0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بازاریابی

معرفی، خرید و دانلود کتاب بازاریابی

درباره بازاریابی

«میزان موفقیت یا شکست در بازاریابی تعیین‌کننده‌ی میزان موفقیت یا شکست در عرصه‌ی کسب‌وکار است.»

درباره کتاب بازاریابی

کتاب «بازاریابی» Marketing یکی از آثار معروف و پرفروش «برایان تریسی» درزمینه‌ی کسب‌وکار و مدیریت فروش است که مطالعه‌ی آن به علاقه‌مندان به حوزه‌ی بازاریابی و فروش بسیار پیشنهاد می‌شود. این اثر بیست‌ویک دیدگاه کلیدی و مؤثر درزمینه‌ی بازاریابی را بازگو و راه‌حل‌هایی برای بهبود فروش ارائه می‌کند. برخی از این دیدگاه‌ها عبارت‌اند از سه پرسش اساسی در بازاریابی، تحقیقات بازار و هوش بازار، بازاریابی مشتری محور، چرا افراد خرید می‌کنند؟، تحلیل رقابتی، دستیابی به مزیت رقابتی، ترکیب بازاریابی، راهبردهای موقعیت‌یابی، چهاراصل راهبرد بازاریابی، بر موقعیت بازار مسلط شوید، مفهوم دسته‌بندی منابع و چهار روش برای تغییر کسب‌وکارتان.

«برایان تریسی» بازاریابی را راهبردی هنر و دانشی که از طریق آن می‌توان تعیین کرد مشتریان فعلی و آینده واقعاً چه می‌خواهند و به چه چیزهایی احتیاج دارند تعریف می‌کند. او چهار روش برای موفقیت در این مسیر ارائه می‌کند که عبارت‌اند از ایجاد کارایی، قیمت‌گذاری صحیح، سازگاری با ماهیت واقعی مشتری و تحویل ارزش واقعی. این نویسنده در ارتباط با هر یک از این راه‌کارها مثال‌های واقعی و تجربیات شرکت‌های موفق نظیر ب ام و را مثال می‌زند تا خواننده به درک درستی از تأثیرگذاری آن‌ها برسد. این نویسنده این اثر را باهدف انجام کارهایی که سبب بهبود بازاریابی شرکت‌ها می‌شود به نگارش درآورده است، او براین باور است با انجام درست و به‌موقع این بیست‌ویک روش افراد به موفقیت و کسب نتایج درخشان در بازاریابی می‌رسند. این کتاب نقطه‌ی شروع بازاریابی را توجه به مشتری و خواسته‌های آن معرفی می‌کند و معتقد است افراد باید به این توانایی برسند که بتوانند خواسته‌های واقعی مشتریانشان را کشف کنند.

درباره برایان تریسی

«برایان تریسی»  Brian Tracyنویسنده و سخنران انگیزشی حوزه‌ی روان‌شناسی و موفقیت در سال 1944 در ونکوور در خانواده‌ای ضعیف متولد شد. او در زمان نوجوانی شغل‌های متفاوت را تجربه کرد و در کارگاه چوب‌بری، کارخانه، مزارع دامداری مدتی به فعالیت مشغول شد. او در آستانه‌ی جوانی به کشورهای اروپایی سفر کرد و با زبان‌ و فرهنگ‌های متفاوت آشنا شد. او مدتی را به فروش محصولات گوناگون مشغول شد و استعداد خودش را در این زمینه سنجید و توانست در مدت‌زمان کوتاهی به ثروت چشمگیری دست یابد. او به دنبال پاسخی برای راه موفقیت چیست؟ مسیر پرفرازونشیبی را طی کرد و توانست به اصولی کارآمد دست یابد.

«برایان تریسی» در طی چند دهه‌ی اخیر حوزه‌های تجارت و کسب‌وکار ازجمله رهبری، فروش، مدیریت مؤثر و استراتژی کسب‌وکار به‌عنوان فردی معروف شناخته شد و موسسه‌ی بین‌المللی برایان تریسی را راه‌اندازی کرد. همچنین او سخنرانی‌های زیادی در سراسر دنیا برگزار کرد و چهار بار به ایران سفر کرد. او برداشت‌ها و تجربیاتش درزمینه‌ی موفقیت و فروش را به‌صورت مکتوب درآورده و کتاب‌های زیادی به چاپ رسانده است. او به‌عنوان رهبر موفقیت شهرت دارد و تا امروز بیش از هفتاد کتاب منتشر کرده است. یکی از مشهورترین آثارش کتاب «قورباغه‌ات را قورت بده» است که به چندین زبان ترجمه شده است و میان خوانندگان فارسی هم بسیار مخاطب دارد. از دیگر آثار برایان تریسی که در فیدیبو موجود است می‌توان به «۲۱ اصل مطلقاً شکست‌ناپذیر مذاکره» با ترجمه‌ی «اشرف رحمانی»،« آموزش‌های برایان تریسی، ترمز را رها کن!» با ترجمه‌ی «کورش طارمی»، «معجزه انضباط فردی» با ترجمه‌ی «محمد اسکندری»، «۲۱ رمز موفقيت میلیونرهای خودساخته» با ترجمه‌ی «منیرالدین اعتضادی» و «هدف» با ترجمه‌ی «غلامرضا صادقی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب بازاریابی می‌خوانیم

بین راهبرد بازاریابی و راهبرد نظامی نقاط مشترک زیادی وجود دارد. هدف هر دو راهبرد پیروز شدن در بازار و میدان جنگ است. تمام اقدامات و عملیات نظامی موفق بر پایه‌ی هوش و آگاهی کامل از دشمن بنا شده‌اند. تمام اقدامات بازاریابی موفق هم بر پایه‌ی تحقیقات خوب و هوش بازار خوب بنا شده است؛ یعنی اینکه بدانید رقبای شما چه می‌کنند و در بازارچه می‌گذرد.

