0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تسلی بخشی های فلسفه

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی تسلی بخشی های فلسفه

نویسنده:
آلن دوباتن
درباره تسلی بخشی های فلسفه

اگر شما هم از روزهای خود را سخت می‌گذرانید و نیاز به کتابی آرامش بخش دارید بدون شک این کتاب می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. کتاب تسلی بخشی‌های‌ فلسفه نوشته‎ی آلن دو باتن کتابی است که می‌توانید برای عزیزانتان هدیه بخرید و مطمئن باشید که از خواندن آن لذت خواهند برد.

درباره‌ی کتاب صوتی تسلی‌بخشی‌های فلسفه اثر آلن دو باتن

کتاب تسلی بخشی‌های فلسفه نوشته‌ی آلن دو باتن برای نخستین بار در سال 2000 منتشر شد. این کتاب مانند کتاب‌های دیگر آلن دو باتن بسیار پرفروش بود، در ایران هم این کتاب با ترجمه‌ی عرفان ثابتی و همکاری انتشارات ققنوس منتشر شد. انتشارات آوانامه نسخه‌ی صوتی این کتاب را تهیه کرده است. آلن دو باتن نویسنده‌ی کتاب، موضوعی را برای هر فصل انتخاب کرده است و با استفاده از آموزه‌های یک فیلسوف مشهور مانند نیچه، اپیکور یا سقراط سعی در حل کردن آن موضوع دارد.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی تسلی‌بخشی‌های فلسفه

کتاب تسلی بخشی‌های فلسفه ‌در شش بخش نوشته شده است که نویسنده‌ در هر بخش درمورد یک موضوع توضیح می‌دهد.

بخش اول: تسلی بخشی‌ در مواجهه با عدم محبوبیت

بخش دوم: تسلی بخشی در مواجهه با کم پولی

بخش سوم: تسلی بخشی در مواجهه با ناکامی

بخش چهارم: تسلی بخشی در مواجهه با ناتوانی و نابسندگی

بخش پنجم: تسلی بخشی قلب شکسته

بخش ششم: تسلی بخشی در مواجهه با سختی‌ها

‌درباره‌ی آلن دو باتن نویسنده‌ی کتاب صوتی تسلی‌بخشی‌های فلسفه

آلن دو باتن نویسنده‌ی سوئیسی است که اکنون سال‌هاست در انگلستان به کار و زندگی مشغول است. دو باتن برای نوشتن کتاب‌هایش ابتدا یک موضوع انتخاب می‌کند و سپس آن موضوع را از دیدگاه‌های مختلف ادبی، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و فلسفی تحلیل می‌کند.

دو باتن نویسنده و فیلسوف علاوه بر نوشتن کتاب‌های مختلف، مدرسه‌ای به نام «مدرسه زندگی» (School of life) را در لندن تاسیس کرده است.

آلن دو باتن با این باور که فرزندان ما در مدرسه راه و روش زندگی کردن را نمی‌آموزند «مدرسه زندگی» را تاسیس کرد. او معتقد است این فقدان دانش باعث می‌شود کودکان در زندگی بالغانه‌شان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

موضوعاتی که در مدرسه زندگی تدریس می‌شوند متنوع‌اند. اما همه‌ی این آموزش‌ها در راستای افزایش خودشناسی است. چون گردانندگان این مدرسه معتقدند تنها با خودشناسی است که می‌توانیم زندگی برتر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم. مجموعه‌ی آموزش‌های این مدرسه در شش دسته‌ی کلی تقسیم‌بندی می‌شود. خودشناسی ،ارتباطات (Relationships)، کار، آرامش، رفتار‌های اجتماعی و فرهنگ و فراغت.

نویسندگان و فیلسوفان باتجربه‌ای هم در این موسسه کار می‌کنند. نکته‌ی جالب این است که با توجه به تفاوتِ روش‌های یادگیری، مدرسه‌ی زندگی آلن دو باتن، آموزه‌ها یا محصولاتش را به روش‌های مختلفی، مانند کتاب، کارگاه، ویدیو، جلسه روانکاوی و ... ارائه می‌کند.

ترجمه‌ی کتاب صوتی تسلی‌بخشی‌های فلسفه به فارسی

عرفان ثابتی مترجم و پژوهشگر ایرانی مقیم لندن است. او در دانشگاه لنکستر فعالیت می‌کند و در حوزه‌ی جامعه‌شناسی دین، فلسفه و ادیان ترجمه و تحقیق انجام می‌دهد. از ترجمه‌های عرفان ثابتی در سایت فیدیبو کتاب‌های «هنر همیشه بر حق بودن» اثر «آرتور شوپنهاور»، کتاب «انسان و خدا، یا معنای زندگی» اثر «لوک فری»، کتاب الکترونیک و صوتی «تسلی‌بخش‌های فلسفه» اثر «آلن دو باتن»، کتاب صوتی و الکترونیک «عشق سیال» اثر «زیگمونت باومن»، کتاب «آمریکا» اثر ژان بودریار، کتاب «تاملات» اثر «مارکوس اورلیوس»، کتاب «چرندیات پست‌مدرن» اثر «آلن سوکال» قابل خرید و دانلود هستند.

