0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ماجرای دومین لکه
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ماجرای دومین لکه

مجموعه شرلوک هلمز
ناشر:
ماه آوا
درباره ماجرای دومین لکه

یکی از مهم‌ترین قهرمانان داستان‌های قرن نوزدهم و بیستم شرلوک هولمز است، شخصیتی جذاب و خاص که می‌گویند آرتور کانن دویل از روی یکی از دوستان پزشکش آن را الهام گرفته است. این شخصیت جذاب دنیای جنایت داستان‌های زیادی دارد و ماجراهای مهمی را حل کرده است. کتاب صوتی شرلوک هولمز ماجرای دومین لکه ماجرایی است که این بار می‌خواهیم از آن صحبت کنیم. کتابی که با عنوان اصلی «the adventure of second stain» اولین بار در سال ۱۹۰۴ منتشر شد. داستان از زبان دکتر واتسون، همراه و همکار شرلوک هولمز نوشته شده است و برای اولین بار در یکی از مجلات انگلستان به شکل داستان دنباله‌دار منتشر شد. مدتی بعد این اثر به‌صورت یک کتاب کامل منتشر شد و از آن زمان به بعد به زبان‌های زیادی برگردانده شده است. باوجوداینکه بیش از یک قرن از چاپ این کتاب می‌گذرد هنوز هم طرفداران زیادی دارد و نسخه‌های چاپی و صوتی آن فروخته می‌شوند. همچنین اقتباس‌های متعددی از داستان‌های شرلوک هولمز در انگلستان، آمریکا و سایر نقاط دنیا ساخته شده‌اند که اغلب با استقبال تماشاگران همراه بوده‌اند.

این کتاب در فارسی هم ترجمه‌های مختلفی دارد. یکی از این ترجمه‌ها، ترجمه‌ی جمشید اسکندانی است که مترجم بسیاری از سایر آثار دویل در ایران هم هست. نسخه صوتی این ترجمه را انتشارات ماه آوا با گویندگی افرادی مانند امیرمحمد صمصامی، رضا عمرانی و فریدون اسماعیلی در قالب نمایش صوتی در بازار عرضه کرده است و می‌توانید آن را در همین صفحه از فیدیبو در دسته‌بندی داستان و رمان تهیه کنید.

خلاصه کتاب صوتی شرلوک هولمز، ماجرای دومین لکه

داستان کتاب جایی شروع می‌شود که نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه انگلستان برای یک پرونده کاملاً ری به سراغ شرلوک هولمز می‌آیند. موضوع پرونده این است که یک سند بسیار مهم که می‌تواند باعث جنگ در اروپا شود از وزیر امور خارجه دزدیده می‌شود. هولمز ابتدا از پذیرفتن پرونده سر باز می‌زند و دو وزیر سرگشته هستند و باتوجه‌به اینکه هیچ‌کس حتی نزدیک‌ترین افراد خانه هم از وجود چنین سندی خبر نداشتند گیج شده‌اند که چگونه امکان سرقت وجود دارد. داستان زمانی جالب می‌شود که هولمز چیزهایی از دکتر واتسون می‌شنود و کنجکاو می‌شود؛ اما پیش از آنکه وارد عمل شود همسر وزیر امورخارجه هم به سراغش می‌آید و از او می‌پرسد که محتوای سند چه بوده است. در این میان فردی به نام لوکاس هم به قتل می‌رسد همه چیز درهم‌پیچیده است، آیا این بار هم هولمز این کلاف سردرگم را از هم باز خواهد کرد؟

