0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مجموعه پنج زبان عشق، چگونه به او بگویم دوستت دارم جلد 1

معرفی، خرید و دانلود کتاب مجموعه پنج زبان عشق، چگونه به او بگویم دوستت دارم جلد 1

نویسنده:
گری چاپمن
ناشر:
ویدا
درباره مجموعه پنج زبان عشق، چگونه به او بگویم دوستت دارم جلد 1

زندگی با عشق ریشه‌های عمیقی در ساختار روانی ما دارد. این مسئله آنقدر مهم است که هر روزه مقالات متعددی درباره‌ی حفظ عشق پس از ازدواج منتشر می‌شود و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی گوناگونی نیز به آن می‌پردازند. با وجود تمام منابع آگاهی بخش در این زمینه، زنده نگه داشتن عشق کاری سخت و بعضا نشدنی به نظر می‌آید. گری چاپمن سال‌هاست که به مشاوره ازدواج اشتغال دارد. او تجربیات خود از جلسات بی شمار مشاوره و بهبود روابط زناشویی را در کتاب پنج زبان عشق، چگونه به او بگویم دوستت دارم منتشر کرده است. او در این کتاب خواندنی رازهایی ناگفته برای ساخت یک زندگی عاشقانه را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

‌درباره‌ی کتاب ۵ زبان عشق اثر گری چاپمن

کتاب «پنج زبان عشق» اثری ماندگار از گری چاپمن است. او با انتشار این کتاب به بسیاری از پرسش‌های بی‌جواب زندگی عشقی و زناشویی افراد پاسخ داده است. او در این اثر به حقیقتی ناگفته اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که افراد به زبان‌های مختلفی از عشق صحبت می‌کنند. همانگونه که انسان‌ها با زبان مادری خود احساس راحتی بیشتری دارند، زبان‌های عاطفی نیز همین گونه است. اختلاف زمانی پیش می‌آید که در زندگی مشترک هرکس به زبان عشقی خود سخن بگوید. به عقیده چاپمن اینکار مانند آن است که یکی از طرفین به زبان انگلیسی صحبت کند و دیگری به زبان چینی. در چنین شراطی هرگز نخواهید فهمید که چطور به یکدیگر عشق بورزید. این زبان‌ها ریشه در کودکی انسان دارد و زبان اصلی عشق را مبتنی با ساختار روانی منحصر به فرد خود ایجاد می‌کنند. آنها بر مبنای همین زبان اصلی سخن می‌گویند و همین زبان را می‌فهمند. اغلب زوجین زبان عشق متفاوتی دارند و به همین علت از درک حرف یکدیگر عاجزند.

چاپمن زبان عشق را به طور کلی به 5 دسته تقسیم کرده است که مانند زبان های گفتاری لهجه‌های متعددی نیز دارد. برای آنگه پس از ازدواج عشق همسران زنده بماند، باید زبان دوم را آموخت و محبت را به زبان عشق طرف مقابل بیان کرد. تعریف شفاهی، قدردانی و کلام تایید آمیز، اولین زبان عشق است. کلمات ابزار قدرتمندی هستند که قدرت آفرینندگی یا مرگ دارند. دومین زبان عشق وقت گذاشتن نام دارد. کنار یکدیگر بودن لزوما به معنای وقت گذاشتن نیست. زبان سوم دریافت هدایا است. نمادهای بصری در چشم بعضی افراد بسیار مهم است. زبان چهارم عشق، خدمت به یکدیگر است. این کار به مفهوم مشارکت در کارهایی است که همسرتان دوست دارد شما انجام دهید. و زبان پنجم عشق تماس فیزیکی نظیردر آغوش کشیدن یکدیگر و روابط جنسی است.

کتاب پنج زبان عشق دارای 14 فصل است که هریک از زبان‌های گفته شده را به طور مفصل توضیح می‌دهد. در انتهای کتاب یک راهنما برای مطالعه بیشتر برای زوجین  به قلم جیمز اس. بل جونیور نوشته شده است.

مروری بر فصل‌های کتاب ۵ زبان عشق

فصل اول: پس از ازدواج چه بر سر عشق می آید؟

فصل دوم: پر نگه داشتن مخزن عشق

فصل سوم: عاشق شدن

فصل چهارم: زبان اول عشق: کلام تایید آمیز

فصل پنجم: زبان دوم عشق: وقت گذاشتن برای یکدیگر

فصل ششم: زبان سوم عشق: دریافت هدایا

فصل هفتم: زبان چهارم عشق: خدمت به یکدیگر

فصل هشتم: زبان پنجم عشق: تماس فیزیکی

فصل نهم: کشف زبان اصلي عشق خودتان

فصل دهم: عشق یک انتخاب است

فصل یازدهم: عشق اساسی است

فصل دوازدهم: مهر ورزیدن به آن هایی که دوستشان نداریم

فصل سیزدهم: کودکان و زبان‌های عشق

فصل چهاردهم: یک کلام شخصی

‌درباره‌ی گری چاپمن نویسنده‌ی کتاب ۵ زبان عشق

گری چاپمن مشاور، نویسنده و گوینده برنامه رادیویی «رادیو تاک» است او در سال 1938 در آمریکا به دنیا آمد. چاپمن تحصیلات خود را در تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته انسان شناسی ادامه داد و دکترای خود را در رشته آموزش بزرگسالان اخذ کرد. او هم چنین یک مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با علوم مذهبی دارد. گری چاپمن سال‌هاست که در حوزه روانشناسی و مشاوره ازدواج فعالیت دارد. او هم‌چنین در اقصی نقاط جهان سمینارهای متعددی  برگزار کرده و برنامه‌های رادیویی او از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

