندگینامه است. نویسندهی کتاب دربارهی کتاب مینویسد: «چارلی چاپلین بی شک یکی از نابغه های هنر هفتم است. زیر او نخستین کسی است که سینمای موّلف را بنیان گذاشت. یعنی چنان سینمایی که در آن تمام عوامل سازنده عملی و فکری فیلم متعلق به یک تن است.

چارلی در خانواده تنگدستی به دنیا آمد. از آنجا که مادرش بازیگر تئاتر بود. او نیز از دوران کودکی دلبستگی شدیدی نسبت به این هنر پیدا کرد. اولین فیلمی که توسط چارلی چاپلین کارگردانی شد.«دستگیری در کاباره»بود. و نیز فیلم دیکتاتور بزرگ یکی از شاهکارهای چاپلین و عالم سینماست. او با این فیلم فریاد اعتراض خود را علیه جنگ و فاشیسم به اوج رساند. او از زمان خود جلوتر بود و با دید اجتماعی خاص خود به تحلیل علل پدیده ها می پردازد و بيننده را در جریان این حوادث قرار می دهد.

اینک پسر چارلی با استفاده از خاطرات خود دست به تصنیف کتابی زده است که در آن از خاطرات خود با پدرش سخن می گوید. مسلماً مطالعه در زندگی نابغه دنیای سینما آن هم از زبان پسر بزرگ خواندنی خواهد بود. زیرا در این اثر چارلز با دید موشکافانه خود هم از زندگی هنری پدرش بحث می کند و هم احساسات و عواطف او را بیرون از کار هنری اش و در محیط خانواده بررسی می کند. بخش مهمی از مطالب کتاب برای خواننده تازگی خواهد داشت زیرا جزئیات کار هنری چارلی که پسرش از نزدیک ناظر و شاهد آن بوده است. در این اثر بازگو شده است. واین خود فرصت مغتنمی است در راه شناخت هرچه بیشتراین هنرمند بزرگ.»

چارلی چاپلین که بود؟

چارلی چاپلین یکی از بزرگترین و مشهورترین بازیگران و کارگردانان تاریخ سینمای جهان است. او متولد 16 آوریل سال 1889 است. چاپلین فعالیتهای هنری خودش را در سال 1976 آغاز کرد و برای هفتاد و هفت سال در این حوزه کار کرد. چاپلین یکی از محبوبترین بازیگران و فیلمسازان قرن بیستم است. او در دوران حیاتش سه بار موفق به دریافت جایزهی اسکار شد، جایزهی اسکار یکی از معتبرترین جوایز حوزهی سینما و صنعت آن است. ‌‌

در بخشی از کتاب زندگی پدرم چارلی چاپلین می‌خوانیم

عکس العمل پسری یازده ساله که به او بگویند پدرش او را دوست ندارد و هرگز دوست نداشته، چیست؟ حالا دیگر من هروقت به خانه بالای تيه می رفتم، مکررا پدرم، کلمات و حرکات او و حالات چهره اش را مورد مطالعه قرار می دادم که احساسات واقعیش را نسبت به خودم درک کنم، چه صمیمانه و گرم باشد و چه بی تفاوت و سرد. هیچ وقت چیزی از او درنیاوردم. چون همان پدری بود که بود. این من بودم که تغییر یافته بودم. بی آنکه خودم متوجه شوم رفتارم با او رسمی شد. مثل این بود که در خانه خودم بیگانه شده بودم.

یک روز از خاطرم گذشت که می توانم مسئله را با سئوال صریح از پدرم درباره اوضاع و احوال تولدم، حل کنم. اما از اين کار می ترسیدم. از چه می ترسیدم؟ آیا از این می ترسیدم که بفهمم همه ماجرا راست و درست است؟ آیا از این می ترسیدم که اصلا جوابی نشنوم؟

پولت چنان تماشاگر و مصاحب خوبی بود که پدرم هر روز هزاران حقه و شیرین کاری برای او درمی آورد که یکی از دیگری عجیب تر و مضحک تر بود. پدرم هنگامی که سر خلق بود از روی کاناپه يا صندلی، موهایش را روی پیشانی می ریخت و دستش را در جیب جلیقه اش می کرد و در اطراف اطاق می خرامید و درست قیافه ناپلئون بناپارت را که مسحور او بود به خود می گرفت. بعضی وقت ها که شب به نظرش دراز می آمد، با گرفتگی ازجا برمی خاست و با ابهت تمام اعلام می کرد: «من می خواهم بروم بخوابم، شب بخیر، عزیزان من!»و بعد پشت کانایه می رفت و در امتداد آن قدم می زد و به تدریج با هر قدم چنان خم می شد که آدم خیال میکرد از پلکانی پایین میرود، به صورتش حالت ابلهانهای میداد.

