0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ناقوس ها به صدا درمی آیند

معرفی، خرید و دانلود کتاب ناقوس ها به صدا درمی آیند

درباره ناقوس ها به صدا درمی آیند
کشیش از مقابل مجسمه‌ی مریم مقدس گذشت. دکمه‌های پالتوی بلند مشکی‌اش باز بود. شال سبزی روی گردنش انداخته بود. به‌آهستگی قدم برمی‌داشت و به دو مرد ژنده‌پوش که جلوی در کلیسا ایستاده بودند، نگاه می‌کرد. مردان با دیدن او چند قدمی جلو آمدند،‌ با تکان دادن سر سلام کردند و مردی که مسن‌تر بود و ته‌ریش جوگندمی داشت، «گفت: پدر، ما را آندریان ویتالیویچ فرستاده، گفت شما کارمان دارید.» کشیش یادش آمد که دیشب به دوستش آندریان ویتالیویچ زنگ زده و از او خواسته بود دو نفر از کارگران رستورانش را برای نظافت و مرتکب کردن کلیسا بفرستد. کشیش به آن‌دو لبخند زد و گفت: «بله! بله! با من بیابید.» کشیش کلید انداخت و در را باز کرد. هرم گرمای شوفاژهای روشن سالن، به‌صورت‌هایشان خورد. کشیش در را بست، پالتویش را درآورد و روی جالباسی کنار در آویخت و رو به آن‌ها گفت: می‌بینید که باید چه‌کار کنید؛ همه چیز به‌هم‌ریخته است... بیابید جلوتر تا بگویم از کجا باید شروع کرد...
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
866.۶۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
136 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۳۲:۰۰
نویسنده ابراهیم حسن بیگی
ناشرانتشارات عهد مانا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۴/۰۹
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
60,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۶۶.۶۳ کیلوبایت
۱۳۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 194 مخاطب
گیرا 🧲 (3)
آموزنده 🦉 (2)
5
ستاره
72 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
6 ٪
114 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب خوب و دلنشینی بود. این کتاب در واقع رمانی ست درباره امام علی علیه السلام .داستان از کلیسایی آغاز می شود که مردی تاجیک برای فروش کتابی که پیدا کرده به نزد کشیش کلیسا می رود. کتابی با قدمت ۱۴۰۰ سال و دست نوشته هایی از عمروعاص و برخی از یاران و مخالفان امام علی( ع) و جنگهایی که ناخواسته درگیر آنها شد...  .کشیش که علاقمند به کتاب های خطی و قدیمی است،با دیدن این کتاب به ارزش تاریخی آن پی می برد اما پس از خواندن آن وبا توجه به مطالبی که قبلا درباره حضرت شنیده است کنجکاو میشود تا بیشتر با شخصیت امام علی علیه السلام اشنا شود و پی به عظمت ایشان ببرد .اما از سوی دیگر کشیش با بدست اوردن این کتاب درگیر جریاناتی میشود .کتاب در دو بعد تاریخی ورمان پیش میرود وضمن مطرح کردن بخشهایی از سخنان حضرت مروری بر وقایع تاریخی وجنگهای مهم ان زمان دارد.اما از نکات خوب کتاب ومتن ساده و دلنشین آن، این بود که خواننده را به مطالعه بیشتر درباره ی حضرت و خواندن نهج البلاغه ترغیب میکند.

4

کتاب از لحاظ محتوایی و ابتکاری بسیار عالی بود. ولی چند نقد بهش وارده. از جمله، اینکه روسی بودن کشیک زیاد نمایان نبود. توصیف های بسیار کمی داشت. میبایست حداقل وقتی داستان از مسکو به بیروت میرود، فضای داستان نقداری تغییر کند. ولی هیچ فرقی نداشت، فقط شهر تغییر کرد. در داستات ما انگار داریم سرگذشت یک نفر ایرانی را میخوانیم که تنها اسمش روسی هست. وگر نه بطن داستان هیچ نشانی از فضای روسیه نداشت. بلکه گهگاهی سوتی هایی هم داشت. مثل آنجا که کشیک از ماشین پیاده شد و رفت سمت کلیسا و دو زن را دید به او (( سلام)) کردند. اگر متن ترجمه بود میگفتیم مترجم معادل سازی کرده است. ولی این متن، متن اصلی است، و لذا سلام کردن مخصوص مسلمانان است. نه دو زن روسی و آن هم جلو در کلیسا. جا داشت نویسنده محترم بیشتر روی این نکات ریز توجه میکردند و یا در چاپ های بعدی اصلاحش کنند. با تشکر

3

کتاب از لحاظ ادبی قوی نیست. نه از لحاظ بیان و ادبیات و سیر داستانی جذاب و رمان محسوب میشه و نه کتاب تاریخی مستند و جامع. برای امثال بنده که مطالعات دینی داشتیم هم چیز جدیدی نداشت. حتی برای کسی که یک بار سریال امام علی(ع) را دیده باشد هم تکرار بود. فکر میکنم بیشتر مناسب خارجی ها و غیر مسلمانان یا تازه شیعیان باشد و باعث جذب و آشنایی اولیه با مولا علی شود. اما حداقل نکته مثبت و تاثیر گذار کتاب برای من این بود که قصد کردم بالاخره حداقل یک بار نهج البلاغه را کامل مطالعه کنم;علی رغم بارها مطالعه پراکنده دینی و مذهبی و علمی و آموزشی. بعلاوه مستند یا تخیلی بودن اصل داستان (نوشته عمروعاص) برایم مشخص نشد.

