0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آسمان لندن زیاده می بارد
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب آسمان لندن زیاده می بارد

لندن به روایت مسافران دوره قاجار
درباره آسمان لندن زیاده می بارد
شهر لندن شهر بزرگ عظیمه‌ای‌ست. طول آن از سمت مشرق به سوی مغرب است. هفت مایل طول دارد و عرض آن سه مایل است و سی و شش مایل دورۀ آن است. جمعیت اصل لندن دوازده هزار نفر هستند و روز به روز در ازدیاد است. در شهر لندن تجاران بسیاری توطن دارند با دولت و عزت و آبرو. مرکز و محل تجارت انگلند لندن است. از اقصای بلاد عالم تنخواه به آن شهر آمده و از آن شهر به اقسام ولایت یوروپ و هندوستان و ینگی‌دنیا و ایران و روم تنخواه می‌فرستد و علی‌الدوام کشتی تجاران ولایات از رود تایمز وارد به لندن شده، تنخواه آورده و از این سو تنخواه می‌روند. تجاران لندن مردمان متمول هستند و قرض به دولت انگریز داده‌اند. یکی از تجاران لندن پنج میلیون تومانِ فرانس قرض داده است. دکاکین و بازارهای لندن در نهایت لطافت و پاکیزگی از اقسام اجناس و اقمشۀ کل دنیا در دکان‌های مزبور حاضر است و به ترتیبی زینت دکاکین و اماکن خود را داده‌اند که چشم از دیدن آنها ملذذ می‌شود و بازارهای چند به طریق ایران و روم ساخته‌اند، لیکن مجموع دکاکین آنها در گیشه، شیشه دارد و در دکاکین مزبور بیشتر دختران و زنان در فروش اجناس مشغول هستند. خانه‌های لندن بسیاری شش و هفت طبقه است و کمتر از پنج طبقه نیست. دروب و پنجره‌ها مجموع، شیشه‌کاری است و در هر خانه طبقۀ اول مطبخ و ثانی اتاق شام و نهار و طبقۀ ثالث اتاق نشیمن و رابع نیز گاهی نشیمن کرده و طبقۀ پنجم و ششم و هفتم نشیمن نوکران و اتاق خواب صاحبان و نوکران می‌باشد و به وضعی خانه‌ها را درست کرده‌اند که رطوبت کمتر داخل به خانه شود و اقسام بناها از برای رفاهیت خانگی ساخته‌اند که مردم آرامی گرفته و فراغت داشته باشند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۲ مگابایت
تعداد صفحات
228 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۳۶:۰۰
نویسنده علی اکبر شیروانی
ناشرنشر اطراف
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۴/۰۵
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
40,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۲ مگابایت
۲۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
5
ستاره
81 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب جالبیه، از این نظر که روایت حدود دویست سال پیش لندن از نگاه ایرانی‌های سفر کرده رو آورده. ویژگی‌های قابل توجه فرنگ برای ایرانی‌ها، ساختار سیاسی و فرهنگی و اجتماعی لندن، وضعیت عیاشی سفر کرده‌ها، فرهنگ تعاملات و تفریحات لندنی‌ها و... چیزهایی است که با خوندن این کتاب میشه بیشتر در موردشون فهمید.

5

این مجموعه کتاب رو دوست دارم. تجربه سفر آدم هایی که بیش از یک قرن پیش به کشورهای مختلف سفر کردند جالبه. به خصوص که هر کتاب شامل خاطرات چند نفر هست و باعث میشه از زوایا و علائق مختلف تجربه سفر به یک شهر مطرح بشه.

5

خیلی کتاب خوبیه و برام جالب بود تجربه مردمی که قدیما می‌رفتن سفر خارج. کلا کتابای نشر اطراف عالیه

4.7
(11)
28,000
٪20
22,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
آسمان لندن زیاده می بارد
آسمان لندن زیاده می بارد
لندن به روایت مسافران دوره ی قاجار

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آسمان لندن زیاده می بارد
٪20
آسمان لندن زیاده می بارد
لندن به روایت مسافران دوره قاجار
نشر اطراف
4.7
(11)
28,000
٪20
22,400
تومان