0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نقشه ی ذهن

معرفی، خرید و دانلود کتاب نقشه ی ذهن

دامیز
درباره نقشه ی ذهن

برای خلاق‌تر بودن، کارآمدتر بودن و مولدتر بودن در زندگی ذهن ما به یک نقشه نیاز دارد. چرا که ما برای برنامه‌ریزی و معنا بخشیدن به اطلاعات مختلفی که در ذهن خود داریم، باید از توانایی‌های بالقوه فکری خود استفاده کنیم. فلورین راسلر در کتاب نقشه‌ی ذهن، راهنمای کاملی از مسیر ترسیم نقشه‌ی ذهن و بازسازی نحوه‌ی تفکر و ابزاری برای جذب اطلاعات ارائه می‌دهد.

درباره کتاب نقشه ذهن

کتاب نقشه‌ی ذهن نوشته‌ی فلورین راسلر است که اولین بار در سال 2012 در مجموعه کتاب‌های دامیز منتشر شد. این کتاب با موضوع اندیشه و تفکر خلاق تکنیک ترسیم نقشه‌ی ذهن را برای طراحی، مطالعه، مدیریت پروژه‌ها، حل مسائل و طوفان فکری ارائه می‌کند. در حقیقت تکنیک ترسیم نقشه‌ی ذهن در تمرکز حافظه و بهره‌وری از ذهن تاثیرگذار خواهد بود و تمام عرصه‌های زندگی شخصی و حرفه‌ای شما را بهبود می‌بخشد.

ترسیم نقشه‌ی ذهن یک تکنیک بصری برای ساختار دادن و منظم کردن افکار و ایده هاست. نویسنده در پنج بخش آنچه برای ترسیم این نقشه نیاز دارید را به شما ارائه می‌کند. از همان ابتدا نویسنده اصول نقشه‌کشی ذهن را توضیح می‌دهد و سپس با حوزه‌های متنوع و پیچیده‌تر این تکنیک به شما کمک می‌کند تا آشفتگی‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید.

فلورین راسلر به عنوان مربی و مدرس این تکنیک از ساختار یکی از سمینارهای آموزشی خود استفاده کرده است تا به شما بیاموزد چطور می‌توانید با استفاده از کاغذ و خودکار و یا نرم‌افزارهای کامپیوتری، اطلاعات ساده را در ذهن خود مرتب کنید. نحوه‌ی ترسیم نقشه‌ی ذهن با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری برای دستیابی به درک و عملکرد بهتر ذهن در عرصه‌های مختلف، یکی از بخش‌های مهمی است که در این کتاب آموزش داده شده است.

کتاب حاضر را انتشارات آوند دانش در سال 1396 با ترجمه‌ی سعید گرامی و عزیزالله سمیعی منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. این کتاب قبل‌تر با عنوان «نقشه‌بندی ذهنی برای همه: از خلاقیت خود برای تحول در زندگی استفاده کنید» با ترجمه محمد جواد نعمتی از سوی انتشارات پل منتشر شده است.

درباره فلورین راسلر نویسنده‌ی کتاب نقشه‌ی ذهن

فلورین راسلر مربی و مدرس تکنیک‌های نقشه‌ی ذهن است. او در زمان کودکی با این تکنیک آشنا شد و امروزه به عنوان یک فرد مبتکر واژه‌ای نو برای آموزش خلاقیت و تاثیرگذاری ابداع کرده است.

راسلر در سطح بین‌المللی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سازمان‌ها و شرکت‌ها، فرآیندها و فنون حل خلاقانه‌ی مسائل و فرهنگ ایجاد نوآوری را تدریس می‌کند. کلاس‌ها و کتاب‌های راسلر به بسیاری از افراد کمک کرده تا با ترسیم یک نقشه‌ی ذهنی قدرتمند در کار خود خلاقیت و نوآوری ایجاد کنند.

خرید و دانلود کتاب پی دی اف نقشه‌ی ذهن اثر فلورین راسلر از سایت و اپلیکشین فیدیبو امکان‌پذیر است.

نگاهی به فصل‌های کتاب نقشه‌ی ذهن

فصل 1: معرفی نقشه‌کشی ذهن

فصل ۲: تصویرسازی اطلاعات

فصل 3: ایجاد نقشه‌های ذهن

فصل ۴: دلیل کارایی نقشه‌ی ذهن

بخش ۲: نقشه‌کشی ذهن به روش سنتی

فصل ۵: آماده شدن برای سخنرانی‌ها با استفاده از نقشه‌های ذهن

فصل ۶: پیاده کردن متون در نقشه‌های ذهن

فصل ۷: یادداشت‌برداری از مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها و جلسات
بخش ۳: نرم‌افزارهای نقشه‌کشی ذهن

