0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ناطور دشت

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ناطور دشت

درباره ناطور دشت

کتاب ناطور دشت، بدون شک یکی از بهترین کتاب‌های نویسنده‌اش، جروم دیوید سالینجر است. این کتاب تا امروز یکی از بهترین رمان‌های نوشته شده برای نوجوانان و بزرگسالان است. کتاب ناطور دشت اثر سلینجر از جمله‌ کتاب‌‌هایی است که کتاب‌فروش‌های سراسر دنیا آن را به خوانندگان تازه نفس معرفی می‌کنند. این کتاب یکی از رمان‌های شاهکار قرن بیستم است و خواندن آن را به همه‌ی خوانندگان پیشنهاد می‌کنیم.

‌درباره‌ی کتاب صوتی ناطور دشت اثر جروم دیوید سالینجر

رمان ناطور دشت نوشته‌ی جی.دی سالینجر برای نخستین بار در سال 1951 منتشر شد. این کتاب با عنوان اصلی (The Catcher in the Rye) یکی از مشهورترین کتاب‌های نوشته‌ شده در صد سال اخیر است. تاکنون بیش از 65 میلیون نسخه از رمان ناطور دشت در سرتاسر جهان فروخته شده است. محبوبت این کتاب به اندازه‌ای بود که امروزه کتاب‌ صوتی و کتاب الکترونیکی آن هم تولید شده است. نسخه‌ای که اکنون آن را بررسی می‌کنیم، کتاب صوتی ناطور دشت با صدای مهدی پاکدل است. عنوان کتاب به معنای نگاه‌بان باغ و دشت است. این شغل در واقع کاری است که هولدن، شخصیت اصلی کتاب دوست دارد به آن مشغول شود. او در کتاب می‌نویسد: « همه‌ش مجسم می‌کنم چَن‌تا بچه‌ی کوچیک دارن تو یه دشتِ بزرگ بازی می‌کنن. هزارهزار بچه‌ی کوچیک؛ و هیشکی هم اون‌جا نیس، منظورم آدم‌بزرگه، غیر من. منم لبه‌ی یه پرتگاهِ خطرناک وایستاده‌م و باید هر کسی رو که می‌آد طرفِ پرتگاه بگیرم – یعنی اگه یکی داره می‌دوئه و نمی‌دونه داره کجا می‌ره من یه‌دفه پیدام می‌شه و می‌گیرمش. تمامِ روز کارم همینه. ناتورِ دشتم.»

خلاصه داستان کتاب صوتی ناطور دشت

رمان ناطور دشت از زبان هولدن کالفید، نوجوان اخراجی 17 ساله‌ای ئر انگلستان روایت می‌شود. او از مدرسه اخراج شده و حالا در یک مرکز توان‌بخشی داستان زندگی‌اش را بدون سانسور برای روانکاو خود تعریف می‌کند. هولدن از همان ابتدا با لحنی صریح و خودمانی و البته بی‌حوصله شروع به شرح مختصری از خانواده‌اش می‌کند. کمی بعد او ماجرای اخراج شدنش از مدرسه و ماجرای ترک خوابگاه را تعریف می‌کند. این چهارمین بار است که او از مدرسه اخراج مي‌شود و دیگر فرصت جبران ندارد. هولد كالفيد سه روز برای رفتن به خانه فرصت دارد. او در داستان راوی این سه روز از زندگی‌اش تا برگشتن به خانه است. سه روزی که هولدن احساس شکست و بیچارگی‌ خود را روایت می‌کند و انگیزه‌ای برای بازگشت به خانه ندارد. از طرفی علاقه‌ای هم ندارد تا خانواده‌اش چیزی در این مورد بدانند.

‌درباره‌ی جروم دیوید سالینجر نویسنده‌ی کتاب صوتی ناطور دشت

جروم دیوید سالینجر (Jerome David Salinger) نویسنده معاصر آمریکایی بود. رمان‌های پرطرفدار وی مانند ناطور دشت در نقد جامعه‌ی مدرن غرب و خصوصاً آمریکا نوشته شده‌اند. سالینجر بیشتر با حروف اول نام خود جی. دی. سالینجر معروف است. او در سال 1919 در منهتن نیویورک از پدری یهودی و مادری مسیحی به دنیا آمده است. در هجده، نوزده‌سالگی چند ماهی را در اروپا گذرانده و در سال 1938 هم‌زمان با بازگشت‌اش به آمریکا در یکی از دانشگاه‌های نیویورک به تحصیل پرداخته، اما آن را نیمه‌تمام رها کرد. اولین داستان سالینجر به نام «جوانان» در سال 1940 در مجلهٔ استوری به چاپ رسید. چند سال بعد (طی سال‌های 1945 و 1946) داستان ناطور دشت به شکل دنباله‌دار در آمریکا منتشر شد و سپس در سال 1951 روانهٔ بازار کتاب این کشور و بریتانیا گردید. جنبه مهم زندگی سالینجر مبهم بودن او برای منتقدان وهواداران اوست به بیان بهتر نوعی دور از دست رس بودن است به‌ همین دلیل اطلاعات زیادی در مورد زندگی روزمره و عادی او موجود نیست. سلینجر در 27 ژانویه 2010 (میلادی) و به مرگ طبیعی در محل زندگی خود در شهر کوچک کورنیش در نیوهمپشایر درگذشت.

