0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
این کتاب شما را می خواباند
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب این کتاب شما را می خواباند

درباره این کتاب شما را می خواباند

بی‌خوابی، فکر و خیال، استرس، و باز هم بی‌خوابی، این چرخه‌ی عذاب‌آوری است که می‌تواند تمام روزتان را خراب کند. بی‌خوابی یا بدخوابی عواقب هولناکی برای بدن دارد. حتی اگر خوابیدن را دوست نداشته باشید و بخواهید از بیست و چهار ساعت شبانه روز بیشترین استفاده را ببرید، باز هم نمی‌توانید بدنتان را از خواب محروم کنید. اما جای نگرانی نیست. «جسامی هیبرد» و «جو اسمار» اینجا هستند تا کمک کنند با ساده‌ترین روش‌ها خوابی آرام و باکیفیت داشته باشید. فرقی ندارد اگر یک شب، یک ماه یا یک سال درست نخوابیده‌اید، این کتاب به شما کمک می‌کند که راحت و بهتر بخوابید. نویسندگان با اطمینان اعلام کرده‌اند که راهکارهای این کتاب بی‌تردید مفید و اثرگذار هستند. به کمک همین راهکارهاست که می‌توانید عادت‌های بدخوابیدن را با عادت‌های مثبت جایگزین کنید.

درباره کتاب این کتاب شما را می‌خواباند

این کتاب کوچک و جمع‌وجور یک مرجع کامل برای حل مشکلات مربوط به خواب است. موضوع فقط این نیست که بتوانید بخوابید. در خواب ماندن و زود بیدار شدن هم از موضوعات اصلی این کتاب است. مشکلات تنفسی، پای بی‌قرار، راه رفتن در خواب، داروهای خواب‌آور و وحشت در شب و تاریکی از اختلال‌های بیمارگونه‌ای است که در این کتاب با آن‌ها آشنا می‌شوید.

خواب پدیده‌ای مرموز و آرام است، که مانند جانوری زنده و شب‌بیدار مدام در حال تکاپو و جنبش است. از تغییرات فیزیکی و شیمیایی در ارگان‌های بدن گرفته تا آرشیو کردن خاطرات و اطلاعاتی که مغز در طول بیداری دریافت کرده است. وقتی خوابید متوجه نیستید که خوابیده‌اید، اما اگر مشکلی در خوابیدن داشته باشید، آن وقت است که مشکل اصلی شروع می‌شود. خستگی و بی‌حوصلگی فقط یکی از عواقب بدخوابی است. اگر مدت زیادی با این مساله دست و پنجه نرم کنید، ممکن است خشمگین و پرخاش‌گر شوید، آن هم بدون این که خودتان علت آن را بدانید. پس از یک روز کاری پر از استرس و فشار به خانه برمی‌گردید، کمی با کانال‌های تلویزیون سرگرم می‌شوید، نگاهی به ایمیل‌هایتان می‌اندازید، و فیس‌بوک و توییتر را چک می‌کنید. حالا که سرتان پر است از حجم زیادی از اخبار و اطلاعات و بدنتان امواج مضر گوشی و تلویزیون را دریافت کرده، قطعا نمی‌توانید آن‌قدرها هم که نیاز دارید راحت و آسوده بخوابید. شاید هم خیلی زود برای خواب آماده شوید، در حالی که مدام برای کارهای فردا برنامه‌ریزی می‌کنید. برای این که بتوانید به تمام امورات خود رسیدگی کنید شاید حتی مجبور باشید چند ساعتی از خواب خود بزنید و روزتان را خیلی زودتر از چیزی که باید، شروع کنید. وقتی همین ساعات اندک خوابیدن را هم با فکر و خیال از دست می‌دهید و خوابتان نمی‌برد، دچار استرس نخوابیدن می‌شوید. و این چرخه می‌تواند تا صبح ادامه داشته باشد.

نویسندگان فصل‌ها و مطالب کتاب را طوری نوشته‌اند که وقتی پشت سر هم قرار می‌گیرند، مثل یک نقشه‌ی راه همه چیز را به شما نشان می‌دهد. پس بهتر است فصل‌ها را به ترتیب بخوانید، چون هر فصل ادامه‌ی فصل قبل است. راهکارهای زیادی در این کتاب وجود دارد. این که بخواهید از میان چند راهکار یکی را انتخاب کنید، ممکن است تمام تلاش‌هایتان را هدر دهد. تمام راهکارها را امتحان کنید تا ببینید کدام یک بیشتر با شخصیت و سبک زندگیتان سازگاری دارد. اگر از همه‌ی این امکانات استفاده کنید، امکان این که بتوانید خوابی آرام و باکیفیت داشته باشید، خیلی بیشتر می‌شود.

تمرین‌های کتاب برای شروع تغییر در برنامه و عادات خواب طراحی شده‌اند. پس نمی‌توانید مطالب را صرفا بخوانید و آن‌ها را در ذهنتان آرشیو کنید. بهترین روش این است که فصل‌های کتاب را آرام و باحوصله بخوانید و تمرین‌ها و راهکارهای آن را از همان لحظه اجرا کنید. ممکن است خیلی از مطالب این کتاب، ابتدا برایتان ناآشنا و بیگانه باشد، اما هرچقدر این راهکارها را بیشتر تمرین کنید، برایتان طبیعی‌تر می‌شود. تکرار این راهکارها تبدیل به عادت می‌شود و می‌تواند تاثیر زیادی در کیفیت خوابتان داشته باشد. لازم است یک دفترچه‌ی کوچک یادداشت و مداد برای این کتاب داشته باشید، تا بتوانید نکات کوچک و کاربردی آن را بنویسید و همیشه آن‌ها را مرور کنید.

