0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
در گذرگاه جهان

معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی در گذرگاه جهان

ناشر:
ماه آوا
درباره در گذرگاه جهان

«یادم آید که : دگر از تو جوابی نشنیدم
پای در دامن اندوه کشیدم.
نگسستم، نرمیدم.
رفت در ظلمت غم، آن شب و شب‌های دگر هم،
نه گرفتی دگر از عاشق آزرده خبر هم،
نه کنی دیگر از آن کوچه گذر هم
بی تو، اما، به چه حالی من از آن کوچه گذشتم!»


این چند مصرع، گزیده‌‌ای از پایان شعر خاطره انگیزی است که احتمالا در دوران دبیرستان به گوش بیشتر ما خورده است. کوچه شعر عاشقانه‌ی دل انگیزی است که فریدون مشیری، شاعر معاصر ایرانی سروده است. مشیری شاعری است که اشعارش پر از مضامین زیبا و لطیف عاشقانه است. پر از مضامینی که انسان را بر می‌انگیزد و عواطفش را بیدار می‌کند. شعر مشیری سرشار از روح و احساس است. در گذرگاه جهان شعر دیگری از فریدون مشیری است که پر از مضامین امیدوارانه است. شعر او حال خوشی به انسان درگیر امروز می‌دهد تا بتواند نگاه مثبت‌تری به زندگی داشته باشد.


درباره‌ کتاب در گذرگاه جهان 

کتاب صوتی در گذرگاه جهان، نسخه‌ی صوتی شعر در گذرگاه جهان اثر فریدون مشیری با خوانش معصومه عزیز محمدی است که ماه آوا  سال 97 منتشر کرده است. 
فریدون مشیری در گذرگاه جهان را در قالب شعر نو سروده است و در آن تلاش کرده است مفهوم گذرا بودن و فانی بودن جهان را با زبانی زیبا و لطیف به انسان یادآوری کند و به او بگوید که قدر زندگی‌اش را بداند و ذهن و جانش را با غم‌های گذرا آلوده نکند. فریدون مشیری در این شعر تلاش کرده است با یاداوری زیبایی‌های زندگی و هستی به انسان او را به زندگی خوشبین نگه دارد.