سلینجر در کارنامه‌ی هنری خود همه‌ نوع ژانری دارد. او هم رمان‌نویس خوبی بود و هم در داستان‌کوتاه نویسی بی‌نظیر بود. از جمله آثار جی. دی. سلینجر می‌توان به کتاب‌های ناطور (ناتور) دشت، جنگل واژگون، نه داستان، داستان‌های پس از مرگ، دلتنگی‌های نقاش خیابان چهل و هشتم و فرنی و زوئی اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی ناطور دشت به فارسی

انتشارات نوین کتاب گویا کتاب صوتی ناطور دشت را با ترجمه‌ی احمد کریمی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. احمد کریمی نویسنده، مترجم و پژوهشکر ایرانی متولد 16 بهمن 1322 در مشهد است. او تحصیلات خود را در سال 1345 و در دانشگاه تهران آغاز کرد و چهار سال بعد در رشته‌ی ادبیات انگیسی از این دانشگاه فارغ التحصیل شد. او برای تکمیل تحصیلاتش به آمریکا مهاجرت کرد و در دانشگاه ایالت میزوری مدرک کارشناسی ارشد خود را گرفت و برای دکتری رشته‌ی ادبیات تطبیقی را انتخاب کرد و این رشته‌ را در دانشگاه راجرز نیوجرسی خواند. احمد کریمی بعد از بازگشت به ایران در مدرسه‌ی عالی ترجمه به تدریس ادبیات تطبیقی پرداخت و همچنان با دانشگاه‌های آمریکایی به همکاری پرداخت. کتاب‌ها و مقالات زیادی از او به زبان‌های فارسی و انگلیسی منتشر شده است.

ترجمه‌های دیگری از این کتاب موجود است که از میان آن‌ها می‌توان به ترجمه‌ی مهدی آذری اشاره کرد.

مهدی پاکدل؛ آقای خوش‌صدای کتاب‌های صوتی

انتشارات نوین کتاب گویا کتاب صوتی ناطور دشت را با خوانش مهدی پاکدل منتشر کرده است. مهدی پاکدل بازیگر تئاتر و سینما متولد 10 تیر 1359 در اصفهان است. او علاوه‌بر اینکه بازیگر توانایی در حوزه‌‌های تئاتر و سینما است صدای خوبی هم دارد و چندین سالی است که به تولید و خوانش کتاب‌‌های گویا مشغول است. از جمله کتاب‌های صوتی که با خوانش مهدی پاکدل منتشر شده است، می‌توان به صد سال تنهایی نوشته‌ی گابریل گارسیا مارکز، نامه‌های عاشقانه از جبران خلیل جبران، قصه‌های مجید نوشته‌ی هوشنگ مرادی کرمانی و شلوارهای وصله‌دار نوشته‌ی رسول پرویزی اشاره کرد.

  • کتاب صوتی ناطور دشت در دسته‌ی داستان‌های آمریکایی قرار دارد.
  • کتاب صوتی ناطور دشت مناسب برای گروه سنی بزرگسال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 296 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 15 روز بخوانید.
  • کتاب ناطور دشت جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع سرگذشت نامه است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند درزمینه‌ی داستان‌های آمریکایی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

در بخشی از کتاب صوتی ناطور دشت می‌خوانیم

«اگر کسی کاری را خیلی خوب انجام بدهد، بعد از مدتی دیگر مواظب رفتارش نیست و تظاهر و خودنمایی می‌کند و آن وقت دیگر خوب نیست. با این حال باید اعتراف کنم که لانت‌ها تنها کسانی بودند که در تمام نمایش یک مخ سالم توی سرشان است.»

این برخلاف قوانین و اصول زندگی‌ام بود اما آن‌قدر افسرده بودم که حتی به این موضوع فکر نکردم. خیلی وحشتناک است که آدم وقتی افسرده است، حتی نمی‌تواند فکر کند.