آرتور کانن دویل، خالق شرلوک هولمز

مردی که او را به‌عنوان خالق شخصیتی مانند شرلوک هولمز می‌شناسیم سر آرتور کانن دویل از افراد برجسته‌ی انگلستان در قرن نوزدهم و بیست است. او با نام کامل sir Arthur Ignatius canon doyle در سال ۱۸۵۹ در ادینگبرو به دنیا آمد و در سال ۱۹۳۰ در ساسکس در گذشت. جالب است بدانید او پزشک بود و مدرک پزشکی‌اش را از دانشگاه ادیتگبرو دریافت کرده بود؛ اما در نوشتن داستان‌های کارآگاهی استعداد بسیار بیشتری از خود نشان داد و در تاریخ ماندگار شد. او شخصیت شرلوک هولمز را اولین‌بار در داستان اتد در قرمز لاکی به دنیای کارآگاهی معرفی کرد و در همان قسمت هم دکتر واتسون را خلق کرد. او سپس ۵۶ قصه با حضور شرلوک نوشت که بیشترشان بسیار پرفروش شده‌اند و در قالب سریال و نمایش رادیویی و ... از آن‌ها اقتباس شده است. در ادامه به تعدادی از آثاری که از آرتور کانن دویل باقی‌مانده و در فیدیبو موجود است اشاره می‌کنیم:

چرا باید کتاب صوتی شرلوک هولمز، ماجرای دومین لکه را شنید؟

کتاب صوتی شرلوک هولمز ماجرای دومین لکه یکی از هیجان‌انگیزترین قصه‌های شرلوک هولمز است. علاقه‌مندان به این شخصیت می‌دانند داستان‌هایی که با حضور او نوشته‌شده‌اند بسیار خواندنی و پرفراز و نشیب‌اند و خواننده را سرگرم می‌کنند. نمایش صوتی این کتاب شنیدنی‌تر هم هست. گروهی از بازیگران و گویندگان توانمند ایرانی هرکدام بازی یکی از شخصیت‌ها را به عهده گرفته‌اند و به‌این‌ترتیب شما فضاسازی قوی‌تری را تجربه خواهید کرد و می‌توانید چند ساعت لذت‌بخش داشته باشید.

در بخشی از کتاب صوتی شرلوک هولمز، ماجرای دومین لکه می‌شنویم

در طول مدتی که با هولمز همخانه بودم همیشه او بود که مرا با حرف‌هایش به حیرت وامی‌داشت. از این که برای اولین‌بار من هم توانسته بودم او را شگفت‌زده کنم به خود می‌بالیدم. لحظاتی با بهت و حیرت به من خیره شد، بالاخره روزنامه را از دستم قاپید و شروع به خواندن کرد. جنایت در وستمینستر. شب گذشته جنایت مرموزی در خانه شماره شانزده واقع در خیابان گودورفین در منطقه‌ی مست مینستر به وقوع پیوسته است. گودورفین از جمله خیابان‌های بسیار قدیمی لندن است و خانه‌های موجود در آن نیز خانه‌هایی بسیار بزرگ و متعلق به قرن هجدهم هستند. خیابان گودورفین بین رودخانه تیمز و کلیسای وست مینستر و تقریباً زیر سایه‌ی برج مجلس عوام قرار گرفته است. محل وقع جنایت، خانه مسکونی آقای ادوارد لوکاس است که علاوه بر حسن شهرت در جوامع هنوری و ادبی لندن، یکی از معروفترین خوانندگان آماتور اپرا نیز به شمار می‌رفت. آقای لوکاس ۳۲ ساله و مجرد بود و به‌استثنای ایشان، ساکنان دیگر خانه، خانم پرینگل خدمتکار و آقای میتون پیشخدمت مخصوص هستند. خانم پرینگل بر حسب اتفاق شب‌ها زود می‌خوابید و اتاق‌خوابش نیز در طبقه دوم قرار دارد. آقای میتون در شب حادثه در ساعت ده و نیم شب جهت ملاقات یکی از دوستانش به محله‌ی همراسمیت می‌رود.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی شرلوک هولمز، ماجرای دومین لکه

