0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خوشه های خشم
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی خوشه های خشم

درباره خوشه های خشم

خوشه های خشم یکی از مهم‌ترین رمان‌های تاریخ امریکا و یکی از آثار برگزیده میان چهل اثر کلاسیک قرن بیستم است که ساختار حاکم بر جامعه‌ی اوایل قرن 20 آمریکا را نشان می‌دهد. این شاهکار بزرگ جایزه‌ی نوبل را برای جان اشتاین بک به ارمغان آورد و موجب جنبش‌های اعتراضی فراوانی شد.

‌درباره‌ی کتاب صوتی خوشه‌های خشم اثر جان اشتاین بک

رمان خوشه‌های خشم برای اولین‌بار در سال 1939 منتشر شد و در همان سال به سرعت، به پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا تبدیل شد. این رمان روایتی غم انگیز از زندگی پرمشقت و سخت کارگران و مهاجران آمریکایی است که به دنبال آینده‌ای بهتر از ایالت اوکلاهاما به کالیفرنیا سفر می‌کنند. جان اشتاین بک در این رمان رکود اقتصادی دهه 30 و خشکسالی و نابودی محصولات کشاورزی را به زیبایی به تصویر کشیده است به شکلی که مخاطب تصور می‌کند با یک داستان مستند روبه‌رو شده است. او در این به نقد سرمایه داری و زمین‌داران پرداخته است و بی عدالتی و شکاف طبقاتی را محکوم کرده است.

 «جان فورد» کارگردان بزرگ آمریکایی در سال ۱۹۴۰ با اقتباس از کتاب خوشه‌های خشم فیلمی با همین نام ساخت. فیلم خوشه‌های خشم (The Grapes of Wrath) دو جایزه اسکار را به خود اختصاص داد. خوشه‌های خشم تاکنون میلیون‌ها نسخه فروخته است و به زبان‌های متعددی ترجمه شده است.

کتاب فیزیکی خوشه‌های خشم متعلق به انتشارات مجید است. انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات نگاه کتاب صوتی «خوشه‌های خشم» را در اختیار علاقمندان به محصولات شنیداری قرار داده است. «خوشه‌های خشم» از سی فصل تشکیل شده که بعضی از فصل‌های طولانی، به دو تا شش قسمت تقسیم شده‌اند. میانگین زمان شنیدن هر فایل صوتی حدود 25 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر 1304 مگابایت است.

خلاصه داستان صوتی خوشه‌های خشم

خوشه‌های خشم سرگذشت یک خانواده‌ی فقیر در ایالت اوکلاهاما را رعایت می‌کند که برای یافتن زندگی بهتر به کالیفرنیا نقل مکان می‌کند. داستان در سال‌های 1930 و پس از رکود اقتصادی بزرگ آمریکا رخ می‌دهد. یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی آثار جان اشتاین بک شخصیت‌ پردازی‌های ظریف و تاثیرگذار است. او در این رمان داستان دو خانواده متفاوت را ترسیم می‌کند. خانواده‌ی جود و دیگر کارگران مهاجر. ساختار خانواده‌ی جود سنتی است و از یک پدر رهبر و یک مادر فداکار و دلسوز تشکیل شده است. شخصیت اصلی این رمان تام جود است که به تازگی از زندان ازاد شده و از بی‌عدالتی و ظلم حاکم به ستوه آمده است. تام جود برای به دست آوردن یک زندگی بهتر اقدامات غیرقانونی زیادی انجام می‌دهد. جان اشتاین بک کارهای غیراخلاقی او را به گونه توصیف می‌کند که مخاطب آن درست و به حق می‌پندارد.

‌درباره‌ی جان اشتاین بک نویسنده‌ی کتاب صوتی خوشه‌های خشم

جان اشتاین بک نویسنده‌‌ی مشهور و محبوب آمریکایی است که نام او در ایران با تلفظ جان استاین بک هم خوانده می‌شود. او متولد سال ۱۹۰۲ در کالیفرنیا است. او برای ادامه تحصیلات در دانشگاه استنفورد پذیرفته شد اما در سال ۱۹۲۵ درس و تحصیل را نیمه‌کاره رها کرد و به نیویورک رفت و به عنوان خبرنگار مشغول به کار شد. او شغل‌های متعددی نظیر کشاورزی، میوه‌فروشی، کارگری و ... را تجربه کرده است. او در زمان کارگری و کشاورزی با مشکلات کشاورزان و کارگران آمریکایی آشنا شد. تعامل زیاد با اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه باعث شد او کتاب خوشه‌های خشم را با توجه به شرایط سخت زندگی کشاورزان اوکلاهاما به نگارش درآورد.