درباره فریدون مشیری


فریدون مشیری شاعر پر آوازه‌ی ایرانی متولد سی‌ام شهریور سال 1305 در تهران است. پدرش در وزارت پست و تلگراف کار می‌کرد و در نتیجه گاهی برای ماموریت‌های اداری به مناطق مختلف کشور فرستاده می‌شد. فریدون مشیری دوران کودکی را تا هفت سالگی در تهران گذراند و پس از ان برای کار پدرش به مشهد رفت. او در دوران دبیرستان مجددا به تهران بازگشت و سه سال اول دبیرستان خود را در دارالفنون گذراند. بعد از آن نیز در دبیرستان ادیب تهران ادامه تحصیل داد.
فریدون مشیری علی‌رغم این که علاقه‌ای به کارمندی داشت و به گفته‌ی خودش این شغل دلخواهش نبود، در 18 سالگی به استخدام وزارت پست و تلگراف ایران در آمد. فریدون مشیری در آموزشگاه فنی وزارت پست و تلگراف تحصیل می‌کرد، او بعدها در دانشگاه تهران به تحصیل ادبیات پرداخت اما به دلیل مسائل شغلی نتوانست آن را تما کند.
فریدون مشیری از همان 18 سالگی و استخدام در وزارت پست و تلگراف، در مطبوعات مشغول به کار شد و صفحات و ستون‌های مختلفی می‌نوشت. او خبرنگار و روزنامه‌نگاری قابل بود و از سال 1332 تا 1351 در مجله‌ی روشنفکر، مسئول صفحه شعر و ادب بود. او بعدها در مجله ادبی سپید و سیاه هم صفحه‌ی شعر و ادب را در دست گرفت. همچنین در مجله‌ی سخن نیز مطالبی از او منتشر می‌شد. 
اولین مجموعه اشعار فریدون مشیری با عنوان «تشنه طوفان» سال 1334 منتشر شد. استاد شهریار، شاعر بلندآوازه‌ی کشورمان مقدمه‌ای بر این اثر نوشته است. فریدون مشیری با شعر قدیم فارسی آشنا بود و آثار شاعرانی مانند سعدی و حافظ و همین‌طور شاهنامه‌ی فردوسی را به خوبی می‌شناخت. با اینکه شهرت فریدون مشیری در شعر نو است، اما او اشعار زیادی نیز در قالب‌های سنتی ادبیات فارسی دارد. فریدون مشیری را شاعری میانه‌گرا می‌دانند. 
شعر کوچه، که بیشترین شهرت مشیری به خاطر سرایش این قطعه‌ی زیبای ادبی است، در سال 1339 در مجله‌ی روشنفکر منتشر شد. 
علاوه بر مضامین عاشقانه مضامین انسانی و همچنین مضامین میهن پرستانه در اشعار فریدون مشیری به شدت به چشم می‌خورد. در یادداشت رویا رسولی درباره‌ی اشعار فریدون مشیری آمده است: «یشترین جلوۀ عشق‌ورزی در اشعار مشیری، پیرامون عواطف اجتماعی بوده است. او همۀ مفاهیم اجتماعی، از جمله دوستی‌ها، دشمنی‌ها، مهر، محبت، عدالت، حقوق مساوی، احترام متقابل، آشتی، تخریب محیط زیست و... را با محور عشق پیوند می‌زند. زیرا او عشق و محبت را دوای درد بشر می‌داند و انسان‌ها را به عشق و محبت دعوت می‌کند. او می‌خواهد بین مردم جهان عشق و محبت برقرار سازد و با عشق و دوستی دنیا را نجات دهد.»
از میان آثار بی‌شمار و برجسته‌ی این شاعر گرانقدر کشورمان می‌توان «گناه دریا»، «نایافته»، «ابر»، «ابر و کوچه»، «بهار را باور کن»، «از خاموشی» و ... را نام برد. کتاب گزیده اشعار فریدون مشیری در فیدیبو قرار گرفته است.
سال 1350 مشیری از وزارت پست و تلگراف به مخابرات ایران منتقل شد و 7 سال بعد بازنشسته شد. 
مشیری علاوه بر شعر در موسیقی هم دستی داشته است. او تسلط زیادی به موسیقی ایرانی داشت و در شورای موسیقی و شعر رادیو فعالیت می‌کرد.
خالق شعر کوچه سال سوم آبان 1379 در تهران در گذشت. او در قطعه‌ی 808 بهشت زهرای تهران، در قطعه‌ی هنرمندان به خاک سپرده شد. در مراسم تشییع ایشان چهره‌های برجسته‌ی مانند «محمد رضا شجریان»، «دکتر محکود بختیاری» و «نصرت کریمی» حضور داشتند.
گروه ماه آوا تعدادی از اشعار این شاعر گرانقدر را به صورت کتاب صوتی در اورده و منتشر کرده است. علاوه بر در گذرگاه زمان نسخه‌ی صوتی شعر «چراغ چشم تو» را نیز می‌توانید از فیدیبو دانلود کنید. 


 

این کتاب برای چه کسانی مناسب است؟


عاشقان ادبیات نمی‌توانند از آثار فریدون مشیری بگذرند. زبان مشیری آنقدر لطیف و شاعرانه است و احساساتش آنقدر روشن و زیبا بیان شده‌اند که هرکسی دلش بخواهد کمی روحش را با شعر آشنا کند و از ن لذت ببرد می‌تواند شعر مشیری را بخواند. شعر مشیری عاشقانه است و شاید حرف قلب‌های زیادی در دل اشعارش نهفته باشد. شنیدن اشعار مشیری در حالیکه در یک خیابان پاییزی قدم می‌زنید شاید بتواند روز بهتری برایتان بسازد.

