0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کیمیاگر
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کیمیاگر

درباره کیمیاگر

اگر به دنبال کتاب می‌گردید که روز و شب ذهن شما را درگیر کند و شما را به سمت یک زندگی بهتر سوق دهد شک نداشته باشید که کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئلیو این ویژگی را دارد. سبک نوشتاری این کتاب آنقدر لطیف است که خواننده تمایل به خواندن دوباره‌ی کتاب‌ و همه‌ی سطرهای آن خواهد داشت. کیمیاگر درباره‌ی فلسفه‌ی زندگی است؛ موضوعی که هرروزه برای یافتن پاسخش روزها را صرف می‌کنیم و شب‌ها را بیدار می‌مانیم. ‌

درباره‌ی کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئلیو

کتاب کیمیاگر نوشته‌ی پائولو کوئیلو برای نخستین بار در سال 1988 نوشته شد. این کتاب مشهورترین کتاب پائولو کوئیلو معنوی نویس برزیلی است. کتاب کیمیاگر جز آن دسته از کتاب‌های ماندگار است که با داستانی جذاب و فراموش نشدنی همیشه در فهرست کتاب‌های پرفروش معنوی قرار داشته است.

خلاصه داستان کیمیاگر

کیمیاگر داستان زندگی چوپانی به نام سانتیاگو را روایت می کند که از سن 16 سالگی با گوسفندانش مسیرهای زیادی را گذرانده و سفرهای زیادی را انجام داده است. سانتیاگو در قسمتی از داستان خواب عجیبی می بیند که بارها برایش تکرار می شود. این خواب مسیر زندگی پسرک چوپان را در رویای پیدا کردن گنج، تغییر می دهد و او را رهسپار سفری طولانی برای به دست آوردن گنجی که در محل زندگیش وجود ندارد رهسپار می کند.

در طول سفر اتفاقات هیجان انگیزی می  افتد و سانیتاگو برای رسیدن به هدفی که دارد مجبور می شود با اشخاص زیادی در ارتباط باشد و این موجب می شود تا چوپان داستان با آدم هایی معاشرت کند که رویاهای زیادی دارند و هیچ کدام رویای یکسانی با هم ندارند. یکی از مهم ترین افرادی که هر چه بیشتر سانتیاگو را برای پیدا کردن گنج تشویق می کند زنی کولی است که نقش قابل توجهی را در داستان ایفا می کند.

چوان، برای به دست آوردن گنجی که بارها در خواب دیده است دو سال تمام کلیه قسمت های صحرای اندلس را زیر و رو می کند تا اینکه در انتهای داستان ورق برمی گردد و داستان به گونه ای دیگر تمام می شود.‌

‌درباره‌ی پائولو کوئیلو نویسنده‌ی کتاب پائولو کوئیلو

ترجمه‌ی کتاب کیمیاگر به فارسی

انتشارات آوانامه کتاب پائولو کوئیلو را با ترجمه‌ی حسین نعیمی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.

چرا باید کتاب کیمیاگر را شنید؟

داستان کیمیاگر قبل از آنکه یک رمان جذاب باشد بیشتر شبیه نصیحت هایی است که برای درس گرفتن نوشته شده! سیر کلی ماجرای رمان کیمیاگر مخاطب را به جزیره ای می برد که کمی از خودش دور است اما با آن آشناست. این سیر کلی در یک جمله خلاصه می شود و آن این است که : باید برای آرزویی که همیشه در ذهن داریم بجنگیم!

  • کتاب کیمیاگر در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های برزیلی قرار دارد.
  • کتاب کیمیاگر مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی کیمیاگر را احمد گنجی به‌عهده داشته ‌است.
  • کتاب کیمیاگر جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان‌های برزیلی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  داستان‌های برزیلی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب پائولو کوئلیو می‌شنویم

اسمش سانتیاگو بود.

وقتی روز سرازیر شد و آسمان به تاریکی زد، با گله اش به کلیسای متروک و مخروبه ای رسید که سقف آن سال ها پیش فرو ریخته بود و درخت چنار بزرگ و پرشاخ و برگی از محل نمازخانه آن سر برآورده، رو به آسمان داشت.

تصمیم گرفت شب را آن جا بخوابد. گوسفندها را از درگاهیِ فروریخته، وارد محوطه کلیسا کرد. منطقه را می شناخت و می دانست گرگی در کار نیست ولی... یادش آمد، یک بار، یکی از میش هایش با استفاده از تاریکی فرار کرده بود و او تمام روز بعد را به جست‌ و جوی حیوان گمشده گذرانده بود. بهتر دید، درگاه را با تخته‌ پاره بپوشاند تا مانع فرار آن‌ها در تاریکی شب شود.

