0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نامه های عاشقانه نوشته جبران خلیل جبران

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی نامه های عاشقانه نوشته جبران خلیل جبران

ناشر:
ماه آوا
درباره نامه های عاشقانه نوشته جبران خلیل جبران

عشق با هر شکل و رنگی زیباست. مگر می‌توان دلی بدون عشق داشت. در سراسر جهان عشق و معشوق‌های بسیاری وجود داشتند که جان و دل خود را در راه معشوق فدا کردند. لیلی و مجنون، رومئو و ژولیت، خسرو و شیرین و هزاران هزاران عاشق و معشوق دیگر. همه عشاق توصیف و نگاه خود را به عشق دارند. برای مثال به اشعار شاملو برای آیدا توجه کرده‌اید؟ «آیدای خودم، آیدای احمد. شریک سرنوشت و رفیق راه من» تمام توصیفات عاشقانه‌ی شاملو از عشق در نامه‌هایش به آیدا آمده بود. جبران خلیل جبران نیز یکی از عشاق دوران معاصر محسوب می‌شود.

نقد کتاب «نامه‌های عاشقانه یک پیامبر»

کتاب نامه‌های عاشقانه توسط جبران خلیل جبران نوشته شده‌است. این کتاب در سال 1398 در ایران ترجمه شد و به چاپ رسید. این کتاب مجموعه‌ای از چهل نامه کوتاه از جبران خلیل جبران به دوست نزدیکش ماری هکسل است. نامه‌های خلیل جبران با موضوعات بسیاری برای ماری نوشته شده‌است. در میان‌ همه موضاعات «عشق» است که بیش از همه گوش و چشم آدمی را نوازش می‌دهد. او از عشق می‌نویسد و عشق و عشق. « ماری تو بیش از آنچه من قادر به گفتن باشم به من گوش می‌دهی تو ضمیر آگاه را می‌شنوی تو با من به جاهایی می‌روی که کلمات من قادر به بردن تو به آنجاها نیستند.» کتاب پیش‌رو داستان خود را در دوازده فصل روایت می‌‌کند.

خلاصه کتاب «نامه‌های عاشقانه یک پیامبر»

متن رمان نامه‌های عاشقانه یک پیامبر درمورد چهل نامه‌ی جبران خلیل جبران به دوستش است. این نامه‌ها در مدت شانزده سال یعنی بین سال‌های 1908 تا 1924 نوشته شده‌است. کتاب پیش‌رو توسط خود جبران خلیل منتشر شد. ماری هکسل مدیر یک مدرسه‌ی آمریکایی بود. او نیز مانند جبران خلیل از یتیمان حمایت می‌کرد. ماری هکسل تاثیر بسیار زیادی بر زندگی هنری و فرهنگی خلیل جبران داشت. او زنی موفق بود. این دو سال‌های بسیاری دوستان بسیار صمیمی با یکدیگر بودند. جبران نیز عاشقانه ماری را دوست داشت. اما در نهایت سه سال پس از اقامت در آمریکا برای آشنایی بیشتر با زبان و فرهنگش به لبنان بازگشت. به همین دلیل این عشق آتشین برای همیشه در قلب جبران ماند. از این عشق فقط نامه‌هایی از او به ماری باقی مانده بود. ترسیم عشق از نگاه جبران نسبت به ماری همانند ترسیم شاملو از آیدا است. این دوستی و عشق آتشین بین ماری و جبران هیچگاه به ازدواج نرسید. نامه‌های او برای معشوقه‌اش دربرگیرنده تمامی احساسی است که در طول روز و هفته با آن درگیر بود. جبران احوالات، زندگی و سفرهایش را مو به مو برای ماری توضیح می‌داد. برای مثال در نامه‌ای که در ماه مارس 1925 خلیل جبران برای ماری نوشته بود از آثار هنری هنرمندی به نام مانتگنا نوشت. جبران به ماری پیشنهاد می‌کرد که به فلورانس، ونیز و پاریس سفر کند و آثار مانتگنا را از نزدیک ببیند. زیرا سبک آثار او مانند اشعار تغزلی زیبایی است. او پیشنهاد می‌کند که ماری بیاید تا آثار آن‌ها را ببیند. در نامه‌ای دیگر خلیل جبران از بیماری آنفولانزای اسپانیایی‌اش می‌گوید که باعث شده بود سه هفته هیچ نامه‌ای نفرستد. جبران بیان می‌کند که دوست ندارد در زمان بیماری با کسی حرف بزند یا دیدار داشته باشد. از نگاه او داروی همه بیماری‌ها انزوای کامل است.