آنچه در بالا خواندید نقد و بررسی کتاب صوتی در گذرگاه جهان اثر فریدون مشیری  است. خرید و دانلود کتاب صوتی این اثر در همین صفحه امکان پذیر است.
 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
8.۰۵ مگابایت
مدت زمان
۰۷:۴۶
نویسندهفریدون مشیری
راویمعصومه عزیزمحمدی
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۵/۱۵
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸.۰۵ مگابایت
۰۷:۴۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 496 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (14)
حال‌خوب‌کن ✨ (12)
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
2 ٪
286 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

به نظرم یکی از زیباترین اشعاری بود که شنیدم و راوی هم بسیااااار زیبا و دلنشین بیان میکند ، تقریبا هر روز صبحم رو با شنیدن این شعر شروع میکنم و حتی بعضی از قسمتهای شعر رو روی تخته ای کوچک نوشتم تا هر لحظه ببینم و به خاطر بسپارم . پیشنهاد میکنم حتماااا یک بار هم شده گوش کنید ، چرا که مطمئنم شما هم عاشقش میشید .

3

شنیدن کتاب های صوتی در طول زمان رانندگی و کار در کارگاه برام لذت بخشه ، هرچند شاید با ذائقه ام جور نباشه ولی از زحمتی که برای تولیدشون کشیده شده سپاس گذارم پیشنهاد من : از فرصت هایی که دارید درست استفاده کنید مطالعه چیزی رو از شما کم نمیکنه مطمئن باشید

5

خداوند رحمت کنه ایشون رو..تمام زندگی در چند دقیقه.موسیقی زیبای فیلم لئون و صدای رویایی خانم محمدی غنای شعر رو افزون کرده.عالی عالی.

2

متاسفانه یک قسمتایی از موسیقی اینقدر صدا بالاس که صدای راوی شنیده نمیشه.در واقع انتخاب موسیقی زمینه اصلا خوب نبود.موسیقی سنتی در فرهنگ شعرخوانی ایرانی بیشتر بر دل میشینه.

5

من این کتاب رو وقتی خوندم که به دلیل مرگ پدر در تنگنا قرار گرفته بودم توی بدترین لحظات زندگی به من ارامش داد از اون به بعد وقتی دلم میگیره بهم کمک می‌کنه توصیه میشه

5

عالی بود. انتخاب موزیک عالی.حس و انرژی و جهان بینی که در پس شعر هست عالی. من خانم عزیز محمدی را با این شعر و صدای افسونگر شناختم. من ۲۰ بار شنیدمش و هنوز سیر نشدم.

5

زیبا بود اجرا خانم عزیز محمدی هم عالی بود. شنیدنش توصیه میکنم فقط صدای موسیقی یکم بلند بود....

2

شعر که مسلما زیبا بود و همینطور صدای زیبای گوینده اما تنظیم صدا و هماهنگی گوینده با آهنگ متن خیلی بد بود بهتر بود از ورژن دیگه این آهنگ متن استفاده می کردند که کار رو زیبا تر می کرد

2

شعر می تونست مفهومی بهتر داشته باشه لیکن قابل قبول برای سطحی از عرفان معمولی و گفتار و صوت بسیار بد بود بخصوص در آخر شعر صدای آهنگ بیشتر از حد بود و شعر قابل تشخیص نبود

2

با عرض سلام و احترام بقران محمدی عالی هست مخصوصا برای افرادی همانند من که وقت برای مطالعه کافی ندارند.. خیلی ممنون فقط یکم موسیقی صداش بلند هست با تشکر🌹🌹🌹

نمایش 276 نقد دیگر
4.6
(499)
آرامش‌بخش 🌱 (14)
رایگان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
در گذرگاه جهان
در گذرگاه جهان
فریدون مشیری
ماه آوا
4.6
(499)
آرامش‌بخش 🌱 (14)
رایگان