«مشکل دخترها این است که اگر پسری را دوست داشته باشند، هرچقدر او آدم پستی باشد می‌گویند او عقده حقارت دارد و اگر آن‌ها از کسی خوششان نیاید، هر چقدر او پسر خوبی باشد یا عقده حقارت داشته باشد، آن‌ها می‌گویند او آدم خودخواه و مغروری است حتی دخترهای باهوش و زرنگ اینجوری هستند.»

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی ناطور دشت اثر جروم دیوید سالینجر بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های آمریکایی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
529.۰۱ مگابایت
مدت زمان
۰۹:۲۲:۱۸
نویسنده جروم دیوید سالینجر
مترجماحمد کریمی
راویمهدی پاکدل
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۴/۳۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۲۹.۰۱ مگابایت
۰۹:۲۲:۱۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 55 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
43 ٪
4
ستاره
38 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
5 ٪
32 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب خوبیه و باید بگم از ادبیات امریکا هست و یک جوان امریکایی و دغدغه هاش و البته در زمان ۱۹۵۰ رو توصیف میکنه خب به هر حال سبک اجتمایی هر فرهنگ متفاوت هست و حدودا ۷۰سال از انتشار این کتاب میگزره و طبیعی هست که در ۷۰ سال پیش و حتی الان سبک زندگی هر کشوری با دیگری فرق داشته و اگر کسی از ادبیات امریکایی و از نوع نوشتن اون ها علاقه ای نداشته باشه دلیل نمیشه که این کتاب کتاب بدی باشه و گرنه کتاب های جان ایشتاین بک یا کتاب در رویای بابل خیلی کتاب های دیگه که جزو ادبیات امریکا هستن نوع نگارش متفاوتی باهم ندارن فقط با توجه به سال انتشار یا دوران حال خودشون کمی متفاوتشون میکنه با این حال اگه با سبک و ادبیات امریکای مشکلی ندارید یا خوشتون میاد کتاب خیلی خوبی هست البته من اینو با صدای ارمان سلطان زاده گوش کردم که فوق العاده بود

4

به نظرم این کتاب در زمان خودش طرفدار داشته وگرنه کتابی که از زبان یک آدم نامتعادل نوشته شده و سرتاسر آن پر کلماتی نفرت آمیز نظیر حرامزاده‌، دیوانه، احمق، کودن و ...است و موقعیت های عادی را بی دلیل توضیح فراوان می دهد و مدام از چیزهایی که دوست ندارد صحبت می کند، اصلا جذاب نیست. هر چقدر خواستم خودم را قانع کنم این کتاب خوب است نتوانستم

4

من نسخه صوتی این کتاب رو‌از نت دان کردم. راوی یه خانم بود که خوب هم صداسازی میکرد.‌ با توجه به اینکه شخصیت اول داستان یه نوجوان با روحیات کودکانه است، به نظرم یه صدای پخته مردونه اصلا مناسب نیست.

1

آقای پاکدل هر چه قدر در بازیگری خوب هستید در کتاب خوانی افتضاح هستید، بس است دیگر، نه شما نه حسین پاکدل، خیلی بد بود ، صدا فقط استاد آرمان سلطان زاده بقیه بار مالی داره

5

خیلی خوبه؛پسر داستان یه نوجوون سرکشه؛با اینکه نوجوونه حرفاو برداشتاش خیلی به واقعیت نزدیکه؛به همه زن های تو داستان هم چشم داره به😂😂😂 به جز خواهر کوچولوش

4

به نظرم این کتاب شاید تو زمان خودش جالب بوده اما تو دوره ما و با توجه به کتاب های بسیار خوب جدید، من اصلا نپسندیدم

4

اصلاً چرا کلمه ( ناتور) کلمه فارسی به این زیبائی را با (ط) عربی نوشتین؟؟؟ شما مثلاً در ادبیات پارسی فعالیت میکنید

5

هولدن شخصیت جالبی داشت دوسش داشتم،کتاب عالی بود شدیدا پیشنهاد میشه😄

5

آقای پاکدل خیلی زیبا روایت کردند چقدر لحن و کلام عالیه. این کتاب برای نوجوانها مخصوصا آقایون مناسبه خانمها بعیدبنظر میرسه لذت ببرید دنیای پسرانه و مردانس

5

کیفیت که عالیه چه از لحاظ محتوای کتاب چه صدای آقای پاکدل. خیلی صادقانه بخوام بگم من اهل شنیدن داستان به این شکل نیستم ولی به تمام علاقمندان توصیه می کنم.

نمایش 22 نقد دیگر
4.1
(55)
آموزنده 🦉 (1)
59,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
ناطور دشت
ناطور دشت
جروم دیوید سلینجر

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ناطور دشت
ناطور دشت
جروم دیوید سالینجر
نوین کتاب
4.1
(55)
آموزنده 🦉 (1)
59,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر