0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جدایی معنوی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب جدایی معنوی

نویسنده:
دبی فورد
درباره جدایی معنوی

فراق، جدایی، طلاق؛ همگی کلماتی غم‌انگیزند؛ کلماتی که اغلب تجربیاتی ناخوشایند را به یاد می‌آورند. تجربیاتی که اغلب هزینه‌های روانی گزاف برای تجربه کنندگانشان داشته‌اند و روزهای سختی را برایشان رقم زده‌اند. انسان‌ها عکس‌العمل‌های مختلفی نسبت به این تجربه نشان می‌دهند؛ آدم‌هایی را دیده‌ایم که با این تجربه به خوبی کنار آمده‌اند و در مقابل نیز آدم‌هایی را می‌شناسیم که بعد از این تجربه‌ها، شیرازه‌ی زندگی‌شان از هم پاشیده است. کتاب جدایی معنوی اثر دبی فورد کتابی است که نگاهی تازه نسبت به مسئله‌ی جدایی را مطرح می‌کند و به مخاطب کمک می‌کند با این تجربه به گونه‌ای دیگر مواجه شود.

درباره جدایی معنوی؛ کتابی برای ادامه‌ی زندگی پس از تجربه‌ی جدایی

کتاب جدایی معنوی 9 ژانویه‌ی 2001 در آمریکا منتشر شد. این کتاب، در زمینه‎‌ی خودیاری نوشته شده است. در کتاب جدایی معنوی دبی فورد تلاش می‌کند شخصی که در رابطه‌ی عاطفی شکست خورده را راهنمایی کند تا اعتماد به نفسش را دوباره به دست آورده و مسیر اهداف و رویاهایش رادر زندگی در پیش بگیرد. این کتاب برای تمام افرادی که می‌خواهند بعد از یک شکست سنگین عاطفی دوباره روی پاهایشان بایستند و زندگی خود را تغییر دهند کمک می‌کند این مسیر را آگاهانه تر بپیمایند.

دبی فورد در کتاب جدایی معنوی تلاش می‌کند جنبه‌های مثبت پایان یک رابطه‌ی مخرب را هم ببیند و به مخاطبش نشان دهد که جدایی همیشه راه بدی نیست و گاهی می‌تواند موجب رشد شخصیت انسان باشد.

«نیل دونالد والش»، نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی مقدمه‌ای بر کتاب دبی فورد نوشته است که در آن  به مفهوم رابطه و جدایی اشاره می‌کند. دونالد والش می‌گوید: «جدایی در سراسر هستی مفهومی ندارد. برای بسیاری از ما این خبر می‌تواند هم خوب و هم بد باشد. جنبه خوب این خبر آن است که هیچگاه تنها نیستیم و جنبه بدش این است که نمی‌توانیم از هیچ‌کس خلاصی یابیم. ما نمی‌توانیم خود را از کسانی که نمی‌شناخته‌ایم، جدا کنیم. خلاصه کلام این است که: غیر ممکن است رابطه‌ای پایان یابد، فقط ممکن است این رابطه تغییر کند.» نیل دونالد والش در این مقدمه اهمیت مطالعه‌ی کتاب را برای مخاطبان بیان می‌کند و دبی فورد را برای نوشتن این کتاب و به اشتراک گذاشتن تجربیاتش با دیگران تحسین می‌کند.

بعد از مقدمه‌ی والش مقدمه‌ی دیگری با عنوان «کتاب حاضر از نگاه یک متخصص» آمده است که در آن «جان وی. مک شین» وکیل دادگاه خانواده این کتاب را به تمام موکلانش و حتی کسانی که تصمیم به ازدواج دارند توصیه می‌کند و معتقد است هرکسی که قصد دارد در یک رابطه‌ی جدی پا بگذارد یا قصد خروج از چنین رابطه‌ای دارد، باید آن را بخواند.

