0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تحول باطن

معرفی، خرید و دانلود کتاب تحول باطن

درباره تحول باطن

 

«تحول باطن» کتابی برای رستگاری و رهایی است. در این کتاب «ساموئل آئون ویور» خلاصه‌ای از یافته‌های شخصی‌اش را در مسیر خودشناسی و درک هستی نوشته است. تحول باطن می‌تواند برای تمام کسانی که دنبال پیدا کردن انسانیت واقعی و راز هستی هستند، راهنمای جامع و مفیدی باشد.

درباره کتاب تحول باطن

این کتاب یک راهنمای جامع برای همه‌ی کسانی است که به دنبال شناخت بهتر خودشان هستند. تعالیم این کتاب آسان نیست و تنها کسانی که هنوز جسارت و عشق به آگاهی را دارند، می‌توانند از این آموزه‌ها برای ساخت دنیایی جدید استفاده کنند. در این کتاب سوالاتی اساسی و ریشه‌ای درباره‌ی انسان پرسیده می‌شود. سوالاتی که تا امروز هیچ کس نتوانسته پاسخ مشخصی برای آن‌ها پیدا کند. از چیستی و چرایی انسان گرفته تا ارتباط انسان با جهان بیرون. سپس نویسنده از چیزهایی حرف می‌زند که شاید تا امروز کمتر آن‌ها را شنیده باشیم.

در این کتاب با 23 راز کوچک رستگاری و رهایی آشنا می‌شوید که هر یک در فصلی مجزا نوشته شده است. نویسنده چندان درباره‌ی روش‌ها و راهکارهای مختلف، قلم‌فرسایی نکرده است و خیلی مختصر و مفید راجع‌به هر مبحث توضیح داده است. برخی از این روش‌ها بسیار آسان و دم‌دستی هستند و به‌ آسانی می‌توان آن‌ها را در زندگی اجرا کرد. اما برخی دیگر از این روش‌ها پیچیده‌تر و دشوارتر هستند و عملی کردن آن‌ها در زندگی به تمرکز و تلاش بیشتری نیاز دارد.

سامائل انسان را حیوانی باهوش و درمانده می‌داند. موجودی که خودش را برترینِ مخلوقات هم می‌داند، با این حال همیشه در عمق وجودش موجودی غمگین و تنهاست. انسان تصور می‌کند دوران وحشی‌گری و زندگی بدوی را پشت سر گذاشته است. با وجود این همه جنگ، فساد، اعتیاد، ظلم و ستم و ناهنجاری‌های مختلف، وضعیت زندگی انسان امروز از انسان اولیه هم اسف‌بار‌تر است. سامائل این کتاب را نوشته تا بتوانید انسان واقعی و آسمانی درونتان را بشناسید، به رشد فکری و شخصیتی عمیق برسید، با استاد درونی خود را ملاقات کنید و خود مقدستان را پیدا کنید. در این کتاب می‌آموزید که تنها کسی که می‌تواند ما را از نیروهای شر و اهریمنی درون و بیرونمان نجات دهد، خودمان هستیم. این رستگاری بهای سنگینی دارد، اما با اراده و پشتکار، هر چیزی ممکن می‌شود. سامائل در این کتاب از موضوعاتی تخصصی و تحقیقات علمی مختلف صحبت ‌کرده است. با این حال نویسنده سعی کرده تا جایی که ممکن است از زبانی ساده و روان برای رساندن پیامش استفاده کند. هرچند با توجه به این که استفاده از برخی اصطلاحات تخصصی در این کتاب ناگزیر بوده است، نویسنده فهرستی تهیه کرده‌ که در آن اصطلاحات با زبانی ساده و قابل درک تعریف شده است. این فهرست در پایان کتاب ضمیمه شده است.

درباره سامائل آئون ویور، آواتار عصر جدید

ویور اندیشمند و متفکر بزرگی است که در سال 1917 در کلمبیا متولد شده است. او از همان کودکی علاقه‌ی زیادی به ابعاد متعالی زندگی داشت و در جوانی درباره‌ی مکتب‌های تئوسوفی، سیستم گورجیف و علوم باطنی زمان خودش مطالعات زیادی انجام داد. او در مسیر کشف ماهیت و فلسفه‌ی وجودی خودش دست به دامن استادان زیادی شد و به طبیعت پناه برد. او که از همیشه با فلسفه‌ی وجودی خودش درگیر بوده و پس از سال‌ها مطالعه و تحقیق سرانجام توانست یافته‌هایش را در سال 1975 در این کتاب کوچک و جمع و جور گردآوری کند. سامائل به چنان درک و دانشی از هستی و انسان رسیده که به عنوان آواتار عصر جدید شناخته می‌شود. ویور هیچ وقت دنبال پیرو و طرفدار نبوده است. همان‌طور که خودش می‌گوید «من را دنبال نکنید، من فقط یک راهنما هستم. به خداشناسی خود برسید». با این حال محبوبیت این اندیشمند و نویسنده آن‌قدر زیاد است که افراد زیادی در تمام دنیا پیرو افکار و راهنمایی‌های او هستند.

