0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جنایت و مکافات
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جنایت و مکافات

درباره جنایت و مکافات

در زمانه‌ای خیر و شر همیشه در حل جدال‌اند، شما در کدام سمت می‌ایستید؟ جایی که فقر بر همه‌ی ابعاد زندگی انسان سایه افکنده، آیا اخلاقیات نباید اهمیت خود را از دست بدهد؟ کتاب صوتی جنایت و مکافات برترین رمان فلسفی و روانشناسانه قرن نوزدهم است که ماجرای رذالت‌های اخلاقی و جدال درونی افرادی را تعریف می‌کند که هنوز نیرویی به نام وجدان در وجودشان باقی است و همیشه دنبال راهی هستند که از رنج نجات پیدا کنند.

کتاب جنایت و مکافات با عنوان انگلیسی Crime and Punishment یکی از بزرگترین شاهکارهای ادبی جهان است که سالانه هزاران جلد از آن به فروش می‌رسد. فئودور داستایوفسکی نویسنده‌ی این رمان بی‌بدیل، نوشتن آن را در سال 1866 میلادی آغاز کرد و شاهکاری سراسر قصه‌پردازی و حوادث را برای ما به یادگار گذاشت. جنایت و مکافات روایتی از راسکولنیکف، دانشجوی جوانی است که از سر فقر به جنون آنی مبتلا می‌شود و دست به قتل می‌زند. در زمانی که راسکولنیکف در جدال خیر و شر است، با دختری آشنا می‌شود که او نیز در زندگی فلاکت‌بار خود مجبور به تصمیم گیری میان خیر و شر بوده است. ترجمه‌های متفاوتی از این رمان به فارسی منتشر شده است و اگر نمی‌دانید که چه نشری را برای خواندن انتخاب کنید، کتاب صوتی جنایت و مکافات با ترجمه‌ی اصغر رستگار توسط آوانامه با صدای آرمان سلطان زاده در اختیار علاقه‌مندان به رمان‌های برتر جهان قرار گرفته است. شما می‌توانید برای خواندن رمان‌های بی‌نظیر به دسته بندی داستان و رمان، مراجعه کنید.

با فئودور داستایوفسکی بیشتر آشنا شویم:

فئودور داستایوفسکی Fyodor Dostoyevsky نویسنده‌ی شهیر روسی در سال 1821 به دنیا آمده است. او در طول زندگی خود آثار بسیار زیادی را ترجمه و نوشته است که تا به امروز در سراسر دنیا جزو بهترین و محبوب‌ترین رمان‌های جهان هستند. داستایوفسکی در آثار خود توانسته چهره‌ی افراد مختلفی را به تصویر بکشد که دچار انواع مشکلات روحی شده‌اند. در واقع رمان‌های او بهترین عناوین برای بررسی‌های روانشناسانه‌اند. اولین رمان داستایوفسکی به نام بیچارگان توانست با ساختار متفاوتش، او را وارد مجالس ادبی پترزبورگ کند. فئودور تجربه‌های مختلفی را مانند تبعید و زندانی شدن از سر گذرانده و همین تجربه به او کمک کرده تا تبدیل به نویسنده‌ای بی‌نظیر شود. شما می‌توانید رمان‌های دیگر او را در فیدیبو بخوانید: 

 چرا باید کتاب صوتی جنایت و مکافات را بشنویم

خواندن رمان‌های بزرگ جهان یکی از بهترین سرگرمی‌های ممکن است اما شاید به خاطر مشغله‌های روزمره نتوانیم کتاب را در دست بگیریم. در این شرایط کتاب صوتی بهترین گزینه است برای اینکه در مسیر رفت و آمد و فعالیت‌های فیزیکی از خواندن کتاب جنایت و مکافات لذت ببریم. فارغ از این مساله، داستایوفسکی در رمان جنایت و مکافات به خوبی توانسته تضاد میان خیر و شر را نشان بدهد و افرادی را به تصویر بکشد که ما می‌توانیم با آن‌ها به راحتی همذات پنداری کنیم. جنایت و مکافات یکی از عناوین کتاب‌هایی است که در لیست 1001 کتاب پیش از مرگ قرار گرفته و تجربه‌ای متفاوت را برای خوانندگان خود به ارمغان می‌آورد. با این کتاب می‌توانید به سن‌پتربورگ در قرن نوزدهم میلادی سفر کنید و با فرهنگ روسیه در آن زمان آشنا شوید. جنایت و مکافات را می‌توان بهترین اثر داستایوفسکی دانست زیرا خواننده، جنون و جدال با اخلاقیات را می‌تواند به خوبی لمس کند.