درباره‌ی چارلز چاپلین نویسنده‌ی کتاب زندگی پدرم چارلی چاپلین

چارلز چاپلین جونیور فرزند ارشد چارلی چاپلین متولد پنجم می 1925 است. او در بورلی هیلز کالیفرنیا به دنیا آمد و مانند پدرش در حوزهی سینما فعالیت میکرد. او در کتاب زندگی پدرم چارلی چاپلین داستان زندگی پدرش را به عنوان مشهورترین و محبوبترین شخصیت سینمایی تعریف میکند. چارلز چاپلین در 20 مارس 1968 بر اثر آمبولی در شهر سانتا مونیکای کالیفرنیا در گذشت.

ترجمه‌ی کتاب زندگی پدرم چارلی چاپلین به فارسی

انتشارات نگاه کتاب زندگی پدرم چارلی چاپلین را با ترجمه‌ی حسن مرندی و منصور تاراجی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. حسن مرندی روان‌پزشک، مترجم و ادیب ایرانی متولد 1309 بود. او در تهران به دنیا آمد و فرزند پدری تاجر بود. ده ساله‌ که بود پدرش را از دست داد. در همان سال بود که مرندی تصمیم گرفت که تابستان‌ها را در چاپخانه کار کند؛ کار در چاپخانه بود که علاقه‌ی او را به کتاب و کتابخوانی را افزایش داد و کتاب را عضو جدانکردنی از زندگی مرندی کرد. حسن مرندی در سال 1327 وارد دانشکده پزشکی شد اما با کودتای 1328 تحصیلات او نیمه تمام ماند و در سال 1334 بود که زندانی شد. او ترجمه را از زندان آغاز کرد. نخستین کتابی که او ترجمه کرد، کتاب پیگمالیون از جرج برنارد شاو بود. یکی از مهم‌ترین کارهایی که حسن مرندی در طول زندگی خود انجام داد ترجمه و تدوین فرهنگ پزشکی به فارسی بود. او در سال 1383 در تهران درگذشت.

منصور تاراجی از روزنامه‌نگاران قدیمی ایران و از سردبیران روزنامه‌ی اطلاعات بود. او در سی سال گذشته به پژوهش درباره‌ی تاریخ جهان مشغول بود. او در زمان فعالیت خود سال‌ها در روزنامه‌های مختلف می‌نوشت یکی از آثار به یاد ماندنی تاراجی نوشتن صفحات تاریخ قرن بیستم در روزنامه‌ی ایران بود. نتیجه‌ی این نوشته‌ها به صورت کتاب جمع‌آوری شده است؛ نام این کتاب تاریخ قرن بیستم در ایران و جهان و توسط انتشارات موسسه فرهنگی- مطبوعاتی منتشر شده است.

چرا باید کتاب زندگی پدرم چارلی چاپلین را خواند؟

خواندن این کتاب به خواننده کمک ‌می‌کند تا جنبه‌ی دیگری از زندگی چارلی چاپلین را بخواند و او را در نقش یک پدر ببیند. کتاب زندگی پدرم چارلی چاپلین در دسته‌ی کتاب‌های سرگذشتنامه قرار دارد.  کتاب زندگی پدرم چارلی چاپلین مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 344 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 17 روز بخوانید. کتاب زندگی پدرم چارلی چاپلین جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع سرگذشتنامه است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  سرگذشتنامه زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص داهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب زندگی پدرم چارلی چاپلین اثر چارلز چاپلین بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی سرگذشتنامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۲ مگابایت
تعداد صفحات
344 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۲۸:۰۰
نویسندهچارلز چاپلین
مترجمحسن مرندی
مترجم دوممنصور تاراجی
ناشرانتشارات نگاه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۵/۲۴
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
35,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۲ مگابایت
۳۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.7
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
33 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

وقتی خوندم همراه نامه چاپلین به دخترش بی خیال خرید کتاب شدم. دیگه هر کسی می دونه که اون نامه رو خود چاپلین ننوشته و کار یه روزنامه نگار ایرانیه.

3

خیلی کتاب مفیدی بود ، من به همه پیشنهاد میکنم بخوننش، مخصوصا کسانی که چارلی رو می شناسن یا فیلم هاش رو دیدن .

4

در کل خوب بود، برای کسایی که فیلم های چارلی چاپلین را دیده باشند خوب است

2.7
(3)
112,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
زندگی پدرم چارلی چاپلین
زندگی پدرم چارلی چاپلین
چارلز چاپلین

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زندگی پدرم چارلی چاپلین
زندگی پدرم چارلی چاپلین
همراه با نامه چاپلین به دخترش
انتشارات نگاه
2.7
(3)
112,000
تومان