0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بابای سیمون و سی و یک داستان کوتاه
٪10

معرفی، خرید و دانلود کتاب بابای سیمون و سی و یک داستان کوتاه

درباره بابای سیمون و سی و یک داستان کوتاه
گرمای نفس‌گیر نزدیک غروب یک روز تابستانی بر جاده سنگینی می‌کرد، و گرچه حتی نسیمی هم نمی‌وزید، غباری سفید، گچی، کدر، و خفه‌کننده و گرم بر روی پوست نمناک می‌چسبید، بر چشم‌ها می‌نشست، و وارد ریه‌ها می‌شد. مردم در پی هوایی برای نفس‌کشیدن به درها نزدیک می‌شدند. شیشه‌های تراموا پایین کشیده شده بود و بر اثر سرعت پرده‌ها بالا و پایین می‌رفت. فقط چند نفری در داخل تراموا نشسته بودند (زیرا در روزهای گرم، مردم طبقه بالا را که روباز بود ترجیح می‌دادند). این عده عبارت بودند از چند بانوی فربه با آرایش مضحک، شبیه نوکیسه‌های حومه شهر که تشخصِ نداشته خود را با تظاهر به اشرافیتی نابجا جایگزین می‌کنند؛ و چند مرد خسته از کار اداری، با چهره‌هایی زردگون، تنه خمیده، که یکی از شانه‌هایشان به‌واسطه کار مداوم روزانه بر روی میز کمی بالاتر از آن یکی به‌نظر می‌رسید. سیمای نگران و غمگینشان حکایت از دغدغه‌های خانوادگی داشت، نیاز پیوسته به پول، امیدها و انتظارهای کهنه و قدیمی که یقیناً به سرانجام نمی‌رسید؛ زیرا همگی متعلق به هنگ متشکل از بدبخت بیچاره‌های کم‌درآمدی بودند که در خانه‌های محقر گچی، در حومه شهر پاریس، در کنار محل تخلیه زباله‌ها زندگی می‌کردند و باغچه خانه‌هایشان را فقط حاشیه سبزی تشکیل می‌داد. درست نزدیک در، مردی کوتاه‌قد و چاق، با چهره بادکرده و شکم برآمده‌اش که میان دو پای جدا از هم افتاده بود، لباس سیاهی به تن کرده بود که روی آن پُر از مدال بود، و سرگرم صحبت با مرد دیگری بود. این یکی وضع نامرتبی داشت، لباس کتانی سفید بسیار کثیفی پوشیده بود و کلاه حصیری کهنه‌ای به‌سر داشت.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۰۹ مگابایت
تعداد صفحات
342 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۲۴:۰۰
نویسندهگی دوموپاسان
مترجمفیروزه دیلمقانی
ناشرنشر نیلوفر
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۴/۲۷
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
28,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۰۹ مگابایت
۳۴۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

نثر ساده اما قوی! فضاهای داستان خیلی ملموس و واقعی‌اند. ترجمه عااالیست. البته ویرایش لازم دارد. توصیفاتش بویژه توصیفات مناظر طبیعی بسیار شبیه مادام بواری (بگمونم گوستاو فلوبر) است.

5

#کتاب_بعدی_من دوموپاسان یکی از بهترین نویسنده‌‌های داستان کوتاهه و متاسفانه هنوز اثری ازش نخوندم و می‌خوام با این اثر شروع کنم (:

5
(2)
16,800
٪10
15,120
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بابای سیمون و سی و یک داستان کوتاه
٪10
بابای سیمون و سی و یک داستان کوتاه
گی دوموپاسان
نشر نیلوفر
5
(2)
16,800
٪10
15,120
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر