0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید؟

معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید؟

وپیش از آن شیوه ی دوری از بحران
نویسنده:
ایساک آدیزس
درباره چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید؟

بحران برای همه اتفاق میافتد. برای شرکت‌ها و سازمان‌ها و همه‌ی مردم. درواقع بحران در زندگی شخصی و زندگی حرفه‌ای ما اتفاق می‌افتد. بحران‌ها تغییر و تحول بزرگی در زندگی ما ایجاد می‌کنند که می‌تواند کل مسیر زندگی شخصی یا کاری آینده ما را تغییر دهد. به همین دلیل است که میگویند زمانی که با بحران مواجه می‌شوید باید آن را مدیریت کنید. اما چطور؟ قطعاً مدیریت بحران کار بسیار بزرگی است که علاوه بر صبر و زمان نیاز به آموزش‌های اساسی دارد. ایساک آدیزاس در کتاب چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید به طور موجز و قابل اجرا راهکارهای مفیدی را برای مدیریت بحران ارائه می‌دهد.

 

درباره کتاب چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید

کتاب چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید نوشته‌ی ایساک آدیزس است که در ایران با ترجمه‌ی محمدحسین اکبر زاده از سوی انتشارات نگاه نوین در مجموعه ثروتمندان خودساخته منتشرشده است. این کتاب حجم کمی دارد و به خوانندگان این امکان را می‌دهد تا در فرصتی کوتاه، در درجه‌ی اول بحران را شناسایی کنند و پیش از آن شیوه‌ی دوری از آن را مدیریت کنند. ایساک آدیزس در سه فصل کتاب مدیریت بحران را نگاشته و در آن به موضوعاتی ازجمله این که چطور در بحران‌ها با انتخاب یک استراتژی درست می‌توان به پیروزی دست یافت را توضیح داده است. کتابی موجز با زبان ساده و روان که تأثیرگذاری آن و راه‌حل‌های ارائه‌شده در آن به خوانندگان قدرت عمل و اجرای آن روش‌ها در معضلات و بحران‌های کنونی جامعه‌ی ایرانی را هم می‌دهد. کتاب حاضر نه تنها برای افراد از هر قشری از جامعه مناسب و کاربردی است بلکه برای کارآفرینان و مدیریان کسب و کارها هم الهام‌بخش و راهگشا خواهد بود. به این دلیل که اگر با این اندیشه جلو برویم که اگر هر مدیر و سرپرستی چه در خانواده و چه در جامعه بتواند در بحران‌ها و چالش‌های حیاتی تصمیم و راه‌حل درستی داشته باشد قطعاً آن جامعه و خانواده به سمت پیروزی‌ها و موفقیت‌های بزرگ قدم خواهد برداشت. محمدحسین اکبر زاده مترجم کتاب در مقدمه نقلی از حضرت علی علیه‌السلام آورده است که: «فرصت‌های خوب را دریابید؛ چون فرصت‌ها همچون ابر می‌گذرند. (غررالحکم: ۲۵۰۱) و همچنین می‌فرمایند: التلطف فی الحیلة اجدی من الوسیلة؛ ظرافت و دقت در برنامه‌ریزی، بهتر از امکانات است. (غررالحکم)» اکبر زاده در ادامه نوشته است که: «با درایت برخوردکردن با بحران‌ها همان‌طور که می‌تواند عامل بزرگ‌شدن باشد؛ در صورت اجرایی‌نشدن، عامل شکست‌های بزرگ و محوشدن هم محسوب می‌شود. کوروش بزرگ از درون بحران‌ها به سمت پیروزی‌های بزرگ حرکت کرد؛ درحالی‌که رویکرد هانیبال گاتاژی به‌عنوان پدر فرماندهان استراتژی و پیروزی‌های فوق‌العاده‌اش در مقابل رم با استفاده از پنجاه‌هزار سرباز پیاده، نُه‌هزار سوار و دویست‌وهجده راس فیل برای عبور از رشته‌کوه‌های آلپ و پیرنه، طلیعه‌ی تدابیر جسورانه در جنگ بود.»