اولین اثرجان اشتاين بک، «جام زرین» بود که آن را در سال ۱۹۲۹ نوشت. دو کتاب «خوشه‌های خشم» و «موش‌ها و آدم‌ها» از برجسته‌ترین آثار او به شمار می‌آیند. او برای کتاب «خوشه‌های خشم» جایزه‌ی پولیتزر را از آن خود کرد. از دیگر آثار این نویسنده‌ی برجسته می‌توان به کتاب‌های «شرق بهشت»، «راسته‌ی کنسروسازی»، «زنده‌باد زاپاتا» و «به خدای ناشناخته»، «نبردی مشکوک» و «اتوبوس سرگردان» اشاره کرد. جان اشتاین بک توانست جایزه‌ی نوبل ادبیات را در سال 1962 به خود اختصاص دهد. جان اشتاین بک بعد از سال‌ها تلاش در جانب‌داری و حمایت از طبقات ضعیف و ناتوان جامعه، در سال 1968 در نیویورک از دنیا رفت.

ترجمه‌ی کتاب صوتی خوشه‌های خشم به فارسی

عبدالحسین شریفیان نویسنده و مترجم ایرانی زاده‌ی سال 1305 در شهر بوشهر است. او دیپلم خود را در رشته‌ی ادبیات اخذ کرد. او پس از خدمت سربازی وارد دانشگاه تهران شد و تحصیلات خود را در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی ادامه داد. از اساتید بزرگ او در دانشگاه تهران می‌توان به پرویز خانلری، علاءالدین پاسارگاد و لطفعلی صورتگر اشاره کرد. این مترجم برجسته، آثار گوناگونی را از نویسندگان برجسته جهان ترجمه کرده است و بیش از 50 کتاب را از خود به‌جا گذاشته است. از آثار ترجمه شده توسط او می‌توان به کتاب‌های «سرداب‌های واتیکان»، «آدولف هیتلر» و «تاریخ تمدن، عصر لویی چهاردهم» اشاره کرد. انتشارات آوانامه کتاب صوتی «خوشه‌های خشم» را با ترجمه‌ی عبدالحسین شریفیان عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب صوتی خوشه‌های خشم را شنید؟

کتاب صوتی خوشه‌های خشم در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های آمریکایی قرن بیستم قرار دارد. این کتاب برای گروه سنی بزرگ‌سال مناسب است. خوانش کتاب صوتی صوتی خوشه‌های خشم را آرمان سلطان زاده به‌عهده داشته ‌است.

در بخشی از کتاب صوتی خوشه‌های خشم می‌شنویم

وقتی کامیون که با اسباب و اثاثیه، با ابزار سنگین و تختخواب و انواع فنر و با هر چیز قابل حملی که می‌شد فروخت رفت، تام چرخی در اطراف خانه زد. او بی هدف و پرسه زنان سری به انبار علوفه و آخورهای خالی زد. وارد انبار ابزار شد و با لگد پس مانده‌ها را به اطراف پرتاب کرد. دو خوک نابالغ از میان نرده ها خرخر کردند و جیغ کشیدند. خوک‌های سیاهی که راحت داشتند آفتاب می گرفتند و بعداز آن، زیارتش به پایان رسید و رفت تا روی پله‌ی جلوی در که بر آن کمی سایه افتاده بود، بنشیند. پشت سرش، مادر در آشپزخانه درحال جنب وجوش بود. لباس بچه‌ها را در تشت می‌شست و کف صابون از روی دستان قوی بنیه و لک دارش روان شده بود و از آرنجش به پایین می‌چکید. وقتی تام بر روی پله نشست، مادر دست از ساییدن و چلاندن رخت‌ها کشید. مدت زیادی به تام و پشت سرش نگاه کرد. درحالی که او محو تماشای تابش سوزاننده‌ی آفتاب بود و بعد از نو مشغول ساییدن و چلاندن شد.

مادر رو به تام گفت: «تام. امیدوارم اوضاع توی کالیفرنیا روبه راه باشه.»

تام برگشت و به او نگاه کرد.

چی باعت می شه فکر کنی که غیر از اینه؟

خب. هیچی. راستش یه جورایی خیلی هم خوب به نظر می‌آد. اون بچه های آگهی پخش کنو دیدم که از این جا رد می شدن، از قرار معلوم اون جا کار زیاد هست. با دستمزدای بالا؛ تو روزنامه دیدم نوشته بود که اون جا به کارگرای زیادی واسه چیدن انگور و پرتقال و هلو نیاز دارن. باید کار خوبی باشه تام. هلوچینی رو می‌گم. حتا اگه نذارن از اونایی که می‌چینی بخوری، هرازگاه می‌تونی یکی‌شونو کش بری و تازه کارکردن زیر درختا - زیر سایه - باید خیلی راحت باشه. وقتی چیزی زیادی خوبه. من ترس برم می‌داره. من دلم خیلی به این قضیه روشن نیست. همش میترسم یه جای کار لنگ بزنه.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی خوشه‌های خشم اثر جان اشتاین بک بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی رمان و داستان‌های آمریکایی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۲۷ گیگابایت
مدت زمان
۲۳:۴۰:۵۲
نویسنده جان اشتاین بک
مترجمعبدالحسین شریفیان
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۵/۰۸
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۲۷ گیگابایت
۲۳:۴۰:۵۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 710 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (22)
پربار 🌳 (19)
5
ستاره
68 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
4 ٪
450 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