به یاد داشته باشید که شما استیو جابز نیستید. تکیه بر احساسات و نظریاتتان درباره‌ی اينکه مشتری چه کالایی را می‌خرد یا نمی‌خرد، هرگز ایده‌ی خوبی نخواهد بود. شما باید افکار، احساسات و ایده‌هایتان را مطیع حقیقت سخت و سرد تحقیقات بازار و نظریات سایر افراد سازید.

نظریات دیگران را بپرسید

امروزه تحقیقات بازار بهروش‌های گوناگون، کم‌هزینه و مؤثر قابل انجام است. احتمالاً خط اول حمله‌ی شما، باید نظرسنجی از مشتری از طریق اینترنت باشد.

روش دیگر انجام تحقیقات بازار همان‌طور که در بخش قبلی به آن اشاره کردم اين است که با برخی از بهترین مشتریانتان تماس بگیرید و نظریات و توصیه‌های آن‌ها را در مورد محصول جدید خود بپرسید. شاید بتوانید برخی از آن‌ها را برای ناهار یا حتی جلسه‌ای بعد از شام دورهم جمع کنید. نظریات و مشاهدات صادقانه‌ی آن‌ها می‌تواند فوق‌العاده برایتان ارزشمند باشد.

روش دیگر برای انجام تحقیقات بازار و یکی از قدیمی‌ترین و عمومی‌ترین روش‌ها، تشکیل یک گروه کانونی است. مشتریان یا مشتریان بالقوه‌ی خود را در قالب گروه دور یک میز بنشانید و هرقدر می‌توانید در مورد محصول یا خدمات جدید خود از آن‌ها بپرسید. آن‌ها در مورد نقاط قوت یا ضعف شما صحبت خواهند کرد و نظریاتشان را در مورد قیمت‌گذاری، نحوه‌ی بسته‌بندی و تمام موضوعات مورد سؤال (شامل رقبایتان) بیان می‌کنند.

تحقیقات بازار موفق بر پایه‌ی تحلیل دقیق و پاسخ‌های صحیح به سؤالات درست بنا شده است. چهار پرسش مهم وجود دارد که باید موردبررسی قرار گیرد.

مشتری شما چه کسی است؟

هم‌اکنون چه کسی محصول شما را می‌خرد؟ چه کسی درگذشته آن را خریده است؟ چه کسی در آینده آن را خواهد خرید؟ سن، سطح تحصیلات، درآمد، سلیقه‌ی فعلی یا الگوی مصرف، شغل و ساختار خانوادگی آن‌ها چیست؟ این اطلاعات آماری مشتری شماست که عواملی قابل‌مشاهده به شمار می‌رود و نقطه‌ی شروع تمام تحقیقات بازار است.

همچنین نیاز دارید از سایکوگرافی مشتریان خود هم خبر داشته باشید، که شامل افکار، احساسات، ارزش‌ها، نگرش‌ها، تمایلات، نیازها، امیدها، رؤیاها، جاه‌طلبی و آرزوهای آن‌هاست.

ترجمه کتاب بازاریابی به زبان فارسی

کتاب «بازاریابی» اثر «برایان تریسی» را «صبا حقيقی» به فارسی ترجمه کرده و آن را «نشر لیوسا» سال 1393 منتشر کرده است. نسخه‌ی الکترونیک این اثر در این صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «صبا حقيقی» مترجم این اثر، آثار حوزه‌ی روانشناسی، خودشناسی و مدیریت را ترجمه می‌کند. کتاب «بازاریابی» اثر «برایان تریسی» را «مهدی قراچه داغی» هم به فارسی ترجمه کرده است و نسخه‌ی صوتی آن در فیدیبو موجود است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
867.۲۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
120 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۰:۰۰
نویسندهبرایان تریسی
مترجمصبا حقیقی
ناشرانتشارات لیوسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Marketing
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۳/۲۷
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۶۷.۲۷ کیلوبایت
۱۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

واقعا بی‌نظیر لذت بردم آفرین واقعا زیباست لذت بخش است این همه پیشرفت کردن بوسیله این موبایل ک میتوانداین همه ضرر داشته باشد واقعا بی‌نظیر است ??? آفرین

5

کتاب بسیار خوبی بود که بعد از مدتی تهیه مطالعه اش کردم

5

خیلی خوب بود

5

awliiiii

4.8
(9)
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بازاریابی
بازاریابی
برایان تریسی
انتشارات لیوسا
4.8
(9)
20,000
تومان