مروری بر بخش‌های کتاب جدایی معنوی

کتاب با بخشی با عنوان «سخن آغازین» شروع شده است که شامل مقدمه‌های نیل دونالد والش، جان وی مک شین و «نمای کلی کتاب از نگاه نویسنده» است.

 دبی فورد در بخش «نمای کلی کتاب از نگاه نویسنده» تجربه‌ی تلخ ازدواجش با همسرش را بیان می‌کند. او از احساسات ضد و نقیض و ناخوشایندش حرف می‌زند و حرف‌هایش آنقدر آشناست که احتمالا هر کسی که تجربه‌ی جدایی از همسرش را داشته، حتما بخشی از این حرف‌ها را با خود مرور کرده است. دبی فورد سپس از تصمیمش می‌گوید، از اینکه به جای اینکه طلاقش دستمایه‌ی ناامیدی و نابودی زندگیش شود از آن به عنوان نردبانی برای بهبود زندگیش استفاده کند.  

دبی فورد در ادامه از جدایی معنوی و هفت قانون آن می‌گوید که هر قانون عنوان فصلی از این کتاب است و در آن فصل درباره‌ی آن قانون به طور مفصل صحبت کرده است.

 عناوین هفت فصل کتاب به شرح زیر است:

  1. قانون پذیرش: «هر چیزی آن گونه است که باید باشد. هیچ رویدادی اتفاقی نیست.»
  2. قانون تسلیم: «هنگامی که ما دیگر مقاومت نکنیم و تسلیم شرایط موجود خود شویم، همه چیز شروع به تغییر می‌کند.»
  3. قانون هدایت الهی: «خداوند آنچه را که شما نمی‌توانید برای خود انجام دهید، برایتان انجام می‌دهد.»
  4. قانون مسؤولیت پذیری: «با کمک هدایت الهی می‌توانیم دقیقا دریابیم که چگونه در ایجاد ماجرای غم‌انگیز طلاق خود سهیم بوده‌ایم.»
  5. قانون انتخاب: «با پذیرش مسؤولیت می‌توانیم تعابیر جدیدی را که به ما اقتدار می‌بخشند، انتخاب کنیم.»
  6. قانون بخشایش: «پس از قطع رشته‌های کارما می‌توانیم از خدا بخواهیم که ما را ببخشاید.»
  7. قانون خلقت: «تجربه‌ی رهایی حاصل از بخشایش، دروازه‌‎هایی را رو سوی حقایق نوین به روی ما می‌گشاید.»

در پایان هر فصل کتاب بخشی تحت عنوان گام‌های عملی درمان آمده است که در آن دبی فورد می‌خواهد هر کسی بر اساس تجربیات شخصی خود به سوالات جواب دهد تا در پایان کتاب تاثیر این تمرین و مطالعه را در زندگی خود ببیند.

کتاب با تقدیم‌نامه‌ای پایان می‌یابد که در آن دبی فورد از تک تک کسانی که در روند زندگی‌اش اثر مثبتی داشته‌اند تشکر می‌کند. یکی از زیباترین تقدیم‌های این تقدیم‌نامه‌ی طولانی خطاب به ادا، مادر بزرگ دبی فورد است:«تشکر مخصوص برای مادربزرگم ادا که همیشه به من می‌گفت: تو می‌توانی این کار را انجام دهی!»

نقد کتاب جدایی معنوی

کتاب جدایی معنوی توجه‌های زیادی را به خود جلب کرد و در نتیجه نقدها و نظرات زیادی درباره‌ی آن نوشته شد. در ایران نیز «احسان عابدی» نویسنده و روزنامه‌نگار، نقدی بر این کتاب نوشته است و مخالفت خود را با بسیاری از عقاید فورد بیان کرده است، در بخشی از نقد عابدی آمده است: «در واقع دبی فورد در این کتاب مروج تفکر تقدیرگرایی و تن دادن به هرچه اتفاق می‌افتد، شده است و مهم‌ترین راهی که پیش پای مطلقه‌ها می‌گذارد، تسلیم شدن به شرایط موجود و پذیرش بی‌چون و چرای تقدیر است. در حالی‌که این تفکر نه در آموزه‌های اسلامی و نه در ساحت عقلی و علمی مورد تایید نیست. البته در ادامه به مباحث دیگری هم اشاره می‌کند، اما عمده‌ترین پیشنهاد وی همین است.»