انتشارات آوانامه کتاب صوتی تسلی‌بخشی‌های فلسفه را با ترجمه‌ی عرفان ثابتی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.

چرا باید کتاب صوتی تسلی‌بخشی‌های فلسفه را شنید؟

کتاب تسلی بخشی‌های فلسفه کتابی است که در درونش به خواننده عشق هدیه می‌دهد. کتابی که خواننده با خواندن آن آرام می‌شود و با دلی آرام‌تر به زندگی ادامه دهد. این کتاب یکی از مواردی است که خواندنش برای همه‌ لذت بخش خواهد بود.

  • کتاب صوتی تسلی‌بخشی‌های فلسفه در دسته‌ی کتاب‌های فلسفه‌برای زندگی قرار دارد.
  • کتاب صوتی تسلی‌بخشی‌های فلسفه مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی تسلی‌بخشی‌های فلسفه را آرمان سلطان زاده به‌عهده داشته ‌است.
  • کتاب صوتی تسلی‌بخشی‌های فلسفه جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع فلسفه‌برای زندگی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  فلسفه‌برای زندگی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب صوتی تسلی‌بخشی‌های فلسفه می‌شنویم

سقراط، که مردم آتن به مرگ محکومش کرده اند، آماده می شود تا جام شوکران را بنوشد و دوستان اندوهگینش او را در بر گرفته اند. در بهار سال ۳۹۹ قبل از میلاد، سه شهروند آتنی علیه این فیلسوف اقامه دعوا کردند و او را به عدم پرستش خدایان شهر، ترویج بدعت های مذهبی و فاسد کردن جوانان آتنی متهم کردند ــ و به دلیل سنگینی این اتهامات، خواستار مجازات مرگ برای او شدند. سقراط با متانتی افسانه ای به اتهامات پاسخ داد. گرچه فرصت داشت تا در دادگاه از فلسفه اش برائت جوید؛ ولی از آنچه بهآنچه به نظرش درست بود، و نه از آنچه می دانست مورد پسند همگان است، دفاع کرد. مطابق روایت افلاطون، او با شهامت به هیئت منصفه گفت: «تا جان در بدن دارم از جستجوی دانش و آگاه ساختن شما به آنچه باید بدانید، دست بر نخواهم داشت... پس، آتنی ها، بدانید که خواه سخن آنوتوس را بپذیرید خواه مرا تبرئه کنید، در هیچ حال، رفتاری جز این نخواهم کرد، ولو بارها کشته شوم.»

و این چنین بود که سقراط به فرجام خود در زندانی در آتن رهنمون شد. مرگ او لحظه ای سرنوشت ساز در تاریخ فلسفه را رقم زد.

هر جامعه‌ای درباره عقاید بایسته فرد و چگونگی رفتار او برای اجتناب از قرار گرفتن در مظان اتهام و عدم محبوبیت، نظراتی دارد. بعضی از این رسوم اجتماعی به صورت قانون حقوقی درآمده و صورت بندی صریحی یافته اند، بقیه آن ها بیش تر به شکل شهودی در مجموعه وسیعی از داوری های اخلاقی و عملی مندرج هستند که « عرفِ عام » خوانده می شود، عرفِ عامی که فرمان می دهد چه باید بپوشیم، چه ارزش های مالی ای را برگزینیم، به چه کسی باید احترام بگذاریم، از چه آدابی باید پیروی کنیم، و چه زندگی خصوصی ای باید داشته باشیم. شک کردن به این آداب و رسوم عجیب، حتی گستاخانه به نظر می رسد. اگر در عرف عام تردید نمی شود، به این دلیل است که داوری های آن بسیار خردمندانه تر از آن شمرده می شوند که شایسته مداقه و تامل باشند.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی تسلی‌بخشی‌های فلسفه اثر آلن دو باتن بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی فلسفه‌برای زندگی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
482.۳۱ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۴۱:۱۰
نویسندهآلن دوباتن
مترجمعرفان ثابتی
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۵/۰۳
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۸۲.۳۱ مگابایت
۰۸:۴۱:۱۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 123 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
57 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
9 ٪
74 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اول در مورد متن کتاب بگم که برای هر خواننده‌ای بسیار مفرح و جذاب و آموزنده هست. قسمت‌هایی که در مورد سقراط و نیچه بحث می‌کنه یک حالت شاعرانه و حماسی داره و من اون بخشها رو بیشتر از همه دوست داشتم. خواندن این کتاب شما رو با شش فیلسوف بزرگ تاریخ آشنا می‌کنه و نظرات مفیدی برای برخورد با مشکلات و روش بهتر زندگی کردن به خواننده میده. اما در مورد نسخه صوتی، من خیلی از لحن و سبک گویندگی گوینده محترم ارتباط برقرار نکردم. صداهای موقرتر و سنگین‌تر رو میپسندم. البته این یک سلیقه شخصیه و هرکسی میتونه با شنیدن نمونه‌های کتاب صوتی انتخاب کنه که میخاد کتابو با این گوینده بشنوه یا نه. ممنون از فیدیبو.