درباره جسامی هیبرد و جو اسمار

جسامی و جو، دو زن شگفت‌انگیز دنیای خودپروری هستند. کتاب‌های این دو نویسنده تا کنون به ده‌ها زبان دنیا ترجمه شده است. جسامی هیبرد نویسنده و روان‌شناس آمریکایی است که بیش از چهارده سال در زمینه‌ی سلامت روان و خودپروری کار کرده است. او نویسنده‌ای خلاق و پرشور است و آثارش چیزی بیش از تکرار و مرور تفکرات کلیشه‌ای دنیای روان‌شناسی است. تمرکز جسامی بیشتر روی نکات مثبت و فواید روان‌شناسی در زندگی روزمره و حرفه‌ای است. جو اسمار پیش از انتشار کتاب‌ با همراهی جسامی، نویسنده‌ی مجلات و روزنامه‌هایی مانند تلگراف، استایلیش و هافینگتون بوده است. او در کتاب‌هایش توانسته نبوغ خود را در زبانی خودمانی و انتخاب موضوعاتی جالب و خواندنی نشان دهد. «این کتاب شما را آرام می‌کند»، «این کتاب به شما اعتماد به نفس می‌دهد» و «این کتاب شما را موفق می‌کند» از سایر آثار مشترک این نویسندگان هستند که در ایران هم به فارسی ترجمه شده‌اند.

ترجمه کتاب این کتاب به شما را موفق می‌کند به فارسی

«مهدی قراچه داغی» یکی از مترجمان بسیار موفق و خوش‌نام ایران است. قراچه داغی در زمینه‌های مختلفی مانند روان‌شناسی، کسب و کار، موفقیت و رمان بیش از 500 کتاب ترجمه کرده که بیش از 350 عنوان از این کتاب‌ها، روان‌شناسی هستند. «مردان مریخی، زنان ونوسی»، «عشق هرگز کافی نیست»، «از حال خوب به حال بد» و «روان‌شناسی تصویر ذهنی» از معروف‌ترین ترجمه‌های این مترجم است. باتوجه به این که این مترجم تجربه و مهارت بالایی در فن ترجمه‌ی متون روان‌شناسی و خودپروری دارد، مفاهیم کتاب به ساده‌ترین زبان و درعین حال، کاملا وفادار به متن اصلی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب این کتاب شما را می‌خواباند می‌خوانیم

وقتی نمی‌توانید بخوابید، اتاق خواب شما به مکانی هولناک تبدیل می‌شود –جایی که در آن هراس و تنهایی را احساس می‌کنید. مانند سلول زندان. اما با پرده‌های زیباتر باید بتوانید با اتاقی خواب و با بسترتان چنان رابطه‌ای ایجاد کنید که بتوانید در آن به راحتی بخوابید. درباره‌ی اتاق خواب به مواردی اشاره کرده‌ایم که خواب را مختل می‌کند. در ضمن، توصیه‌هایی ارائه داده‌ایم که می‌توانند بر کیفیت خواب شما بیفزایند. تغییرات کوچک و زیاد تفاوتی بزرگ در خواب ایجاد می‌کنند.

دنیل می‌توانست در هر وضعیتی بخوابد. در میهمانی، در دل طوفان، در برنامه‌های آتش‌بازی، او به خود می‌بالید که در هر وضعیتی می‌تواند بخوابد. این کار را می‌کرد تا زمانی رسید که دچار بی‌خوابی و بدخوابی شد. دنیل شب‌ها بر روی تختش دراز می‌کشید و با چشمانی باز به سقف اتاق نگاه می‌کرد. در این زمان بود که کسی به او گفت صدای تیک تیک ساعت ممکن است مخلِ خواب او باشد. او سال‌ها توانسته بود با وجود صدای موسیقی برادرش که در اتاق مجاور او زندگی می‌کرد، بخوابد و در این وضعیت تیک تاک ساعت امکان نداشت مسئله‌ی مهمی باشد. با این حال، دنیل یک هفته بعد که وضعیت خواب بدی را پشت سر گذاشت، صدای تیک تاک ساعت را خاموش کرد. دنسل با کمال تعجب به این نتیجه رسید که تغییری در کیفیت خواب او ایجاد شد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۴ مگابایت
تعداد صفحات
176 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۵۲:۰۰
نویسندهجسامی هیبرد
نویسنده دومجو اسمار
مترجم مهدی قراچه داغی
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
This book will make you sleep
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۵/۰۲
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
30,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۴ مگابایت
۱۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
44 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
22 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

امروز نسخه چاپی این کتاب را دیدم دقیقا به اندازه یک دفترچه یادداشت جیبی کوچک بود

5

واقعا کتاب خوبی بود مجموعه کتابهای دیگر این نویسنده هم خوب بود. مختصر و مفید و سریع. حتما توصیه میکنم.

5

کتاب خوب و کاربردی بود. توصیه‌ها و نکات بیس علمی داشتند خواندن آن را پیشنهاد می‌کنم.?✔

5

پس نمیخونم تا خوابم نبره خخخ

4

تا حدودی تاثیر گذار بود...

3.7
(9)
10,000
٪50
5,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
این کتاب شما را می خواباند
این کتاب شما را می خواباند
جسامی هیبرد

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
این کتاب شما را می خواباند
٪50
این کتاب شما را می خواباند
جسامی هیبرد
انتشارات البرز
3.7
(9)
10,000
٪50
5,000
تومان