درباره دبی فورد؛ مدیر موسسه فورد

دبی فورد نویسنده و سخنران آمریکایی سال 1955 درآمریکا به دنیا آمد.  او یکی از مشهورترین نویسندگان کتاب‌های خودیاری است و موسسه‌ی فورد را برای کمک به افرادی که می‌خواستند از آموزش‌های خودیاری استفاده کنند تاسیس کرده است.

دبی فورد سال‌هاست کارگاه‌هایی با عنوان «shadow process» برگزار می‌کرد و در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی زیادی مشارکت داشت. فورد معتقد بود آموزش‌های خودیاری می‌تواند به بهبود زندگی انسان‌ها کمک زیادی کند و در طول بیست سال فعالیت حرفه‌ای خود تلاش کرد این آموزه‌ها را تا جای ممکن منتشر کند و در اختیار عموم مردم قرار دهد.

دبی فورد در 57 سالگی بر اثر سرطان در سن دیگو در گذشت.

آثار دبی فورد؛ کتاب‌هایی برای کمک به خودمان

مشهورترین اثر دبی فورد کتاب «نیمه تاریک جویندگان نور» است که به نام «نیمه تاریک وجود» نیز در ایران ترجمه و منتشر شده است. این کتاب سال 1998 منتشر شد و همان سال پرفروش‌ترین کتاب آمریکا شد. کتاب الکترونیکی هر دو ترجمه‌ی کتاب «نیمه تاریک وجود» روی فیدیبو در دسترس است.

دبی فورد در طول زندگی‌اش 9 کتاب نوشته است که همه در زمینه‌ی خودیاری‌اند و نظر خوانندگان زیادی را به خود جلب کرده‌اند. کتاب‌های «شجاعت»، «راز سایه»، «بهترین سال زندگی»، «چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند»، «پاک‌سازی آگاهی»، «سوال‌های درست» و «بازتاب سایه» که با همکاری نویسندگان دیگر نوشته شده است، آثار این نویسنده‌اند که همه‌ی آن‌ها در فیدیبو قرار گرفته‌اند.

کتاب‌های دبی فورد تاکنون به بیش از 32 زبان ترجمه شده  و بیش از یک میلیون نسخه از آن‌ها در سراسر جهان فروخته شده است.

جدایی معنوی ترجمه و انتشار در ایران

از کتاب جدایی معنوی اثر دبي فورد چند ترجمه با نام‌های متفاوت در ایران موجود است. ترجمه‌ی اول که سال 1384 منتشر شده متعلق به «سوسن اورعی» است و ناشر ان کلک آزادگان است.

سال 93 انتشارات پیکان این کتاب را با عنوان «طلاق معنوی؛ طلاق به عنوان امدادگر ایجاد زندگی‌ای استثنایی» با ترجمه‌ی «سیمین موحد» و«رضا ناصرانی» روانه‌ی بازار کتاب ایران کرد. ترجمه‌ی بعدی ترجمه‌ی «الهام شریف» با نام «جدایی معنوی؛ چگونه پس از جدایی به زندگی خود ادامه دهیم» است که انتشارات نسل نواندیش سال 1395 منتشر کرده است.

خرید و دانلود کتاب الکترونیکی (پی دی اف) جدایی معنوی با ترجمه‌ی «سوسن اورعی» در همین صفحه ممکن است.