در بخشی از کتاب تحول باطن می‌خوانیم

توده مردم مجموعه همه افراد است. جمعیت همان چیزی است که فرد آن را تشکیل می‌دهد؛ خود، دولت است و غیره. بنابراین، جمعیت حالت گسترش داده شده فرد است. اگر یک فرد خودش را تغییر ندهد، امکان ندارد بتوان توده مردم را تغییر داد.

نمی‌توان منکر سطوح اجتماعی متفاوت بود. افرادی به کلیسا و گروهی به تفریح گاه می‌روند، برخی هم کشاورزند و برخی به پیشه‌ای دیگر سرگرم. این گونه است که سطوح گوناگونی از بینگ‌ها وجود دارد. آنچه ما از لحاظ درونی هستیم، سخاوتمند یا خسیس، خشن یا مهربان، پرهیزگار یا فاسق، هر یک شرایط گوناگونی از زندگی را جذب می‌کنیم.

فردی هوس‌ران همیشه هر آنچه هوس آلوده است را جذب می‌کند. آدمی ملنگ همیشه آدم‌های ملنگ را جذب می‌کند و واضح است که یک رباخوار چه چیزی را جذب می‌کند؟ با وجود این، انسان‌های ناامید خسته از شدت رنج، می‌خواهند تغییر و صحنه تاریخشان را دگرگون کنند؛ اما نمی‌دانند چگونه. راه و روش تغییر را نمی‌دانند و در بن‌بست گیر افتاده‌اند؛ آن چه دیروز برایشان اتفاق افتاده، امروز نیز اتفاق می‌افتد و فردا هم اتفاق خواهد افتاد. آنان همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنند و حتی گلوله توپ نیز نمی‌تواند درس‌های زندگی را به آنان بیاموزد

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
677.۵۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
128 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۱۶:۰۰
نویسنده سامائل آئون ویور
مترجم فضه مهدی پور
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Revolutionary Psychology
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۴/۲۷
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۷۷.۵۹ کیلوبایت
۱۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 20 مخاطب
5
ستاره
85 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
5 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اگر کسی آموزه های آئن ویور رو عملی کنه و درک کنه که در وجودش ایگوها یا همون نفس فرمانروایی می کنه نه اسنس یا همون روح پاکی که خداوند در وجود هرکس قرار داده قدم بسیار بزرگی در جهت خودشناسی و رسیدن به کمال برداشته کتابهای این نویسنده متاسفانه در ایران شناخته شده نیستند از اینکه این کتاب ترجمه و چاپ شده بسیار خوشحالم

5

به عنوان شخصی که در مباحث عرفانی زیاد سر رشته ای ندارم ، بعد از خوندن این کتاب به شدت به این مبحث علاقمند شدم ، خیلی خیلی تمرینات تاثیر گذار هستند و در علم خودشناسی و خودسازی بسیار کمک کننده ، برای کسانی هم که مثل من زیاد سر رشته ای ندارند کتابی خوبی برای شروعه ! و من واقعا از بابت وقتی ک براش گذاشتم بسیار خرسندم ، ارزوی سلامتی برای همه !

5

سلام دوستان من تازه شروع کردم اما وقتی اسم روح و نفس وسط میاد مطمئنم که یک چیزی یک محتوای عمیقی داره خیلی خوشحالم خداوند این کتاب رو سر راه من گذاشت زندگی عمودی و رسیدن به کمال تجربه انسانهای بزرگ است استفاده از این تجربیات بهترین چراغ پیش روی ماست

4

این کتاب رو خوندم.کتاب خوبی بود و نکته های خوبی برای شروع راه خودشناسی گوشزد می کرد. اگرچه ترجمه روان نبود و بنظر می‌رسید مترجم تسلط کامل به مباحث روانشناسی و عرفانی نداشته.

5

کتاب عالی ای هستش . ولی حتما باید روی تمریناش وقت بگذارید.. وخیلی با حوصله انجامش بدید

5

کتاب عالیه هرکسی بتونه استفاده کنه و عملی کنی رو به تعالی و شادی میره همچنین ادمایی شبیه نجات دهنده اند??

5

خیلی کناب دلنشینی بود من یک روزه تا انتهاش خوندمش

5

خواندن کتاب به همراه درک عمیق آن بسیار مهم است

4

کتاب خوبیه ولی مترجم بدجوری ناشیه!!!

5

عالی

4.7
(20)
13,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تحول باطن
تحول باطن
سامائل آئون ویور
انتشارات البرز
4.7
(20)
13,000
تومان