بالاپوشش را روی زمین پهن کرد و دراز کشید. کتابی را که تازه از خواندنش فارغ شده بود، زیر سر گذاشت.

فکر کرد بهتر است کتاب های پرحجم تری بخواند تا هم دیرتر تمام شوند و هم بالش های راحت تری برای شب ها باشند. وقتی بیدار شد، آسمان هنوز تاریک بود. نگاهش از پسِ خرابه ها در نیمه راه آسمان، در آن دورها، به ستاره ها می رسید، ستاره هایی که سوسو می زدند. به خود گفت: «کاش بیش تر می خوابیدم.»

چون...

خوابی دیده بود، خوابی ناتمام، همان خواب هفته پیش که یک بار دیگر در سایه روشن ذهنش دویده بود و باز قبل از این که به صحنه های پایانی برسد، بیدار شده بود.

از جایش بلند شد، جرعه ای شراب سر کشید، چوبدستی اش را برداشت و گوسفندهای خواب آلوده اش را بیدار کرد. بسیاری از آن ها را می دید که همزمان با او بیدار شده اند و آماده حرکتند. در این دو سالی که با گله اش دشت ها را زیر پا می گذاشت، متوجه شده بود که نیروی اسرارآمیزی زندگی گوسفندها را به زندگی اش پیوند داده است. نیرویی که زاده نیاز غریزی آنان بود؛ نیروی جستجوی آب و خوراک. نجواکنان به خود گفت: «... آن ها، به من عادت کرده اند... ساعات و حالات مرا خوب می شناسند...»

لحظه ای بعد ادامه داد: «... می تواند برعکس هم باشد. منم که خود را به وقت و حال گله ام عادت داده ام.»

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های برزیلی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
424.۲۱ مگابایت
مدت زمان
۰۷:۴۱:۰۹
نویسندهپائولو کوئیلو
مترجمحسین نعیمی
راویاحمد گنجی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۵/۰۳
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۲۴.۲۱ مگابایت
۰۷:۴۱:۰۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 524 مخاطب
پربار 🌳 (13)
انگیزه‌بخش 🚀 (11)
5
ستاره
73 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
5 ٪
351 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اقای گنجی بیان بسیار رسا و دلنچشینی دارند من جفت کتاب های صوتی موجود در فیدیبورو نمونه اش رو گوش دادم، اقای نامجو سطحی کتاب رو روایت میکنن ولی اقای گنجی بسیار رسا و با حوصله کتاب رو روایت میکنن جدا از بحث راوی ترجمه ی اقای نعیمی کامل تره فقط کافیه به فهرست های جفت کتاب نگاهی بیاندازید تا متوجه این موضوع بشید روایت اقای گنجی 460 دقیقه اس ولی روایت اقای نامجو 350 دقیقه بنده نسخه ی اقای گنجی رو پیشنهاد میدم

5

به دوستان توصیه میکنم این نسخه رو بگیرن، نه نسخه ای که باصدای محسن نامجو تهیه شده. (فرد معلوم الحالی که قرآن را به مسخره گرفته و به این کار شیطانی افتخار میکنه!) موفق باشید.

5

نمونه اش جالب نبود... به دوستانی که میخوان برای اولین بار کیمیاگر رو گوش کنن نسخه ی آقای نامجو رو توصیه میکنم...

4

رمان «کیمیاگر» اثر «پائولو کوئلیو» عزیز رو به علاقه‌مندان به مبحثِ «وحدتِ وجود» پیشنهاد می‌کنم و هم‌چنین توصیه می‌کنم که اگر به این مبحث علاقه‌مند نیستید، بهتر است که این که کتاب رو برای خوندن انتخاب نکنید چون مطمئنا براتون غیرقابل درک خواهد بود و وقت‌تون رو بیهوده تلف می‌کنید. پائولو کوئلیو رو باید کیمیاگر حقیقی دونست که با زیبایی هر چه تمام‌تر تونست مباحث هستی‌شناسی و عرفانی رو که منجر به خودشناسیِ راستین میشه رو در این کتاب گرد هم بیاره؛ به گونه‌ای که پس از اتمام کتاب دل‌تون می‌گیره و دچار حسی منقلب‌گونه می‌شید و از خودتون می‌پرسید کهچرا هنوزم اندر خمِ یه کوچه‌ام و این چنین حیران و سرگردان دور خودم می‌گردم... . هم‌چنین از اون جایی که ایران عزیز، عرفای بزرگ و نام‌دار بسیاری رو در خودش جای داده و روح ایرانی با عرفان و شعر و وحدت وجود پیوند ناگسستنی داره، بنابرین کیمیاگر می‌تونه هم‌راستا با فرهنگی باشه که باهاش رشد کردیم و همین امر سبب میشه که بهتر این کتاب رو درک کنیم.

5

سلام این کتاب واقعا خوب بود داستانی سرگرم کننده و اموزنده داشت که جز در اواسط داستان که ذره ای خسته کننده شده بود کل داستان عالی بود و نکات خوبی داشت و چشمم رو به خیلی چیزها باز کرد درباره گوینده واقعا باید بگم آقای گنجی بی‌نظیر بودن و به صورت فوق العاده و محشری کتاب رو روایت کردن و برای هر شخصیت لحنشون رو عوض کردن که واقعا من عاشق صداشون شدم و هر چقدر بگم عالی بود در حق ایشون کم لطفی کردم. تنها ایراد من از این کتاب موزیک اول و اخر هر قسمت بود که سه یا چهار نت مدام تکرار میشد و تقریبا میشه گفت ۱ ساعتی از این کتاب فقط همین موسیقی اول و آخر هر قسمت بود در کل کتاب عالی و خوبی بود نمونه صوتی این کتاب از گوینده های دیگر رو گوش دادم و حتی نمیتونم تصور کنم که با اونا این کتاب ۱ درصد صدای آقای گنجی به من‌ میچسبید در آخر تشکر از آوانامه بخاطر استفاده از گویندگان عالی و به نام و فضاسازی و صداگذاری و افکت های صوتی عالی در کتاب های صوتی

4

بعد مدتی اولین کتابی بود که شروع کردم برا گوش دادن همه چی خوب بود مخصوصا صدای گوینده ایراد هم که یکی از دوستان گفته بود همون اهنگ ابتدایی و انتهایی هر قسمت بود که هین رانندگی اذیت میکنه و طولانی هم بود در مورد کتاب هم نظرم اینکه ادم هرچیزی که ارزوشو داره رو در حقیقت داره وبا تلاش میشه بهش رسید ارزوی دست نیافتنی نداریم ولی بستگی به تلاشی که انجام میدیدم مشخص میکنیم که لیاقتش رو داریم یا نه در حین تلاش برای یه چیز گاهی اوقات به شدت سرخورده میشیم مثل وقتی که سانتیاگو تو میدون شهر نشسته بود ولی هر وقت تونستیم بیخیال اون سرخوردگی بشیم هرچقدرم که بزرگ بوده بعد مدتها میفهمیم که دلیل رسیدن به ارزومون همون درومدن از سرخوردگی بزرگ بوده ودر نهایت هم میتونم بگم برای من بهترین بخش کتاب جاهایی بود که نویسنده با یه و گفتن و سکوت بعدش به عشق سانتیاگو اشاره میکرد و بدترین بخش هم نامشخص بودن سرنوشت دختر تاجر بود

5

يه كتاب واقعا عالي و قابل توصيه به ديگران بود. به هيچوجه از خوندنش پشيمون نيستم. تفاوت قابل توجه ديدگاهاي كوئيلو توي اين كتاب [كه با رگه هايي از جهان بيني و عرفان اسلامي به تحليل پديده ها دست زده] با هسه در سيدارتا [كه يهدجهان بيني تركيبي از ديدگاهاي عرفان هاي شرق آسيا و غربي رو معرفي مي كنه]، خيلي برام جالب توجه بود. بعد از خوندن سيدارتا اين نظرو داشتم كه براي مايي كه در سرزمين و فرهنگي رشد كرديم كه عرفان اسلامي امثال حافظو به جهان تحويل داده، سيدارتا حرف تازه و درخور توجهي نداره و بعد خوندن اين كتاب كه عبور هاي مختصري از كنار ديدگاهاي عرفاني اسلامي داره، ياد همون نظر افتادم و فكر مي كنم به همين دليل، اين كتاب رو بيشتر دوست داشتم. ترجمه، گويندگي و انتخاب موسيقي خيلي خوبي داشت. فقط، تكرار پياپي موسيقيش [به رغم اينكه كاملا مناسب فضاي داستان بود] يكم اعصاب خورد كن بود

4

آقای گنجی یک گوینده حرفه ای هستن، من نمونه نامجو رو گوش دادم و به نظرم کاملا غیرحرفه ای بود. توصیه میکنم کیمیاگر با صدای آقای گنجی رو بشنوید

5

صدای آقای گنجی واقعا بی نظیره. بی نهایت از شنیدن کتاب لذت بردم

5

صدای گوینده بسیار دلنشین و جذاب هستش گوینده نامدار رادیو که چون هنر نمایش رادیویی رو بلدند کتاب رو مثل یک نمایش اجرا کردند

نمایش 341 نقد دیگر
4.4
(524)
پربار 🌳 (13)
87,000
٪30
60,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کیمیاگر
٪30
کیمیاگر
پائولو کوئیلو
آوانامه
4.4
(524)
پربار 🌳 (13)
87,000
٪30
60,900
تومان