چاپمن کتاب «پنج زبان عشق، چگونه به او بگویم دوستت دارم» را در سال 1992 منتشر کرد. این کتاب به مذاق مخاطبین بسیار خوش آمد و در طی مدت کوتاهی به فروش میلیونی دست یافت.کتاب پنج زبان عشق تاکنون 11 میلیون نسخه فروش داشته و به بیش از 40 زبان دنیا ترجمه شده است. این کتاب به طور دائم در بین 5 کتاب پرفروش نیویورک تایمز قرار داشته و گاهی عنوان اول را نیز کسب کرده است.

از دیگر کتاب‌های گری چاپمن که با محوریت عشق منتشر شده است می‌توان کتاب‌های «پنج زبان عشق مجردها»، «پنج زبان عشق کودکان» و «پنج زبان عشق نوجوانان» را نام برد. تمام مجموعه کتاب‌های«پنج زبان عشق» را می‌توانید از دیجی کالا خریداری کنید.

ترجمه‌ی کتاب ۵ زبان عشق به فارسی

سیمین موحد ترجمه کتاب‌های مجموعه «پنج زبان عشق» را بر عهده داشته و نشر ویدا آن را منتشر کرده است سیمین موحد در سال 1337 متولد شد و یکی از مترجمین حرفه‌ای و با تجربه‌ی ایران به شمار می‌آید. کتاب‌های «حافظه نامحدود»، «ژرفای زن بودن» و «زندگی نزیسته‌ات را زندگی کن» و «زنانی که با گرگ‌ها می‌دوند» از جمله آثاری است که به کوشش موحد در ایران ترجمه و منتشر شده‌اند.

چرا باید کتاب ۵ زبان عشق را خواند؟

کتاب ۵ زبان عشق در دسته‌ی کتاب‌های روابط زناشویی قرار دارد.

کتاب ۵ زبان عشق مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 224 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 11 روز بخوانید. کتاب ۵ زبان عشق جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع روابط زناشویی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  روابط زناشویی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص داهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب ۵ زبان عشق می‌خوانیم

عشق تنها نیاز عاطفی ماست. روانشناسان دریافته‌اند که نیاز به امنیت، احساس ارزشمندی و اهمیت داشتن نیازهای اساسی ما هستند. اما عشق همه این نیازها را می پوشاند. اگر من احساس کنم همسرم دوستم دارد آرامش می‌یابم زیرا می‌دانم که محبوبم آزاری به من نخواهد رساند. من درحضور او احساس امنیت و اطمینان می‌کنم. شاید در حرفه‌ام با مشکلات متعدد مواجه شوم. شاید درحوزه‌های دیگر زندگیم دشمنانی داشته باشم، اما از جانب همسرم اطمینان خاطر دارم.

حس ارزشمندیِ من در اثر این واقعیت که همسرم دوستم دارد تقویت می‌شود. اگر او مرا دوست دارد پس باید ارزش عشق را داشته باشم. شاید والدینم مرا بی‌ارزش دانسته یا نسبت به ارزشم شک کرده باشند. اما همسرم مرا به رسمیت می‌شناسد و دوستم دارد. عشق او عزت نفس مرا افزایش می‌دهد.

نیاز به احساس اهمیت داشتن نیروی عاطفی نهفته در پس اغلب رفتارهای ماست. عشق با میل و آرزوی موفقیت پیش رانده می‌شود. ما می‌خواهیم زندگی‌مان ارزشمند باشد. هریک از ما ایده خود را از معنای اهمیت داریم و برای کسب هدفمان به شدت تلاش می‌کنیم. احساس عشق همسرمان سبب می‌شود تا بیشتر احساس اهمیت بکنیم. ما به خود می‌گوییم اگر کسی مرا دوست دارد. پس باید اهمیت داشته باشم.

من مهم هستم زیرا در نقطه اوج نظام آفرینش جای دارم. من می‌توانم فکر کنم. افکارم را از راه پیشینیانم آگاه شوم و از آنها استفاده کنم. می‌توانم تجارب دیگران را به کار بگیرم، حتی اگر آنها در عصر و فرهنگ دیگری زیسته باشند. می‌توانم با مشاهده مرگ اعضای خانواده و دوستان وجود دنیایی فراتر از دنیای مادی راحس کنم. من کشف می‌کنم که در تمام فرهنگ‌ها مردم به جهان معنوی اعتقاد دارند. قلبم به من می‌گوید این حقیقت دارد حتی اگر تربیت علمی‌ام آن را مورد سوال قرار دهد.