کتاب «نامه‌های عاشقانه یک پیامبر» پائولو کوئیلو

پائولو کوئیلو یکی از کسانی بود که علاقه بسیاری به آثار جبران خلیل جبران داشت. این نویسنده برزیلی هنگام خواندن کتاب «نامه‌های عاشقانه» از جبران خلیل جبران تصمیم گرفت، کتابی کامل‌تر از نامه‌های او بنویسد. پائولو کوئیلو این نامه‌ها را بازنویسی کرد و اثری به نام «نامه‌های عاشقانه یک پیامبر» را خلق کرد. هدف پائولو کوئیلو کشف مردی بود که پشت نام پیامبر ایستاده بود. این کتاب تاکنون بارها به زبان فارسی ترجمه شده‌است. از مترجمان این کتاب می‌توان به رضا محمودی فقیهی، آرش حجازی، ایلیا حریری و ... اشاره کرد.

دانلود کتاب صوتی «نامه‌های عاشقانه یک پیامبر»

کتاب نامه‌های عاشقانه از خلیل جبران توسط آزاده مسعودی‌نیا ترجمه شده‌است. این کتاب صوتی در سال 1397 توسط انتشارات ماه آوا منتشر شد. گویندگان این کتاب صوتی راضیه هاشمی و مهدی پاکدل هستند. شما می‌توانید کتاب صوتی نامه‌های عاشقانه به قلم جبران خلیل جبران، ترجمه‌ی آزاده مسعودنیا، روایت راضیه هاشمی و مهدی پاکدل و انتشارات ماه آوا را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

دانلود مجموعه دکلمه «نامه‌های عاشقانه یک پیامبر»

نامه‌های عاشقانه یک پیامبر تاکنون با گویندگی سه هنرمند خوب کشورمان منتشر شده‌است. گوینده کتاب صوتی «نامه‌های عاشقانه»، مهدی پاکدل و راضیه هاشمی است. گوینده‌ی کتاب صوتی «نامه‌های عاشقانه یک پیامبر» نیز پیام دهکردی است.

مهدی پاکدل در دهمین روز تیر ماه سال ۱۳۵۹ در شهر زیبای اصفهان چشم به جهان گشود. وی فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه اصفهان است. همچنین برادر آقایان حسین پاکدل و مسئول پاکدل است. حسین پاکدل یکی از بازیگران و کارگردانان خوب کشورمان و مسعود پاکدل نیز یکی از عکاسان و مستندسازان سینمای ایران محسوب می‌شود. مهدی پاکدل از دوران جوانی و نوجوانی علاقه بسیاری به حضور در سینما و تلویزیون داشت. او در سال ۱۳۶۹ برای بازی نقش مجید در فیلم داستان های مجید تست بازیگری داد. اما سرانجام کیومرث پوراحمد، مهدی باقربیگی را برای این نقش انتخاب کرد. سرانجام پس از نقل مکان به تهران برای اولین بار در سال ۱۳۷۶ در تئاتر جنبش انفیه در کلکته حضور یافت.

پیام دهکردی متولد در بیستم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۶ است. دهکردی در شهر زیبای شهرکرد چشم به جهان گشود. دهکردی مدرک کارشناسی در رشته‌ی ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی اراک را دارد. پس از دریافت مدرک کارشناسی او به تهران مهاجرت کرد. پس از مهاجرت به ادامه تحصیل در رشته‌ی تئاتر در دانشگاه تهران پرداخت. پیام دهکردی در زمینه‌های مختلف هنری مانند بازیگری تلویزیون و سینما، بازیگری در تئاتر، کارگردانی و گویندگی کتاب صوتی فعالیت دارد‌. از فعالیت‌های این هنرمند در زمینه‌ی تئاتر می‌توان به افسون معبد سوخته، کرگدن، می‌بوسمت و اشک، مرگ فروشنده و ... اشاره کرد.

درباره‌ی جبران خلیل جبران، خالق اثر «نامه‌های عاشقانه»