نگاهی به فصل‌های کتاب چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید

کتاب چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید سه بخش با عناوین «فروپاشی اجتناب‌ناپذیر و جهانی ست»، «تغییر مسئولیت‌ها» و «ارزش توانمندسازی» دارد. نویسنده با زبان ساده و تأثیرگذار در این کتاب توضیح می‌دهد که تمام مشکلات افراد به کسب‌وکارها محدود نیست بلکه تمام مشکلاتی که افراد یا گروه‌ها با آن مواجه هستند به خاطر فروپاشی است. در واقع زمانی که تغییرات خیلی سریع اتفاق می‌افتند ازهم‌پاشیدگی سریع‌تر و مشکلات بیشتر می‌شوند. در ادامه نویسنده توضیح می‌دهد که چاره‌ی فروپاشی و از هم پاشیدگی منسجم سازی است. او در ادامه بیان می‌کند که چطور می‌توان با پیشگیری از مشکلات از تبدیل شدن آن‌ها به بحران جلوگیری کنیم.

در فصل دوم آدیزس نویسنده‌ی کتاب از تغییر مسئولیت‌ها می‌گوید و توضیح می‌دهد که ساختار مسئولیت‌ها باید به چه شکلی باشد. ساختار سازمانی عنوان دیگر بحث این بخش از کتاب است.

در فصل سوم که عنوانش ارزش توانمندسازی است. در این بخش نویسنده توضیح می‌دهد که «بهترین سیستم تقویت‌کننده، سیستم پاداش درونی است. هرچه پاداش درونی، بیشتر باشد، به نسبت، نیاز کمتری به پاداش بیرونی است.» این بخش از انگیزه‌ها و قدرت‌های درونی صحبت می‌کند که به افراد کمک می‌کند تا با اختیار عمل و حال بهتری در کارها و تصمیم‌گیری‌ها شرکت کنند.

در بخشی از کتاب چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید می‌خوانیم

به نظر می‌رسد بحران‌های عمیق مالی، در سرتاسر جهان، هرچه بیش‌تر روی می‌دهند و روی هر شخص، به‌خصوص روی شرکت‌هایی تأثیر می‌گذارند که در یک اقتصاد به‌صورت فزاینده رقابتی حضور دارند و تغییرات سریع و مداوم اقتصادی، سیاسی و تکنولوژیک را تجربه می‌کنند؛ شرکت‌هایی که باید برای تداوم توسعه به اعتبار مالی و بانکی دسترسی داشته باشند.

مردم به‌صورت کلی، علاقه‌ای به بحران ندارند. هرچند معنای لغوی واژه‌ی Crisis یا بحران، تحول یا نقطه‌ی عطفی ست که باعث تغییر قطعی (بدتر یا بهتر) می‌شود و معمولاً بار معنایی منفی دارد. وقتی مردم واژه‌ی «بحران» را می‌شنوند، خودبه‌خود به یک فاجعه فکر می‌کنند. اغلب مردم از بحران می‌ترسند و این حتی در مدیران سازمان‌ها بیش‌تر به چشم می‌خورد؛ یعنی همان مدیرانی که باید نگران حفظ موجودیت سازمانشان باشند.

ولی لازم نیست این‌طور باشد. چرا؟ به این دلایل:

بیایید با یک تمثیل شروع کنیم. احتمالاً یادتان می‌آید وقتی کودک بودید والدینتان به شما می‌گفتند: «بعد از دوش آب گرم در هوای سرد بیرون نرو! سرما می‌خوری!» خب همیشه برای من سؤال بود که چرا اگر با موی خیس در هوای سرد بیرون بروم، سرما می‌خورم؛ درحالی‌که در فنلاند و روسیه مردم دوست دارند به سونا بروند، عرق کنند و بعد، بیرون بیایند و در برف غلت بزنند. این کار به آن‌ها حس خوبی می‌دهد! بعضی مردم در سیبری از جمله سالخوردگان، یخ روی دریاچه یا رودخانه را سوراخ می‌کنند و داخل آب یخ‌زده شیرجه می‌زنند؛ آن‌ها هم از این کار لذت می‌برند! اگر من این کار را می‌کردم، احتمالا از ذات‌الریه می‌مردم.

