0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سیزده دلیل برای

معرفی، خرید و دانلود کتاب سیزده دلیل برای

نویسنده:
جی اشر
ناشر:
آذرباد
درباره سیزده دلیل برای
با تمام عضلات بدنم که باهم متحدانه می‌خواهند از حال بروم، مقابله می‌کنم. همه‌ی عضلاتم انگار باهم از من می‌خواهند به مدرسه نروم. می‌خواهند به‌جای دیگری بروم و تا فردا پنهان شوم؛ ولی اهمیتی نداشت، هر وقت به مدرسه برمی‌گشتم، مجبور بودم با آن آدم‌های داخل نوارها روبه‌رو شوم. به ورودی پارکینگ نزدیک می‌شوم. جایی که تخته‌سنگ بزرگ و حکاکی شده‌ای با پیچکی که به دور پایه‌ی آن پیچیده شده قرار دارد. روی آن نوشته یادبودِ سال ۱۹۹۳. در طول این سه سال، بارها از جلوی این تخته‌سنگ عبور کرده‌ام؛ اما هیچ‌وقت پارکینگ را به این شلوغی ندیده بودم. حتی یک‌بار، چون هیچ‌وقت این‌قدر دیر به مدرسه نمی‌آمدم. تا امروز. به دو دلیل. یک: بیرون دفتر پُست منتظر ایستاده بودم. منتظر بودم باز کند تا جعبه کفشی پر از نوار کاست را پُست کنم. از یک ورق کاغذ قهوه‌ای و حلقه‌ای چسب برای بسته‌بندی کردن دوباره‌ی آن استفاده کردم. از قصد، فراموش کردم آدرس فرستنده را بنویسم. سپس آن بسته را برای جنی کرتز پست کردم تا دیدش به دنیا برای همیشه تغییر کند. و دوم: آقای پورتر. اگر زنگ اول سر کلاس بنشینم، وقتی آقای پورتر روی تخته چیزی می‌نویسد یا پشت میزش ایستاده، فقط می‌توانم تصور کنم که به آنجا زُل بزنم، وسط کلاس و میز سمت چپ. میز خالیِ هانا بیکر. بچه‌ها هرروز به میز خالی او نگاه می‌کنند؛ اما امروز، برای من، به‌شدت با دیروز فرق دارد؛ بنابراین وقتم را جلوی کُمدم یا در دستشویی یا پرسه زدن در راهروها می‌گذرانم. در پیاده‌رویی که به انتهای بیرونیِ پارکینگ منتهی می‌شود، حرکت می‌کنم. از چمن‌های جلوی مدرسه و سپس از در شیشه‌ای جلویی ساختمان اصلی عبور می‌کنم. راه رفتن در راهروهای خالی، احساس عجیب و بیشتر غمگینی دارد. هر قدمی که برمی‌دارم، به نظر ساکت می‌آید. پشت بنای یادبود داخل ساختمان، پنج ردیف کُمد ساده‌ی فلزی قرار دارد که کلاس‌ها و دستشویی‌ها در دو طرف آن‌ها قرار دارند. چند دانش‌آموز دیگر را هم می‌بینم که دیر رسیده‌اند و وسایل‌شان را با سرعت در کمد جابه‌جا می‌کنند و کتاب‌هایشان را برمی‌دارند. سمت کُمدم می‌روم، سرم را خم می‌کنم و روی درِ فلزیِ خنک آن می‌گذارم. روی شانه‌ها و گردنم تمرکز می‌کنم تا ماهیچه‌ها و عضلات‌شان باز شود. روی تنفسم تمرکز می‌کنم تا آرام شود. سپس پیچ مندرج اعداد را برای باز کردن قفل کُمد، روی عدد پنج قرار می‌دهم. سپس به سمت چپ و روی عدد چهار می‌برم و بعد سمت راست و عدد بیست‌وسه. چند بار همین‌جا ایستادم و به این فکر کردم که هیچ شانسی برای دوست شدن با هانا بیکر ندارم؟
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۷ مگابایت
تعداد صفحات
318 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۳۶:۰۰
نویسندهجی اشر
مترجممهرزاد جعفری
ناشرآذرباد
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Th۱rteen r۳asons why : a novel,[۲۰۱۷]
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۵/۲۳
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
31,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۷ مگابایت
۳۱۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 38 مخاطب
5
ستاره
44 ٪
4
ستاره
26 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
15 ٪
22 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