من مهم هستم. زندگی بامعناست و هدفی والا دارد. من می‌خواهم آن را باور کنم اما شاید تا زمانی که کسی به من ابراز عشق نکند احساس اهمیت نکنم. وقتی همسرم با محبت بسیار وقت و انرژی خود را به من اختصاص می دهد و برایم کارو کوشش می کند ایمان می آورم که مهم هستم.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب پنج زبان عشق اثر گری چاپمن بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روابط زناشویی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید. شما می‌توانید نسخه چاپی این کتاب را از فروشگاه اینترنتی digikala  تهیه کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
262.۰۰ بایت
تعداد صفحات
224 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۲۸:۰۰
نویسندهگری چاپمن
مترجمسیمین موحد
ناشرویدا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The five love languages: how to express...
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۵/۰۷
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
97,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲۶۲.۰۰ بایت
۲۲۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 59 مخاطب
5
ستاره
49 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
8 ٪
29 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

به نظرم طلایی ترین نکته کتاب اینه که خیلی جالبه هر کسی با همون زبانی عشقش رو ابراز میکنه که خودش دلش میخواد بهش اونجوری ابراز عشق بشه . اگر تشویق و حمایت کلامی میکنه ، پس خودش با تشویق و حمایت کلامی ، مخزن عشقش پر ميشه. یا با خدمت کردن عشقش رو نشون میده ؟ یا سایر روش ها ؟ ولی نباید ذهن مونو فقط محدود به دسته بندی های کتاب کنیم . هر انسانی منحصر به فرده و ممکنه زبان عشق مختص به خودش رو داشته باشه . مهم اینه که از رفتار خودش زبان عشق مورد علاقه اش رو پیدا کنیم تا بتونیم بهتر مخزن عشقش رو همیشه پر نگه داریم .

4

قرار دادن نسخه نمونه ای که تنها عکس جلد و دو صفحه پایانی باسد واقعا توهین به شعور مخاطب هست!!! حداقل بیست صفحه از کتاب را در اختیار بگذارید!!!

5

کتاب خوبیه کمک میکنه مبناش بر اینه که همانطور که دو انسان با زبان متفاوت اگر سعی نکنند به زبات همدیگه صحبت کنند نمی تونند منطور همدیگه رو واضح و روشن دریافت کنند همینطور در مورد روابط عاطفی و عشق میان همسران اگه زبان عشق متفاوتی داشته باشند باید اونو کشف کنند تا بتونند از نگاه طرف مقابل به رفتار و گفتار و انتظارات همدیگه نگاه کنند و مطابق نیاز و زبان عشق قابل درک اون طرف احساساتشون رو بیان و ابراز کنند

4

پس چرا نمونه نداره؟ میخواستم نمونه رو بخونم ولی از اول تا آخر ۶صفحه بیشتر نیست که اونم هیچی از کتاب نیست

5

خواندن این کتاب به هر دو طرف رابطه توصیه می‌شه، دونستن مهارت‌های حفظ طراوت عشق می‌تونه خیلی از زندگی‌ها رو از متلاشی شدن نجات بده متاسفانه من بعد از جدایی خوندم و تازه فهمیدم چقدر خودم توی جداییم مقصر بودم

4

این دیگه واقعا نوبرشه خوب یهو نمونه رو وردارین راحت ! ما هم حجممون نره ! رسما ۴ ورق اول کتابه تا صفحه ای که مشخصات ناشر و شناسنامه کتابه ! به چه درد میخوره آخه ! چجوری تصمیم بگیرم این کتاب مثل نمونه اش ارزشمند باشه !

4

این کتاب واقعا کمک میکنه تا بتونیم به زبان عشق افرادی که در زندگیمون هستن صحبت کنیم و متقابلا از اونها عشقی رو که خواهانش هستیم دریافت کنیم تا به این طریق زندگی بهتری رو تجربه کنیم.

4

من این کتاب رو با ترجمه خانم طیبه رفیعی خوندم. از این ترجمه اطلاعی ندارم اما خود کتاب واقعا عالیه و خوندنش برای ارتباط با اطرافیان و علی الخصوص همسر، بسیار لازمه

5

این‌کتاب فوق العادس. خوندنش رو به همه چه متاهل چه مجرد توصیه میکنم. راهکارهایی رو آموزش میده که بعد ازدواج خصوصا خیلی به کار میاد

5

خانم سیمین موحد از مترجمین خوب این حوزه است و این کتاب هم کاربردی و قابل استفاده در روابط اعم از کودک تا بزرگسال، خواندنش رو توصیه میکنم.

نمایش 19 نقد دیگر
4.1
(59)
48,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه پنج زبان عشق، چگونه به او بگویم دوستت دارم جلد 1
مجموعه پنج زبان عشق، چگونه به او بگویم دوستت دارم جلد 1
گری چاپمن
ویدا
4.1
(59)
48,500
تومان