3

گوینده‌ی این اثر صدای دلنشینی دارد، اما متاسفانه ناظر ضبط یا کارگردانِ آن به این مسئله توجه نکرده که با کتابی فلسفی سر و کار دارد، نه یک نمایشنامه یا رمان تاریخی. لحن راوی چندان برازنده چنین کتابی نیست. تلاش او در تیپ‌سازی برای شخصیت‌ها و تاکیدهای بی‌مورد بر روی برخی کلمات ممکن است فهمِ‌ خواننده از کتاب را دچار اِشکال سازد.

4

گوینده اعصاب منو خورد کرد واقعا! آقا چرا اول جمله رو بلند میگی آخرشو پچ پچ میکنی؟!؟ آدم نصف حرفاشو نمیشنوه!!

5

کتاب صوتی رو، همراه نسخه ی pdf دانلود کردم تا بتونم قسمت‌هایی که برام مهمه مشخص کنم. من این کتاب رو دوست داشتم. نوع بیان کتاب، باعث شد نحوه ی زندگی، نوع فکر شش فیلسوف و کاربردش در زندگی خودم، برام روشن و مجسم بشه. طوری که؛ بعدها فراموش نکنم.در کل کتاب از لفاظی کمتر استفاده کرده و تأکید بر توانایی ی مجسم کردن هر فیلسوف داره. من این روش رو میپسندم.

3

می تونست ترجمه بهتری داشته باشه،بعضی از جملاتش اصلا مفهوم نیست و خیلی بیش از حد پیچ و تاب داره و ای کاش گوینده هم و کلا تولید کننده ها کتاب های صوتی به این توجه می کردن که قراره کتاب خونده بشه نه اینکه یه نمایشنامه بسازن

4

تقریبا نصف کتاب و شنیدم بنظر من گوینده خوبه موسیقی خوبه من راضی بودم ولی فکر میکنم این کتابیه که بهتره متنی اون مطالعه بشه چون شما ممکنه بخواهید روی یک سری جملات تامل کنید یا زیر آن خط بکشید بعد شنیدن احتمالا متنیشو بخرم،ولی گفتار گوینده بنظر من خوب است

1

این کتاب، خیلی خوبه یه ذره سنگین هست، اما بسیار کتاب تاثیر گذاریه اما گوینده ..... من نمیدونم چرا اول جمله رو جیغ میزنه، آخرش رو تقریبا نمیخونه؟ اخه این چه طرز کتاب خوندنه؟ من ناچار شدم نسخه ی متنی رو هم تهیه کنم بعضی از جمله ها رو هم با لحن اشتباهی میخونه

5

آقای سلطان زاده بسیار توانمند هستند. زیر و بم کردن صدا هم نشانه ی تبحر ایشان است ولی باید همزمان به رسا بودن آن هم توجه شود. سلایق مختلف است و انتخاب نوع اجرا حتماً به خاطر تأثیرگذاری بیشتر بر مخاطب است. موفق باشید و مانا

5

صدای نویسنده و آهنگش که به موقع بالا و پایین میشه احساس حضور در یک سخنرانی زنده رو میده و بسیار عالی هستش. میشه گفت با انرژی زیادی که گذاشته یک روح در این کتاب صوتی دمیده. ممنونم

5

بسیار عالی اگر به دنبال کتابی هستید که حالتان را خوب کند این کتاب را توصیه می کنم. چون نویسنده ی آن یک فیلسوف است کتاب بسیار عمیقتر از کتابهای موفقیت موجود است. گوینده خوب و انتخاب میان موزیک ها مناسب و لذت بخش است.

نمایش 64 نقد دیگر
4.1
(124)
آموزنده 🦉 (1)
89,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
تسلی بخشی های فلسفه
تسلی بخشی های فلسفه
آلن دوباتن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تسلی بخشی های فلسفه
تسلی بخشی های فلسفه
آلن دوباتن
آوانامه
4.1
(124)
آموزنده 🦉 (1)
89,000
تومان