من اول سریالش رو دیدم و بعد کتاب بدون پایانش رو خوندم. سریالش واقعا بهتره اما کتاب هم خوبه. ترجمه روان و ایرادی نداره. دیالوگ‌ها خوب و خود داستان جدید هست. یه جاهایی می‌تونین هانا رو درک کنین و حتی بهش حق بدین. تنها مشکل کتابی که من داشتم نداشتن فونت مناسب برای تشخیص حرفای هانا - که از نوار پخش می‌شد و خیلی وقتا با مکالمات و اتفاقات زمان حال تداخل داشت - از حرفای کِلِی با خودش یا افراد دیگه بود. (کِلِی اسم شخصیت هست). البته فکر نکنم توی نسخه الکترونیکی این مشکل رو داشته باشین چون تشخیص فونت کج یا italic راحت‌تر میشه. در کل کتاب خوبی هست و ارزش خوندن رو داره. نشون میده چقدر رفتار، گفتار و اعمال ما روی دیگران می‌تونه تاثیر داشته باشه. اگه کتاب رو خوندین و پسندیدین حتما سریالش رو هم ببینین. نسخه دراماتیک‌تر و هیجان‌انگیزتری از کتاب هست. نمونه دیالوگ: • "از دست دادن یه دوست هیچوقت آسون نیست خصوصا وقتی نفهمی چرا اصلا از دستش دادی." • "نمی‌خواستم وانمود کنم همه‌چی خوبه، چون نبود." • "اون جا، توی دفتر، وقتی فهمیدم هیچ‌کی نمی‌دونه زندگی من چه شکلیه، فهمیدم افکارم نسبت به دنیا کاملا اشتباهه. مثل راننده‌ای که تو جاده‌ی پر دست‌انداز رانندگی می‌کنه و کنترل فرمون رو از دست میده و شما رو از جاده بیرون میاندازه. چرخ‌ها خاک بلند می‌کنن، ولی بعد موفق می‌شین ماشین رو ‌به جاده برگردونین؛ ولی هر قدر هم که دو دستی فرمون رو بگیرین، هر قدر هم که مستقیم برونین، باز هم یه چیزی راه‌تون رو کج می‌کنه و به گوشه می‌کشه. دیگه کنترل هیچی دست‌تون نیست. و یه وقتی می‌رسه که تلاش کردن هم فایده‌ای نداره. خسته‌کننده‌س. و به این فکر می‌کنین که همه‌چی رو رها کنین. بذارین تراژدی... یا هر چیزی که شما بگین، اتفاق بیفته."

5

حین خواندن کتاب متوجه گذر زمان نمیشید. صفحات کتاب به راحتی ورق می‌خورند و وقتی به خودتون میاید میبیند که چند ساعت گذشته و مشغول خوندن کتاب بودید. داستان شما رو توی خودش می کشونه و چشمان تون رو روی اثراتی که رفتارهای به ظاهر کوچک ما روی دیگران ممکنه بذاره باز می‌کنه.

4

تاثیر عمیقی روی قلب و احساس دارد. در حالت افسردگی و ناراحتی نخوانید!

4

دو فصل رو خوندم متاسفانه متن های نوار با متن های که در حال حاضر داره اتفاق میفته به هیچ شکلی مشخص نشده که این یکم خواننده رو اذیت میکنه

4

این کتاب بهتون نشون میده حواستون خیلی باید به کلمات و رفتارای موجیکتون باشه!

4

نوشتین اگه افسردگی دارید نخونید ما مردم ایران خودمون دلیل افسردگی هستیم بخصوص این روزها

4

کسی میدونه این کتابو با کدوم مترجم بخونم بهتره؟ چون این کتاب با ۳ تا مترجم این جا هست?

3

ببخشید میشه بگید کدوم پایان در این کتاب نوشته شده؟ پایان اولیه منتشر نشده داخلش هست یا نه؟

3

بنظرم بجای دیدن سریال و وقت هدر دادن بجاش کتابشو بخونید خیلیی بهتر از سریالشه .

5

این کتاب حرف دل خیلی از دبیرستانی هاست مثل من و دوستم و.. کلا نوجوان‌ها

نمایش 12 نقد دیگر
3.7
(39)
19,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
سیزده دلیل برای
سیزده دلیل برای
جی اشر

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سیزده دلیل برای
سیزده دلیل برای
جی اشر
آذرباد
3.7
(39)
19,400
تومان