کتاب صوتی شرلوک هولمز یکی از برجسته‌ترین آثار جنایی است که می‌توانید از خواندن آن لذت ببرید. خوشبختانه دنیای ادبیات داستان‌های شنیدنی دیگری هم هستند که می‌توانید به سراغشان بروید. در ادامه تعدادی از این داستان‌ها را معرفی می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
79.۲۸ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۲۳:۵۹
نویسنده آرتور کانن دویل
مترجمجمشید اسکندانی
راویامیرمحمد صمصامی
راوی دومرضا عمرانی
راوی سومفریدون اسماعیلی
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۳/۳۰
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۹.۲۸ مگابایت
۰۱:۲۳:۵۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 91 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (9)
سرگرم‌کننده 🧩 (9)
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
2 ٪
53 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

دیگه تفاوت کتاب صوتی با نمایشنامه های صوتی داره ازبین میره، شخصاً قصه های پلیسی رو خیلی دوست دارم و دنبال میکنم، قصه زیبایی بود. معمولا داستانهای سرآرتور شاکله دیگه ای داشتن،غالباً یک سری اسرار مرموز بانضمام کلید اصلی کشف راز قتل و یا جنایت قصه در انتها و درگفتگوی آخر قصه با واتسن یا بقیه شخصیتها توسط هولمز فاش میشد اما اینجا من دیدم که درخلال قصه کل ماجرا روایت شد و درکل به سبک و سیاق آشنای همیشگی نبود، اما روی هم رفته داستان جذابیه و به نظرم برای علاقمندان این سری داستانها خوشایند باشه.

5

کتاب های شرلوک هولمز مناسب دهه های جدید (۷۰&#۳۹;۸۰&#۳۹;۹۰&#۳۹;) نیست چون نمیتونن کامل باهاش ارتباط برقرار بکنن و لذت کامل رو ببرن چون زندگیشون همش توی گوشی خلاصه شده و درکی از زندگی واقعی ندارن و تک تک نکاتی که نویسنده میگه رو متوجه نمیشن چون نمیشه به کسی که گرسنه هست بفهمونی حس سیر بودن چیه امیدوارم کتاب های مخصوص به خودشون رو گوش بدن همین رمان های عاشقانه و ابر قرمانان و... این کتاب ها برای شما سنگینه

5

راوی ها صداگذاری داستان همه چی عالی بود من که همه ی سری های صوتی شرلوک هولمز را خریدم امیدوارم از نویسنده های دیگر جنایی نظیر سیدنی شلدون هم داستان صوتی خوانده بشه

4
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩

کوتاه و سرگرم کننده با اجرای خوب، خیلی پیچیده نبود، قبلا نمیتونستم قاتل یا... درست حدس بزنم، اما اینبار از همون اول داستان حدسم درست بود 😊😊😊

5

داستان های هلمز بی اندازه جذاب و دوست داشتنی است این کتاب هم خیلی جالب بود مخصوصا که چند راوی داشت با صدا های محیط

4

در کل سلسله کتاب‌های هولمز داستان‌های جذابی داره که با صدای دلنشین این عزیزان لذت ببشتری حاصل میشه ممنونم از این گروه و فیدیبو

5

سلام داستانهای هلمز بسیار عالی است.لطفا آثار کریستی مثل راز سیتافورد رو بصورت صوتی بگذارید ممنون

5

شبا با داستان‌های شرلوک هلمز می خوابم من به رویا می بره تصویر سازی ذهنی عجیبی به من می دهد

3

کتاب خوبی بود با توجه به اینکه خیلی مبسوط نبود. ولی کتاب‌ها به نظرم ضعیف‌تر از فیلم‌های هستن.

5
حال‌خوب‌کن ✨
آرامش‌بخش 🌱
سرگرم‌کننده 🧩
آموزنده 🦉

کتاب خوبیه با نمایش نامه عالی کارهای اقای عمرانی هم که اصلا حرف نداره عالیه ممنون

نمایش 43 نقد دیگر
4.7
(91)
سرگرم‌کننده 🧩 (9)
54,600
٪30
38,220
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ماجرای دومین لکه
٪30
ماجرای دومین لکه
مجموعه شرلوک هلمز
ماه آوا
4.7
(91)
سرگرم‌کننده 🧩 (9)
54,600
٪30
38,220
تومان