در بخشی از کتاب جدایی معنوی می‌خوانیم

قانون مسئولیت به ما می‌گوید: «آن هنگام که از خد بخواهیم وارد زندگی ما شود و هدایتمان کند، شروع به بهبود یافتن می‌کنیم.» با کمک و پشتیبانی حامی الهی خود، می‌توانیم عازم سفری برای کشف دنیای درونمان شویم. با احساس حضور خداوند در کنار خود، قدرتی را که برای تصاحب بار احساسی خودمان نیاز داریم به دست می‌آوریم. ما مالکیت اعمال خود را زمانی بر عهده می‌گیریم که دریابیم در شکست ازدواجمان، نقش برابری با همسر خود بازی کرده‌ایم. اگرچه ممکن است هنوز آماده پذیرش این مسوولیت نباشیم، اما اکنون زمان آن است که بر وجود خود تمرکز کنیم و دیگران را به عنوان سرچشمه رنج‌هایمان مورد سرزنش قرار ندهیم.

هنگامی که شما از همسر خود جدا می‌شوید، تمایل دارید که روی خطاها و نقطه ضعف‌های او تمرکز کنید. شما انگشت اشاره خود را به سوی همسرتان نشانه می‌روید، زیرا می‌ترسید اگر بر وجود خود تمرکز کنید در افسردگی و افسوس خوردن غرق شوید. اما تنها راه بهبودی، این است که به درون خود بنگرید. باید مسوولیت کامل زندگی را بپذیرید تا بتوانید با ترس‌های خود رویارو شوید. شما باید به طور عمیق به درون خود بنگرید و طلاقتان را نه به عنوان مشکلاتتان، بلکه به عنوان نشانه‌ای از تمامی زخم‌های عاطفی بهبود نیافته‌ی خود ببینید. باید بدانید که درد و مشکلات شما در عمق درونتان ریشه دارد. ممکن است در چنین لحظاتی پذیرش مسؤولیت وظیفه‌ای دشوار به نظر برسد، اما شما راه انتخاب دیگری ندارید. قانون مسؤولیت، راهنمای شما به سوی دروازه‌ی آزادی عاطفی است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۲ مگابایت
تعداد صفحات
296 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۵۲:۰۰
نویسندهدبی فورد
مترجمسوسن اورعی
ناشرکلک آزادگان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Spiritual Divorce: Divorce as a Catalyst for an Extraordinary Life.
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۳/۰۷
قیمت ارزی
6.۹۹ دلار
قیمت چاپی
40,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۲ مگابایت
۲۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 34 مخاطب
5
ستاره
73 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
0 ٪
16 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کسی می‌دونه این ترجمه بهتره یا اون ترجمه ای که نسل نو اندیش چاپ کرده؟ به ظاهر هر دو ترجمه، روان هستند اما اگر کسی دقیق‌تر بررسی کرده باشه، ممنون میشم نظرشو بگه.

5

بهترین کتاب با آموزه های معنوی برای کسانی که در مشکلات کمر خم میکنند و به دنیال کسی هستند که تقصیرها را یه گردنش بیندازند در حالیکه خود بیشتر از هر کسی مقصر است

5

خیلی کتاب عالی.باعث بهبود روابط و خودشناسی میشه.وقتی کتاب میخونی به رفتارهای خودت عمیق تر و بهتر فکر میکنی

5

این کتاب محشره هرچند گاهی احساس میکردم متنش سنگینه اما به یکباره خودت رو غرق در متن و تغییر میبینی

4

خیلی کتاب عالی بود. واقعا آگاه کننده اس. حتی برای افراد مجرد و متاهل. نباید حتما جدا شده باشی.

3

اینو off ۷۰% بزنید استفاده کنیم ?

5

واقعا بینظیر این کتاب مخصوصا برای کسایی که درد جدایی و میکشن

5

کتاب خوب و کاربردی بود ،مخصوصا برای کسانی که جدا شده اند

5

کتابای دبی فورد همیشه ارزش خوندن دارند

5

خیلی عالیه موقع خوندنش انگار با روحت بازی میکنه

نمایش 6 نقد دیگر
4.6
(34)
60,000
٪50
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جدایی معنوی
٪50
جدایی معنوی
دبی فورد
کلک آزادگان
4.6
(34)
60,000
٪50
30,000
تومان