فرقش در چیست؟

چیزی که باید بدانیم این است که علت بیماری ما سرما نیست. بلکه تغییر سریع از گرما به سرماست. ولی هنوز هم مشخص نمی‌شود که چرا مردم فنلاند از تغییر ناگهانی گرما به سرما لذت می‌برند، درحالی‌که همین تغییر باعث بیماری من می‌شود.

کلا به توانایی یا ناتوانی ارگانیسم بدنتان ربط دارد. اگر ارگانیسم بدنتان خوش‌بنیه باشد، تغییر، قوی‌ترتان می‌کند. ولی اگر ضعیف باشید، ممکن است شما را بُکُشد.

درباره ایساک آدیزس

ایساک آدیزس پرفسور و مشاور کسب و کارهاست. این پرفسور اسرائیلی آمریکایی همچنین بنیان‌گذار موسسه آدیزس است که در آن توسعه‌دهنده تئوری‌ها و پروتکل‌های درمانی سازمان‌ها را به عهده گرفته است. این موسسه که اولین بار در کالیفرنیا تأسیس شد امروز در بیش از 15 کشور جهان شعبه دارد و در کار مشاوره به مدیران و شرکت‌های بزرگ فعالیت می‌کند. آدیزس در طول عمر خود در 50 کشور جهان سخنرانی کرده و 26 کتاب نوشته است که در حوزه مدیریت زندگی و کسب و کار هستند. کتاب‌های او تا به امروز به بیش از 36 زبان در سراسر دنیا ترجمه‌شده‌اند و الهام‌بخش بسیاری از مدیران و افراد جامعه بوده است. در مجله رهبران ممتاز Leadership Excelence Journal ایساک آدیزس جزو فهرست 30 رهبر برتر در آمریکا شناخته شده است. دو کتاب «چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید؟» و «قدرت تضادها» از پرفسور آدیزس در فدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
532.۸۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
100 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۲۰:۰۰
نویسندهایساک آدیزس
مترجممحمدحسین اکبرزاده
ناشرانتشارات نگاه نوین
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
How to Manage in Times of Crisis : And How to Avoid a Crisis in the First Place
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۴/۱۲
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
20,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۳۲.۸۰ کیلوبایت
۱۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

پروفسور آدیزس از صاحبنظران و اندیشمندان بزرگ معاصر در علم مدیریت هستند و کتاب های ایشون به عنوان رفرنس در دوره های کارشناسی و ارشد رشته هایی که به نوعی با ماهیت سازمان درگیر هستند از جمله مهندسی صنایع نیز تدریس می شود، یکی از کتاب های جالب توجه ایشون کتاب چرخه عمر سازمان است که مطالعه اون رو هم به دوستان علاقمند به مقوله مدیریت و‌سازمان پیشنهاد میکنم. کتاب های ایشان همیشه خواندنی هستند و تمایز افراد در مواجهه با بحران که جز لاینفکی از زندگی امروزه ی بشر شده است نشان دهنده این است که کسانی که خود را آماده کرده باشند بحران را به فرصت تبدیل خواهند کرد.

4

این کتاب موضوع بحران را به خوبی تشریح کرده است. سمیناری در این خصوص داشتم که این کتاب کمک بزرگی بود

3

کتابی کم حجم ، حاوی نکات تقریبا ابتدایی مدیریت بحران و منتشر شده در سال ۲۰۰۹

5

خیلی کتاب به دردبخوری بود برای این شرایط اقتصادی ایران

3

کتاب خوبی بود .به دوستان پیشنهاد میکنم بخون .ترجمه عالی و روان .

4

خیلی عالی بود. فکر کنم الان دیگه وقتشه که همه این کتابو بخونن

5

بسیار کاربردی

نمایش 1 نقد دیگر
4.3
(12)
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید
چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید
و پیش از آن، شیوه ی دوری از بحران

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید؟
چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید؟
وپیش از آن شیوه ی دوری از بحران
انتشارات نگاه نوین
4.3
(12)
30,000
تومان