5

به نظر من کتاب خوب و مفیدی بود. از نظر فنی، قلم روانی داشت و خط داستانی جذابی را طی کرد. از نظر محتوا هم که بسیار کاربردی و مفید بود. کاملا جذب متن شدم و همین باعث شد که در مدت کوتاهی همه کتاب را بخوانم. نکته جالب این بود که در وسط خط داستان اصلی، نویسنده مرتباً به تاریخ زمان امام علی علیه السلام فلش بک می زند و همین کار، جلوی خستگی در مطالعه طولانی را می گیرد. به همه پیشنهاد میکنم این کتاب را بخوانند تا بهانه ای جدید پیدا کنند برای مطالعه عمیق تر درباره شخصیت بزرگ امیرالمومنین علیه السلام؛ مخصوصا کتاب 《نهج البلاغه》

2

شاید اگر نویسنده اش یک مسیحی بود تاثیرگذاری اش بیشتر بود! من چون دیدم نویسنده اش ایرانی مسلمان است نتوانستم خیلی خوب ارتباط برقرار کنم! با اینحال بعد خواندن کتاب تصمیم گرفتم به عنوان یک شیعه، یکبار هم که شده نهج البلاغه را بخوانم. این از مزیت مطالعه این کتاب بود.

3

بنظر من زیادی با مفاهیم شیعی قاطی بود، اگر قراره داستان از زبان دو روحانی مسیحی روایت بشه چرا اینقد شیعی بود، ضمن اینکه قلم نویسنده هم خیلی قوی و گیرا نبود، ولی اگر واقعا کتاب به قلم نویسنده ای خارجی و مسیحی نوشته شده بود میشد درش تامل کرد ولی از زبان یک ایرانی شیعه اصلا قابل قبول نیست، به نوعی القاء تفکرات و عقاید نویسنده بنظر میاد،ضمن اینکه تمام این چیزا رو خودمون میدونیم بهتر بود چیزایی گفته بشه که نمیدونیم نه شناخت خود خواننده رو بهش یادآوری کنه، من فقط دو کتاب جدید آشنا شدم که خلال داستان بهش اشاره شد همین .

5

من این کتاب را نخواندم، بلکه (قدّیس) را خواندم که گویا کاملتر و جامع تر از این است. به عقیده ی بنده، این اثر رمان نیست، بلکه یک گزارش مستندگونه است، که ماجراهای کشیش و کتاب خطی، به زیبایی آن افزوده‌. شاید برای کسانی که با نهج البلاغه انس داشته، و با جنگهای سه گانه امام علی(ع) آشنایی دارند، کمی تکراری باشد، امّا بدون شک برای کسانی که برای بار نخست می‌خواهند با شخصیت بی نظیر امیرالمؤمنین(ع) آشنا شوند، بسیار کتاب دلنشینی خواهد بود، بنابراین توصیه میکنم حتماً مطالعه شود.

1

وقتی نویسنده خودی باشه چه انتظاری میشه داشت جز این داستان های که پر از توهم هستش و یکسری دوستان هم کلی ذوق می‌کنند و نتیجه گیری هم می‌کنند که فلانی بر حق هستش یا فلان دین درسته!! چرا چون یک مسلمان ازروی توهمات خودش یه کتاب نوشته که باورهای خود رو توجیح کنه ولی برای جذب مخاطب از مسیحیت استفاده یابهتر بگم سواستفاده کرده اگر چندآیه کتاب مقدس بخصوص از اناجیل خوانده بشه نشان دهنده طرز فکر مسیحیت درباره اسلام هستش

5

یه رمان بسیار قشنگ در مورد کشیشی که از طریق یه کتاب قدیمی با مسائل مختلف و مبهمی آشنا میشه...کتابی که آدم رو به فکر فرو می‌بره... از دستش ندید :)

5

رمان قشنگی بود و اینکه احساس افتخار به آدم دست میداد که شیعه ی امیرالمومنینه

نمایش 104 نقد دیگر
4.4
(194)
گیرا 🧲 (3)
30,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
ناقوس ها به صدا درمی آیند
ناقوس ها به صدا درمی آیند
رمانی درباره امام علی علیه السلام

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ناقوس ها به صدا درمی آیند
ناقوس ها به صدا درمی آیند
ابراهیم حسن بیگی
انتشارات عهد مانا
4.4
(194)
گیرا 🧲 (3)
30,600
تومان