جبران خلیل جبران در ششمین روز از ژانویه سال 1883 چشم به جهان گشود. او زاده‌ی شهر البشری در لبنان است. او در خانواده‌ای مسیحی به دنیا آمده بود. مادرش کامله نام داشت. او سه بار ازدواج کرده بود و جبران از همسر سومش بود. کامله زنی بسیار هنرمند نیز بود. جبران به همراه برادر و دو خواهر ناتنی‌اش زندگی می‌کرد. آن‌ها زندگی خوبی نداشتند. زیرا پدرش مردی نبود که به فکر خانواده و کودکانش باشد. به همین دلیل جبران از تحصیلات عادی بی‌بهره بود. او خرده تحصیلاتش را پیش یکی از کشیشان منطقه‌شان آموخته بود. سرانجام با فشارهای شدید زندگی، مادر به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کردند. او در آنجا به مدرسه رفت. او درآمریکا با افراد بسیاری آشنا شد که مسیر زندگی‌اش را تغییر دادند. او در طول زندگی‌اش بارها به لبنان آمده بود و دوباره به آمریکا بازگشته بود. نام جبران خلیل جبران به عنوان شاعر، نویسنده، فیلسوف و نگارگر شناخته می‌شود. از آثار این هنرمند نامی می‌توان به پیامبر و رازهای دل، پیامبر، آیا آدم ندید، داستان‌های کوتاه، مسیحا، عیسی پسر انسان، موسیقی و ... اشاره کرد. کتاب‌های نام برده در فیدیبو موجود هستند.

نامه‌های عاشقانه جبران خلیل

نیویورک. 21 ژانویه سال 1914

دوشیزه زیادای عزیز، من طی ماه‌های ساکتی که بدون دریافت نامه‎ای و یا جوابی از شما سپری شده‌است به موضوع‌های بسیاری فکر کردم. اما هرگز به ذهن خطور نکرد، که شما شرور هستید. اما حالا می‌بینم که شما به شرارت در درونتان اذعان کرده‌اید. این حرف درستی است و شایسته است من هم حرف شما را باور کنم. زیرا به هرآمچه می‌گویید باور دارم و آن را راست می‌پندارم. البته شما با گفتن این حرف که من شرورم به خودتان می‌بالید و حق هم دارید که ببالید. زیرا شرارت به راستی از حیث قدرت و نفوذی که شرارت نیرویی برای رقابت با نیکی است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
249.۸۴ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۱۴:۲۶
نویسنده جبران خلیل جبران
مترجمآزاده مسعودنیا
راویمهدی پاکدل
راوی دومراضیه هاشمی
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۵/۱۳
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۴۹.۸۴ مگابایت
۰۴:۱۴:۲۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 42 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (2)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
52 ٪
4
ستاره
21 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
9 ٪
23 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

هر چند که عشق این دو نفر برام زیاد قابل درک نبود. ولی کتاب حاوی جملات احساسی بسیار زیبایی ست. فقط اینکه از اونجایی که شاید دلتون بخواد قسمتی رو با آرامش بیشتر یا با تکرار مزه مزه کنید، پس شاید بهتر باشه که خودتون بخونیدش وگرنه آقای پاکدل خوانش خوبی داشتند

5

عجب کتاب زیبا و جالبیه. قابل تصور نیست، چه اندیشه های زیبایی توی این دنیا وجود داره. مطالعه کنید و لذت ببرید، من بعد این کتاب، سراغ کتاب پیامبر جبران خلیل جبران رفتم

5

این کتاب نشان‌دهنده یک عشق در دنیایی قدیم است که ارتباطات تنگاتنگ و همزمان نبود. نشان‌دهنده داستانی است که با نامه‌نگاری‌ها به اوج خود می‌رسد.

4

نوشتید رایگان بعد خرید میزنیم زده ۱۵هزار تومن!

5

عالی...پائولو کوئلیو نویسنده برزیلی که یکی از بهترین نویسندگان سبک رئالیسم جادویی است از عاشقان جبران خلیل جبرانه

5

چرا تا حالا این کتاب رو نخونده بودم و با صدای آقای پاکدل نشنیده بودم،عالییی چقدر یک کتاب غیر روانشناسی هم می تونه حالت رو خوب کنه

5

چرا این تو کتابهای رایگانه؟؟؟؟؟!! ولی اگه رایگان بود چی میشدهااااا، خیلی دوست داشتم گوشش بدم??

5

اندیشه های جبران در نامه های عاشقانه اش هم متفاوت است. او از طرح عشق هم آشنایی زدایی می کند . این کتابی برای همه فصول است .

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

عالی بود. چقدر تغییر لحن آقای پاکدل از شروع تا پایان به جا و درست بود. از یک دوست ساده به یک مرد عاشق. بسیار لذت بردم

3

صدا مانند یک فرد بیمار است که ناله می کند. با اینحال ادب و شاعرانگی در اثر به وضوح دیده می شود. خاطره بازی و افسردگی.

نمایش 13 نقد دیگر
4
(43)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
54,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نامه های عاشقانه نوشته جبران خلیل جبران
نامه های عاشقانه نوشته جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران
ماه آوا
4
(43)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
54,600
تومان