فصل ۸: ترسیم نقشه‌ی ذهن به روش سنتی با رایانه‌ای

فصل ۹: گشت‌وگذاری در میان ترم افزارهای نقشه‌ی ذهن

فصل ۱۰: معرفی Minajet MindManager

فصل 11: آشنایی با iMindMap تینک بوزان

بخش ۴: راهبردهای پیشرفته برای ترسیم نقشه‌ی ذهن

فصل ۱۲: تکنیک‌های خواندن نقشه‌های ذهن

فصل ۱۳: آماده شدن برای امتحانات با نقشه‌ی ذهن

فصل ۱۴: مدیریت پروژه با ترسیم نقشه‌ی ذهن

فصل ۱۵: مدیریت دانش با ترسیم نقشه‌ی ذهن

فصل ۱۶: ترسیم نقشه‌ی ذهن برای خلاقیت

بخش ۵: بخش ده‌تایی‌ها

فصل ۱۷: ده توصیه برای نهایت بهره‌وری از نقشه‌های ذهن

فصل ۱۸: چند توصیه درباره‌ی چگونگی تبدیل نقشه‌ی ذهن به ابزار کار روزمره.

در بخشی از کتاب نقشه‌ی ذهن می‌خوانیم

نقشه‌های ذهن، نقشه‌های ناپیوسته‌ی افکارند. اگر نقشه‌های ذهن را به درستی بکشید. می‌توانید به طور مؤثر تقریبا به انواع اطلاعات، ساختار و سازمان بدهید. نقشه‌ی ذهن کمک می‌کند به افکارتان شکل بدهید، آن‌ها را با یکدیگر مرتبط کنید و وضعیت‌هایی به وجود بیاورید تا مطالب:

 برایتان ملموس باشند؛

به حفظ کردنشان راحت باشد؛

تک‌تک و به آسانی به خاطر بیایند

می‌توانید از این جنبه‌های نقشه‌های ذهن برای کمک به گنجاندن مطالب جلسه‌ای یک ساعته در یک صفحه استفاده کنید. این کار نه تنها در فضا، بلکه در زمان هم صرفه‌جویی می‌کند؛ چون وقتی دوباره به نقشه‌ی ذهنتان نگاه می‌کنید روال ایجاد آن و آنچه از جلسه به ذهن سپرده‌اید، به يادتان می‌آید. هرچه نوشته‌اید، بلافاصله در دسترستان است. بهترین مزیتش این است که نه تنها در کوتاه مدت، بلکه سال‌ها بعد هم همان خاصیت را خواهد داشت.

 اگر بخواهید مطالب سخنرانی، یادداشت‌ها یا متن کتابی را خلاصه کنید. نقشه‌ی ذهن می‌تواند همه‌ی اطلاعات لازم را در یک یا چند صفحه جا بدهد و کمک کند ابن کارها را به روشنی و به طور مؤثر انجام دهید.

در این فصل توضیح می‌دهم که چطور می‌توانید نقشه‌های ذهن را به درستی تهیه کنید تا امکان استفاده‌ی مؤثر از این تکنیک را داشته باشید و از مزایای آن بهره ببرید خیلی از تصویرسازی‌ها که در نقشه‌های ذهن عرضه می‌شود، حداقل به لحاظ تکنیکی که در این کتاب معرفی می‌شود، واقعا چنین کاری را نمی‌کنند.

قواعد اصلی: کمک به شما برای ترسیم نقشه‌ی ذهن

شما در مورد چگونگی ترسیم نقشه ذهن کاملا آزادید. در حقیقت، این منحصر به فرد بودن نقشه‌های ذهن است که آن‌ها را انعطاف‌پذیر می‌کند.

برای اینکه بهترین نتیجه را از ترسیم نقشه‌ی ذهن بگیرید شیوه و فرایندهای کاری خود را با آن مطابقت دهید.

کشیدن نقشه‌ی ذهن هم مثل فوتبال تعدادی قواعد اصلی مخصوص به خود را دارد. قواعد اصلی، امکان یک بازی موفق را در ورزش به وجود می‌آورد. در مورد نقشه‌ی ذهن هم همین‌طور است این قواعد کمک می‌کنند به طور موفقیت آمیزی با این تکنیک، کار کنید. به زودی به این قواعد عادت می‌کنید و دیگر به آن‌ها فکر هم نخواهید کرد.

شاخه‌ها: همه‌ی آن‌ها به هم وصل است

برخلاف روش سنتی ارائه‌ی اطلاعات به صورت متن که همین صفحه هم نمونه‌ای از آن است، نقشه‌ی ذهن از گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه شروع و در گوشه‌ی سمت چپ پایین آن تمام نمی‌شود. نقشه‌ی ذهن همیشه از وسط صفحه‌ی کاغذ یا مانیتور و یا به اصطلاح ایده‌ی مرکزی (central idea) شروع می‌شود.