در بخشی از کتاب صوتی جنایت و مکافات می‌شنویم:

پیوتر پتروویچ داشت از روی صندلی‌اش بلند می‌شد که زوسیمف قرص و محکم گفت: بله...بله، قاتل قطعا از مشتری‌های پیرزن بوده. رازومیخین به تایید گفت: شکی نیست. پورفیری چیزی بروز نمی‌دهد، اما بازپرسی از مشتری‌های پیرزن را شروع کرده. راسکولنیکف بلند پرسید: بازپرسی...از مشتری‌ها؟

زوسیمف با خنده‌ای نسبتا زورکی گفت: خودت را به خاطر این چیزها ناراحت نکن. فرض کن تو اولین مریض من هستی...خب، می‌دانی، آدمی مثل من که تازه طبابت را شروع کرده، مریض‌هایش را درست مثل بچه‌های خودش دوست دارد. حتی بعضی از دکترهای تازه‌کار عاشق مریض‌هایشان می‌شوند. و یادت باشد، من هم مریض زیادی ندارم.

به لحنی کشیده و محزون گفت: دوستش دارم؟ خب، معلوم است. آخ... کاش... کاش می‌شناختیدش. اخلاق و رفتارش عین بچه‌ها است. غم و غصه مغزش را از کار انداخته، اگر نه زن باهوشی است، دست و دل باز، مهربان! آخ، شما چه می‌دانید... چه می‌دانید! این‌ها را با ناامیدی گفت. مشوش و درمانده بود و دست‌هایش را به هم می‌تاباند. گونه‌های رنگ باخته‌اش از نو گل انداخته بود. نگاهی مضطرب و دردآلود چشم‌هایش را پر کرده بود. پیدا بود که انگشت روی زخم دلش گذاشته بودند.

کاترینا ایوانوونا که باز دل و دماغی پیدا کرده بود فوری به پچ پچ افتاد و در گوش راسکولنیکف گفت: «چه پیره جغد ابلهی! می‌خواست بگوید پولش از پارو بالا می‌رفت، گفت پاروش از پول بالا می‌رفت!» باز سرفه‌اش گرفت و باز سرفه‌اش که تمام شد ادامه داد: هیچ متوحه شده‌اید رودیون رومانوویچ تمام این خارجی‌ها – یعنی بیشتر، البته، آلمانی‌ها- که معلوم نیست از کدام خراب شده‌ای ریخته‌اند اینجا، خیلی خیلی خنگ‌تر از ما هستند؟

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی جنایت و مکافات

دنیای داستان و رمان، جهانی پر از رنگ و اتفاق و احساسات مختلف است که محدودیتی برای آن وجود ندارد. شما با خواندن رمان‌ها دریچه‌ای متفاوت را به زندگی‌تان باز خواهید کرد. اگر قصد دارید کتاب خواندن را شروع کنید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا به سراغ رمان‌های بزرگ بروید. شما می‌توانید به کتاب‌های زیر در فیدیبو سری بزنید و سپس یکی را برای شروع انتخاب کنید. فیدیبو همراه هر لحظه‌ی شما است:  

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۵۲ گیگابایت
مدت زمان
۲۸:۱۰:۴۵
نویسندهفئودور داستایفسکی
مترجماصغر رستگار
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۵/۰۸
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۵۲ گیگابایت
۲۸:۱۰:۴۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 1161 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (19)
گیرا 🧲 (13)
5
ستاره
76 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
5 ٪
705 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

مترجم به چه حقی به خودش اجازه داده که تو متن تصرف کنه و مسخره بازی دربیاره؟ انشاالله و ماشاالله چیه تو ترجمه؟

5

در پاسخ به اون دوستی که گفتن مترجم به چه حقی به خودش اجازه داده تو متن تصرف کنه و الفاظی مثل ان‌شاءالله و ماشاءالله رو در متن دخیل کنه؛ باید بگم وقتی کوچک‌ترین آشنایی‌ای با ترجمه ندارین، لطفاً اظهار نظر نکنین. در این موارد دست مترجم کاملاً بازه و اصلاً رسالت ترجمه در همینه که در خوانندهٔ متن ترجمه، حسی رو ایجاد کنه که در خوانندهٔ متن اصلی ایجاد می‌شه. شما که توقع ندارین اصطلاح put one's shoulder to the wheel رو «شانه را به چرخ وصل کردن» ترجمه کنیم، به جای اینکه بگیم «کمر همت بستن، یا تن به کار دادن»؟!

5

کتاب نویسندگان روس را اولش باید تحمل کرد و به هر مشقتی باید خواند یا گوش داد. یواش یواش آن قدر درگیر جزئیات می شوید که دیگر نمی توانید از آن جدا شوید. این کتاب یکی از شاهکارها و بهترین کتابهای دنیا است.