#جان_اشتاین_بک در کتاب #خوشه_های_خشم به بخش نسبتا بزرگی از جمعیت آمریکا در دهه سی میلادی می‌پردازد که به واسطه بحران بزرگ اقتصادی در آن سالها در واقع خلع زندگی شدند. کتاب به آن بخش از جامعه می‌پردازد که کماکان زیست سنتی و وابسته به زمین دارند و با بروز بحران،زمین‌هایی که مستاجر آنجا بودند و کشت و زرع کوچکی داشتند به تصرف بانک‌ها درآمده است.نویسنده به خوبی جامعه دوتکه شده آمریکا در آن سالها را نشان می‌دهد.عمدتا ایالات مرکزی و کمتر صنعتی شده در برابر ایالات پیشرفته‌تر و در نتیجه سیر مهاجرت بی‌چیزان و گرسنگان به آن ایالات و کار در ازای نان. اردوگاه‌هایی را به تصویر می‌کشد که در واقع گتو‌های بردگان است.دستمزدهایی که به دلیل سیل مهاجران گرسنه روز به روز پایین می‌آید. نویسنده سعی داشته نشان دهد که در پس این بحران اقتصادی،جامعه دچار بحران اخلاقی عظیمی شده و کم‌‌یابی و نایابی باعث فروپاشی اخلاقیات و همبستگی اجتماعی شده بود. او بارها در جای‌جای کتاب به لزوم همبستگی و اتحاد بین مردمانی که تحت ستم اقلیت زمین‌دار هستند اشاره می‌کند و به نوعی فردگرایی افراطی که بخشی از فرهنگ جامعه است را به چالش می‌کشد. شرایط دنیای امروز ما کم شباهت به آن دوران نیست،شاید جوامع صنعتی و شهری شده باشند اما ارتباط بین بحران اقتصادی و بحران اخلاقی همیشه وجود دارد و متذکر این نکته است که &#۳۴;وضعیت استثنایی&#۳۴; هر چه فرهنگ و تمدن نامیده می‌شود را تعلیق می‌کند.

5

به کتاب صوتی خیلی علاقه مند شدم و همیشه یکی از معیار هام برای خرید این نوع کتاب ها اینه که راویش آقای آرمان سلطان زاده باشن. خوشه های خشم واقعا قشنگه اما در عین ناباوری ناگهان تموم شد... رمان های داستایفسکی رو بیشتر می پسندم... این داستان برخلاف این همه تعریف و جایزه ای که نویسنده اش گرفته اونقدر ها هم جالب نبود و طوری تموم شد که اصلا باورم نمیشد تموم شده باشه ولی خب به یه بار شنیده شدن (یا خواندن) می ارزه.

5

کتاب بسیار عالی بود، گوینده ی کتاب جناب سلطان زاده هنرمند هستند و با مهارت کامل بجای تمام نقش ها صحبت می کنند ، هنر ایشون ستودنی هست.

4

اين كتاب زيبا رو به پايان رسوندم. در بخش گويندگي من خودم از طرفداران پرو پاقرص آقاي سلطان زاده هستم و بسيار گويندگيشون رو دوست دارم اما يك نقد كوچك من چون معمولا با هدفون يا با اسپيكر كتاب صوتي رو گوش ميكنم با اينحال خيلي جاها اصلا متوجه ديالوگ هاي مادر نمي شدم. بهتره ولوم صداي شخصيت ها يك اندازه باشه و خيلي بالا و پايين نشه تا مجبور به تكرار دوباره و يا كم و زياد كردن صدا نشيم. در بعضي از كتاب هاي صوتي روايت هاي راوي اين مشكل رو داشت و با صداي خيلي پايينتر خونده مي شد. در مورد صداي شخصيت ها هم با دوستان موافقم من با صداي كشيش، مادربزرگ و دو تا بچه هاي كوچيك نميتونستم ارتباط برقرار كنم. رزا شارون هم چنگي به دل نميزد. وسوال ديگه اينكه جايي نوشته بود نسخه صوتي انگليسي ٤٥ ساعته اين نصف بودن نسخه فارسي به چه دليله ؟