 

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب نقشه‌ی ذهن اثر فلورین راسلر بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی قدرت ذهن می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
19.۰۵ مگابایت
تعداد صفحات
444 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۴۸:۰۰
نویسندهفلورین راسلر
مترجمسعید گرامی
مترجم دومعزیزالله سمیعی
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Mind Mapping For Dummies
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۳/۲۱
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
35,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۹.۰۵ مگابایت
۴۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 53 مخاطب
5
ستاره
49 ٪
4
ستاره
26 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
3 ٪
37 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

تکنیکی که آموزش داده شده جایگزین خیلی خیلی خوبی برای یادداشت‌برداری‌های عادیه ‌ برای کسانی که کتاب میخونن و یادشون میره ، برای نت برداری سر جلسه یا کلاس یا کارگاه و ... ، و حتی برای مدیریت پروژه میتونه مفید باشه.‌نیاز به تمرین داره و بدون تمرین نمی‌تونید انجام بدید هر چند به نظر ساده بیاد. ابزارهای مورد استفاده‌ی این تکنیک هم کاغذه و هم اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها. درباره ی خود کتاب لازمه که بگم به ویراش نیاز داره چون خیییییلی تکرار بی‌جا داره و یه مطلب ساده رو هزار بار تکرار کرده و همینطور مطالب با وجود فهرست خوب پراکنده هستن ‌. فکر میکنم اگه ویرایش بشه هم حجم کتاب خیلی کمتر میشه .

4

از نظر موضوع، موضوع تکنیک نقشه ذهنی برای موضوعات مختلف بسیار کاربردی هست... از نظر بیان هم موضوع رو بخوبی شرح و بسط داده و بصورت شفاف مسائل رو توضیح داده... به طور کلی سری دامیز دست روی هر موضوعی گذاشته مخاطبی که هیچ آشنایی با موضوع نداشته رو به سطحی بالا در اون موضوع رسونده. و در نهایت نه این کتاب بلکه هر کتاب دیگری که در فیدیبو با فرمت pdf ارائه شده رو باید با کامپیوتر و لپ تاب مطالعه کرد و با تبلت و موبایل تجربه خوبی رو رقم نمیزنه...

5

به نظر من کتابایی مثل این چون یه سری شکل و علامت توشون استفاده شده بهتره پی دی اف باشن تا کمترین اختلاف رو با نسخه اصلی داشته باشن

5

کتاب به صورت اسکن شده است واقعا این حالت بی خودیه بهتر بود مثل کتابای دیگتون تایپی باشه اینجوری چشم خیلی اذیت میشه حیف این کتاب خوب که اینجوری اسکن شده

4

منم با آقای رمضانی موافق هستم، یه راه حلی برای کتابایی که با فرمت پی دی اف گذاشتید پیدا کنید، واقعا مشکله خوندنش، زوم و بزرگ کردن با پن کار اصولی نیست. متأسفانه خیلی از کتابای خوبتون با این فرمت ارائه میشه و باعث صرف نظر کردن از خرید میشه.

4

خلاصه برداری با این روش خیلی با نت برداری عادی فرق داره ، اینجا ذهن مجبوره خلاقتر باشه و بیشتر درگیر بشه ، جذابتره ،خسته کننده نیست،مرور مطالبم راحت تره بعد از چند ماه استفاده تفاوتش بهتر درک میشه، من که خیلی پسندیدم، ممنون

5

اگه میخواید یکی از موفق ترین إدما توی مطالعه و درک کتابا باشبد بخصوص وایه کنکوریا، یک کلام ختم کلام، میگم این کتابو تهبه کنید، بی نظرترین که چه عرض کنم، عالی ترین که چه عرض کنم، فوق العادس??

4

کتاب کاربردی و خوبی بود اگر میخواستی کل کتاب و بخونی خیلی مطالب مدام تکرار میشد ولی خود نویسنده اولش توضیح داده که طوری کتاب نوشته شده که هر فصلی که لازم داری بخونی

4

کتاب خوبی هست، اما ترجیح میدادم علاوه بر نسخه PDF , نسخه Epub اش هم در دسترس می‌بود. با فیدیبوک خیلی تجربه خوبی نداشتم از نسخه pdf

2

این کتاب خیلی مفیده استفاده از نقشه ذهنی یا mind map برای ارائه ها یا سمینار ها مناسبه امتحانش کردم واقعا عالی بود

نمایش 27 نقد دیگر
4.1
(53)
39,750
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نقشه ی ذهن
نقشه ی ذهن
دامیز
انتشارات آوند دانش
4.1
(53)
39,750
تومان