5

عالی. چقدر کتاب صوتیا گرونه..ما نمیتونیم بگیریم خب :'(

5

شاهکار ادبیات داستانی هست.جناب سلطان زاده هم که سنگ تمام گذاشتن.یه تنه نمایشنامه رادیویی اجرا کردن.مرحبا به این صدا و فن اجرا....خیلی ممنون جناب

1

اگر قرار باشه اینقدر پول بابت فایل صوتی بدم، ترجیح می‌دم برم نسخه‌ی کاغذیش رو بخرم که دست‌کم سرمایه‌ی کتابخونه‌م هم باشه

5

بسیار زیبا و تاثیرگذار.. عالیتر صدای زیبا و هنرِ جناب سلطان زاده...‌ پرچم بالاست..

5

فوق العاده بود بهترین کتابی بود که تا حالا شنیده بودم گویندگی آقای سلطان زاده همچنان باعث مباهات هست. دراماتیک خواندن صحنه هایی که چندین شخصیت همزمان صحبت میکنند، کار ساده ای نیست ولی آقای سلطان زاده به بهترین نحو ممکن انجام دادن داستان کتاب هم عاااالی بود

5

بسیار بسیار فراتر از انتظاراتم بود. از مهارت و توانایی گوینده هرچی بگم کم گفتم. اگر کسی تا به حال کتاب صوتی ضعیف گوش داده باشه میتونه تفاوت رو کاملا واضح متوجه بشه و بفهمه که گوینده چه اثر هنری فوق العاده ای ساخته . و اگر کسی تا به حال داستان صوتی تولید کرده باشه ، میدونه که چقدر کار سختیه و چه کنترل بالایی لازم داره . گوینده با مهارت بسیاری برای هر شخصیت داستان صدا سازی میکنه و این به من خیلی خیلی زیاد کمک کرد که ذهنم لحظه ای از داستان دور نشه و بتونم لغت به لغت با داستان پیش برم بدون اینکه وسط مکالمات بین افراد گیج شم یا در کل خط داستان رو گم کنم. این رو هم بگم که ترجمه کتاب با حال و هوای کل داستان جوره ، نظر به اینکه در پیام ها دیدم ایراد گرفته شده بود به انتخاب یکسری کلمات توسط مترجم. این اثر به طور کلی یک اثر هنری بسیار زیباست و از گوش دادن بهش لذت بردم . پ.ن از اونجایی که کم و بیش به سختی های تولید یک داستان صوتی آگاهم، میتونم بگم که شخصا فکر میکنم قیمت این اثر کاملا معقول و منطقیه. بیست و هشت ساعت ... خدا میدونه چه انرژی و وقتی صرف تولید این اثر شده

5

گویندگی عالی و موسیقی متن فوق العاده که کاملا حس غریب داستان رو تشدید میکرد واقعا عالی بود «اسپویل» من مدام به نگاه راسکولنیکف فکر میکردم چون خیلی گیج شده‌بودم و برام خیلی جالب بود... تا حد زیادی قانع شده بودم و حتی باهاش موافق بودم ولی هرچی به اخر داستان نزدیکتر میشدم بیشتر درکش میکردم و تونستم اشکالات ایده‌شو پیدا کنم... تا قبل از گوش دادن به اخرین بخش کتاب، از نویسنده یکم ناامید شده بودم چون فکر میکردم خودشم مثل راسکولنیکف فکر میکنه و میخواد به نحوی غلط و اشتباه بودن دنیا و ناعادلانه بودنشو نشون بده... تا رسیدم به پسگفتار اخر... فهمیدم تمام این مدت ما ۲۸ ساعت داستان شنیدیم تا در اخر همش رو دور بریزیم(با این روش خیلی برای من تاثیرگذارتر شد نتیجه گیری) ... من نتیجه کلی ای که ازداستان میگیرم این بود که فرقی نداره کی هستی چقدر توانایی، چقدر شجاعی، چقدر با استعدادی، چقدر دانایی و.... هیچ برگزیده ای وجود نداره و ادمی که میتونه از نفس زنده بودن لذت ببره برنده‌س و از بقیه جلوتره.... حتی اگر ناپلئون هم باشی ولی بلد نباشی از زندگی لذت ببری تو زندگی شکست خورده ای...

نمایش 695 نقد دیگر
4.5
(1,163)
اجرای روان 🎙️ (19)
190,000
٪30
133,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
جنایت و مکافات
جنایت و مکافات
فئودور داستایفسکی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جنایت و مکافات
٪30
جنایت و مکافات
فئودور داستایفسکی
آوانامه
4.5
(1,163)
اجرای روان 🎙️ (19)
190,000
٪30
133,000
تومان