4

رمان بی نظیری بود ، قلم قدرتمند در تصویر سازی وقایع داستان به خوبی برای مخاطب قابل درک و تصور بود،رمان در خلق اثری ماندگار از دوران گذار از جامعه سنتی به مدرنیته و دشواری های اجتماعی مردمان بسیار موفق عمل کرده بطوریکه مو بر بدن خواننده سیخ می شود و قلبش به درد می آید. اما بنظر می رسد ماجرا نیمه تمام به پایان می رسد و اگرچه آخرین رخداد رمان بسیار دردناک است با اینحال تصور می رود که نویسنده پایانی برای این درد و رنج نیافته و بعد از رنج های متوالی و بی شمار قهرمان ها را در دل ماجرا بحال خود رها کرده وکتاب را به زور تمام کرده است، چون راهی برای نجاتشان نیافته و بلاتکلیف میان مرگ و زندگی به امان خدا سپرده و گذشته است. صدای راوی بسیار خوب رمان را روایت کردند .

5

راوی که مطمئنا استاد هست و به جای چند نفر صحبت میکند اما بهتر بود از صدای یک خانم هم استفاده میشد تا صدای بچه های ۱۰ و ۱۲ ساله مثل صدای افراد کودن و صدای مادر خانواده شبیه پچ پچ نمیشد. ناسلامتی مادر خانواده قرار هست شخصیت قوی داستان باشه ولی یه صدای رنجور براش گذاشتید.

3

قصه شما رو درگیر میکنه اما خیلی دنبال اتفاق خاص توی کتاب نباشید . یه ریتم ثابت داره و تا آخر همونو ادامه میده . البته پایانش از بقیه ش بهتر بود و به نظرم خوندن کل کتاب می ارزید که به اون پایان برسی . و اللللللبته با روایت آقای سلطان زاده بسیار جذاب بود‌. من کلا بیشتر به اعتبار اسم ایشون کتاب های صوتی رو میخرم. چون حتی اگر کتاب عالی نباشه هم با صدای ایشون ازش لذت میبرید .

5
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
تلخ ☕️
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

اول ی دست مریزاد ب گروهی که این کتاب رو به صورت صوتی دراوردن و باعث شدن ما در لذت این کتاب سهیم بشیم به خصوص جناب سلطان زاده در مورد کتاب ، بسیار توصیفات زیبایی داره و از ریزبینی نویسنده بی نهایت لذت بردم ، این که در بحران چطور یک زنِ قوی می‌تونه اوضاع رو مدیریت کنه ،این که چطور مردان از خودگذشتگی میکنن برای فرزندانشون، به رخ کشیدن امیال پست انسانی حتی در سخت ترین شرایط، این که جهان ما چقدر دو قطبی بوده و هست و سایر مسائل اجتماعی که دوستان در نظرات گفتند و پایان بی نظیر در یک کلام لذت بردم و ممنونم از فیدیبو و همه ی کسانی که در تولید این اثر سهیم بودند.

1

بصورت کلی با چند صدایی مشکل دارم این روش املا حس گوش دادن به کتاب و داستان گویی را کور و خرلب می‌کند وقتی من در خال گوش دادن به کتاب هستم بابد فضا برای ذهن‌م بلز باشد تا بتوانن خودم داستان را تصویرسازی و کارگردانی کنم بتوانم شخصیتها را تصور کنم ، صدا ها را تصور کنم با این روش تقلید صدا کلا این حس را از مخاطب می‌گیرید. من کتاب صوتی‌هایتان را به خیلی ها پیشنهاد دادم اما همه شان بخاطر این روش صدا پشیمان شدند بهترین کتاب صوتی کتاب صوتی ملت غشق بود که بدون تکلف و تقلید صدا بصورت کاملا قصه خوانش می شد لطفاً این سبک هواندن را در کتاب صومتی بساورید

5

اول از همه بگم که اجرای آقای آرمان سلطان زاده عالیه، اینقدر خوب اجرا میکنن که با صدای ایشون شخصیت ها رو راحت تر تصویرسازی میکنید در ذهن. در مورد کتاب درون مایه ش ظلم نظام سرمایه داری و تلاش های یک خانواده برای حفظ بنیان خانواده و شخصیت مورد علاقه من تام جود که نمونه یک فرد معترض و کسی که تاب و تحمل ظلم رو نداره. نمیخوام اسپویل کنم اما پایان کتاب هم شمارو متعجب میکنه و هم نه انگار واقعیتی که میخواید انکارش کنید در ذهنتون رو بهتون یاداور میشه اینکه باید ما شد تا آزاد شد.

نمایش 440 نقد دیگر
4.4
(712)
اجرای روان 🎙️ (22)
159,000
٪30
111,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪20
خوشه های خشم
خوشه های خشم
جان اشتاین بک

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خوشه های خشم
٪30
خوشه های خشم
جان اشتاین بک
آوانامه
4.4
(712)
اجرای روان 🎙️ (22)
159,000
٪30
111,300
تومان